Kempen ‘Cerahi Kehidupan Bersama TOP’ Bantu 420 Pelajar Orang Asli dengan Kelengkapan Kembali ke Sekolah termasuk Pelitup Muka Guna Semula untuk Perlindungan Covid-19, Hasil Sumbangan Rakyat Malaysia


Kempen ‘Cerahi Kehidupan Bersama TOP’ Bantu 420 Pelajar Orang Asli dengan Kelengkapan Kembali ke Sekolah termasuk Pelitup Muka Guna Semula untuk Perlindungan Covid-19, Hasil Sumbangan Rakyat Malaysia  |  Permulaan sekolah tahun 2021 melakar sejarah apabila Malaysia diletakkan di bawah Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) bagi melawan pandemik Covid-19. Para pelajar terpaksa meneruskan pelajaran daripada rumah bagi memastikan generasi muda tidak ketinggalan dalam pelajaran walaupun keadaan ekonomi negara yang terjejas akibat pandemik, termasuk ekonomi golongan seperti Orang Asli. 

Populasi Orang Asli merupakan antara yang paling teruk terjejas ekonominya. Banjir yang melanda baru-baru ini di Johor, Pahang dan Perak turut menyebabkan aktiviti ekonomi tergendala dan pada masa yang sama, mereka bimbang anak-anak mereka dijangkiti wabak Covid-19. Namun di sebalik halangan ini, keluarga Orang Asli masih bersemangat supaya anak-anak mereka meneruskan persekolahan demi menjamin masa depan. 


TOP, pemenang anugerah Platinum Putra Brand Award 2019 bagi kategori produk keperluan rumah , dengan kempen amal ‘Cerahi Kehidupan Bersama TOP’ yang disokong oleh TESCO dan JAKOA, kena pada masanya bagi membantu 420 orang pelajar Orang Asli dari enam buah sekolah di Pahang, Perak dan Johor dengan kelengkapan kembali ke sekolah termasuk dua pelitup muka guna semula bagi setiap pelajar untuk perlindungan daripada Covid-19, dan serbuk pencuci TOP untuk basuhan sebersih-bersihnya pakaian sekolah untuk tahun persekolahan 2021 ini. Dana yang dikutip menerusi kempen ini lebih daripada jangkaan dan membolehkan TOP membantu 60 orang lagi pelajar sebagai tambahan kepada sasaran asal iaitu 360 orang pelajar.

Pengurus Pemasaran Southern Lion Sdn Bhd (Bahagian Penjagaan Fabrik) Cik Ling Ai Li merakamkan setinggi-tinggi terima kasih kepada TESCO, JAKOA dan pengguna jenama TOP atas sokongan mereka membina masa depan yang lebih cerah untuk anak-anak Orang Asli di masa sukar ini. 


Berdasarkan trend perbelanjaan pengguna, kami menjangka kutipan dana yang jauh lebih rendah, namun pengguna TOP yang berbelanja di Tesco tampil menyokong kempen kami kerana pendidikan dan kesihatan anak-anak Orang Asli merupakan usaha penting bagi mereka dan juga kami. Kami amat gembira dengan sikap prihatin dan kemurahan hati pengguna TOP. Walaupun pasukan kami tidak melawat sekolah-sekolah Orang Asli tahun ini demi menjaga kesihatan semua, matlamat kami melengkapi pelajar dari segi akademik dan membantu mereka melindungi diri daripada Covid-19 tetap diteruskan. Pasukan JAKOA membantu dengan menyalurkan maklumat dari lapangan dengan cekap di samping sokongan logistik bagi menyampaikan barangan keperluan pelajar ini ke komuniti yang terpencil. Terima kasih daripada kami buat semua termasuk Jabatan Pendidikan Negeri yang terlibat, para guru dan ketua-ketua kampung Orang Asli. Masa depan 420 orang anak Orang Asli kini lebih cerah hasil sumbangan anda!” jelas Cik Ling.

Ketua Bahagian Komunikasi dan Tanggungjawab Sosial Korporat Tesco Stores (Malaysia) Sdn Bhd, Cik Hanim Hamdan berkata, Tesco sebagai firma peruncit terkemuka menyokong penuh matlamat kempen dan memilih untuk menyumbang botol air dan bekas makanan. Ini bagi membantu pelajar Orang Asli mematuhi prosedur operasi standard (SOP) Covid-19 iaitu penjarakan fizikal.

Matlamat kempen Cerahi Kehidupan Bersama TOP adalah sejajar dengan nilai yang dipegang oleh TESCO iaitu “Setiap Bantuan Walau Sekecil Mana Pun Akan Membuahkan Hasil Yang Besar”. Kami berbesar hati dapat menjadi rakan runcit TOP bagi kempen ini buat tahun kedua berturut-turut kerana kempen ini berjaya membawa hasil positif kepada komuniti yang terjejas seperti ini. Pasukan kami memilih untuk menyumbangkan botol air untuk menggalakkan pelajar minum air dengan cukup dan bekas makanan untuk membawa bekal dari rumah bagi memelihara penjarakan fizikal dan kebersihan dengan makan secara berasingan di kala ancaman Covid-19 masih wujud. Harapan kami semoga kita semua dapat menjaga diri dengan mematuhi SOP pada masa ini,” kata Cik Hanim.


Sekolah rendah Orang Asli yang menerima kelengkapan kembali ke sekolah termasuk SK Kampung Kudong, sebuah sekolah Orang Asli berprestasi tinggi di dalam hutan simpan di Bekok, Johor; SK Pos Dipang di Jeram, Perak yang telah mempamerkan semangat kental membina semula setelah tanah runtuh, banjir dan tragedi lain; dan SK Terisu di Cameron Highlands, Pahang yang terpencil. Pelajar Orang Asli dari SK Kenering, SK Pahit dan SK Batu 4 di Perak turut menerima sumbangan.

Walaupun terdapat sekatan pergerakan rentas negeri dan banjir di beberapa kawasan, pasukan JAKOA berjaya mengatur penghantaran 150 karton kelengkapan kembali ke sekolah serba baharu terdiri daripada pakaian seragam, kasut, stoking, beg sekolah, alat tulis, kotak pensel, pensel warna, buku latihan, botol air, bekas makanan, dua helai pelitup muka guna semula dan satu pek 750gm serbuk pencuci TOP Super Hygienic untuk setiap pelajar, di samping alatan pendidikan seni dan ukulele untuk sekolah. Sumbangan ini diharap dapat melindungi para pelajar ini daripada wabak Covid-19, menyuntik semangat untuk kembali ke sekolah dan meringankan beban kewangan para ibu bapa.


Ketua Pengarah JAKOA, Prof Juli Edo, memuji TOP, TESCO, pasukan JAKOA, para guru dan orang awam yang telah bermurah hati menyumbang kepada kempen ini.

Ramai dalam kalangan komuniti Orang Asli tidak mempunyai ekonomi yang kukuh. Pandemik Covid-19 telah menjejaskan lagi mata pencarian mereka manakala banjir yang melanda turut menghalang proses pemulihan sesetengah kampung. Kempen kembali ke sekolah Cerahi Kehidupan Bersama TOP adalah tepat pada masanya kerana ia meringankan beban kewangan ibu bapa, memberi motivasi dan melengkapi anak-anak ini untuk kembali ke sekolah, di samping sumbangan pelitup muka guna semula yang melindungi daripada wabak Covid-19. Kami dapat melihat keprihatinan terhadap komuniti Orang Asli dalam kempen tahun ini dengan tambahan sumbangan serbuk pencuci TOP Super Hygienic bagi setiap pelajar dan satu kilogram serbuk pencuci TOP untuk kira-kira 3,000 orang penduduk kampung yang amat kami alu-alukan. Kemurahan hati rakyat Malaysia, TOP dan Tesco ini akan sentiasa diingati,” kata Prof Juli Edo.

Pasukan logistik JAKOA yang membantu menghantar lebih 200 karton serbuk pencuci TOP membawa keceriaan kepada ratusan keluarga Orang Asli dengan meringankan beban kewangan dan memberi semangat kepada anak-anak mereka untuk bersekolah.

TOP dari Lion Jepun terkenal dengan konsep kehidupan bersih menyeluruh dengan menggalakkan cucian pakaian yang lebih bersih, keselesaan dan kesejahteraan hidup yang lebih baik menerusi inovasi teknologinya. Teknologi Micro-Clean yang termasyhur menanggalkan kotoran ketara dan kotoran yang tidak kelihatan dengan begitu berkesan supaya kebersihan basuhan adalah lebih terjamin.

TOP menyumbangkan serbuk pencuci TOP Super Hygienic kepada setiap pelajar dan kira-kira 3,000 orang penduduk kampung bagi memberi mereka serbuk pencuci berprestasi tinggi yang mampu mencuci pakaian mereka dengan sebersih-bersihnya termasuk pakaian seragam sekolah dan pelitup separa muka kain.

Serbuk pencuci TOP Super Hygienic dan cecair pencuci TOP Odour Buster amat sesuai digunakan terutamanya semasa pandemik ini kerana formulasi anti bakterianya mampu menghapuskan 99.9% bakteria * untuk perlindungan maksimum. Ia juga mempunyai teknologi anti peluh berprestasi tinggi bagi menghilangkan bau peluh  dari pakaian yang sangat kotor, memberi keharuman yang menyegarkan kepada fabrik,” tambah Cik Ling. 


Berlangsung selama enam tahun berturut-turut, Kempen Cerahi Kehidupan Bersama TOP memberi motivasi kepada pelajar dari komuniti terjejas dan isi rumah B40 untuk berusaha mencapai kemajuan dengan merangsang keyakinan diri dan harga diri serta mendidik para pelajar mengenai penjagaan pakaian supaya kekal bersih. Kempen ini telah membantu hampir 2,900 kanak-kanak sekolah berusia antara 7 ke 17 tahun dari 85 komuniti yang memerlukan termasuk Orang Asli dan NGO anak yatim serta anak-anak ibu/bapa tunggal.

Menurut Tok Batin masyarakat Kampung Orang Asli Sg. Getan, Pos Terisu, Cameron Highlands, Pahang, ahli komunitinya amat gembira dengan bantuan yang diterima memandangkan ramai yang sedang menanggung beban kewangan dan bimbang akan keselamatan anak-anak mereka apabila kembali ke sekolah.

Terima kasih kepada TOP, Tesco, JAKOA dan semua yang tidak melupakan kami. Bantuan ini benar-benar meringankan beban yang kami tanggung. Banyak keluarga di kampung kami tidak mampu membeli pelitup muka untuk anak-anak mereka, namun masih mahukan anak-anak ini mendapat pendidikan yang sempurna supaya boleh berjaya. Anak-anak kami amat teruja dan gembira menerima kelengkapan kembali ke sekolah manakala ibu bapa berasa lebih yakin dengan perlindungan yang disediakan iaitu pelitup muka. Terima kasih juga atas sumbangan serbuk pencuci TOP. Inilah semangat sebenar #kitajagakita!” kata Ahmad bin Nanggong. 


Cerahi Kehidupan Bersama TOP, 2015 to 2020

Tahun

Jumlah Pelajar yang Mendapat Manfaat

NGO/Komuniti

2015

440

20

2016

400

16

2017

439

18

2018

500

18

2019

674

7

2020

420

6

Total

2,873

85

 


QuickEdit
Lea Azleeya
0 Comments

Tip Penjagaan Gigi Untuk Anak


Assalamualaikum wbt


Tip Penjagaan Gigi Untuk Anak  |  Bila bercakap tentang penjagaan gigi anak ni, aku sekarang dah mula risau sebab gigi anak aku si Qhaliff tu dah banyak yang tumbuh... So, penjagaan gigi untuk dia amat penting.. Tapinya, nak berus gigi dia amatlah susah ye.. Suruh bukak mulut pown tak nak.. Camno tuu?? Anak korang macam mane pula??

Permulaan penjagaan gigi untuk anak ni, seeloknya dilakukan bermula gigi susu pertama tumbuh dengan membersih menggunakan tuala lembut dan basah.. Pernah jugak beberapa kali aku sempat buat untuk Qhaliff.. Lepas tu, ya ampunnn susah amat nak bersihkan gigi dia.. 


Sebenarnya, penjagaan gigi susu yang baik sangatlah penting bagi memastikan kedudukan gigi kekal tumbuh rata atau tidak berlapis.. Ibubapa sepatutnya mengambil berat penjagaan mulut anak-anak seawal usia bayi menerusi pemeriksaan gigi secara berkala sebaik sahaja gigi pertama bayi tumbuh dan membersihkan gigi dan gusi bayi selepas setiap kali makan..

Wahh siapa tu yang hebat buat semua ni?? Kalau ada, dialah ibu yang terbaik dalam donea ini... Hiks... Aku pown nak usaha buat untuk Qhaliff lepas ni walaupown dia berkeras tak nak aku cuci gigi dia.. Arapnya berjayalah.. Aku pown nak jadi ibu yang terbaik dalam donea jugakkk.. Haha!!

Jom aku kongsikan tip penjagaan gigi untuk anak..

  • Galakkan anak anda makan makanan berkhasiat

  • Gunakan ubat gigi berflorida.. Sekiranya usia anak anda kurang daripada tujuh tahun, letakkan ubat gigi dalam jumlah yang kecil pada berus gigi mereka

  • Berjumpa doktor gigi setiap 6 bulan sekali bagi membantu mengatasi gigi rosak.. Lawatan pertama berjumpa doktor gigi seharusnya bermula dari masa tumbuhnya gigi susu yang pertama atau selewat-lewatnya menjelang umur setahun

  • Jangan beli atau simpan stok snek di dapur rumah, tetapi sebagai alternatif, ibu bapa boleh menyediaakan keropok atau potongan buah-buahan sekiranya anak-anak mahu snek diantara waktu makan

  • Pastikan aktiviti memberus gigi sesuatu yang menyeronokkan dan bukannya membebankan... Anda boleh nyanyikan lagu atau buatkan aktiviti menggosok gigi seperti satu permainan..

  • Biarkan anak anda memberus gigi anda, kemudian memberus giginya sendiri dan kemudian anda pula menyudahkan pemberusan gigi..

  • Biar anak anda memilih berus gigi dan ubat gigi kesukaannya

  • Bacakan buku mengenai gigi, kebaikan menggosok gigi dan juga berjumpa doktor gigi..

  • Jangan gunakan paksaan ketika memberus gigi anak anda, sekiranya anak anda tidak mahu memberus, nasihatkan anak anda secara perlahan-lahan sehingga dia mahu memberusnya..




QuickEdit
Lea Azleeya
5 Comments

Giveaway by Ajulz & Atiehilmi


Giveaway by Ejulz & Atiehilmi  |  Ok, nak join satu lagi giveaway dari kawan blogger kita ni.. Ejulz dan Atiehilmi.. Kemain banyak masa lagi aku ni kan join giveaway.. Yelah, blog pun dah lama berabuk.. Update pun sekali sekala.. Punyelah malas.. Bukan malas sebenarnya tetapi sekarang ni kehidupan semakian membizi.. Kekangan masa yang sangat rabak.. Huhu.. Orite, jom join giveaway ini..


Korang yang belum join tu, jom la join ye.. Nak join boleh klik je kat banner atas ni.. Syarat pun mudah tak membebankan jari jemari dan fikiran.. Hehe.. Aku dah join, korang? Haha.. Mane tau dapat menang kan.. Jom la join reramai.. Hiks..



QuickEdit
Lea Azleeya
1 Comments

Segmen Bloglist Ombak Bergigi X Shopee Lisz Global Resources


Segmen Bloglist Ombak Bergigi X Shopee Lisz Global Resources  |  Holaaa.. Lama gile weh tak join giveaway maupun segmen.. Malam ni luangkan masa join segmen ni sesambil support member-member blogger.. Eh, malam ke? Dah pagi rupanya.. Hiks.. Esok keje weh.. Tak pe kita kasi setel dulu Segmen Bloglist Ombak Bergigi X Shopee Lisz Global Resources ni ...


Segmen bloglist OM ni simple aje syaratnya.. Kalau korang nak join boleh klik banner kat atas ni ye.. Manelah tahu dapat menang tudung fareha kan.. Bak kata OM "Untung sabut timbul.. Untung batu tenggalam".. Hehe..

Jom gais join reramai.. 


QuickEdit
Lea Azleeya
3 Comments

PUREMae Aromatherapy Shampoo dan Conditioner Kurangkan Keguguran Rambut


PUREMae Aromatherapy Shampoo dan Conditioner Kurangkan Keguguran Rambut |  Holaaa!! Hi guys.. Aduh sekarang ni aku semakin kesempitan masa sampaikan blog pun sedikit terabai.. Mesti korang rindu nak baca bebelan aku kan.. Baik ngaku! Haha.. Tak de la gurau je... Ok, hari ni aku nak share dengan korang syampu dan perapi rambut terbaru yang aku sedang guna sekarang ni.. Memandangkan aku mempunyai masalah rambut gugur, jadi aku perlukan syampu yang selamat digunakan tanpa bahan kimia yang boleh merawat rambut aku tanpa memburukkan lagi masalah rambut yang sedang aku hadapi sekarang ni.. Now, aku guna PUREMae Aromatherapy Shampoo dan Conditioner untuk kurangkan keguguran rambut dan kelemumur..

PUREMae Aromatherapy Shampoo dan Conditioner Kurangkan Keguguran Rambut

PUREMae Aromatherapy Shampoo dan Conditioner Kurangkan Keguguran Rambut

Semakin hari semakin serius sebenarnya masalah keguguran rambut yang aku alami ni.. Kadang tu naik risau  juga sebenarnya.. Ada yang suggest makan supplement untuk kurangkan keguguran rambut.. Tapi itulah, aku ni bukan rajin sangat nak makan supplement.. Hehe.. Alternatif lain adalah aku kena cari shampoo yang diperbuat daripada bahan semulajadi tanpa bahan kimia yang selamat untuk rambut aku.. 

PUREMae Aromatherapy Shampoo dan Conditioner Kurangkan Keguguran Rambut

Apa punca keguguran rambut ni sebenarnya ye?

Ok kalau korang nak tahu, keguguran antara 100 hingga 150 helai rambut sehari adalah normal kerana ia adalah kitaran semulajadi tubuh kita.. Tapi, kalau gugur terlalu banyak rambut sehingga boleh tercabut sampai segenggam tu, kita kena beri perhatian akan masalah ni.. 

Salah satu punca keguguran rambut ni adalah tekanan emosi yang terlalu tinggi.. Stress yang melampau.. Aku sendiri pernah alami stress yang melampau satu ketika dulu.. Mungkin faktor ini juga menyumbang kepada keguguran rambut yang aku alami kini..

PUREMae Aromatherapy Shampoo dan Conditioner Kurangkan Keguguran Rambut

Bukan itu saje ye, antara lainnya adalah disebabkan kehamilan, kelahiran anak atau permulaan menopaus iaitu berlakunya perubahan hormon.. Kebiasaannya keguguran rambut yang berkaitan dengan kehamilan terjadi lebih kerap selepas bayi dilahirkan.. Tak dinafikan semasa aku mengandung dulu pun memang masalah keguguran rambut yang aku alami agak serius..

Selain itu, punca keguguran rambut yang perlu korang tahu seperti diabetes, terlalu banyak pengambilan vitamin A, kekurangan protien, keturunan, kemoterapi, penuaan, ubat-ubatan dan banyak lagi... Haaa satu lagi yang puncanya iaitu suka sangat buat fesyen rambut contohnya, warna, rebonding, curl dan banyak lagi boleh merosakkan rambut dan mengundang keguguran rambut kerana kebanyakannya rawatan rambut seperti itu menggunakan bahan kimia.. Korang ada ke buat rambut ni? Aku adalah salah seorang dari korang... Haha 

Kenapa aku pilih PUREMae Aromatherapy Shampoo dan Conditioner?

PUREMae Aromatherapy Shampoo dan Conditioner Kurangkan Keguguran Rambut

Kalau ditanya kenapa aku memilih syampu dan perapi PUREMae ni ofkos la sebab  nak rawat masalah keguguran rambut yang aku alami ni.. Lagi pun PUREMae diperbuat daripada bahan semulajadi 100% Pure Essential Oils.. Jadi, aku dah tak perlu risau tentang kesan sampingan produk ini..

Antara manfaat syampu dan perapi PUREMae ni adalah :-

  • Diperbuat daripada 100% pure essential oil tanpa perfum
  • Mengurangkan keguguran rambut
  • Mampu membersih dengan baik dan tidak membahayakan kulit kepala dan rambut
  • Melindungi kulit kepala daripada kelemumur dan tidak akan berbau peluh

Sering kita dengar kalau pencuci muka atau syampu yang kurang berbuih itu adalah produk yang selamat digunakan kerana kurang bahan kimia.. Samalah seperti produk keluaran PUREMae ni.. Produk semulajadi ini kuran berbuih ketika digunakan tetapi ianya mampu membersih dengan baik dan tidak sama sekali membahayakan kulit kepala atau rambut kita.. Kanak-kanak pun boleh guna tau.. Sesuai untuk semua golongan.. 

Ok, Pure Aromatherapy Shampoo dan Conditioner ada beberapa variasi iaitu :-

  • Ylang Ylang & Grapefruit
  • Pappermint & Rosemary
  • Lavender & Chamomile
  • Bergamot & Lemon
  • Rose Geranium & Cedarwood

PUREMae Aromatherapy Shampoo - Ylang Ylang & Grapefruit

PUREMae Aromatherapy Shampoo dan Conditioner Kurangkan Keguguran Rambut

Seperti yang aku story pada awal tadi, produk PUREMae ni diperbuat daripada 100% minyak pati semulajadi.. Syampu Ylang Ylang & Grapefruit ni diperkaya dengan aroma bungaan yang sangat manis dan mewah.. Mungkin ada yang tak tahukan Ylang Ylang  ni apa? Ok Ylang Ylang ni adalah sejenis bunga sebenarnya.. Aku panggil bunga kenanga aje.. Tau kan bunga kenanga.. Cam tu lah bau syampu ni.. Wangi.. 

Ok, syampu Ylang Ylang & Grapefruit ni alternatif rawatan semulajadi yang berkesan untuk keguguran rambut yang disebabkan tekanand an alopecia.. Syampu  ni juga sesuai untuk penggunaan setiap hari.. Nak syampu hari-hari pun takde masalah.. Paling best, walaupun tak banyak buih, ia dapat membersih dan menanggalkan kotorang dengan baik tanpa mengilangkan minyak semulajadi pada rambut kita.. Penghidratan rambut pun sehingga 72 jam uolls!!

PUREMae Aromatherapy Shampoo dan Conditioner Kurangkan Keguguran Rambut

Bahan utama Shampoo Ylang Ylang & Grapefruit
  1. Ylang Ylang Flower Essential Oil - Memperbaiki tekstur rambut dan mengurangkan kerosakan rambut.
  2. Grapfruit Peel Essential Oil - Kaya dengan antioksidan yang menyuburkan kulit kepala dan rambut menjadi lebih sihat.. Mencegah keguguran rambut dan mengurangkan keguguran rambut..
  3. Pentavitin - Penghidratan mendalam yang bertahan sehingga 72 jam untuk rambut kita
  4. Aloe Vera Organik - Mengandungi enzim proteolitik yang memperbaiki sel-sel kulit mati di kulit kepala. Mencegah gatal-gatal pada kulit kepala dan mengurangkan kelemumur sambil menganjalkan rambut sehingga menjadikannya licin dan berkilat.
  5. Trehalose - Melindungi kulit kepala daripada dehidrasi dan bertindak sebagai pelembap yang berkesan
  6. Panthenol - Melembapkan rambut. Memperbaiki tekstur rambut sambil mengelakkan kusut.
Harga : RM68.00

PUREMae Aromatherapy Conditioner - Ylang Ylang & Grapefruit

PUREMae Aromatherapy Shampoo dan Conditioner Kurangkan Keguguran Rambut

Kalau ada syampu mesti kena ada juga perapinya.. Hidup kena berpasangan gittchewwww.. Haha.. Ok, untuk perapi aku juga memilih dari variasi yang sama iaitu Conditioner Ylang Ylang & Grapefruit.. Seperti syampunya juga, ia berfungsi mencegah keguguran rambut dan sebagai ejen pelembap semulajadi untuk meransang kelenjar sebum dimana ia meningkatkan pengeluaran sebum untuk menjaga kesihatan rambut..

Setakat aku pakai ni aku sangat puashati.. Serius rambut rasa bersih sangat dan baunya pun best sangat.. Wangi je rambut bau bunga.. Cam orang tua-tua dulu kan suka letakkan bunga kenanga kat rambut.. Nak bagi rambut mereka berbau wangi.. Mak aku selalu buat.. Hehe.. Now, tak payah nak selit bunga dah kat rambut tapi terus je pakai syampu.. Rambut wangi setaman sepanjang hari.. Best gile..

Ok, untuk perapi Ylang Ylang & Grapfruit ni juga sesuai untuk penggunaan setiap hari.. Lepas syampu bolehlah pakai perapi.. Rambut pun jadi lebih lembut dan mudah diurus tak kusut lagi.. Perapi ni memberi kelembapan pada rambut dan mencegah hujung rambut pecah.. Selain itu, perapi rambut PUREMae ni juga dapat menghidrat rambut, melembutkan, dan menguatkan rambut serta melindungi rambut daripada kerosakan akibat persekitaran..

PUREMae Aromatherapy Shampoo dan Conditioner Kurangkan Keguguran Rambut

Bahan utama Conditioner Ylang Ylang & Grapefruit

  1. Ylang Ylang Flower Essential Oil - Ejen penyaman semulajadi yang merangsang kelenjar sebum dan meningkatkan pengeluaran sebun untuk menjadikan rambut sihat dan terkondisi..
  2. Grapefruit Peel Essential Oil - Kaya dengan antioksidan yang menjadikan rambut dan kulit kepala sihat. Mencegah keguguran rambut.
  3. Aloe Vera Organik - Mengandungi enzim proteolitik yang memperbaiki sel-sel kulit mati di kulit kepala. Mencegah gatal-gatal pada kulit kepala dan mengurangkan kelemumur sambil menganjalkan rambut sehingga menjadikannya licin dan berkilat.\
  4. Vitamin B5 - Asid Panthothenic meningkatkan pertumbuhan rambut pada wanita dengan jenis keguguran rambut tertentu
  5. Vitamin E - Sifat antioksidan yang mebantu mengurangkan jumlah tekanan oksidatif dan radikal bebas yang menyebabkan sel-sel folikel rambut di kulit kepala pecah.
  6. Mangga Butter - Melembap dan melembutkan rambut serta mengurangkan kerosakan rambut akibat faktor persekitaran..
  7. Minyak Zaitun - Melembapkan rambut sambil mengurangkan kerengsaan kulit kepala. Sangat sesuai untuk mengurangkan kelemumur
  8. Jojoba Oil - Pelembap yang terhebat yang menjadikan rambut tidak lagi kering, kusam dan pecah.. Ia juga menguatkan rambut dan mengurangkan keguguran rambut.
  9. Guar Hydroxypropyltrimonium Chloride - Berasal dari sumber semulajadi, guar. Meneutralkan helaian rambut dan menjadikan rambut mudah diurus dan tidak statik serta kusut..
  10. Polisakarida - Merawat dan memperbaiki rambut yang rosak

Harga : RM75.00

Dapatkan PUREMae Aromatherapy Shampoo dan Conditioner untuk mengurangkan rambut gugur.

PUREMae Aromatherapy Shampoo dan Conditioner Kurangkan Keguguran Rambut

Aku rasa pilihan aku kali ni tepat kerana hampir 100% fungsi syampu dan perapi rambut dari PUREMae ni adalah untuk masalah keguguran rambut.. Aku hanya perlu konsisten penggunaanya sahaja untuk mendapat kesan yang optimum.. Yelah kalau tak konsisten, korang pakailah apa pun, masalah tak akan selesai.. Lepas tu nak salahkan produk pun tak boleh sebab diri sendiri yang sambil lewa.. Betul tak? So, perlu konsisten ye uolss untuk dapatkan kesan yang baik..

Satu lagi apa yang perlu kita titikberatkan adalah tentang keselamatan penggunaan produk itu sendiri.. Aku sangat yakin dengan produk keluaran PUREMea ini kerana semua produk mereka tidak mengandungi bahan kimia keras, alkohol, parafin, petroleum, paraben, bahan kimia petrol, minyak mineral, wangian sintetik, pewarna tiruan, EDTA, SLS, silikon, MCIT, MIT dan TEA.. Bebas juga dari ramuan dan ujian haiwan.. Memang selamat digunakan oleh semua golongan dan peringkat umur..

Ok, kat mana nak dapatkan produk PUREMae ni? Haa korang boleh beli di sini 👉 https://www.puremae.com/collections/all

Untuk info lanjut, boleh layari :-

➤ Website : https://www.puremae.com/

➤ Facebook : https://www.facebook.com/puremaemy

➤ Instagram : https://www.instagram.com/puremaemy/


QuickEdit
Lea Azleeya
1 Comments
[name=Lea Azleeya] [img=//1.bp.blogspot.com/-grWfwgzBOkQ/Xq8WSYJDTsI/AAAAAAAAfZI/tVxseM6NvuIeDN_Ksav4Cf2pX3udRXJGQCLcBGAsYHQ/s1600/lea%2B1.jpeg] [description=Hi, Lea here! I'm lifestyle & beauty blogger based in Kuantan, Pahang. I'm started blogging since Jun 2013. For any review, please email me at sotskirts@gmail.com] (facebook=http://www.facebook.com/s0tskirt) (twitter=http://www.twitter.com/LeaAzleeya) (instagram=http://www.instagram.com/lea_azleeya) (youtube=http://www.youtube.com/leaazleeya)