Cari Hotel Terbaik di Cherating Yang Hampir Dengan Tempat Menarik Di Bagasi.my

Wednesday, May 22, 2019

Cari Hotel Terbaik di Cherating Yang Hampir Dengan Tempat Menarik Di Bagasi.my  |  Hi guys!.. Rasanya dah lama tak bercuti dengan family.. Dengan kekangan  masa yang aku hadapi kini mana mungkin membolehkan aku plan holiday di tempat yang jauh.. Ada juga plan nak bercuti sebenarnya tetapi mungkin di kawasan yang berhampiran sahaja.. Kalau dari tempat aku ni, tempat bercuti paling hampir adalah Cherating.. Walaupun di tempat sendiri, keseronokan bercuti tu masih dapat dirasai sekiranya tempat menginap yang kita cari tu hampir dengan tempat menarik.. Betul tak?


Sebelum ni aku dah pernah ke Cherating untuk bercuti tetapi malangnya pada ketika itu aku belum tahu terdapat tempat-tempat menarik yang boleh dilawati di sana. Nampak sangat aku kurang buat research kan sebelum pergi bercuti.. Hehe.. Lagi pula time tu, belum banyak laman web yang membuat full review tentang tempat percutian.. Kalau ada pun hanya review dari mereka yang dah pernah pergi ke satu-satu tempat itu... Jadi, skop pengetahuannya lebih kecil..

Kalau pergi bercuti, perkara pertama yang perlu difikirkan adalah tempat menginap.. Tak dinafikan, kini terdapat pelbagai hotel yang boleh dipilih sebagai tempat penginapan.. Tetapi, adakah hotel yang dipilih itu lokasinya strategik dan hampir dengan tempat yang menarik? Haa yang tu juga perlu dititikberatkan sebabnya bila bercuti sudah pastinya kita mahu melawat tempat menarik disekitarnya kan.. Takan la bercuti hanya semata-mata dan rehat dalam bilik hotel aje.. Tak best la kalau camtu.. Baik lepak kat rumah aje.. Betul tak?

Jadi, pemilihan hotel yang strategik adalah penting supaya kita dapat melakukan aktiviti yang menyeronokkan.. 

Booking Hotel Terbaik Dengan Lokasi Strategik Di Bagasi.my


Kalau dulu aku pergi bercuti memang main terjah aje.. Booking hotel pun ikut bajet dan asal ada je tanpa memikirkan tentang aktiviti yang ingin dilakukan sepanjang percutian tersebut.. Bila dah sampai hari kejadian, mula la terkial-kial tak tahu kemana hendak dituju.. Lagi teruk, hotel yang dipilih, jauh dari tempat-tempat yang menarik.. 

Now, kalau nak pergi bercuti aku dah tak perlu nak bersusah payah lagi survey sana sini.. Aku hanya perlu ke laman web Bagasi.my sahaja untuk dapatkan maklumat hotel dan juga tempat menarik disekitarnya.. Nak booking hotel terus pun boleh tau kerana di Bagasi.my, mereka ada membuat review tentang hotel, destinasi dan juga homestay.. 

Cakap jerk nak bercuti dekat mana? Haa semua mereka dah survey untuk kita.. Hotel yang terbaik dan tempat-tempat yang menarik disekitarnya.. Untuk booking tempat menginap, korang boleh juga bandingkan harga mengikut bajet yang korang sendiri.. Mudahkan? 

Hotel Terbaik di Cherating Yang Hampir Dengan Tempat Menarik Di Bagasi.my


Orite, kali ni aku nak share dengan korang hotel terbaik yang ada di Cherating yang boleh korang pilih untuk percutian tepi pantai dengan keluarga atau rakan-rakan korang.. Dari hasil pembacaan aku di Bagasi.my memang terdapat banyak hotel yang best-best di Cherating.. Lagi menarik, di Bagasi.my mereka bukan sahaja berkongsikan tentang hotel semata-mata malah mereka turut kongsikan senarai hotel di Cherating yang menawarkan lokasi strategik dan terletak berhampiran dengan tempat-tempat menarik di sekitar Cherating, Kuantan dan Bandar Kemaman.

Hotel-hotel yang mereka kongsikan juga ada menawarkan pelbagai kemudahan yang dapat memberikan keselesaan kepada kita sepanjang penginapan dan memuaskan hati dengan harga yang berbaloi-baloi.. 

Jangan tak tahu ye, review di Bagasi.my adalah yang terpilih dan terbaik sahaja.. So, tak perlu nak ragui tentang ketepatan maklumat dan juga harga hotel tersebut.. Ok, kalau ada yang plan nak bercuti ke Cherating, korang boleh semak 17 Hotel Terbaik Di Cherating Dengan Lokasi Strategik Yang Hampir Dengan Tempat Menarik..

Booking Hotel Dengan Mudah Di Bagasi.my


Kalau nak booking hotel di Bagasi.my ni memang sangat mudah.. Korang hanya perlu klik kotak "Selanjutnya di Booking.com" seperti gambar kat atas ni.. Korang akan dibawa ke laman web Booking.com untuk tempahan tiket.. Oh ye, di Bagasi.my korang akan buat tempahan hotel sama ada melalui laman web Booking.com, Agoda.com ataupun Tripadvisor.com.my.. Sekiranya mereka rekomen Booking.com, itu bermakna harganya lebih berbaloi-baloi.. Jadi, korang dah tak perlu nak bersusah payah untuk bandingkan harga di banyak laman web..

Nampak tak pada gambar di atas, terdapat review tentang tempat menarik yang ada kawasan berhampiran dengan hotel.. Jadi, ia memudahkan korang plan perjalanan percutian korang dengan aktiviti melawat tempat menarik.. Seronok weh, sambil bercuti sambil kenali tempat-tempat menarik disekitarnya.. 

17 Hotel Terbaik Di Cherating Dengan Lokasi Strategik Yang Hampir Dengan Tempat Menarik


Cherating sememangnya menjanjikan pengalaman percutian yang menenang dan menghiburkan hati. Kalau kesana, pasti hilang segala stress dan sekaligus dapat melupakan seketika kesibukan rutin harian.. Kalau ada yang belum pernah sampai ke Cherating, aku cadangkan korang ke sana menikmati percutian di tepi pantai yang menyeronokkan.. Untuk pemilihan tempat penginapan, korang tak perlu risau sebabnya terdapat 17 hotel terbaik di sana.. Antaranya :-
  • Holiday Villa Beach Resort Cherating
  • Eastana Cherating Beach Resort
  • Royale Chulan Cherating
  • LaVilla By Holiday Villa Cherating
  • Villa Teja
  • The Kasturi
  • Sanctuary Resort - Apartment Hotel
  • Club Med Cherating
  • Samsuria Beach Resort & Residences
  • Hotel Kemaman Sand
  • Legend Cherating Beach Resort
  • Cherating Bayview Resort
  • Impiana Resort Cherating
  • Lis Na Ree Resort
  • Residence Inn Cherating
  • eRYA by Suria Cherating Resort
  • Casa Titik

Banyak gile kot pilihan hotel di Cherating.. Pilih sahaja yang mana berkenan dan kena dengan bajet korang.. Pastinya setiap tempat menginap di Cherating ini menjanjikan yang terbaik buat korang.. Jadi, jangan lupa ye buat tempahan hotel sekarang dan dapatkan kadar harga terkini bagi hotel pilihan korang di Booking.com, Agoda.com ataupun Tripadvisor.com.my.

So, next trip aku pasti akan ke Cherating bersama family.. Cumanya kena tau bajet terlebih dahulu dan baru boleh book hotel di Bagasi.my.. Wahh mudahnya kerja aku.. Tak perlu lagi nak survey merata tempat hanya di https://bagasi.my/ sahaja sudah memadai.. Jom pakat bercuti di Cherating!!


17 comments:

  1. ray pernah try survey awal2 hari tu and mostly mmg dah penuh and almost fully booked. perghhh

    ReplyDelete
  2. Cantikkk gila hotel area Cherating ni.. husniey pernah survey tengok Royal Chulan, Impiana..lawa teruk tuu..geram je

    ReplyDelete
  3. wow hebat lah macam lagi mudah nak survey kan..

    ReplyDelete
  4. Hi Admin! Tumpang iklan jap ya. Raya nak dekat dah ni. Ramai dah yang membeli belah untuk persiapan raya untuk menghias rumah. Jum datang ke Al Aqsa Carpets untuk membeli tikar getah viral ini! Klik link dibawah untuk lihat sendiri testimoni mengoyakkan tikar getah daripada Dazrin & Izzue Islam!

    https://youtu.be/WesQlV66o4E

    ReplyDelete
  5. When we go to cherating, it's usually day trip and we rarely stay overnight

    ReplyDelete
  6. mudah bila guna apps untuk cari hotel, takda lah asyik full booked. hehe

    ReplyDelete
  7. Senang kan kalau nak bercuti sekarang nie boleh survey dulu mana yang best..

    ReplyDelete
  8. tak pernah sampai lagi kat sini. Nanti kalau nak ke sini, bolehlah jadikan entry Lea ni ni sebagai rujukan :)

    ReplyDelete
  9. first time tau pasal bagasi.my, lepas ni boleh la cuba planning hotel dr situ...

    ReplyDelete
  10. Bafu tau pasal bagasi.my ni. Baru ke.. Senang kalau ade laman web yang senari hotel semua tu kan

    ReplyDelete
  11. Cantik dan nampak selesa hotel tu..kalau pergi sana nnt bolehlah menginap dkt sini

    ReplyDelete
  12. Satu Malaysia la ye boleh guna.. ok nant nak try

    ReplyDelete
  13. Thanks for the info, nanti i nak booking hotel i will search their website.

    ReplyDelete
  14. teringin jugak nk ho ho holiday cherating!! Boleh survey2 harga pasni..hehe

    ReplyDelete
  15. Cherating pegi time penyu telor lea memang best

    ReplyDelete
  16. tengok entry Lea ini, rasa macam nak gi Cherating lagi..

    ReplyDelete