Top Social

Image Slider

Showing posts with label review. Show all posts
Showing posts with label review. Show all posts

Beauty Review | Dr. Glamogenic Skincare Terbaik Dari Australia

Saturday, January 19, 2019
Dr. Glamogenic Skincare Terbaik Dari Australia  |  Wohaaa!! Cepat betul masa berlalu kan.. Dah masuk tahun 2019.. Bila dah masuk tahun baru ni, rasa macam nak mencuba sesuatu yang baru pula untuk kulit muka aku ni.. Apakah? Yeahh haruslah skincare baru.. Tahun baru, skincare pun baru.. Haha!! Kegilaan apakah ini? Hiks.. Now, aku sangat teruja untuk mencuba skincare dari Australia ni iaitu Dr. Glamogenic yang dihasilkan oleh doktor panel yang berpengalaman hampir 30 tahun dalam sektor penjagaan kulit dan kecantikan.

Dr. Glamogenic Skincare From Australia

Satu perkara yang perlu korang tahu, walaupun skincare Dr. Glamogenic ini diformulasikan bagi memenuhi gaya hidup orang-orang Australia tetapi ia juga sebenarnya sesuai untuk kita yang berkulit Asia ini kerana ia diperbuat daripada bahan-bahan semulajadi yang berkualiti tinggi dan baik untuk kedua-dua jenis kulit tersebut serta persekitarannya.

Dr. Glamogenic Skincare From Australia

Dr. Glamogenic Skincare From Australia

Dr. Glamogenic Skincare terdiri daripada 8 produk iaitu 6 item untuk muka dan 2 item untuk badan.. Wahh untuk badan pun ada uolls.. Satu jenama saja dah boleh pakai untuk muka dan juga badan.. Memang terbaik kan.. Ok, jom kita berkenalan dengan produk Dr. Glamogenic Skincare ini..

1.  Hyaluronic Booster Serum
  • Melembapkan dan meningkatkan tekstur kulit untuk kulit sensitif dan kulit yang letih
2. Antioxidant Vitamin C+ Serum
  • Serum yang mempunyai kepekatan tinggi derivatif Vitamin C yang stabil dapat membantu menghidupkan semula kulit yang letih dan mencerahkan tona kulit yang kusam.
3. Perfection Whitening Spot Serum
  • Serum ini boleh mengawal pigmentasi seperti jerawat, jeragat dan juga lingkaran hitam bawah mata.
4. Brassica Peeling Gel
  • Gel pengelupasan yang lembap dan lembut dengan ekstrak brokoli yang kaya dengan vitamin, mineral dan selulosa berorientasikan alam semulajadi.
5. Dynamic Brightening Mask
  • Mask krim pemutih dan bernutrien.
6. Vitalize Soothing Mask
  • Mask selulosa 100% semulajadi yang dapat menyuburkan dan menenangkan kulit kaya dengan intipati Guaiazulene, Ekstrak Aloe Vera dan Acid Hyaluronic.
7. Enliven Brightening Cream
  • Krim pemutihan yang sangat pekat untuk ketiak, siku, lutut dan lain-lain
8. Youth Restoring Modeling Shaping Cream
  • Meningkatkan keanjalan kulit dan mewujudkan siluet tubuh yang halus dan licin.

Brassica Peeling Gel

Dr. Glamogenic Skincare From Australia

Diantara kesemua produk Dr. Glamogenic ni, aku sangat teruja nak cuba Brassica Peeling Gel sebabnya aku dah agak lama tak peeling kulit muka aku ni.. Nampaknya sel-sel kulit mati semakin banyak bertapak dekat muka aku ni.. Sebelum ianya semakin teruk, lebih baik kita singkir dengan segera.. Hehe..

Ada tak dikalangan korang yang kulitnya semakin hari semakin kusam dan tak berseri? Nak tahu tak apa puncanya? Haa ini adalah kerana beberapa faktor dan yang paling utama adalah cara pengelupasan yang tidak sesuai. Sebab itulah kita perlukan satu gel pengelupasan bagi mengatasi masalah tersebut..

Dr. Glamogenic Skincare From Australia

Kalau korang nak tahu, gel pengelupasan ini amatlah popular kerana ianya sangat senang digunakan. Apa yang perlu kita lakukan adalah dengan memicitnya sebesar saiz kacang pada jari, kemudian sapukan pada kulit dan cuci selepas beberapa gumpalan kecil muncul. Bahan yang terdapat du dalam gel tersebut akan bertindak balas dengan sebarang minyak dan kotoran yang melekat pada wajah. Gumpalan tersebut akan keluar dengan sedikit geseran. Selepas tu, kita akan rasai perbezaannya serta merta dan seterusnya menghasilkan kulit yang halus dan lebih bersinar.

Kelebihan Brassica Peeling Gel

Dr. Glamogenic Skincare From Australia

1. Rasa Lembut
  • Gumpalan itu bertindak seperti bijirin dalam skrub, tetapi ianya lebih lembut dan tidak menggatalkan kulit berbanding yang lain. Ini bermakna ianya lebih lembut kepada kulit.
2. Senang
  • Dengan gel pengelupasan ini kita tidak perlu risau tentang pertumbuhan bakteria atau sentiasa ingat untuk membawanya keluar selepas mandi dan perlu dikeringkan dengan betul semasa dan selepas penggunaan. (Jika menggunakan span konjac untuk pengelupasan)
3. Mencegah Jerawat
  • Bila pori-pori tersumbat dengan kotoran, sebum dan pelbagai kekotoran yang lain, ini akan menyebabkan pertumbuhan jerawat yang menyakitkan. Gel pengelupasan ini memastikan kulit kita mengelupas pada rutin biasa secara ringan dimana minyak, kotoran dan sebagainya, proses pengelupasannya berlaku dengan lancar dan akan meninggalkan kulit yang baru dan lembut.
4. Kulit Yang Lebih Sihat
  • Kesihatan kulit akan terjejas teruk apabila sel-sel kulit mati menutup pori-pori dan menghalang kulit dari bernafas. Jadi gel pengelupasan ini akan melekat pada sel kulit mati dan menyentalnya dengan lembut supaya pori boleh bernafas seterusnya menjadikan kulit lebih segar serta lebih sihat berbanding sebelumnya.

Dr. Glamogenic Skincare From Australia

Cara Guna Brassica Peeling Gel

Selepas mencuci dan mengeringkan air diwajah, ambil Peeling Gel dalam kuantiti secukupnya dan apply keseluruh muka tidak termasuk di sekitar kawasan mata/bibir.

Gosokkan dengan lembut pada tekstur kulit dan bilas dengan air suam. Gunakan 2-3 kali seminggu bergantung kepada keadaan kulit.

Dr. Glamogenic Skincare From Australia

Peringatan kepada korang ye, sekiranya korang menghadapi sebarang masalah atau kesan sampingan selepas menggunakan produk ini, segera hentikan menggunakan produk ini dan sila berunding dengan pakar dermatologi atau doktor perubatan.

Pengalaman Menggunakan Brassica Peeling Gel

Dr. Glamogenic Skincare From Australia

Tekstur
  • Didatangkan dalam bentuk gel yang bertekstur seperti skrub.. Bila di apply pada kulit, aku dapat rasakan tekstur berpasirnya tetapi tidak menyakitkan kulit kerana teksturnya agak ringan..
Bau
  • Baunya tidak busuk atau menyengat hidung.. Baunya juga agak ringan dan selesa untuk dihidu oleh hidung aku.. Hehe.. Jadi, aku boleh gunakan peeling gel ni dengan senang hati tanpa gangguan bau yang tidak menyenangkan.. Alhamdullillah.. 
Dr. Glamogenic Skincare From Australia

Keberkesanan
  • Agak lama tak menggunakan peeling gel dan bila guna Brassica Peeling Gel ni memang feeling dia lain macam.. Lebih mengejutkan, ia mampu menyingkirkan sel-sel kulit mati dengan jayanya sehinggakan menghasilkan kulit yang sangat lembut dan mulus.. Serius aku suka dan dah jatuh cinta sangat-sangat dengan peeling gel ni.. Dah tak perlu pakai skrub, cukup hanya dengan Dr. Glamogenic Brassica Peeling Gel ni sahaja untuk mendapatkan kulit yang cantik dan berseri.. Tak percaya silalah cuba!!

Dr. Glamogenic Skincare From Australia

Oklah, bagi korang yang ingin mencari produk penjagaan kulit yang lengkap untuk wajah dan badan, Dr. Glamogenic adalah pilihan yang tepat.. Aku sangat recommend korang menggunakan Dr. Glamogenic - Skincare from Australia ini kerana ia sesuai untuk semua jenis kulit dimana produk ini juga bersifat alami dengan menggunakan bahan-bahan yang selamat, berkesan dan semulajadi. Lagi pun produk ini dihasilkan oleh doktor panel yang berpengalaman.. Jadi, ia lebih meyakinkan..

Dapatkan Produk Dr. Glamogenic Sekarang

Dr. Glamogenic Skincare From Australia

Di mana untuk dapatkan Dr. Glamogenik Skincare?

Order secara online daripada Official Dealers di :-
https://www.facebook.com/glamogenic

Kunjungi Authorised Dealer di :-
Glamogenic Kiosk 
(Vintage Collection International Sdn Bhd)
(same level as Village Grocer, opposite Tealive)
PC-001, Ground Floor,
Sunway Giza Mall, PJ.

Waktu Perniagaan : 10am - 10pm
Customer service line : 012 - 691 6128

*20 lucky walk-in customers are entitled for special promo price and gift.

Hubungi Pengedar Utama di :-

Qurlivka Southeast Asia (Malaysia) Sdn Bhd
Level 16, The Pavilion Tower, Jalan Raja Chulan,
52200 Kuala Lumpur.

Contact : +603-6151 9198


Manjakan Diri Dengan Gel Mandian Wangian Enchanteur Paris Baru

Saturday, January 19, 2019
Manjakan Diri Dengan Gel Mandian Wangian Enchanteur Paris Baru  |  Wangian berupaya menghidupkan suasana dan menenangkan jiwa. Menikmati belaian lembut sewaktu mandi bagi menghilangkan tekanan dan kesibukan sepanjang hari, merupakan rutin harian yang wajib diamalkan para wanita. Sebaik sahaja anda menjejakkan kaki di bawah pancuran bilik mandi, sentuhan gel mandian beserta wangian yang menyerap lembut memberikan ketenangan minda dan jiwa menjadikan setiap saat waktu bermanja dan bersendiri yang paling menyenangkan.

Gel Mandian Wangian Enchanteur Paris

Apakah yang membuatkan masa mandian itu mewah? Memilih gel mandian yang sesuai merupakan faktor utama, dan yang menjadikanya lebih menarik adalah menggunakan gel mandian yang diadun dengan wangian mempesona. Bayangkan perasaan tenang yang menyusup masuk disaat pintu bilik mandi tertutup rapat, dan bila pancuran air suam yang mengalir mengembalikan semula kesegaran. Bunyi titisan air mencipta melodi halus yang menenangkan minda, sementara kemanisan aroma dari gel mandian yang memukau dan buih-buih lembut yang membelai kulit, melengkapkan masa mandian termewah. Saat mandian dengan belaian romantis sememangnya merupakan waktu terapeautik yang berupaya menyegarkan dan mengecas semula tenaga yang hilang akibat tekanan sepanjang hari.

Gel Mandian Wangian Enchanteur Paris

Demi memberi wanita lebih peluang untuk memanjakan diri, Enchanteur, wangian yang diilhamkan Perancis paling laris dan digemari ramai ini telah memperkenalkan Gel Mandian Wangian Enchanteur Paris. Diadun dengan wangian Perancis, rangkaian mandian ini meransangkan deria dan menjadikan setiap waktu mandian anda sebuah pengalaman yang mewah. Formulasi bebas sabun dan paraben ini diperkaya dengan bahan berkhasiat yang mampu memberikan manfaat pada kulit, melembapkan dan melembutkan kulit sambil membersihkannya; menjadikan kulit anda kekal sihat dan berbau harum.

Gel Mandian Wangian Enchanteur Paris

Kini, pengalaman di bilik mandi anda boleh dipertingkat. Dengan Gel Mandian Wangian ENCHANTEUR Paris, saat bermanja bagi tubuh badan dan minda anda kini lebih menyeronokkan. Gel Mandian Wangian ENCHANTEUR Paris, boleh didapati dalam 3 variasi, setiap satunya diadun dengan wangian ENCHANTEUR Paris yang sangat digemari dan diperkaya dengan ramuan uniknya tersendiri.

Gel Mandian Wangian Enchanteur Paris

Manjakan diri anda dengan produk baharu dari ENCHANTEUR Paris Parfum Shower Gel :


Gel Mandian Wangian ENCHANTEUR Paris Belle Amour Bright & Smooth 
- Mencerah & Melicin -

Gel Mandian Wangian Enchanteur Paris


Serlahkan kelembutan kulit anda dengan adunan sebati pati wangian bunga Lily dan Ylang-ylang. Diperkaya dengan pati minyak mawar dan Vitamin B3, ia menjadikan kulit anda lebih halus, cerah dan menawan.


Gel Mandian Wangian ENCHANTEUR Paris Mon Amie Fresh & Cool
- Menyegar & Menyejuk -

Gel Mandian Wangian Enchanteur Paris


Tingkatkan daya tarikan dengan personaliti ceria dan menyegarkan dengan gabungan wangian Fresh Citrus dan Pink Peonies. Diperkaya dengan pati minyak Lemon dan Menthol, ia memberikan kulit anda sensasi menyegarkan sambil menyediakan anda untuk temujanji kasual.


Gel Mandian Wangian ENCHANTEUR Paris Adore Soothe and Care
- Menenang & Melega -

Gel Mandian Wangian Enchanteur Paris

Serlahkan dirimu dengan gabungan wangian Pink Mimosa dan Golden Pear. Diperkaya dengan ekstrak Chamomile bagi melegakan tekanan dan memberikan perasaan tenang pada kulit serta tubuh badan, membolehkan anda berehat selepas hari yang sibuk.

Gel Mandian Wangian Enchanteur Paris

Tidak ada yang lebih baik daripada menikmati waktu belaian romantis mandian yang berkualiti. Ia memberikan keselesaan fizikal dan mental agar anda dapat merehatkan diri selepas kesibukan harian. Saat terindah yang melegakan waktu tidur atau memulakan harian anda dengan Gel Mandian Wangian ENCHANTEUR merupakan masa yang paling diraikan setiap hari.

Gel Mandian Wangian Enchanteur Paris

Gel Mandian Wangian ENCHANTEUR Paris boleh didapati dalam saiz 750g pada harga runcit RM16.75 (Semenanjung) / RM17.55 (Sabah Sarawak). Produk ENCHANTEUR boleh didapati di pasaraya besar dan pasaraya terkemuka di seluruh negara.


Kempen CSR TOP Dengan Kerjasama MYDIN Menyumbangkan Pakaian Seragam Sekolah Kepada 500 Orang Pelajar Demi Masa Depan Yang Lebih Cerah

Saturday, January 05, 2019
Kempen CSR TOP Dengan Kerjasama MYDIN Menyumbangkan Pakaian Seragam Sekolah Kepada 500 Orang Pelajar Demi Masa Depan Yang Lebih Cerah  |  TOP, jenama bahan pencuci No. 1 di Malaysia kembali menceriakan 500 orang kanak-kanak dari beberapa buah NGO terpilih di seluruh negara menerusi kempen CSR Cerahi Kehidupan Bersama TOP. Memasuki tahun keempat, kempen tersebut menyediakan pakaian seragam dan keperluan persekolahan kepada lebih 1,600 orang kanak-kanak dari 18 buah rumah kebajikan.

Kempen CSR TOP Dengan Kerjasama MYDIN Menyumbangkan Pakaian Seragam Sekolah Kepada 500 Orang Pelajar Demi Masa Depan Yang Lebih Cerah

TOP bekerjasama dengan peruncit utama, MYDIN untuk melaksanakan kempen mengumpul dana CSR bermula 15 November hingga 15 Disember, di mana, 30 sen daripada jualan produk terpilih TOP di semua cawangan MYDIN di seluruh negara akan disalurkan untuk membeli keperluan persekolahan anak-anak yang berusia di antara 7 hingga 17 tahun dari 18 buah rumah kebajikan.

Keperluan persekolahan itu termasuklah pakaian seragam, beg sekolah dan alat tulis yang lengkap buat semua kanak-kanak yang terlibat.

Kempen ini mempunyai dua objektif utama iaitu memberikan kanak-kanak pakaian seragam baharu yang boleh mereka banggakan, seterusnya memberikan motivasi untuk mereka mencapai sesuatu dengan lebih tinggi dengan menaikkan keyakinan dan harga diri mereka. Ia juga bertujuan mendidik mereka tentang pentingnya gaya hidup yang bersih. Ini termasuklah menjaga dan mencuci pakaian masing-masing agar sentiasa bersih. 

Pakaian seragam untuk kanak-kanak dari rumah kebajikan di seluruh negara ini sudah boleh diambil sebelum sekolah dibuka. Ini pasti memberi ketenangan minda kerana mereka boleh memakai pakaian baharu untuk sesi persekolahan yang baru. 


Pengurus Pemasaran Southern Lion Sdn. Bhd., Mr. Leroy Yoon berterima kasih kepada MYDIN dan para pelanggan atas sokongan mereka terhadap program yang nyata memberi harapan serta kegembiraan kepada kanak-kanak berkenaan. 

Kami terharu dengan sokongan MYDIN dan para pelanggannya yang memberi sokongan tidak berbelah bahagi dalam menjayakan kempen yang cukup bermakna ini. Sumbangan ini sangat bermakna kepada kanak-kanak yang kurang bernasib baik. Sokongan mereka nyata memberi harapan dan kegembiraan kepada kanak-kanak yang tidak sabar untuk memulakan sesi persekolahan dengan pakaian seragam baharu, sama seperti rakan-rakan mereka yang lain. 

Pada masa yang sama, TOP juga berbangga untuk menawarkan inovasi dan manfaat produk kami kepada semua. Kami berbesar hati untuk menjadi sebahagian daripada inisiatif yang dapat memberi motivasi kepada kanak-kanak untuk menikmati masa depan lebih cerah. Terima kasih kepada semua pengguna TOP yang menjayakan kempen ini selama empat tahun berturut-turut,” kata Mr. Yoon. 

Maklumat lanjut, sila layari laman web http://www.southernlion.com.my atau hubungi talian khidmat pelanggan : 1800-88-0133

18 buah rumah kebajikan yang terlibat ialah:- 

Kedah/Perlis
  • Pertubuhan Rumah Anak Yatim Daerah Kuala Muda 
  • Rumah Superkids
Penang
  • Pertubuhan Rumah Kebajikan Seri Cahaya Pulau Pinang 
  • Pusat Jagaan Persekutuan Kebajikan Anak Anak Yatim Islam Pulau Pinang
Kelantan/Terengganu
  • Rumah Tunas Harapan Pakatan Kasih 
  • Rumah Anak Yatim dan Dhuafa' Siti Aminah (RAYSA)
Perak
  • The Salvation Army Ipoh Children's Home 
  • Pusat Jagaan Anak-Anak Yatim Nurul Iman
Kuala Lumpur/Selangor
  • Rumah Hope 
  • Rumah Bakti Nur Syaheera
Pahang 
  • Badan Kebajikan Anak-anak Yatim dan Miskin Nadwah Permata Camar 
  • Pusat Jagaan Wanita dan Kanak-kanak Casa Harapan 
Negeri Sembilan
  • Persatuan Kebajikan Kanak-kanak Rhema 
  • Pertubuhan Anak Yatim Darul Aminan (PAYDA)
Melaka
  • Pertubuhan Kebajikan Bhagawan Sri Ramakrishna Malaysia 
  • Pusat Jagaan Kanak-Kanak Harapan Bukit Baru
Johor
  • Pusat Kebajikan Kalvari Johor 
  • Persatuan Kebajikan Darul Hanan

Mengenai Southern Lion Sdn Bhd


Southern Lion Sdn Bhd ialah syarikat kerjasama 50/50 di antara Lam Soon (M) Bhd dan LION CORPORATION, Jepun. Ia terus menambah baik kualiti kehidupan pengguna di Malaysia dengan menawarkan produk-produk isi rumah seperti penjagaan fabrik, kediaman, kecantikan dan oral yang inovatif pada harga mampu milik. Southern Lion merupakan syarikat pengeluar bahan cucian pertama yang menerima persijilan ISO 9001.


Biosol Pembersih Kewanitaan Prebiotik Dengan Madu

Wednesday, December 19, 2018
Biosol Pembersih Kewanitaan Prebiotik Dengan Madu  |   Sejak terjebak dengan produk Korea ni, sampaikan pembersih wanita pun aku carik yang dari Korea.. Hehe.. Entah la, aku rasa lebih yakin dengan produk Korea.. Sungguhpun begitu, sebelum  beli aku akan pastikan dulu produk yang aku nak beli tu selamat digunakan dan Halal.. Tak bolehlah main beli jerk kan.. Terbaru aku cuba pula Biosol, pembersih kesihatan wanita prebiotik dengan madu.. Hah, korang ingat susu ajerk yang ada prebiotik? Pembersih wanita pun hadeeee hokeh!! Meh aku cite..



Orite, Biosol ni merupakan produk keluaran Neil Armayan iaitu sebuah syarikat yang telah ditubuhkan di Korea sejak tahun 2008 dimana mereka menjalankan perniagaan eksport produk kesihatan dan kecantikan. Mereka juga pernah berada di dalam perniagaan spa 10 tahun yang lalu di Malaysia. Neil Armayan telah beroperasi di 4 negara sejak ditubuhkan iaitu Korea, Thailand, Malaysia dan Vietnam.. Kini mereka telah mengeluarkan 2 produk iaitu Revesol dan juga Biosol..

Biosol Pembersih Kewanitaan Prebiotik Dengan Madu

Aku memang pengguna pembersih kewanitaan.. Kalau tak guna aku pasti akan rasa tak selesa.. Sebelum ni aku guna yang berasaskan daun sirih.. Tapi kali ni aku teruja nak cuba Biosol ni sebabnya ia mengandungi prebiotik dengan madu.. Macam mana tu? Haaa.. Istimewa sangatkan.. Hehe..


Biosol, Pembersih Kesihatan Wanita Prebiotik Dengan Madu ni merupakan rumusan unit dari ekstrak tumbuhan semulajadi membantu memberikan khasiat, peremajaan dan pemulihan yang diperlukan oleh lapisan kulit, rupa dan penampilan vagina sambil melenyapkan vagina yang kurang sempurna kerana penyelesaiannya sangat mudah. Dengan menggunakan Biosol ni, kita dapat alami pembaharuan menyeluruh, keriangan dan semangat baharu daripada kulit vagina yang lembut dan licin.. 

Memang teruja habis nak guna Biosol ni bila tengok khasiatnya.. Selalunya guna pembersih kewanitaan ni semata-mata untuk sekadar membersih aje.. Dengan Biosol ni dapat pulak khasiat lain kan.. 

Fungsi Biosol


Sebenarnya penjagaan kawasan intim ni sangat penting.. Mungkin ada dikalangan kita pada hari ni mengambil ringan akan hal ini dengan menggunakan sabun biasa untuk mencuci.. Ramai yang tidak tahu sebenarnya, penggunaan produk yang bukan direka untuk bahagian tersebut mungkin boleh memudaratkan. Ini boleh menyebabkan jangkitan kuman atau rengsa, pH vagina berubah, berbau, gatal, dan keputihan.

Vagina yang sihat bergantung kepada tiga faktor iaitu bakteria yang sihat, keseimbangan pH dan kandungan glikogen epitelium dimana jika salah satunya tidak berfungsi dengan baik, boleh menyebabkan pelbagai gejala dan masalah... Jadi, buat wanita-wanita diluar sana jadilah pembeli yang bijak dengan memilih produk pencuci yang kaya dengan kandungan semula jadi dan prebiotik untuk melindungi bahagian intim daripada pelbagai gejala yang berkait rapat dengan ketidakseimbangan pH.

Kalau korang nak tahu, Biosol ni berfungsi membantu menghilangkan bakteria dan segala kekotoran dari kulit.. Ia juga membolehkan kulit menjadi lembut, licin, segar, bertenaga dan revitalize.. Bukan itu sahaja ye, Biosol ini juga menggalakkan peredaran darah, kulit menjadi lembap dan kuat disamping dapat menegangkan kulit di bahagian peribadi wanita.. Paling bagus tentang Biosol ni, ia  dapat mengawal pH yang sesuai dalam 4.5 hingga 5... 

9 Kebaikan Biosol 



  • Melenyapkan kekeringan vagina
  • Mengekalkan pH optimum untuk vagina
  • Menegang dan mengetatkan kulit/otot yang kendur
  • Meningkatkan kesihatan dan menyamankan kulit
  • Merancang pembiakan bakteria yang berfaedah dalam lapisan kulit dalaman
  • Mengandungi ciri anti-penuaan dan menukar sel kulit yang lesu
  • Mengetatkan dan menegangkan otot vagina, mengembalikan tona dan tekstur
  • Menyediakan nutrien penting yang diperlukan untuk melembap dan menghidrat kulit
  • Menggalakkan pertumbuhan semula epidermis untuk memperbaiki, melembut dan memulihkan kulit

Apa Kata Lea Azleeya Tentang Biosol?


Dah 2 minggu aku guna Biosol.. Alhamdulillah sangat serasi dengan aku dan tiada sebarang kesan sampingan.. Aku lebih yakin kini sebab biosol ni memberikan aku keselesaan sepanjang hari.. Jadi, nak buat apa-apa aktiviti pun dah tak risau lagi akan ketidakselesaannya.. Serius aku dah jatuh cinta pandang pertama dengan Biosol ni weh!.. Oh ya, ia didatangkan dalam cecair yang sedikit likat tetapi tak melekit sama sekali.. Itu yang bestnya... Kalau melekit ni, boleh menyebabkan ketidakselesaan.. Betul tak?

Baunya pun best.. Ada sedikit bau madu.. Almaklumlah bahan utamanya adalah madu, jadi tak hairanlah kalau ada sedikit bau madu.. Yang penting sekali, Biosol ni tidak mengeringkan vagina.. Kalau dilihat dari segi packagingnya, yesss sangat praktikal.. Mudah dibawa kemana-mana kerana botolnya tidak terlalu besar.. Jadi, dalam handbag pun boleh isi.. Aku sangat recommend semua kaum wanita di Malaysia untuk mencuba Biosol ni.. Sekali cuba pasti setia selamanya.. Cewahh.. Haha!! Ayat dah macam iklan tv jerk kan.. Hiks..

Dapatkan Biosol Sekarang Untuk Kesihatan Dan Keselesaan


Yeahh, bagi korang yang rasa nak cuba jugak, bolehlah dapatkan Biosol ni sekarang.. Jangan mengambil mudah akan kebersihan kawasan intim kita ye jika tidak mahu pelbagai gejala dan masalah datang menyinggah.. Hehe.. Harga untuk sebotol Biosol ni adalah RM 107.80 untuk 200ML..


Untuk maklumat lanjut, sila layari :-

Website

Facebook

Instagram


Dettol Profresh | Dettol Melancarkan Semula Rangkaian Pembersihan Diri

Monday, November 12, 2018
Dettol Melancarkan Semula Rangkaian Pembersihan Diri  |  Sejak kejadian kulit anak aku kering dan gatal-gatal hari tu, kalut carik mandian lain untuk dia.. Kebetulan dekat rumah time tu ada stok mandian dettol, jadi cubalah guna untuk dia.. Alhamdulillah settle masalah tu.. Lepas pada tu, satu keluarga guna dettol sampailah sekarang.. 

Kalau zaman dulu, dettol ni ada yang original jerk.. Time tu memang tak boleh nak blah dengan bau dettol original walaupun tau produk dettol ni memang bagus.. Aku ni kalau bau pelik-pelik memang susah sikit nak terima.. Now, bila dettol dah keluarkan produk pelbagai variasi, teruja badak aku nak guna produk dettol ni.. Haha!! Eh, korang tau tak Dettol melancarkan semula rangkaian pembersihan diri? Ia diperkenalkan semula untuk melindungi 1.97 juta isi rumah Malaysia daripada 100 kuman berbahaya..


Setiap ibu sudah pastinya gembira melihat anak-anak mereka membesar dengan sihat. Namun, semakin anak-anak meningkat umur para ibu bertambah risau apabila anak-anak mereka mula menerokai dunia sekitar dan berdepan dengan risiko pendedahan kepada pelbagai jenis kuman.  

Mendengar keluhan para ibu, maka Dettol sebagai jenama perlindungan kuman No.1 di dunia kini melancarkan semula seluruh rangkaian produk pembersihan diri baru-baru ini bagi melindungi semua keluarga di Malaysia daripada 100 jenis kuman berbahaya. Dettol ‘ProFresh’ dirumuskan untuk memberi ‘perlindungan daripada bau badan selama 12 jam’ bagi memastikan kesegaran sepanjang hari, walaupun dengan cuaca Malaysia yang panas dan lembap. Dettol ‘ProSkin’ menyediakan ‘kelembapan selama 8 jam’ untuk mengekalkan perlindungan kulit bagi seisi keluarga yang selama ini sering terdedah kepada persekitaran yang memudaratkan seperti sinaran mentari yang terik atau dalam persekitaran dengan penyaman udara yang berterusan.


Sejak dilancarkan lebih 80 tahun yang lalu, Dettol telah menjadi peneraju perlindungan daripada kuman dan juga menjadi rakan aktif para ibu yang mahu melindungi keluarga masing-masing. Jenama yang komited untuk menambahbaik kesihatan keluarga menerusi kebersihan ini sentiasa memperbaharui penyelesaian untuk melawan kuman yang sering berevolusi dalam zaman ini . Komitmen ini meningkatkan lagi mutu dan keberkesanan produk bagi melindungi kesejahteraan pengguna. Tidak hairanlah jenama ini mendapat kepercayaan daripada para ibu di seluruh dunia bagi membantu keluarga mereka mengekalkan kebersihan diri dan seterusnya kesihatan mereka.

Dettol merupakan jenama perlindungan kuman No. 1 di Malaysia sejak sekian lama. Dalam usaha jenama untuk mencari penyelesaian yang sesuai bagi melindungi keluarga Malaysia daripada kuman, Dettol telah mengenal pasti keperluan yang berbeza bagi produk pembersihan diri. Dua keperluan utama yang dikenal pasti adalah ‘perlindungan bau’ dan ‘perlindungan kulit’.


Kita mandi untuk membersihkan badan. Selain daripada keperluan asas ini, terdapat keperluan yang lebih versatil dan lebih mendalam yang sangat bergantung kepada gaya hidup sesebuah keluarga.  Bagi keluarga Malaysia, keperluan mereka selalunya bergantung kepada dua keperluan: ‘perlindungan bau’ yang selalunya dikaitkan dengan kuman penyebab bau badan yang terdapat pada kulit dan perpeluhan sering berlaku dalam cuaca tropika yang panas, dan ‘perlindungan kulit’ yang mengekalkan kulit agar sentiasa sihat dan tidak kekeringan. Ini merupakan satu cabaran di negara ini disebabkan pendedahan kepada cahaya matahari dan kelembapan yang menyebabkan habuk dan kuman melekat pada kulit.  Produk pembersihan diri Dettol yang baharu dirumuskan untuk memberikan ‘perlindungan daripada 100 kuman bahaya’ bagi memenuhi kedua-dua keperluan ini. ‘ProFresh’ diperkembangkan untuk mengawal kuman penyebab bau dan memberikan perlindungan bau selama 12 jam, manakala ‘ProSkin’ memberi tumpuan kepada kulit yang sihat dengan menyediakan ciri pelembap selama lapan jam. Kedua-dua rangkaian ini telah diuji secara dermatologi dan terbukti sesuai untuk kegunaan harian keluarga,” jelas Kim Minyoung, Pengurus Pemasaran Dettol Malaysia dan Singapura.

Dr. Steven Chow - Senior Consultant Dermatologist

Dr. Steven Chow, Pakar Perunding Dermatologi menjelaskan bahawa para ibu pada masa kini lebih berhati-hati tentang cara untuk mengekalkan kebersihan badan dan kesihatan kulit keluarga.

"Para ibu berasa gembira apabila melihat anak-anak mereka aktif dan menikmati masa yang menyeronokkan dengan bermain di luar. Namun pada masa yang sama mereka juga turut bimbang tentang kuman-kuman yang tidak kelihatan yang boleh melekat pada badan mereka. Bau badan mereka pula sukar digambarkan! Bayangkan anak-anak anda pulang daripada melakukan aktiviti fizikal di sekolah dan bau badan mereka apabila masuk ke dalam rumah. Produk pembersihan diri yang berkesan di bilik mandi adalah solusi untuk seluruh keluarga. Oleh sebab kulit anak-anak mudah terdedah kepada kebahayaan, penyelesaian yang telah diuji secara dermatologi amatlah penting" kata Dr. Steven.



Dr. Steven menjelaskan bahawa ramai orang mempunyai tanggapan yang salah bahawa peluh menyebabkan bau badan.

Peluh sebenarnya tidak berbau. Kuman pada permukaan kulit bertindak balas kimia dengan peluh dan mengeluarkan sisa asid yang sebenarnya menjadi penyebab bau. Oleh itu penting untuk menghapuskan sumber kuman pada peluh dengan menggunakan produk khas dan bukannya menggunakan produk pembersihan biasa. Ini bukan sahaja memastikan anda dan keluarga berbau segar sepanjang hari, tetapi juga meningkatkan kesihatan secara keseluruhan,” tambahnya lagi.  


Kekalkan tahap kebersihan keluarga dan lindungi mereka daripada kuman ketika mereka menjalani gaya hidup yang aktif dan sihat! Rangkaian pembersihan diri Dettol terdapat dalam lima varian yang menyegarkan; Cool, Lasting Fresh, Re-energize, Fresh, dan Skincare. Produk ini dijual di pasar raya dan farmasi utama di seluruh negara pada harga RM6.90 untuk botol 250ml, RM12.46 untuk botol 500ml, RM20.25 untuk botol 950ml, dan RM15.67 untuk pek isi semula 900ml.

*34.1% (1.97 juta) isi rumah rakyat Malaysia di seluruh Semenanjung telah membeli sebarang produk Pembersihan Diri Dettol (Cecair+ Sabun Buku + Pencuci Tangan) sepanjang 12 bulan lepas. Sumber: Kantar Worldpanel Malaysia

**Berdasarkan berdasarkan maklumat yang dilaporkan oleh Nielsen menerusi Perkhidmatan Scan Track, Market Track dan Retail Index bagi pasaran kategori Perlindungan Kuman (mengikut takrif Reckitt Benckiser) bagi tempoh 52 minggu berakhir Mac 2017 bagi semua pasaran barangan runcit.



Membersih Kenderaan Jadi Lebih Mudah Dengan WD-40®

Tuesday, August 15, 2017
Membersih Kenderaan Jadi Lebih Mudah Dengan WD-40®  |   Tidak kira usia, jenis atau rupa, kenderaan yang bersih dan dijaga rapi akan sentiasa nampak lebih cantik. Ia juga umpama cermin kepada personaliti pemiliknya, dan disebabkan itu ramai peminat kereta/motor akan menghabiskan ribuan ringgit dan ratusan jam untuk memastikan kenderaan mereka sentiasa bersih dan kemas. Namun begitu, ramai yang terlupa bahawa Produk Pelbagai-Guna WD-40®  yang ada dirumah itu bukan sahaja boleh digunakan sebagai pelincir, penghalang kelembapan dan bahan anti-karat tetapi ia juga sebenarnya adalah pembersih pelbagai-guna untuk kenderaan anda.  Membersih kenderaan jadi lebih mudah dengan WD-40®...


Ramai pengguna WD-40®  yang mengakui sendiri bahawa ia sangat berkesan bagi membersihkan kekotoran-kekotoran degil seperti tar, lumpur dan kesan melekit pada permukaan krom atau bercat tanpa merosakan permukaan tersebut.  


Produk Pelbagai-Guna WD-40® juga sangat efektif untuk digunakan pada gril hadapan kenderaan kerana ia mampu membuang kekotoran degil seperti kesan serangga dan sebagainya. Malah, ia juga menghalang kekotoran dari melekat di situ.  

Kadang-kadang ada pelekat-pelekat lama pada kenderaan kita yang sudah lusuh dan perlu dibuang tetapi kesan gam pada pelekat itu adalah antara yang paling sukar untuk dihilangkan. Sebenarnya, ia mampu dibuang dengan lebih mudah bila ia disembur dengan Produk Pelbagai-Guna WD-40®. 


Satu lagi contoh terbaik ialah kesan gam dari pelekat cukai jalan. Ia mengotorkan cermin hadapan kenderaan dan sukar untuk dihilangkan. Cara paling mudah sebenarnya ialah dengan semburkan WD-40®, gosok dengan kain dan kesan melekit itu akan hilang!  

Terpaksa meletakan kenderaan di bawah pokok? Pastinya najis burung dan getah pokok akan mula hinggap di atas bumbung kenderaan dan  memang diketahui ramai kedua elemen itu mampu merosakkan cat kenderaan. Cara termudah untuk menghilangkannya ialah dengan semburkan WD-40®  dan bilas dengan air sabun. Mudah bukan? 

WD-40® bukanlah produk yang hanya boleh digunakan untuk bahagian luaran kenderaan. Ia juga berguna untuk bahagian kabin kereta anda. Bagi mereka yang berkeluarga, fabrik tempat duduk atau karpet lantai kenderaan yang diconteng dengan krayon anak-anak atau yang dikotori dengan bekas jari dan tangan berminyak mampu dibersihkan dengan WD-40®.   


Cuma sembur dan sental beberapa kali dengan kain untuk menghilangkan kekotoran tersebut.  Satu lagi masalah yang memeningkan kepala ialah apabila ada gula-gula getah (chewing gum) yang melekat di karpet kenderaan. Ia melekit dan sukar dihilangkan. Sebenarnya, Produk Pelbagai-Guna WD-40® boleh menghilangkan kesan gula-gula getah juga. Caranya, semburkan WD-40® dan sental menggunakan kain sebelum dibilas dengan air sabun.  

Produk WD-40®  yang sinonim dengan tin biru itu memang praktikal dan anda tidak perlu membazir wang ringgit dengan membeli barangan pembersihan kenderaan yang mahal itu. Cuma pastikan ada satu tin biru Produk Pelbagai-Guna WD-40® di rumah kerana selain dari membersihkan kenderaan, ia juga mempunyai pelbagai lagi penggunaan lain seperti melincirkan engsel, menghentikan bunyi berkriuk malah ia juga mampu melepaskan nat dan bolt yang melekat kuat!  


Untuk mengetahui lagi kenapa peminat kenderaan sangat meminati WD-40® dan kenapa mereka akan pastikan akan ada setin biru produk itu di garaj mereka, layari laman web www.wd40.asia sekarang!


ENCHANTEUR Stunning Serlahkan Aroma Keanggunan Mempesona

Saturday, August 12, 2017
ENCHANTEUR Stunning Serlahkan Aroma Keanggunan Mempesona  |  Semalam aku dikejutkan dengan satu bungkusan yang tak di sangka-sangka.. Bila tengok alamat pengirim, oh! ok dah tahu dari siapa tetapi belum tahu isi dalamnya.. Agak surprise disitu ye.. Kemain tak sabar aku nak balik rumah untuk selongkar bungkusan itu.. Hehe.. Sampai aje rumah tak sempat buat apa-apa, terus aje terkam bungkusan dan bukak.. Agak gelojoh ye di situ.. Haha.!! Dan bila aku bukak bungkusan tersebut, alangkah wanginya dunia aku dengan haruman yang keluar dari sebuah kotak baldu berwarna peace bersama taburan bunga-bungaan yang membuatkan pandangan mata aku nyaman dan indah dihidangkan dengan ENCHANTEUR Stunning serlahkan aroma keanggunan mempesona... Dengan haruman memikat terasa diri ini begitu berharga.. Wahhh drama sangat ayat aku kan hari ni.. Hiks..!! Jom mewangi bersama aku dengan haruman terbaru dari Enchanteur ni.. 

Box eksklusif dari Enchanteur

Inilah box yang aku katakan tu.. Sangat exclusive.. Kotak baldu berwarna peace ni bukan sebarangan kotak tau.. Ia boleh dijadikan kotak menyimpan barang make-up atau aksesori... Jom kita bukak kotak ni tengok apa ada didalamnya pula... 

Enchanteur Stunning
ENCHANTEUR Stunning Serlahkan Aroma Keanggunan Mempesona

Cuba korang tengok tu... Camne aku tak keluarkan ayat 'drama' aku kat atas tadi kan.. Berbunga-bunga dalam kotak baldu ni.. Haruman yang keluar tak payah cakap la.. Memang semerbak harum.. Wangian dari Enchanteur tak pernah mengecewakan aku.. Sebab itu aku setia dengan Enchanteur sampai sekarang... Harumannya pun kekal lama... Aku suka!! Ok, jom kita sama-sama belek satu persatu apa yang ada dalam kotak ni..


Penampilan tidak akan sempurna tanpa wangian”… Author C.Joybell C

Wangian seorang wanita mempunyai daya tarikan sama seperti tertariknya seekor lebah kepada pati nektar dan kenyataan ini sememangnya tidak dapat disangkalkan lagi. Kajian menunjukkan wanita yang memakai haruman dilihat lebih sensual dan menarik. Justeru itu, wanita telah mengetahui dengan tepat sejak berabad lalu, bahawa minyak wangi merupakan aksesori yang tidak menonjol, tetapi mampu untuk menyerlahkan si pemakai dan mencipta aura yang tiada tandingan. 

ENCHANTEUR Stunning Eau De Toilette
Boleh didapati pada harga RM 28.20 (termasuk GST) bagi setiap botol 50ml


ENCHANTEUR jenama wangian terkemuka dengan haruman yang diinspirasikan dari Perancis, telah melancarkan semula rangkaian Eau de Toilette dan penjagaan peribadi. Bersempena pelancaran ini, satu haruman baharu yang sangat menarik telah diperkenalkan iaitu, Stunning! Wangian mempesona ini merupakan gabungan Turkish Rose dan Magnolia, telah dipertingkatkan dengan kemanisan dari Blackcurrant Bud dan Raspberry serta dicampur juga dengan  kelembutan Sandalwood. Pemakai Stunning akan tertawan dengan aroma sensual yang dipakainya sendiri, menjadikan dia wanita yang istimewa, seterusnya menyerlahkan penampilan dan personalitinya.


Selain Eau de Toilette, variasi Stunning juga hadir bersama produk pelengkap melalui rangkaian penjagaan peribadi termasuk losyen, deodoran, dan bedak talkum yang membuatkan kulit lebih lembut menawan sehalus satin dan berharum wangian segar sepanjang hari.

ENCHANTEUR Stunning Perfumed Body Lotion
Boleh didapati dalam pelbagai saiz yang berharga dari RM 5.40 hingga RM 17.60


 ENCHANTEUR Stunning Perfumed Deo Roll-On
ENCHANTEUR Deodarant hadir dalam pelbagai bentuk/format iaitu stik, bebola dan juga semburan yang berharga dari RM 4.90 hingga RM 8.40.


ENCHANTEUR Stunning Perfumed Deo Mist
ENCHANTEUR Deodarant hadir dalam pelbagai bentuk/format iaitu stik, bebola dan juga semburan yang berharga dari RM 4.90 hingga RM 8.40.


ENCHANTEUR Stunning Perfumed Talc
Boleh didapati  dari harga RM 4.40 hingga RM 11.80



ENCHANTEUR telah membaharui bentuk botol rangkaian EDT. Botol EDT ini berkonsepkan bentuk tubuh seorang wanita memakai gaun berlipat dengan potongan duyung; manakala variasi warna pada botol adalah berdasarkan wangian flora di dalamnya. Keanggunan botol ini dimahkotakan dengan penutup berbentuk bunga mawar mekar yang menjadi simbolik percintaan yang romantis dan pati bunga yang menjadi esen pelengkap di dalam botol wangian tersebut. Pembungkusan indah ini amat mudah dipegang dan boleh dijadikan hiasan di atas meja rias.  

Pelbagai produk wangian serta produk penjagaan diri ENCHANTEUR boleh didapati di semua rangkaian pasar raya, pasar raya besar dan farmasi.


Untuk maklumat lanjut mengenai ENCHANTEUR, sila layari :-

Website

  Facebook