Salam Ramadhan 1441H/2020M


Salam Ramadhan 1441H/2020M  |  Alhamdulillah.. Terima kasih ya Allah masih memberi kesempatan buat semua umat Islam satu dunia menunaikan ibadah puasa pada tahun ini.. Esok, 24 April 2020 merupakan puasa yang pertama dan pertama kalinya jatuh pada hari Jumaat.. Bukan itu sahaja, malah pertama kali juga kita berpuasa dalam keadaan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) dan berhadapan dengan masalah Covid-19 yang masih belum reda... Moga kita diberi kekuatan untuk menghadapi dugaan ini.. Insyaallah..

Salam Ramadhan 1441H/2020M


Walaupun puasa kali ini solat tarawih tak dapat dilaksanakan di masjid, namun masih boleh dilakukannya di rumah bersama ahli keluarga.. Pasti seronok jika mempunyai ahli keluarga yang ramai.. 

Sudah pastinya ramadhan kali ini terkesan sedikit dek kerana tidak dapat memilih juadah berbuka di bazar ramadhan.. Betul tak? Kemeriahannya tidak lagi dapat dirasai.. Sungguhpun begitu, aku tetap bersyukur masih ada Ramadhan untuk aku walaupun apa saja yang aku rasa nak makan, kene masak dan buat sendiri.. Hehe.. Ada sisi baiknya juga bende ni.. Bolehlah merajinkan diri dok di dapur sebenarnya dan boleh mencuba resepi yang baru dan tak pernah cuba lagi sebelum ni.. 

Apa-apa pun aku ucapkan selamat menjalani ibadah puasa.. Semoga kita beroleh keberkatan ramadhan kali ini dan perbanyakkan amalan.. Semoga ibadah puasa kita diterima olehNya dan dipermudahkan segala urusan kita sepanjang ramadhan.. Insyaallah.. 

Dah pergi tidur!! Esok nak bangun sahur.. hehe..





QuickEdit
Lea Azleeya
14 Comments

14 comments:

  1. selamat berpuasa kak lea

    ReplyDelete
  2. salam ramadhan qareem..
    selamat berpuasa =)

    ReplyDelete
  3. Salam Ramadhan dan selamat berpuasa. Semoga kita diberikan kesihatan yang baik untuk menunaikan ibadah puasa. AAmiin...
    #staysafe #stayhome

    ReplyDelete
  4. Selamat berpuasa Leya...just stay at home yaa...stay safe..

    ReplyDelete
  5. mujurlah bini pandai masak. jika tak, susah la nak makan..

    ReplyDelete
  6. Salam ramadan
    selamat berpuasa dan menjalani ibadah2 yang lainnya

    ReplyDelete
  7. Saya beli by bzar online je gituhhh..
    Salam Ramadan kak

    ReplyDelete
  8. Salam Ramadhan Lea & Family..betul, kita pandang dari sudut positif, bila pertama kali berpuasa dalam perintah kawalan pergerakan tak ada bazar ramadhan, jimat sikit. kalau tak, segala yg ada kat bazar, kita nak pdhal tak abis bila time berbuka. so kali ni nak makan apa, kena rajin ke dapur.hehe..

    ReplyDelete
  9. Ramadhan Kareem.. selamat berpuasa ye

    ReplyDelete

[name=Lea Azleeya] [img=//1.bp.blogspot.com/-grWfwgzBOkQ/Xq8WSYJDTsI/AAAAAAAAfZI/tVxseM6NvuIeDN_Ksav4Cf2pX3udRXJGQCLcBGAsYHQ/s1600/lea%2B1.jpeg] [description=Hi, Lea here! I'm lifestyle & beauty blogger based in Kuantan, Pahang. I'm started blogging since Jun 2013. For any review, please email me at sotskirts@gmail.com] (facebook=http://www.facebook.com/s0tskirt) (twitter=http://www.twitter.com/LeaAzleeya) (instagram=http://www.instagram.com/lea_azleeya) (youtube=http://www.youtube.com/leaazleeya)