Affan Natural Baby Balm dan Natural Telon Oil Untuk Keselesaan Bayi Kembung Perut

Tuesday, August 20, 2019

Affan Natural Baby Balm dan Natural Telon Oil Untuk Keselesaan Bayi Kembung Perut  |  Assalamualaikum.. Hi guys!! Ok, sape yang bergelar ibu kat sini, angkat tangan... Hehe.. Orite, sebagai ibu aku agak mengambil berat tentang kesihatan anak aku terutamanya time dorang masih bayi.. Masa ni agak struggle jaga dorang.. Banyak masalah yang akan dialami sekiranya penjagaan rapi tidak dititikberatkan dari awal terutamanya masalah kembung perut.. Aku agak trauma jika anak aku kembung perut... Agak susah untuk solve problem ni kalau tak kena dengan caranya.. Itu dulu la.. Now aku dah tak perlu risau lagi sebabnya aku dah jumpa penawarnya iaitu Affan Natural Baby Balm dan Natural Telon Oil untuk keselesaan bayi kembung perut..

Affan Natural Baby Balm dan Natural Telon Oil Untuk Keselesaan Bayi Kembung Perut

Affan Natural Baby Balm dan Natural Telon Oil Untuk Bayi Kembung Perut Yang Sangat Best

Bila dah bergelar seorang ibu ni, perkara pertama yang aku utamakan adalah keperluan anak-anak.. Tak kiralah dari segi apa sekali pun, aku akan pastikan ianya adalah yang terbaik untuk anak aku.. Sama jugalah dengan keperluan untuk penjagaan diri mereka.. Sebab itulah Affan menjadi pilihan aku untuk menjaga kesihatan anak-anak aku.. Aku memilih untuk menggunakan Affan Natural Baby Balm dan juga Natural Minyak Telon sebagai persediaan awal sekiranya diperlukan..

Affan Natural Baby Balm dan Natural Telon Oil Untuk Keselesaan Bayi Kembung Perut

Contohnya, baru-baru ini anak aku si Aqiff tak sihat.. Dia deman, batuk dan selesema.. Mujurlah ada Affan Natural Baby Balm ni.. Dapatlah dia bernafas dengan selesa dan tidur lena.. Banyak tau manfaat Affan Natural Baby Balm dan Natural Minyak telon ni.. Bukan setakat melegakan kembung perut sahaja tetapi pelbagai lagi manfaat yang korang dapat perolehi dari penggunaan produk Affan ni.. Paling penting Affan Natural Baby Balm dan Natural Minyak Telon ni berasaskan bahan semulajadi dan selamat digunakan oleh bayi... 

Affan Natural Baby Balm

Affan Natural Baby Balm dan Natural Telon Oil Untuk Keselesaan Bayi Kembung Perut

Biasanya aku akan guna balm pada anak aku bila dorang mengalami selesama.. Selalunya time selesema tidur orang akan terganggu dek kerana hidung tersumbat.. Pernafasan menjadi tidak lancar sekaligus mengganggu tidur mereka.. Dengan menggunakan Affan Natural Baby Balm ni, dorang kembali bernafas dengan baik dan memberikan mereka tidur yang lena sehingga pagi..

Ok, kalau korang nak tahu Affan Natural Baby Balm ini diperkaya dengan Minyak Almond dan Minyak Zaitun melindungi kulit dan mengekalkan kelembapan kulit bayi.. Haaa bukan untuk melawaskan pernafasan aje tau, balm ini juga memberi kelembapan pada kulit bayi.. Eh, bukan untuk anak yang masih bayi saja tapi anak aku yang berumur 4 tahun tu pun aku pakaikan balm ni.. Memang sangat serasi dengan mereka.. Alhamdulillah..

Affan Natural Baby Balm dan Natural Telon Oil Untuk Keselesaan Bayi Kembung Perut

Selain itu, baby balm Affan ni juga membantu merawat kulit seperti ruam lampin, ruam susu dan ruam akibat panas.. Biasa kalau anak ruam, kita sibuk cari cream ruam kan.. Now, aku dah yakin dengan balm Affan ni sebabnya mampu mengatasi masalah ruam.. Bukan itu sahaja ye, ia juga membantu merawat kulit kering dan kulit sensitif.. Wah, banyak betulkan manfaat baby balm ni..

Ada lagi tau manfaat Affan Natural Baby Balm ni tau.. Baby balm ni mengandungi Essential Oil dari bunga kenanga, lavender dan geranium rose 100% organik yang membatu sebagai aromaterapi dan memudahkan anak untuk tidur lena tanpa gangguan serta tidak meragam kerana haruman bunga lavender mampu menenangkan mereka..

Affan Natural Telon Oil

Affan Natural Baby Balm dan Natural Telon Oil Untuk Keselesaan Bayi Kembung Perut

Satu lagi produk Affan yang banyak membantu aku dikala diperlukan iaitu Affan Natural Telon Oil atau dalam bahasa melayu nya minyak telon.. hehe.. Ok, minyak telon ini dirumus khas dari Minyak Almond, Halia, Daun Pudina, Habbatus Sauda Organik, Bunga Geranium, Minyak Kayu Putih, Lavender, Bunga Kenanga, Minyak Ylang-Ylang dan Vitamin E.. Minyak ini tidak mengandungi sebarang bahan kimia sintetik, steriod, paraben, bahan pewarna dan pewangi tiruan.. Bau-bauannya adalah dari 100% bahan semulajadi tumbuhan.


Bagus tau minyak telon Affan ni sebabnya selepas mandikan anak, aku akan apply minyak telon Affan ni pada perut anak aku untuk elakkan kembung perut.. Ternyata minyak telon ni dapat mencegah kembung perut.. Bak kata orang 'mencegah itu lebih baik daripada merawat'.. hehe.. Sungguhpun begitu, Affan Natural Telon oil ini juga merupakan minyak telon yang bagus dan mudah dipakai dimana ia dapat membantu merawat perut kembung, perut berangin, mengurangkan batuk dan selesama pada bayi serta membantu memberikan kehangatan pada tubuh bayi..


Bukan takat anak-anak aku jerk guna minyak telon ni.. Kalau aku kembung perut pun aku pakai jugak minyak telon ni.. Haha.. Best gile kot.. Berkesan pada bayi dan juga pada ibu bayi.. Haha!! Memang terbaik..!! Bukan itu sahaja manfaat Affan Natural Minyak Telon ni ye.. Ia juga membantu menenangkan emosi bayi yang meragam dan kuat menangis kerana kandungan minyak ini memberikan keselesaan sepanjang hari pada bayi sekaligus membantu bayi tidur lena.. 

Affan Natural Baby Balm dan Natural Telon Oil Produk Muslim Yang Bagus dan Halal


Aku memilih produk Affan ni adalah kerana ia merupakan produk keluaran muslim yang sangat bagus dan sudah pastinya Halal serta selamat digunakan.. Satu lagi menjadi daya penarik produk ini adalah packagingnya.. Aku suka sangat packagingnya kerana sangatlah comel seiring dengan tema produknya.. Packaging juga memainkan peranan penting tau untuk memikat hati pelanggan.. Aku la tu.. hehe..

Selain itu, minyak telon dan baby balm ini juga senang dibawa kemana sahaja memandangkan saiz bekas dan botolnya yang comel boleh terus masukkan ke dalam handbag sahaja.. Jadi tak payah dah nak bawak dua tiga bag.. Masukkan aje terus dalam handbag dan boleh digunakan bila-bila masa dan dimana sahaja..


Satu lagi yang aku suka tentang produk Affan ni adalah baunya... Best sangat.. Menenangkan.. Kalau korang sendiri bau pun aku yakin korang pasti jatuh cinta dengan bau set Affan ini yang sangat sesuai dengan bayi dan kanak-kanak.. Bukan anak je boleh tenang bila bau haruman produk ni, tetapi si ibu juga boleh tenang tau.. Haaa.. Hehe.. Bagi aku Natural Baby Balm dan Natural Telon Oil ni antara set minyak telon terbaik dengan bau yang menyenangan untuk hilangkan kembung bayi.

Dapatkan Affan Natural Baby Balm dan Natural Telon Oil Untuk Keselesaan Anak Sepanjang Hari


Bagi aku memang seharusnya setiap rumah ada produk Affan ni.. Ianya sangat berguna bila diperlukan dan sangat berkesan.. Manfaat yang ada pada kedua-dua produk Affan ni sangat bagus.. Lagi pun produk ini selamat digunakan kerana no synthetic fragrance, no artificial colouring, no mineral oil, no paraben, no steriod and no animal raw material... Paling penting ianya Halal.. 

Oklah, jom kita pakat sokong produk muslim.. Siapa lagi yang nak sokong kalau bukan kita kan.. Lagi pun produk Affan ni sangat bagus dan berkesan.. Jadi tak salah kalau aku recommend kat korang untuk guna produk ni.. Aku dah guna untuk anak aku dan sangat serasi dengan mereka.. Kalau korang nak tau serasi ke idok dengan anak korang kenalah cuba dulu baru tau.. Hiks.. Ramai yang dah cuba produk ni tau dan berpuashati dengannya.. Jom tengok testimoni pengguna produk Affan ini..






AFFAN NATURAL BABY BALM
Harga Normal : RM45
Harga Promosi : RM39

AFFAN NATURAL TELON OIL
Harga : RM35


Untuk sebarang pembelian dan info lanjut, sila layari :-

🌠 Whatsapp : www.wasap.my/60136699512/affan


16 comments:

  1. natural produk memang bagus dan sesuai untuk anak kecil. pilihan produk tu memang penting supaya selamat digunakan

    ReplyDelete
  2. Comel packaging minyak telon ni. Berkesan pulak tu hilangkan kembung anak2. Halal lagi.

    ReplyDelete
  3. produk baru ke kak baru tahu ni

    ReplyDelete
  4. Betul, setiap rumah kena ad, lagi yang ada baby dan anak-anak besar. Bila diaorg sakit,minyak ni yang membantu

    ReplyDelete
  5. Bagusnya ada affan ni.. Sesuai utk bayi hingga umur berapa boleh pakai ye...

    ReplyDelete
  6. Macam menarik ja natural baby balm nie.. packaging dia pun cantik, Kak Sue suka..

    ReplyDelete
  7. Saya suka bau baby balm, sedap dan rasa tenang patut kalau pakai balm baby mudah tidur

    ReplyDelete
  8. Cantik lah packaging.. Hijau2.. Baby balm mmg barangan wajib ada bg setiap rumah.

    ReplyDelete
  9. Marsha suka guna produk AFFAN ni...wangi sungguh. Anak pun serasi

    ReplyDelete
  10. Jenama baru ke ni?
    Nanti boleh la suggest dekat adik adik yang ada baby

    ReplyDelete
  11. Cantik packaging ni... Harga pn OK.. Mcm minat pulak hehe

    ReplyDelete
  12. produk yang harus ada untuk yang ada bayi dan anak kecil. packaging memang menarik. direka mudah bawa. so far baby serasi dengan produk ni.

    ReplyDelete
  13. Memang bagus kan set affan ni.. Sesuai utk para ibubapa ada set ini utk anak2.. Selesa nak guna dan yang bestnya dpt elakkan dr kembung perut.

    ReplyDelete
  14. Set Affan ni bagus kan.. suka bau dia wangi.. baby pun selesa dan serasi guna baby balm dan minyak telon Affan ni..

    ReplyDelete