Top Social

Sumpah - Naim Daniel

Monday, July 22, 2019
Sumpah - Naim Daniel  |  Aku suka lagu ni.. Pertama kali dengar pun dah rasa bestnye lagu ni.. Lirik dia best.. Melodi dia best... Mula tu memang tak tahu siapa penyanyinya.. Lagu ni juga merupakan sountrack bagi drama Pia.. Time tengok cite ni, aku masih belum tahu siapakah penyanyinya.. Sehinggalah aku terpanggil mencari siapakah gerangan penyanyinya.. 

Rupanya 'Budi' yang menyanyikan lagu ni.. Kagum sekejap.. Hehe.. Eh, Budi tu watak Naim Daniel dalam drama Pia tu.. Jangan salah sangka pulak.. Kot ada yang  tak ikuti drama tu, memang tak tahulah sape Budi tu kan.. Hiks..


SUMPAH
- Naim Daniel -

****************************

Jika harusku bersabar dengan segala derita 
'Ku terima

Jika pahitnya terasa
Bagai dipenjara tanpa bicara
'ku rela

Cinta akan 'ku mengasihimu
Sehingga nadiku tiada lagi berlagu

Andai rembulan tidak lagi mampu bercahaya
Terangilah gelapku walau dalam gelita
Dengarkanlah aku
Jiwaku tulus untukmu . . .

Jika harusku bersabar dengan segala derita
'Ku terima

Jika pahitnya terasa
Bagai dipenjara tanpa bicara 
'ku rela

Cinta akan 'ku mengasihimu
Sehingga nadiku tiada lagi berlagu

Andai rembulan tidak lagi mampu bercahaya
Terangilah gelapku walau dalam gelita
Dengarkanlah aku
Jiwa 'ku tulus untukmu

'Ku harap kau mendengar apa yang 'ku bisikan selama ini
Tanpamu seluruh nyawa tak bermakna

Andai rembulan tidak lagi mampu bercahaya
Terangilah gelapku walau dalam gelita
Dengarkanlah aku
Jiwa 'ku tulus untukmu

Andainya bumi tidak mampu berputar lagi
Sumpah setiaku kan tetap ada di sini
Dengarkanlah aku
Jiwa 'ku tulus untukmu

Sumpah




#Sumpah #Naim Daniel

13 comments on "Sumpah - Naim Daniel"
  1. sama laa kita..suka sangat dengan lagu ni..

    ReplyDelete
  2. betul..s.edap lagu. bila tgk ..eh budi? anak ayu suka tul tgk cita ni..dok budi, pia..tu yg terjebak jugak layan skt2...

    ReplyDelete
  3. lagu fav awa buat masa ni... baruuuu je ni lepas dengar =D

    ReplyDelete
  4. meletop lagu ni sekarang..best :)

    ReplyDelete
  5. suka jugak lagu ni..pun baru tahu rupanya budi yang nyanyi..sedap sora dia..

    ReplyDelete
  6. Hai sy follower bru. Jalan2 singgah sini. Jmpt follow my blogs

    ReplyDelete
  7. dengar sekali hari tu terus rasa sedap. best lagu sumpah ni

    ReplyDelete