Gincosan Membantu Menguatkan Daya Ingatan dan Tingkatkan Kesihatan

Thursday, February 7, 2019

Gincosan Membantu Menguatkan Daya Ingatan dan Tingkatkan Kesihatan  |  Sebagai wanita bekerjaya memang tak lepas dari merasa kepenatan seharian bekerja.. Bukan sahaja badan terasa letih tetapi mental juga kepenatan dek kerana seharian menggunakan otak untuk berfikir bagi melunaskan kerja-keja di pejabat.. Tak terhenti disitu sahaja, sebaik sesampai di rumah, otak mula bekerja pula untuk urusan keluarga dan menulis blog di tengah malam dimana memerlukan aku berfikir secara total untuk menyiapkan entry.. Kadang kala sampai satu tahap, aku susah nak fokus dalam satu-satu kerja yang aku lakukan dan selalu cepat lupa..


Penyakit pelupa ni agak merisaukan aku sebabnya ia boleh mengganggu prestasi kerja aku.. Berusaha jugaklah aku mencari supplement yang bagus untuk mengatasi masalah aku ni dek kerana risau jadi lebih teruk.. Alhamdulillah lepas kenal Gincosan dari Ginsana ni aku dah tak perlu risau agik sebabnya supplement ni dapat membantu menguatkan daya ingatan dan tingkatkan kesihatan.. 

Apa itu Gincosan?

Gincosan merupakan kombinasi yang unik dari dua ekstrak tumbuhan semulajadi iaitu ekstrak Ginkgo Biloba GK501 dan ekstrak Ginseng Panax C.A Meyer G115 dimana ia secara aktif menyokong daya ingatan, meningkatkan fungsi kognitif dan mengelakkan keletihan mental.. Selain itu juga, ia mampu meningkatkan prestasi mental dari segi fokus, konsentrasi dan ingatan.. Ujian secara klinikal menunjukkan bahawa gabungan ginkgo dan ginseng lebih berkesan daripada ekstrak ginkgo biloba sahaja. Ginkgo berfungsi meningkatkan bekalan oksigen ke otak manakala ginseng pula meningkatkan penggunaannya oleh sel-sel otak.


Gincosan juga digunakan secara tradisional untuk memperbaiki peredaran darah serta untuk kesihatan keseluruhannya.. Gincosan adalah pilihan terbaik untuk mereka yang bekerja yang inginkan meningkatkan prestasi mental atau mencegah masalah ingatan yang berkaitan dengan usia seperti kekurangan kepekaan dan kekurangan kewaspadaan atau 'kebencian' mental contohnya pelajar, ahli perniagaan dan sebagainya..

Manfaat Gincosan
  • Meningkatkan fungsi kognitif terutamanya yang berkaitan dengan ingatan dan prestasi mental seperti keupayaan mental dan ketahanan
  • Mengelakkan keletihan mental dan meningkatkan pengekalan maklumat
  • Mengatasi kurang tumpuan dan kurang perhatian
  • Mengurangkan kelalaian


Bahan Utama Gincosan
  • Ekstrak Ginkgo Biloba GK501
  • Ekstrak Ginseng Panax G115

Cara Pengambilan Gincosan


Gincosan ini didatangkan dalam bentuk kapsul gelatine yang boleh didapati dalam botol kaca untuk 30 biji dan dalam bentuk pek untuk 30, 60 atau 100 biji.. Gincosan sesuai untuk rawatan jangka panjang. Untuk yang aku ni, satu kotak mengandungi 60 kapsul untuk penggunaan selama sebulan. Cara pengambilan Gincosan ini adalah seperti berikut :-
  • Untuk dos harian yang disyorkan adalah 2 kapsul setiap hari iaitu satu kapsul selepas breakfast dan satu kapsul lagi selepas lunch.
  • Sebaiknya ambil kapsul bersama segelas air masak. 
  • Adalah disyorkan untuk mengambil Gincosan sekurang-kurangnya selama empat minggu.

Dah hampir sebulan lebih aku consume Gincosan ni.. Alhamdulillah, sekarang aku lebih fokus, emosi juga agak stabil berbanding dulu, daya ingatan pun dah semakin baik kalau dulu asyik lupa aje dan setiap hari aku lebih bertenaga... 


 Tahukah Anda?

Oksigen adalah sumber tenaga bagi otak. 20% daripada semua oksigen yang diambil oleh badan akan digunakan oleh otak. Malah pengurangan bekalan oksigen yang kecil boleh menjejaskan kecekapan otak. Rangsangan mental, senaman fizikal dan udara segar dapat mengatasi masalah ingatan dan fokus.

Bagaimana Untuk Dapatkan Gincosan?


Bagi korang yang mempunyai masalah yang serupa dengan aku, bolehlah try Gincosan ni.. Gincosan ini boleh didapati dengan harga RM204 untuk satu kotak yang mengandungi 60 biji kapsul.. Kat mana nak beli? 

Untuk sebarang pembelian dan info lanjut, sila layari :-

Website

Facebook

Instagram


Korang juga boleh dapatkan Gincosan secara online di Shopee.
Klik ⇶ SINI


5 comments:

  1. risau jugak dgn penyakit pelupa ni dan harap produk ni dapat membantu sesiapa saja utk menguatkan daya ingatan..

    ReplyDelete
  2. suppliment yang diperlukan ni.

    ReplyDelete
  3. Ada gak penyakit lupa letak barang loni hahaha nak kena cari gak nanti ni

    ReplyDelete
  4. Mmng trbaik!sahur tdi ad mkn sebiji hasil Amat memuaskn walaupun dlm keadaan selsema n kerja 12jam .....brbuka brsma gincosan lebih brtenaga bila terawih!

    ReplyDelete