Design Sendiri Hadiah Hari Jadi Buat Yang Tersayang Di Printcious

Friday, August 4, 2017

Design Sendiri Hadiah Hari Jadi Buat Yang Tersayang Di Printcious  |  Kalau sentuh bab nak bagi hadiah hari jadi buat seseorang ni memanglah sangat buntu... Kadang-kadang tu sampai berhari-hari dok fikir nak bagi apa.. Paling kronik bila dah sampai tahap bertanya pendapat kengkawan sekeliling... Cadangan yang ada pun semuanya hadiah yang dah biasa diberikan.. Memang membosankan.. Yelah, bila nak hadiahkan seseorang dengan hadiah yang bermakna dan dari hati ni, haruslah nak kan kelainan.. Tapi tak tahu dimana hendak mencarinya dan membelinya.. Haaa, kalau korang berada dalam situasi yang macam ni, korang dah tak payah risau.. Sekarang korang dah boleh design sendiri hadiah harijadi buat yang tersayang di Printcious... Printcious?? Apa tu?? Meh aku kenalkan korang dengan laman web yang menyediakan pelbagai jenis hadiah yang boleh korang design sendiri dari hati... Printcious.com - Precious Gifts From Your Heart..

DIY hadiah hari jadi, printcious
Design Sendiri Hadiah Hari Jadi Buat Yang Tersayang Di Printcious

Apa itu Printcious?
Printcious is a play on word “Printing” and “Precious” which is where our catch phrase “Print Your Precious Gifts”. We hope that our customers are happy no matter they are giving our customised gifts to someone or receiving customised gifts from someone, as we always believe that "Giving with Art is Giving with Heart”!
Printcious.com adalah salah satu laman web yang menyediakan pelbagai jenis hadiah dalam pelbagai material seperti Mug, Cushion, Canvas, Keychain, Mousepad, Ceramic Tiles dan banyak lagi yang boleh korang design sendiri mengikut kreativiti dan idea masing-masing.. Bestkan? Dimana lagi korang nak luahkan kreativiti korang tu kalau bukan di Printcious.. Hadiah yang korang create tu pun sudah pastinya sangat bermakna buat yang tersayang kerana ianya datang dari hati korang sendiri... Jom tengok contoh hadiah hari jadi yang boleh korang pilih di Printcious.com..







Boleh klik SINI untuk lihat lebih banyak hadiah untuk hari jadi..

Wahhh banyakkan pilihan di Printcious.com... Jangan nanti korang jadi rambang mata sudah ye.. Hehe.. Aku agak teruja dengan hadiah berbentuk Cushion tu.. Rasa macam nak buat jerk la satu untuk diri sendiri.. Haha.. Boleh tak?? hiks.. Ok, macam mana nak create hadiah di Printcious.com ni? Jom aku ajarkan step by step... Supaya mudah nanti korang nak create hadiah hari jadi buat yang tersayang... Cewahhh!!


Create Your Own Personalized Gift To Impress Everyone

Sebelum korang create hadiah korang tu, korang kene register akaun dulu ye seperti step kat bawah ni..

01. Register Akaun / Login Akaun


Seperti yang aku tunjuk dalam gambar di atas, korang perlu register akaun by Member terlebih dahulu.. Kemudian terus klik 'Join Us' dan masukkan detail yang diperlukan.. Ataupun kalau nak mudah lagi, klik terus 'Login via Facebook' untuk login melalui akaun facebook korang.. Lagi cepat dan mudah!!


02. Pilih Produk


Ok, di bahagian 'SHOP' tu korang boleh pilih produk yang korang suka.. Aku suka Cushion, so aku nak create design cushion aku sendiri.. Aku akan ajar korang step untuk create cushion ye.. Stepnya sama jerk untuk create hadiah yang lain..


03. Create Design



Ada 4 bentuk cushion yang boleh korang pilih.. Aku pilih Throw Pillows sebab gambar yang boleh diletak pada cushion adalah gambar penuh.. Jom tengok cara nak create cushion ni.. 

Step 1


Klik 'Customize it' untuk create design cushion...


Step 2

1. Klik 'Background' untuk pilih warna background cushion korang
2. Klik 'Image' untuk pilih gambar yang korang suka dan sesuai dengan size cushion
3. Klik 'Text' dan masukkan kata-kata atau ayat yang sesuai
4. Klik 'Back Side' untuk create design sebelah belakang cushion pula..
5. Dah siap semua, klik 'DONE'..


Step 3

Design belah depan cushion

Design belah belakang cushion


Dah selesai mendesign dan klik 'DONE' tadi, inilah hasil design cushion aku... 
Mudah sangat kan stepnya..


04.  Buat Tempahan


Seterusnya, klik 'Add to Cart' untuk membuat tempahan.. Dan tempahan korang akan dimasukkan ke dalam CART... hehe..



1. Dibahagian Order Summary tu, terdapat bahagian 'Promo Code'.. Kebiasaannya, di Printcious.com ada menawarkan promo code bersempena hari-hari tertentu.. Contohnya sekarang tengah berlangsungnya promosi sempena Friendship Day... Korang boleh menggunakan promo code : WEAREBFF untuk mendapatkan diskaun sebanyak 30% bagi setiap pembelian di Printcious.com... Memasukkan promo code dan klik 'Apply'..

2. Selepas itu, klik 'Checkout' untuk membuat pembayaran.. 

Pembayaran boleh dibuat melalui mana-mana bank yang tersenarai dibawah ini :-


Setelah bayaran dibuat, korang bolehlah tunggu barang korang sampai.. Mudahkan.. Tak perlu lagi korang nak bersusah payah pergi ke pasaraya atau kedai-kedai yang menjual hadiah untuk mendapatkan hadiah hari jadi buat yang tersayang lagi.. Hanya di Printcious.com korang dah boleh merealisasikan impian korang untuk hadiahkan sesuatu yang bermakna dan istimewa dari idea dan kreativiti korang sendiri untuk yang tersayang.. Hadiah jadi lebih bermakna kerana ianya datang dari hati.. Menepati tagline Printcious.com - "Precious Gift From Your Heart"...


Untuk maklumat lanjut mengenai Printcious.com atau untuk sebarang tempahan, bolehlah layari :-

Website

Facebook

Instagram

Twitter

Youtube


10 comments:

  1. Ok dah dapat idea nak bagi hadiah untuk tersayang

    ReplyDelete
  2. Yeah.. Jomdesign hadiah buat yang tersayang..

    ReplyDelete
  3. alaaa bestnya !! siapa yang nak kasi CT hadiah ni huhu..

    ReplyDelete
  4. Cantik, macam2 design boleh buat..")

    ReplyDelete
  5. Bestnye... kalau suami gi travel kan, pack kan sekali bantal tu...

    ReplyDelete
  6. Nak bagi hadiah ke orang, boleh la buat kat sini. Nice!

    ReplyDelete
  7. Best sgt kan Printcious ni. Br awesome utk someone special.

    ReplyDelete
  8. yeahhh.. sangat rambang bila nak design tu.. hehehe.. Nurul terjebak sekali :D

    ReplyDelete