Gogoprint Malaysia | Printing Online Mudah, Murah Dan Pantas

Monday, March 20, 2017

Assalamualaikum wbt..

Gogoprint Malaysia | Printing Online Mudah, Murah Dan Pantas  |  Di zaman yang terlebih canggih sekarang ni, tak hairanlah banyak perkhidmatan secara online yang dah wujud sekarang... Begitu juga la dengan perkhidmatan printing.. Sekarang korang dah boleh tempah bisness card, bookmark, flyers, kad kahwin dan macam-macam lagi secara online aje tau.. Korang dah tak payah nak pergi kedai printing lagik untuk buat tempahan... Buang masa aje.. Dengan adanya perkhidmatan printing secara online ni korang dah boleh jimatkan masa dan tenaga korang... Ianya lebih mudah dan cepat.. 

Baru-baru ni aku tempah bookmark dan sticker.. Kenapa bookmark dan sticker?? Haaaa bookmark sebab aku suka baca buku dan dikelilingi oleh kengkawan yang juga suka baca buku.. Sticker pula untuk aku gunakan untuk bisness kecil-kecilan aku.. Hiks..


Kali ni aku memilih perkhidmatan printing dari Gogoprint.. Hah, kenapa Gogoprint pulak?? Sebabnya ofkos la perkhidmatan printing di Gogoprint mudah, murah dan pantas.... Jom aku cerita sikit tentang Gogoprint ni kat korang..

Kalau korang nak tahu, Gogoprint ni telah mencipta kejayaan yang besar di Thailand dan kini telah bertapak di Malaysia pada Oktober 2016 yang lalu.. 


Di Gogoprint pelbagai perkhidmatan printing ditawarkan seperti Bisness Card, Greeting Card, Flyers, Tags, Bookmark, Sticker dan lain-lain lagi dengan harga yang murah dan berbaloi-baloi... Lagi best, penghantaran adalah percuma tau... Memang terbaik..!!

Macam mana nak menggunakan printing service di Gogoprint ni?? Jangan risau, ianya sangat mudah.. Meh aku tunjukkan kat korang step by step..

Step 1
Macam biasa, harus register dahulu... 
Selesai register, click "product" dan pilih apa yang korang nak print.. Pilihan aku Bookmark... 


Step 2
Seterusnya, pilih format, jenis kertas dan lain-lain mengikut citarasa masing-masing


Step 3
Dah setel pilih format, seterusnya korang boleh pilih tarikh untuk penghantaran... Lagi cepat tarikhnya maka lagi mahallah harganya.. Biasa la kan.. Nak cepat, mahal la sikit harganya.. So, aku pilih Normal Production sahaja sebab tak urgent pun.. hiks..


Step 4
Selesai pilih tarikh, click "Add to cart"...  Yeahh pilihan aku Bookmark dan Sticker...
Seterusnya, click "Procees to checkout"... 


Step 5
Selepas checkout korang akan ke bahagian "billing Address" dan pastikan alamat dan segala detail korang betul ye.. Seterusnya, click "Go to payment"


Step 6
Ok, di bahagian Payment Method ni, korang boleh pilih cara bayaran yang korang suka... Dah pilih cara bayaran terus aje click "Confirm & Upload Files" dan terus buat pembayaran..


Step 7
Dah setel buat bayaran, korang akan dapat "Confirmation & Upload File"... Yeayy Payment Successfull!! Seterusnya korang kena upload artwork.. File mestilah dalam bentuk PDF ye.. Kalau korang nak tukar design, korang hanya perlu ke "My Order" dan "Re-upload" dalam masa yang telah ditetapkan..



Dah setel semua, korang akan terima email "Order Confirmation" daripada pihak Gogoprint... Last sekali korang tunggu lah barang korang sampai... Haha.. 

Mudah kan??

Gile tak mudah!! Segalanya hanya dihujung jari.. Tak perlu dah susah payah pergi kedai.. Sekarang hanya perlu mengadap PC dan order... Tak sabar rasanya nak tengok hasil tempahan aku tu depan mata... Haha!!

Ok, untuk keterangan lebih lanjut atau untuk membuat tempahan,
korang boleh layari :-

Website

Facebook

Email
info@gogoprint.com.my

Contact No.
03-2856 0791


14 comments:

  1. senangnya..lepas ni boleh order kat gogoprint la..

    ~ Kisahsidairy~

    ReplyDelete
  2. Mudahnya sekarang dah tak payah susah nak pergi kedai eh. Nice sharingg sis :)

    ReplyDelete
  3. elsa nak try dekat sini pulak lah!

    http://elsaalicious.blogspot.my/2017/03/4-tips-elak-digelar-drama-queen.html

    ReplyDelete
  4. Semuanya diujung jari sekarang nih!

    ReplyDelete
  5. Wah..best la..x pening nak cari tempat printing..haritu design card tapi tak tau kat mana nak print...

    ReplyDelete
  6. senang je rupanya guna gogoprint

    ReplyDelete
  7. mudah nya.. zaman teknologi la katakan semua hujung jari

    ReplyDelete
  8. Dia lg mudah dari pixajoy kan? Pixajoy ni nk kne guna comp nk design design --'

    ReplyDelete
  9. Mudah sangat..
    semuanya dihujung jari je..

    ReplyDelete
  10. senangnya.. nak buat bisnes card pulak :D

    ReplyDelete
  11. This article gives the light in which we can observe the reality. This is very nice one and gives indepth information. Thanks for this nice article. הדפסת חולצות תל אביב

    ReplyDelete
  12. Thanks for taking the time to discuss this, I feel strongly that love and read more on this topic. If possible, such as gain knowledge, would you mind updating your blog with additional information? It is very useful for me. הדפסה על מוצרים בירושלים

    ReplyDelete