Showing posts with label islam itu indah. Show all posts
Showing posts with label islam itu indah. Show all posts
Panduan Ringkas Solat Terawih Di Rumah

Panduan Ringkas Solat Terawih Di Rumah


Panduan Ringkas Solat Terawih Di Rumah  |  Awal Ramadhan lagi entry ni bertapa dalam draft... 5 Ramadhan barulah berkesempatan untuk publish.. huhu.. Korang camne terawih?? Penuh ke setakat ni?? Bagi aku sendiri agak sukar ke masjid untuk melaksanakan solat Terawih.. Anak masih kecil.. Sukar dikawal.. Kang tak pasal-pasal atas belakang orang dia naik.. Haha!! So, lebih sesuailah bagi aku untuk melaksanakannya di rumah sahaja... Bagi ibu-ibu yang tak berkesempatan untuk ke masjid melaksanakan solat terawih, bolehlah ikut Panduan Ringkas Solat Terawih Di Rumah seperti yang aku upkan kat bawah ni ye.. :)

PANDUAN RINGKAS SOLAT TERAWIH DI RUMAH

Panduan Ringkas Solat Terawih Di Rumah








Sumber : http://alturl.com/j4gxo

Semoga dengan perkongsian ni, dapatlah menjadi panduan buat korang semua yang tak berkesempatan ke masjid untuk menunaikan solat Terawih.. Dan semoga ibadah puasa kita kali ni diberkati olehNYA..





Read more »
Lea Azleeya
2 Comments
Niat Puasa Dan Berbuka Puasa

Niat Puasa Dan Berbuka Puasa


Niat Puasa Dan Berbuka Puasa  |  Hari terakhir kita berada dalam bulan Syaaban.. Esok kita akan menemui Ramadhan.. Alhamdulillah.. Semoga segalanya dipermudahkan bagi kita di bulan Ramadhan nanti dan segala amalan kita diterima olehNYA... InsyaALLAH... Korang dah bersiap sedia ke belum nak hadapi Ramadhan kali ni.. Niat ingat tak tu?? Yelah kan.. Ramadhan kan setahun sekali.. Mane la tahu ada yang lupa niat puasa dan berbuka puasa.. Kalau rasa tak berapa nak ingat, meh aku ingatkan.. hehe..

Niat Puasa Dan Berbuka Puasa
Niat Puasa Dan Berbuka Puasa

Okeh, bagi yang tak berapa nak ingat tu leh la tengok gambar kat atas ni ye.. Cuba baca dan ingat balik.. Bila puasa tapi tak berniat, sia-sia aje puasa kita kan... Bersahur pun janganlah tinggal kalau boleh ye.. Kalau tak tersedar dari tidur tu apa boleh buat kan... Hiks.. Sempena bulan Ramadhan ni, apa kata kita perbanyakkan amal ibadat kita.. Ramadhan kan bulan yang penuh dengan keberkatan.. Sama-samalah kita mengambil kesempatan ini untuk beramal ibadat.. Memperbanyakkan amal kita.. Mungkin sebelum ni kita sedikit alpa dengan kehidupan dunia.. Masa ni la kita nak perbaiki amal ibadat kita kan.. 

Aku ada jadual untuk korang.. Leh la korang rujuk untuk amalan harian korang di bulan Ramadhan ni.. Sedikit sebanyak dapat bantu kita untuk melakukan apa yang patut di bulan Ramadhan ni kan.. Jadual Harian Saya Di Bulan Ramadhan..

sumber : google

Selamat Berpuasa buat semua pembaca BLOG LEA AZLEEYA... 


Read more »
Lea Azleeya
4 Comments
Kadar Zakat Fitrah Bagi Tahun 2017

Kadar Zakat Fitrah Bagi Tahun 2017


Kadar Zakat Fitrah Bagi Tahun 2017  |  Tak lama dah kita nak menyambut bulan Ramadhan.. Tinggal beberapa hari aje lagik.. 27hb Mei 2017, insyaAllah semua umat Islam akan menyambut bulan ramadhan.. Bila dah sebut tentang bulan Ramadhan ni, tak sah kalau tak singgah kat fikiran kita tentang zakat fitrah kan.. Agaknya berapalah kadar Zakat Fitrah bagi tahun 2017 ni.. Naik ke turun ke.. Untuk kepastian, jom pakat tengok jadual yang aku sediakan kat bawah ni.. hehe..

Kadar Zakat Fitrah Bagi Tahun 2017
Kadar Zakat Fitrah Bagi Tahun 2017


Read more »
Lea Azleeya
10 Comments
Jadual Waktu Berbuka Puasa Dan Imsak Bagi Negeri Pahang Tahun 1438H/2017M

Jadual Waktu Berbuka Puasa Dan Imsak Bagi Negeri Pahang Tahun 1438H/2017M


Jadual Waktu Berbuka Puasa Dan Imsak Bagi Negeri Pahang Tahun 1438H/2017M  |  Tinggal lebih kurang 16 hari je lagi umat Islam akan menyambut bulan Ramadhan... Korang dah selesai ke ganti puasa? Kalau belum, baik cepat-cepat ganti ye.. Takut tak sempat pula nak menggantinya.. Moga Ramadhan kali ni lebih bermakna dan memberikan lebih keberkatan pada kita.. Insyaalah.. Kat sini aku nak up Jadual Waktu Berbuka Puasa dan Imsak bagi Negeri Pahang mengikut zon untuk rujukan ornag-orang Pahang.. Mentang-mentang la orang Pahang ye.. Terus up jadual untuk orang Pahang.. Haha...

























Sumber : SINI

Untuk negeri-negeri lain, korang boleh tengok kat SINI ye... Selamat menyambut Ramadhan buat semua umat Islam di seluruh dunia.. :)


Read more »
Lea Azleeya
11 Comments
[name=Lea Azleeya] [img=//1.bp.blogspot.com/-grWfwgzBOkQ/Xq8WSYJDTsI/AAAAAAAAfZI/tVxseM6NvuIeDN_Ksav4Cf2pX3udRXJGQCLcBGAsYHQ/s1600/lea%2B1.jpeg] [description=Hi, Lea here! I'm lifestyle & beauty blogger based in Kuantan, Pahang. I'm started blogging since Jun 2013. For any review, please email me at sotskirts@gmail.com] (facebook=http://www.facebook.com/s0tskirt) (twitter=http://www.twitter.com/LeaAzleeya) (instagram=http://www.instagram.com/lea_azleeya) (youtube=http://www.youtube.com/leaazleeya)