Top Social

Image Slider

Showing posts with label bisness. Show all posts
Showing posts with label bisness. Show all posts

Koleksi Syiling Emas Peringatan Tun Dr Mahathir Kini Dilancarkan Secara Rasmi

Monday, April 08, 2019
Koleksi Syiling Emas Peringatan Tun Dr Mahathir Kini Dilancarkan Secara Rasmi | Malaysia merupakan sebuah Negara yang dihormati kerana kemajuan dan kestabilannya yang terkenal bukan sahaja di rantau Asia Tenggara, malahan di persada dunia. YAB Tun Dr. Mahathir bin Mohamad merupakan Perdana Menteri Malaysia yang Ke-4 dan Ke-7. Sepanjang kepimpinan YAB Tun Dr. Mahathir bin Mohamad telah membawa sejuta pembangunan dan permodenan kepada negara yang tidak ternilai kepada rakyat. Beliau telah membangunkan pusat pentadbiran sistematik terkemuka di rantau Asia Tenggara iaitu Wilayah Persekutuan Putrajaya yang menjadi ikon dan kebanggaan negara Malaysia di persada dunia. Beliau juga digelar sebagai 'Bapa Pemodenan"..

Sepertimana yang kita ketahui, YAB Tun Dr. Mahathir bin Mohamad telah mengangkat sumpah sebagai Perdana Menteri yang ke-7 pada 10hb Mei 2018 yang lalu. Sehari sebelum itu iaitu pada 09hb Mei 2018 Tun Dr Mahathir sebagai Pengerusi Pakatan Harapan telah menerajui PH dalam Pilihanraya Umum ke-14 yang telah mengakhiri pemerintahan Barisan Nasional di Malaysia sejak merdeka. Pilihanraya ini juga melakarkan sejarah kerana Tun Dr. Mahathir, pada usia 93 tahun merupakan Perdana Menteri yang tertua di dunia.

Koleksi Syiling Emas Peringatan Tun Dr Mahathir Kini Dilancarkan Secara Rasmi


Sebagai tanda menghargai dan memperingati setiap jasa dan pengorbanan YAB Tun Dr. Mahathir bin Mohamad dan meraikan pelantikan sekali lagi sebagai Perdana Menteri Malaysia, koleksi Syiling Emas Peringatan Tun Dr. Mahathir kini telah dilancarkan secara rasmi oleh Puncak Julung Enterprise..

Koleksi syiling emas ini diilhamkan bagi memperingati detik ini yang juga merupakan kali kedua Tun Dr. Mahathir dilantik sebagai Perdana Menteri setelah 15 tahun bersara sebagai Perdana Menteri ke-4 pada 1981 hingga 2003.


Koleksi syiling emas ini didatangkan dalam packaging yang menarik seolah-olah seperti sebuah buku beserta sarung.. Nampak sangat eksklusif.. Packagingnya berwarna merah sempena warna tema bagi parti gabungan Pakatan Harapan..


Dibahagian dalam pula korang boleh lihat sendiri terdapat sedikit coretan mengenai YAB Tun Dr. Mahathir bin Mohamad dimana terdapat dalam 3 bahasa iaitu Melayu, Cina dan Tamil beserta tandatangan Tun M sendiri..

Koleksi Syiling Emas Peringatan Tun Dr Mahathir

Bahagian hadapan syiling emas

Bahagian belakang syiling emas


Dapatkan Sekarang Koleksi Syiling Emas Peringatan Tun Dr Mahathir!


Aku dah dapatkan koleksi syiling emas peringatan Tun Dr. Mahathir ni untuk simpanan dan koleksi peribadi aku.. Bagi korang yang ingin mendapatkan koleksi syiling emas ni, bolehlah dapatkan segera kerana syiling emas ini adalah edisi terhad tau.. Rugi kalau tak dapatkannya..


HARGA
RM 160.00

EMAS/BERAT
999 / 0.1g


Untuk sebarang tempahan/pembelian dan info lanjut, sila layari :-

Website

Facebook

Instagram

#tunmcc #koleksikoinemas


10 Trik Bijak Kegunaan WD-40 Yang Akan Menjimatkan Masa Anda Dirumah

Thursday, April 04, 2019
10 Trik Bijak Kegunaan WD-40 Yang Akan Menjimatkan Masa Anda Dirumah  |  Dalam pelbagai cara, teknologi yang berkembang pesat telah membantu bukan sekadar memudahkan tugasan harian malah mempercepatkan kerja-kerja yang dilakukan. Masa yang tersedia amat berharga, peruntukkan ia untuk perkara yang lebih bermanfaat. 

Namun, ramai antara kita yang masih memilih kaedah lama yang menuntut banyak tenaga dan masa lebih. Tidak kira, sama ada tersedia kelengkapan yang mencukupi atau peralatan yang tepat, produk berteknologi maju ini dapat membantu di mana jua walaupun di bawah sinki atau di garaj kediaman. Ya, kita sedang membincangkan produk yang di labelkan dengan warna biru dan kuning serta mempunyai lebih dari 2000 kegunaan iaitu Produk Pelbagai Guna WD-40®.

Hidup ini singkat, oleh itu peruntukkan ia dengan sesuatu yang lebih bermanfaat dan indah. Berikut, 10 trik bijak kegunaan WD-40® yang bukan sekadar memudahkan kerja malah menjimatkan masa dan tenaga anda.

1) Hilangkan lakaran krayon si cilik di dinding


Tidak perlu risau dan gusar untuk menghilangkan lakaran seni atau kesan conteng krayon si cilik anda di dinding. Cara mudah untuk membersihkannya, gunakan Produk Pelbagai Guna WD-40®. Semburkan pada lakaran di dinding dan biarkan beberapa minit. Setelah itu, ambil kain bersih dan lap pada lakaran yang telah disembur WD-40® tadi. Dengan mudah, warna karyon tadi tertanggal dan dinding anda bersih seperti sedia kala

2) Singkirkan pelekat dan gua getah


Menyingkir pelekat label atau harga adalah antara tugas yang sukar. Tambahan, untuk membersihkan gula getah yang melakat pada kasut atau alas kaki juga kerja yang memenatkan. Cara mudah, semburkan Produk Pelbagai Guna WD-40® pada permukaan pelekat dan biarkan beberapa minit. Kemudian, gosok pelekat yang telah disembur dengan menggunakan tangan. Pelekat tadi dapat ditanggalkan begitu sahaja. Bagi gula getah pula, sedikit kerja keras diperlukan. Sembur Produk Pelbagai Guna WD-40® pada permukaan gula getah yang melekat, dan biarkan beberapa minit. Guna kain basah untuk menanggalkan gula getah tersebut. Ulang langkah ini beberapa kali sehingga segala sisa gula getah dapat dibersihkan. Formula ini dapat memabantu melonggarkan molekul gula getah yang melekat dan secara tidak langsung ia mudah untuk ditanggalkan

3) Bersihkan gril BBQ


Pastikan gril BBQ anda tersedia sebelum digunakan ketika pesta? Sembur rata WD-40® Multi-Use Product pada permukaan jaring gril dan biarkan ia 10 minit sebelum disembur kali kedua. Gosok permukaan jarring gril dengan menggunakan kain bersih yang kering untuk menanggalkan kotoran atau bentangkan lapisan aluminium. Kemudian, lap keseluruhan permukaan rak grill dengan tuala kertas. Jika masih terdapat kesan degil yang melekat, semburkan Produk Pelbagai Guna WD-40® pada permukaan kotoran tersebut dan sental dengan menggunakan berus dawai. Dengan ringkas, cuci keseluruhan permukaan jaring gril menggunakan sabun dan dibilas bersih.

4) Elak cermin di dalam bilik air berkabus


Selesai mandi dengan menggunakan air panas, sudah pasti permukaan cermin terbentuk satu lapisan kabus, Ia perlu dilap agar dapat digunakan. Hal ini akan menyababkan kesan atau tompokan air kelihatan dan ia perlu dibersihkan sekali lagi. Apa kata, anda ambil langkah untuk mengatasi masalah pembentukkan kabus pada permukaan cermin terlebih dahulu? Semburkan sahaja Produk Pelbagai Guna WD-40® pada keseluruhan cermin dan lap sehingga kering. Lakukan trik ini seminggu sekali.

5) Elak set golf dan peralatan memancing berkarat


Bukan sekadar dapat atasi set golf dan peralatan memancing dari berkarat, malah kelengkapan yang diperbuat dari keluli tahan karat juga dapat dielakkan. Apa bila permukaan kromium oksida yang sukar dilihat dengan mata kasar rosak, ia akan mengundang berlakunya pembentukkan karat. Untuk memastikan peralatan dan perkakas anda terhindar dari pembentukkan karat dalam tempoh yang lama, semburkan Produk Pelbagai Guna WD-40® dan lap dengan menggunkan tuala kering. Lakukan langkah pencegahan karat ini seminggu sekali.

6) Bersihkan kotoran degil dalam peti sejuk


Apabila sisa makanan yang melekat dan sukar dicuci dengan menggunakan sabun dan air, Produk Pelbagai Guna WD-40® mengambil alih tugasan. Keluarkan semua makan dan jauhkan ia dari kawasan yang hendak di rawat. Semburkan sedikit Produk Pelbagai Guna WD-40® terus pada pemukaan kotoran dan lap dengan menggunakan kain basah atau span. Kemudian, setelah bersih lap sekali lagi dengan menggunakan kain bersih yang kering.

7) Pastikan Jubin sentiasa bersih


Untuk memastikan Jubin anda sentiasa kelihatan cantik dan bersih bukanlah sesuatu yang mudah dan murah lebih-lebih lagi jika ia adalah Jubin yang direka khas. Oleh itu, untuk mengekalkan Jubin anda kelihatan bersih dan cantik, sudah pasti penjagaan rapi perlu dilakukan. Bagi mencegah serta menghilangkan kesan calar, kotoran degil dan turapan Jubin yang kotor, semburkan Produk Pelbagai Guna WD-40® pada permukaan Jubin kemudian dibiarkan seketika sebelum dibersihkan dengan menggunakan air sabun.

8) Melembutkan kasut kulit


Sepasang kasut diperbuat dari kulit menjadikan penampilan anda lebih elegan. Namun, bagi menyarung sepasang kasut kulit yang baru adakalanya mengundang ketidakselesaan kepada pengguna. Produk Pelbagai Guna WD-40® dapat membantu. Hanya semburkan pada permukaan kasut dan lap dengan kain lembut dan kering. Teknik ini membantu mengurangkan risiko lepuh pada kaki dengan melembutkan kasut kulit baru anda dan secara tidak langsung memberi keselesaan. Disamping itu juga, ia membantu manjaga kasut agar lebih berkilat. Apa yang anda perlu lakukan adalah dengan menyembur Produk Pelbagai Guna WD-40® dan gosok perlahan-lahan.

9) Zip tersangkut dan tersekat-sekat


Tidak kira di seluar mahupun beg, zip yang tersangkut dan tersekat-sekat boleh diselesaikan dengan Produk Pelbagai Guna WD-40® . Teknik menggunakan lilin bagi menyelesaiakan masalah zip yang tersangkut dengan menggunakan lilin adakalanya kurang bernas terutamanya bagi tempat yang sukar dijangkau. Jadi, apa kata jadi bijak dengan menggunkan Produk Pelbagai Guna WD-40® . Apa yang perlu anda lakukan, semburkan Produk Pelbagai Guna WD-40® pada zip yang tersangkut dan sepanjang trek zip yang tersangkut.

10) Bersihkan bilah mata pemotong rumput


Tugas memotong rumput anda sudah pasti menyukarkan apabila terdapat sisa potongan yang tersangkut pada bilah pemotong. Lebih teruk, jika tidak di atasi segera ia akan menyebabkan mata bilah tersangkut dan tidak berfungsi. Membuang sisa rumput yang melekat secara manual agak sukar dan memperuntuk masa yang lama. Untuk mengatasi masalah ini, semburkan Produk Pelbagai Guna WD-40® pada masin pemotong rumput terutamanya bahagian bilah mata.

Untuk lebih tip dan trik bijak penggunaan Produk Pelbagai Guna WD-40® atau anda mencari produk yang bersesuai untuk menyelesaikan masalah dan tugas tertentu, jangan lupa layari https://wd40.asia/


How WD-40® Can Help Companies to Save Money

Wednesday, March 13, 2019
How WD-40® Can Help Companies to Save Money  |  Penyelenggaraan dan pembaikan adalah antara perkara yang tidak dapat dielakkan oleh pemilik bagi memastikan peralatan mereka dalam keadaan baik dan berfungsi. Begitu juga situasinya bagi syarikat.


Malah, untuk mempunyai peralatan atau mesin yang digunakan berada pada tahap optimum, penyelenggaraan khususnya, adalah sesuatu perkara penting yang tidak boleh diabaikan oleh syarikat. Ini kerana kerosakan akan mengganggu produktiviti dan menyebabkan kehilangan perolehan (apabila penghantaran pesanan pekerjaan ditangguhkan), dan dalam sesetengah kes, syarikat boleh kehilangan pelanggan. Kerosakan juga mungkin boleh menyebabkan tuntutan dari segi undang-undang jika ia telah melanggar kontrak.


Dalam erti kata lain, kerosakan menyebabkan kos yang mahal, dan mungkin mendorong syarikat ke arah kerugian. Pembaikan pula termasuk penggantian baru sama ada ia memerlukan kos yang tinggi dan barangkali menyumbang kepada kelewatan dalam pengeluaran, oleh itu mereka perlu memastikan kerosakan itu pada tahap minimum.

Satu-satunya cara untuk memastikan kedua-duanya, iaitu pembaikan dan penggantian berada pada tahap minimum adalah dengan membuat penyelenggaraan berjadual serta lebih baik dilakukan secara berkala. Melalui pembantu yang boleh diharap dan dipercayai seperti Produk Pelbagai Guna WD-40®, ia dilihat telah membantu banyak syarikat selama bertahun-tahun bagi menangani situasi seperti ini.


Turut dikenali sebagai ‘Tin dengan beribu kegunaan’, Produk Pelbagai Guna WD-40® telah membantu pengguna dalam pelbagai bidang dan industri, seperti pembinaan kapal, sektor tenaga angin, keretapi, percetakan, perlombongan, pertanian, dan penyelenggaraan umum peralatan elektrik dan pneumatik serta pelbagai lagi.

Produk ini adalah jenama yang dipercayai dalam penyelenggaraan mesin kerana ia melindungi logam daripada karat dan hakisan, membebaskan benda yang tersekat atau beku, menghilangkan kelembapan, dan berfungsi sebagai pelincir bagi hampir semua benda, yang membuatkannya hebat untuk mengurangkan geseran dan memanjangkan jangka hayat peralatan.


Dan disebabkan ia menghilangkan kelembapan, produk ini cepat mengeringkan sistem elektrik untukmengelakkan daripada berlakunya litar pintas. Ia juga menghalang hakisan bateri dan membantu untuk menghidupkan enjin ketika basah. Selain itu, ia juga memberi pembersihan yang berkesan bagi gris dan kotoran degil, manakala formula bukan aerosolnya juga memudahkan pelekat ditanggalkan.

Ciri-ciri-dan reka bentuk pintarnya yang terdapat dalam produk ini, termasuk straw fleksibel yang disediakan menjadikannya pembantu yang hebat dalam pemasangan dan penyelenggaraan peralatan dan barangan, serta memberi perlindungan kepada semua jenis gear dan bahagian enjin daripada berkarat, melonggarkan skru yang ketat, serta membersihkan dan melincirkan bahagian yang sukar dicapai.


Dalam proses pembuatan yang dipanggil pengacuan, sebagai contohnya, Produk Pelbagai Guna WD-40® juga menyediakan pembersihan dan penyelenggaraan cetakan anti-karat yang berkesan dan mudah, serta memanjangkan hayat perkhidmatan peralatan terbabit. Ia juga digunakan sebagai ejen pelepas untuk acuan plastik tertentu, meningkatkan kecekapan pengeluaran dan mengurangkan prosedur teknikal, yang menjimatkan penggunaan tenaga manusia dan bahanyang digunakan.


Terdapat banyak sebab mengapa tin kecil biru dan kuning ini, dengan formula asalnya dicipta sejak 66 tahun yang lalu iaitu pada tahun 1953, kekal sebagai produk penting yang perlu ada di setiap garaj dan kotak peralatan anda, sama ada di kalangan penyelenggara profesional mahupun amatur.

WD-40®juga mempunyai rangkaian siri pakar dan produk siri automotif untuk memenuhi keperluan khusus dan tugas berat industri bagi setiap situasi yang berbeza.

Untuk mengetahui bagaimana Produk Pelbagai Guna WD-40® atau barisan produk pakarnya boleh membantu dalam perniagaan anda atau memudahkan kehidupan anda, boleh terus melayari https://wd40.asia/.


Crestar Pengedar Pelbagai Design Kipas Siling Berkualiti

Wednesday, March 13, 2019
Crestar Pengedar Pelbagai Design Kipas Siling Berkualiti  |  Kipas angin atau kipas siling merupakan keperluan bagi setiap rumah.. Sama ada untuk mendapatkan keselesaan ketika berada di rumah terutamanya pada musim panas mahupun hanya sekadar sebagai hiasan.. Ada juga dikalangan kita pada hari ini, memasang kipas siling dirumah semata-mata sebagai hiasan kerana pada masa kini, terdapat pelbagai design dan jenama kipas siling ada dijual di pasaran.. Begitu jugalah dengan rumah aku, tidak lengkap sekiranya tiada kipas siling walaupun penggunaan lebih kepada aircond.. Ada masa kipas siling juga diperlukan pada waktu-waktu tertentu..


Perlu diingat ye, pemilihan kipas siling yang baik bukanlah semata-mata melihat pada designnya sahaja tetapi perlu juga menilai dari segi ketahanan, kualiti, warranty dan juga harganya.. Kalau harga mahal tetapi langsung tak berkualiti, baik tak payah beli kan.. Jadi, sebelum beli teliti dulu kehebatan kipas itu sendiri.. Jangan asal cantik terus aje beli.. Hehe..

Aku kenal satu tempat di Singapura dimana terdapat sebuah syarikat yang menawarkan pelbagai design kipas siling.. Semua kipas silingnya cantik-cantik dan moden tetapi yang paling penting sekali ianya berkualiti.. Nak tahu? Jom aku cerita...

Crestar Pengedar Pelbagai Design Kipas Siling Berkualiti

Crestar Enterprise telah ditubuhkan pada tahun 2004 merupakan sebuah syarikat pengedar pelbagai design kipas siling berkualiti di Singapura.. Ia juga sebuah syarikat yang mempunyai reputasi tinggi dalam industri elektrik di Singapura dan menjadi pilihan ramai pelanggan. 

Pada Oktober 2009, syarikat ini telah bertukar kepada Crestar Enterprise Pte Ltd dan telah berkembang menjadi salah satu peneraju pasaran terkemuka di perdagangan kipas siling di Singapura sejak penubuhannya..


Kalau korang nak tahu, syarikat ini adalah pengedar tunggal kipas siling Crestar dimana mereka menawarkan pelbagai rekabentuk kipas siling yang berbeza, lain dari yang lain dan ergonomik.. Bukan kipas sahaja yang berkualiti tau tetapi aksesori yang dijual juga berkualiti termasuklah pengawal selia, pencahayaan dan kelengkapan lain yang berkaitan.

Apa yang bestnya dengan kipas siling di Crestar ni, ia dilengkapi sepenuhnya dengan versi terbaru 188/153 Alumi Motor ™.. Lagi menarik, Crestar Enterprise Pte Ltd memperkenalkan kipas siling model premium 2014 yang baru termasuk Siri Icol, Skylite Series dan Rainlite Series. Siri 2014 Rainlite / Skylite kini dilengkapi dengan alat kawalan jauh dengan 6 kelajuan dan pelbagai fungsi untuk kegunaan maksimum.


Bila kita guna kipas siling yang berkualiti, keselesaan di rumah pasti terjamin.. Di Crestar Enterprise Pte Ltd, mereka menjanjikan pengalaman keselesaan maksimum dan pengudaraan yang baik dengan pelbagai rekabentuk kipas Crestar berkualiti.. Bukan itu sahaja, malah terdapat pelbagai warna seperti silver, putih, hitam matte dan kelabu yang boleh disuai padan dengan keadaan rumah masing-masing. 

Dengan versi Alumi Motor ™ (AC & DC), kipas siling yang mereka tawarkan juga mempunyai ketahanan yang paling tinggi.. Kipas siling Crestar juga didatangkan dalam pelbagai saiz dari 32 sehinggalah 55 inci bersama lampu LED atau tanpa lampu LED dan aksesorinya juga adalah original termasuklah alat kawalan jauh. 

Jom kita lihat design kipas siling yang ada di Crestar Enterprise Pte Ltd ni.. 





Bagi aku sendiri, semua design yang ada di Crestar Fan ni cantik-cantik belaka.. Andaikata aku ke showroomnya, pasti aku akan rambang mata untuk memilihnya.. Bagi korang yang ada plan untuk mencari kipas siling yang designnya ohsem dan moden serta berkualiti, bolehlah usha di Crestar Fan ni sama ada secara online atau terus ke showroom mereka.... Di laman web mereka juga telah tersedia perkhidmatan online service booking dan online warranty bagi memudahkan pelanggan mereka..


Haa kalau nak tengok design, bolehlah terjah laman web mereka ye.. Sekiranya ada sebarang pertanyaan bolehlah ajukan di bahagian Product Enquiry.. Pihak mereka akan memberi maklumbalas kepada korang nanti.. 


Untuk sebarang pembelian dan maklumat lanjut, sila layari :-

Website

Facebook

Instagram

Authorised Showroom
944 Bendemeer Rd #05-01 B Central
339943 Singapore

Contact No.
6254 9483  /  6841 6412 

Faks
6254 9438

Email
info@crestarfan.com.sg


KidZania Damansara Beri Pengalaman Pembelajaran Yang Menyeronokkan Untuk Anak-Anak Anda

Monday, March 11, 2019
KidZania Damansara Beri Pengalaman Pembelajaran Yang Menyeronokkan Untuk Anak-Anak Anda  |  Kanak-kanak ni perlu sentiasa dididik dalam persekitaran pembelajaran yang menyeronokkan sejak kecil lagi barulah otaknya berkembang dengan baik.. Selain itu, dapatlah mengelakkan mereka daripada dilanda kebosanan kerana melakukan aktiviti yang sama setiap hari.. Haa kalau nak pengalaman pembelajaran yang menyeronokkan untuk anak-anak korang, KidZania Damansara la jawapannya kerana di sana tersedia aktiviti pembelajaran yang menarik untuk anak-anak korang.. Best sangat tau.. Bukan anak-anak jerk teruja, mak ayah pun teruja sama!!


KidZania merupakan pusat pendidikan dan hiburan keluarga yang menawarkan pengalaman pembelajaran dan hiburan interaktif yang disasarkan kepada kanak-kanak berumur 4 hingga 14 tahun yang terletak berdekatan dengan IKEA Damansara.. KidZania adalah tempat yang seakan bandar kecil yang dilengkapi dengan hospital, balai bomba, stesen radio, teater dan studio TV... Semasa di sini, si kecil akan bekerja dan turut menerima gaji dalam bentuk matawang KidZania yang dipanggil KidZos. Duit tersebut boleh disimpan di dalam akaun bank KidZania mereka dan dibelanjakan di kedai yang terdapat di dalam KidZania tersebut. Mereka akan alami sendiri pengalaman kehidupan realiti, melatih nilai kerja berpasukan disamping meningkatkan kemahiran dan pengetahuan tentang kewangan.


Haa kalau korang mempunyai anak-anak yang berumur dalam lingkungan 4-14 tahun dan mempunyai sfat ingin tahu serta mahu belajar tentang kerjaya orang dewasa seperti ahli bomba, juruterbang, doktor dan pelbagai lagi, bolehlah terjah KidZania KL ni ye dimana ia merupakan taman tema pendidikan terbesar di Malaysia.. Untuk pembelian tiket KidZania juga boleh dibuat secara online ataupun boleh terus beli di kaunter tiket.. Namun begitu, terdapat promosi diskaun untuk harga tiket KidZania jika korang beli secara online di Tripcarte.asia..



Tempah Tiket KidZania Pada Harga Rendah Di Tripcarte.asia

Mesti ada yang tertanya-tanya tentang tiketnya kan? Haa korang tak yah nak risau sangat ye sebabnya tiket KidZania adalah berpatutan untuk semua saiz keluarga.. Korang juga boleh dapatkan KidZania tiket dengan harga lebih murah semasa promosi di Tripcarte.asia.. Memang murah weh kalau time promosi.. Rugi sangat kalau tak grab awal-awal kerana tiket KidZania ni sah selama 6 bulan dari tarikh pembelian.. Haa kalau dah tau ada promosi, beli jerk dulu.. Tempoh tamatnya sangat panjang.. 6 bulan tu boleh simpan.. 


Zaman sekarang ni semuanya di hujung jari sahaja.. Dah tak perlu nak pergi ke kaunter bagai untuk beli tiket.. Beli saja secara online lebih mudah dan menjimatkan masa.. Tak perlu nak beratur panjang dan bersesak-sesak dengan orang ramai.. Jadi, kalau korang nak mudah untuk mendapatkan tiket KidZania ni, korang boleh aje beli secara online di laman web Tripcarte.asia ni.. Lagi pun, dengan menggunakan platform Tripcarte.asia ni korang boleh berjimat kerana terdapat pelbagai tawaran diskaun dan promo yang ditawarkan untuk pelanggannya..

Bagaimana cara nak beli tiket KidZania Kuala Lumpur di Tripcarte.asia ni? Mungkin ada yang dah biasa dan ada juga yang belum pernah beli secara online.. Betul tak? Jangan risau, aku akan tunjukkan caranya step by step ye.. Jom mula..

Cara Menempah Tiket KidZania Kuala Lumpur Di Tripcarte.asia


Untuk harga semasa KidZania 2019 adalah seperti berikut :-

Harga Tiket KidZania 2019
  • 2 - 3 tahun : RM41
  • 4 - 17 tahun : RM85
  • 18-59 tahun : RM45
  • 60+ tahun : RM34
Step 1 : Pilih tiket yang hendak dibeli

Kalau ada yang plan nak membawa anak-anak berhibur di KidZania Kuala Lumpur, bolehlah book tiket sekarang kerana terdapat harga promo bagi dewasa yang berumur dari 18 hingga 59 tahun.. Boleh jimat banyak tau..


Step 2 : Buat Pilihan Anda


  1. Person type sama ada Adult, Child atau Senior
  2. Masukkan bilangan orang
  3. Klik 'Add to order'

Perhatian ye! Kanak-kanak di bawah lapan (8) tahun mestilah diiringi oleh orang dewasa pada setiap masa dan masuk PERCUMA bagi kanak-kanak di bawah umur dua (2) tahun.


Step 3 : View Cart

Ok, sebelum membuat pembayaran sila 'view cart' korang dulu ye.. Pastikan order yang korang buat tu betul.. Segala detailnya tepat.. Bila dah semua ok, bolehlah klik "Proceed to checkout".


Step 4 : Penuhi 'Billing Details' dan Place Order

Pastikan korang mengisi ruangan 'billing details' dengan maklumat yang lengkap. Seterusnya korang dah boleh membuat pembayaran.. Korang boleh pilih 3 cara pembayaran iaitu iPay88 - online banking atau credit & debit card, Online banking (Malaysian Banks) atau Direct Bank Transfer.. Dah pilih cara pembayaran, bolehlah 'Place order' dan buat pembayaran..

Step 5 : Buat Pembayaran

Setelah pembayaran dilakukan, QR Code dan e-tiket akan dihantar ke email korang dalam tempoh 2 jam.

Bagaimana Untuk Menebus Tiket KidZania Yang Ditempah?


Untuk redeem tiket KidZania, korang boleh ikut step di bawah ini ye..
  • Ini merupakan tiket FlexPlus, jadi tiada reservation diperlukan
  • Lawati attraction korang pada bila-bila masa kerana ia berkonsepkan 'open hours'
  • Untuk redeem, korang hanya perlu tunjukkan QR Code sahaja di online ticket counter.

Bagaimana kalau plan ke KidZania terpaksa dibatalkan? Haa jangan bimbang kerana dengan membeli tiket menggunakan platform Tripcarte.asia ini, mereka menjanjikan refund dengan cara yang sangat mudah iaitu korang hanya perlu mengisi borang refund di laman Tripcarte.asia sahaja dan wang akan dikembalikan.

Contoh Borang Refund


Booking KidZania Ticket Sekarang Di Tripcarte.asia Untuk Harga Lebih Murah!


KidZania Malaysia menawarkan pengalaman yang mendebarkan seumur hidup untuk anak-anak korang.. KidZania juga menawarkan pengalaman yang dirancang untuk mendidik dan memberi inspirasi kepada anak-anak. Semua aktiviti dirancang untuk mendidik anak-anak melalui pengalaman, memupuk perkembangan kemahiran hidup, perspektif kanak-kanak, semuanya adalah menyeronokkan. 

KidZania Kuala Lumpur sentiasa memberikan persekitaran pendidikan terbaik kepada kanak-kanak. Jadi, tunggu apa lagi, jom beli tiket Kidzania sekarang juga untuk anak-anak merasai pengalaman sebagai Pegawai Polis, Doktor, Pegawai Bomba dan sebagainya. Booking KidZania Ticket korang sekarang secara online di Tripcarte.asia untuk harga lebih murah.

Waktu Operasi

Ahad - Jumaat : 10.00 am - 5.00 pm
Sabtu, Cuti Umum dan Cuti Sekolah : 10.00 am - 7.00 pm
Ditutup pada hari Isnin (Kecuali pada Cuti Umum & Cuti Sekolah)

Alamat

Curve NX,
18, Jalan PJU 7/5,
Mutiara Damansara,
47810 Petaling Jaya,
Selangor

Untuk sebarang pembelian tiket atau maklumat lanjut, sila layari :-

Website


Email
info@tripcarte.asia

Contact No.
1700 828 095



Betul Atau Salah Cara Anda Membersihkan Bilik Air?

Sunday, February 17, 2019
Betul Atau Salah Cara Anda Membersihkan Bilik Air? | Adakah anda tahu kemungkinan besar cara anda membersihkan bilik air adalah salah? Bermula dari penggunaan peralatan yang salah, sehingga mengabaikan beberapa perkara utama – yang membolehkan wujudnya kotoran dan kuman – dan lebih buruk lagi, ia menyebarkan kuman di seluruh tempat dan bukannya menyingkirkannya.


Bilik air adalah tempat yang perlu anda bersihkan, supaya ia bersih dan menyegarkan. Bagi sesetengah orang, ia adalah tempat yang harus didatangi selalu, malah sebagai tempat berinspirasi. Jadi memastikan kebersihan bilik air adalah sangat penting.

Berikut beberapa cara yang anda lakukan adalah kurang sesuai dan berkesan, dan disertakan beberapa tips bagi membantu anda melakukan kerja pembersihan dengan lebih berkesan, selepas ini.  

1. Melupakan bahagian-bahagian lain dalam bilik air

Kebanyakan orang cenderung memfokus pembersihan hanya pada dinding dan mangkuk tandas. Mereka tidak menyedari bahawa apabila mengepam mangkuk tandas terutamanya apabila penutup mangkuk dibuka, bakteria mikroskopik boleh tersebar setinggi 25cm ke udara dan berada di mana-mana sahaja. Malah, terdapat tanda-tanda jelas di bangku tandas dan bekas air kencing yang melekat di penutup mangkuk tandas. Oleh itu, pastikan anda membersihkan setiap bahagian tandas dan bilik air.


Secara alternatif, anda juga boleh menggunakan pembantu yang berguna seperti WD-40®Multi-Use Product yang juga berfungsi dengan keajaiban dalam membersihkan tandas yang mempunyai kesan kotoran lama dan dan cecair atau minyak daripada mangkuk tandas anda. Hanya sembur ke dalam dan lap atau gosok beberapa kali dengan berus tandas nilon, sebelum disiram. Anda juga boleh menyemburkannya di luar mangkuk, biarkan selama beberapa minit, dan lap bersih dengan sabun dan air.

2. Menggunakan kertas tuala/ tisu tandas


Ramai orang cenderung membazirkan kertas tuala dengan menggunakannya bagi membersihkan dan mengelap permukaan tandas. Bukan hanya membazir dan membuang  kertas tuala, ia juga tidak mesra alam sekitar. Jadi gunakan kain yang baik seperti kain terpakai atau lebih baik lagi, kain mikrofiber yang terdiri daripada serat sintetik ultrafine. Ia mempunyai caj statik yang menyerap habuk dan kotoran, dan anda boleh mencuci dan menggunakannya semula.

Sekiranya terdapat kesan kotoran yang ganjil dan degil yang tidak boleh dihapuskan, kini anda akan dapati bahawa WD-40®Multi-Use Product juga boleh membantu anda.

3. Hanya mop lantai


Mop hanya membantu kawasan yang basah dan meninggalkan habuk asal dan kotoran di atas lantai. Langkah yang terbaik adalah dengan cara vakum terlebih dahulu permukaan lantai yang basah. Sekiranya terdapat sisa-sisa kotoran berminyak di atas lantai, cuba gunakan WD-40® Specialist Fast Acting Degreaser. Pakar penyelesaian berasaskan air ini sangat baik untuk menghilangkan gris, minyak dan kotoran tanpa meninggalkan sebarang residu. Dengan buih berkuasa yang berfungsi pada kadar segera terhadap sentuhan, ia juga sangat mudah dibilas.

4. Menggunakan produk pembersih yang salah


Lazimnya, sesetengah indvidu cenderung untuk menggunakan hanya satuproduk pembersih untuk membersihkan keseluruhan bilik mandi, kerana ia lebih mudah. Tetapi ia tidak baik untuk bilik mandi anda, kerana setiap kawasan berasingan sebenarnya memerlukan pembersih tertentu. Contohnya, bagi beberapa produk logam (seperti pili anda) memerlukan perhatian tambahan. Hanya sembur sedikit WD-40®Multi-Use Product bagi mengilatkan dan melindunginya daripada karat dan hakisan.

5. Tidak membersihkan berus tandas

Ini adalah kesilapan yang jelas tetapi sering dilakukan yang menyebabkan pembiakan kuman di bilik mandi, dan bukannya dihapuskan. Ini disebabkan ramai yang ingin cepat menyelesaikan pembersihan bilik mandi dan dalam keadaan tergesa-gesa, mereka selalunya lupa bahawa mereka juga perlu menjaga peralatan yang digunakan.


Ini menyebabkan berus tandas sering diabaikan dan hanya dimasukkan semula ke dalam pemegangnya selepas selesai melakukan pekerjaan pembersihan, walaupun ketika ia masih basah, menjadikannya mudah untuk kuman membiak. Oleh itu, pastikan anda meletakkannya di sebalik mangkuk untuk dikeringkan sepenuhnya terlebih dahulu.

Sekiranya memerlukan  pembersihan yang baik, cuba rendam dalam pembersih antibakteria, bilas, dan biarkan ia kering lagi. Sekiranya anda memerlukan lebih banyak tips atau petua untuk membersihkan kediaman anda dan memastikan peralatan anda dalam keadaan baik, boleh melayari http://wd40.asia. Anda pasti akan teruja dengan kelebihan penggunaan barisan produk WD-40®.