Joymix Yoghurt Yuja Suplemen Probiotik Untuk Kesihatan dan Tingkatkan Imuniti Badan


Joymix Yoghurt Yuja Suplemen Probiotik Untuk Kesihatan dan Tingkatkan Imuniti Badan  |  Hi guys! Salam Ramadhan.. Nampaknya tahun ini sekali lagi kita sambut Ramadan dalam musim pandemik Covid-19.. Korang mesti rindukan nak sambut ramadan macam dulu-dulu.. Bebas kemana sahaja.. Now, dah tak boleh guys.. Kita dah ada norma baru dalam kehidupan kita.. Harus ikut SOP yang telah ditetapkan supaya kita dapat halang jangkitan covid ni.. Di musim pandemik ni, apa yang paling penting kita kena pastikan imuniti badan kita ni kuat supaya dapat melawan segala penyakit yang datang pada kita.. 

Joymix Yoghurt Yuja Suplemen Probiotik Untuk Kesihatan dan Tingkatkan Imuniti Badan

Joymix Yoghurt Yuja Suplemen Probiotik Untuk Kesihatan dan Tingkatkan Imuniti Badan

Dekat sini aku nak share dengan korang suplemen yang boleh membantu meningkatkan imuniti badan kita iaitu suplemen probiotik Joymix Yoghurt Yuja ni.. Aku pun baru sahaja amalkan suplemen ni.. Katanya bagus untuk tingkatkan daya tahan tubuh badan kita.. So, aku decide untuk cuba supaya dapat melawan segala penyakit yang datang nak menyinggah pada aku ni kan.. hehe.. Bukan aku saje yang ambil suplemen ni tetapi anak-anak aku juga.. 

Joymix Yoghurt Yuja Suplemen Probiotik Untuk Kesihatan dan Tingkatkan Imuniti Badan

Pada hari ini, statistik peningkatan kes akibat jangkitan Covid-19 di Malaysia masih ditahap membimbangkan.. Aku ada terbaca satu fakta tentang covid-19 ni di The Star Online yang menyatakan bahawa Covid-19 tanpa bergejala merangkumi 89% daripada jumlah pesakit Covid-19 di Malaysia. Korang boleh refer kat SINI..

Kenapa begitu ramai tanpa bergejala?

Ok, kalau korang nak tahu.. Ini kerana immunity badan dapat memerangi virus Covid-19 ini.. Tetapi bila PCR Test dibuat, pegawai kesihatan hanya dapat mengesan DNA virus Covid-19 yang telah mati.. Oleh kerana tidak dapat pastikan sama ada virus itu ada dalam badan atau tidak, hidup atau mati, maka pesakit diasingkan.. Dalam tempoh 2 minggu, boleh tengok ada yang sakit atau tidak.. Kebanyakannya masih boleh menjalankan aktiviti macam biasa..

Joymix Yoghurt Yuja Suplemen Probiotik Untuk Kesihatan dan Tingkatkan Imuniti Badan

Oleh itu, imuniti badan sangat penting dalam musim pandemik Covid-19 ini.. Joymix Yoghurt Yuja sememangnya dihasilkan untuk meningkatkan imuniti badan melalui usus (yang merangkumi 70% imuniti sel badan), limpa dan darah. Kesimpulannya, ia boleh memberikan 3 lines Immunity kepada kita.. 

Joymix Yoghurt Yuja juga penting dalam mengaktfikan imuniti sel yang dormant akibat gaya hidup yang tidak sihat seperti kurang bersenam, makan makanan yang manis dan kurang berkhasiat. Sel dormant diibaratkan sel yang malas. Kandungan Joymix Yoghurt Yuja ini mengandungi Yeast Beta Glucan yang sememangnya terkenal untuk mengaktifkan imuniti sel supaya berfungsi untuk melawan virus atau bakteria yang bahaya.. 

Joymix Yoghurt Yuja menghasilkan 3 sistem pertahanan

Joymix Yoghurt Yuja Suplemen Probiotik Untuk Kesihatan dan Tingkatkan Imuniti Badan

Kalau korang nak tahu, suplemen probiotik Joymix Yoghurt Yuja ini meningkatkan imuniti badan dengan 3 bahan utama iaitu Sacchoromyces boulardii (yis), Yeast Beta Glucan dan Colostrum (first form of cow milk). Ketiga-tiga bahan ini dapat menghasilkan tiga sistem pertahanan dalam tubuh badan manusia. Ia merupakan gabungan yoghurt dan Yuja dengan rasa manis masam yang ringan menjadikan suplemen ini wonderful.. 

1st Defense System

Bahan utama yang pertama iaitu Sacchoromyces Boulardii (yis) bermanfaat dalam mencegah dan merawat cirit-birit.. Kalau korang nak tahu, ini merupakan sejenis ragi yang terdapat dalam laici dan manggis.. Kajian membuktikan bahawa S. Boulardii ini adalah satu-satunya spesis ragi yang dijumpai sebagai probiotik yang berkesan dalam ujian klinikal anti cirit-birit..

Nak tahu macam mana ia berfungsi?

Mekanisme tindakan utama adalah penghambatan pertumbuhan bakteria patogen dalam usus serta rangsangan pengeluaran antibodi terhadap toksin yang dikeluarkan oleh mikroba usus dimana ia membantu menyahtoksin yang dihasilkan oleh bakteria jahat dalam usus yang merangkumi 70% sistem imun badan. Untuk penggunaan kali pertama, mungkin akan mengalami keadaan najisnya lebih berbau.. Tetapi jangan bimbang ini adalah perkara biasa..

2nd Defense System

Yeast Beta Glucan (YBG) pula memainkan peranan penting dalam meningkatkan imuniti, anti-jangkitan dan penyembuhan luka. Saluran gastrousus adalah organ imun utama kerana jumlah sel imun yang tinggi terdapat di sini.. YBG juga membantu meningkatkan kecekapan sel-sel yang bertanggungjawab membasmi dan memusnahkan patogen untuk bertindak balas dengan cepat terhadap jangkitan, menyokong sistem kekebalan tubuh kita. Dengan kata lain, ia memberi amaran kepada sel imun dalam sistem limfa usus untuk menyerang sel asing.

Selain itu, YBG juga dapat meningkatkan sintesis kolagen pada lapisan kulit yang penting dalam penyembuhan luka.. YBG juga memainkan peranan penting dalam mengaktifkan sel imun yang mungkin sudah tidak aktif. 

Faham tak? Ok, kalau tak faham aku fahamkan korang dengan situasi ini..

Sel kebal diumpamakan sebagai polis.. Sekiranya polis bersikap malas, maka negara akan menjadi tidak aman seperti lebih banyak berlakunya rompakan atau pembunuhan.. Sekarang ni kita berikan YBG kepada polis, bekerja dengan insentif, kemudian polis akan menjadi rajin dan mula menangkap pencuri dan perompak sebagai bakteria atau virus jahat.. Itulah perumpamaannya.. hehe..

3rd Defense System

Imunnoglobulins (IGg) berasal dari kolostrum adalah sejenis antibodi yang disediakan oleh mamalia untuk bayi baru lahir bagi mewujudkan imuniti seumur hidup.. Sebilangan besar antibodi IGg dalam peredaran darah pasti dapat menurunkan risiko jangkitan alergi bersama penyakir autoimum.

Kebaikan IGg

  • Anti cirit-birit
  • Menyokong sistem imun yang berkaitan dengan selsema (rhinitis) dan asma
  • Mengurangkan H.pylori
  • Mengurangkan Sindrom Usus Kerengsaan (IBS)
  • Penyembuhan luka terutama pada pesakit diabetes
  • Membantu anti-alergi atau ekzema
  • Membantu pergerakan usus
  • Membantu anak membesar dengan lebih cepat

Joymix Yoghurt Yuja Bermanfaat Untuk Kesihatan 

Joymix Yoghurt Yuja Suplemen Probiotik Untuk Kesihatan dan Tingkatkan Imuniti Badan

Dah panjang berjela aku share info penting tentang Joymix Yohurt Yuja ni dengan korang.. Bagi aku suplemen ini sangat bagus dan banyak manfaatnya.. Jadi, sebab itu jugalah aku mengamalkan pengambilan suplemen probiotik ini.. Bukan aku saje tau amalkannya tetapi seisi keluarga aku juga.. Takkanlah aku je yang nak sihat kan.. Mereka juga kena sihat.. Cumanya untuk anak-anak, aku akan berikan mengikut dos yang disarankan..

Rasanya sedap tau.. Masam-masam manis gitu.. Mulanya aku ingat anak-anak aku tak dapat terima rasanya tau tetapi lepas berikan mereka rasa, wahh kemain suka lagi dorang.. Siap mintak lagi.. Sedap katanya.. Hehe..

Aku dah amalkan Joymix Yohurt Yuja selama 2 minggu.. Sepanjang pengambilan suplemen probiotik ni, kami tidak lagi mengalami masalah kesihatan.. Biasanya ada je masalahnya.. Batuk la... Selesema la.. Demam la.. Setakat 2 minggu ni, memang kami tiada masalah kesihatan.. Masing-masing aktif dengan aktiviti seharian.. Owh ya, satu lagi yang paling best, sangat membantu dalam proses penghadaman tiada lagi masalah sembelit.. Memang terbaik.. Hehe..

Joymix Yoghurt Yuja Suplemen Probiotik Untuk Kesihatan dan Tingkatkan Imuniti Badan

Perbezaan antara Joymix Yohurt Yuja dengan Vitamin C

 

Joymix Yoghurt Yuja

Vitamin C supplement

Active Ingredients

Colostrum, Yeast Beta Glucan (YBG), S.Boulardii (yeast)

Ascorbic Acid

Mechanism of Immunity

The vital mechanism is to activate the dormant immune cell to find and kill the foreign bacteria or virus.

Ascorbic Acid is strong antioxidant. It works as to protect the immune cell from being damage by free radical. If immune cells do not damage better chance of immunity.

Advantage

More effective in increasing immunity up to 3 layer protection

Cheap and water soluble. Easy to mix with other flavour

Disadvantage

More expensive

Acidic. May cause gastric.

Vitamin C hanya membantu melindungi sel imun dari kerosakan akibat radikal bebas. Jadi ia kurang cekap dalam melindungi tubuh dari serangan bakteria dan virus jahat. Joymix Yoghurt Yuja pula akan memberikan cara yang lebih proaktif dengan mengaktifkan sel imun untuk membunuh bakteria atau virus jahat.

Joymix Yoghurt Yuja Suplemen Probiotik Untuk Kesihatan dan Tingkatkan Imuniti Badan

Cara Pengambilan Joymix Yoghurt Yuja

  • Dewasa 2 sachet
  • Kanak-kanak 1 sachet
Buka sachet. Tuangkan secara perlahan ke dalam mulut. Kemam secara perlahan. atau boleh juga minum seteguk air..

Joymix Yoghurt Yuja Suplemen Probiotik Untuk Kesihatan dan Tingkatkan Imuniti Badan


Peringatan :-
  • Sekiranya korang menghadapi masalah elergi atau eczema, makan Joymix Yoghurt Yuja ini sebelum korang makan makanan yang akan menyebabkan korang alah.

Cara penyimpanan Joymix Yoghurt Yuja

Ok, cara penyimpanannya pula, Joymix Yoghurt Yuja ini boleh disimpan dalam rak dan tidak perlu disimpan dalam peti sejuk walaupun kebanyakan suplemen probiotik yang lain mesti disimpan di dalam peti sejuk kerana haba boleh membunuh probiotik hidup.. Baguskan Joymix Yoghurt Yuja ni.. :)

Dapatkan Joymix Yoghurt Yuja ini sekarang untuk kekal sihat

Joymix Yoghurt Yuja Suplemen Probiotik Untuk Kesihatan dan Tingkatkan Imuniti Badan

Imuniti badan yang kuat sangat penting untuk kita meneruskan kehidupan seharian dalam musim pandemik ini.. So, Untuk mendapatkan imuniti badan yang kuat, bolehlah consume Joymix Yoghurt Yuja ini.. Rasanya pun sedap dan sesuai untuk seisi keluarga.. 

Untuk info lanjut, korang boleh layari :-

➥ Website : https://www.joypremix.com/

➥ Pembelian : https://www.joypremix.com/products/joymix-yoghurt-yuja-20-sachet

➥ Facebook : https://www.facebook.com/joypremix

➥ Instagram : https://www.instagram.com/joymixsb/



QuickEdit
Lea Azleeya
0 Comments

No comments:

Post a Comment

[name=Lea Azleeya] [img=//1.bp.blogspot.com/-grWfwgzBOkQ/Xq8WSYJDTsI/AAAAAAAAfZI/tVxseM6NvuIeDN_Ksav4Cf2pX3udRXJGQCLcBGAsYHQ/s1600/lea%2B1.jpeg] [description=Hi, Lea here! I'm lifestyle & beauty blogger based in Kuantan, Pahang. I'm started blogging since Jun 2013. For any review, please email me at sotskirts@gmail.com] (facebook=http://www.facebook.com/s0tskirt) (twitter=http://www.twitter.com/LeaAzleeya) (instagram=http://www.instagram.com/lea_azleeya) (youtube=http://www.youtube.com/leaazleeya)