BiO-LiFE Proutix Supplement Probiotik Khas Untuk Wanita

Monday, March 15, 2021

BiO-LiFE Proutix Supplement Probiotik Khas Untuk Wanita  |  Jadi seorang wanita ni banyak cabaran dan dugaannya... Nampak mudah tapi sebenarnya tak seperti yang dilihat.. Tambahan pula bila sudah bergelar seorang isteri dan ibu ni, tanggungjawab yang digalas lebih berat dan mencabar.. Perkara paling penting yang harus aku kena jaga adalah kesihatan.. Sebab itulah aku mengamalkan supplement bagi memastikan kesihatan aku terjaga dan aku dapat menjalankan rutin harian aku dengan sempurna. Kat sini aku tak nak kongsikan semua supplement yang aku ambil tetapi aku nak share dengan korang satu supplement ni khas untuk kesihatan para wanita di luar sana.. Oh, wanita jom ambil tahu!

BiO-LiFE Proutix Supplement Probiotik Khas Untuk Wanita

BiO-LiFE Proutix Supplement Probiotik Khas Untuk Wanita

Mungkin dikalangan kita pada hari ini memandang remeh tentang kesihatan dibahagian intim wanita.. Tahukah korang, amatlah penting bagi kita sebagai wanita menjaga bahagian tersebut dengan sebaiknya supaya tidak mengalami masalah yang lebih serius. Kali ni aku nak share dengan korang supplement probitik yang diformulasikan khas untuk meningkatkan kesihatan miss-v wanita..

Ada tak dikalangan korang yang mengalami kegatalan dibahagian miss-v? Kalau ada korang kena baca ni sampai habis ye.. Macam aku sendiri pernah mengalaminya terutama semasa mengandung.. Amatlah tidak selesa bila berlakunya kegatalan dibahagian tersebut.. Segala aktiviti yang dilakukan pun rasa tak kena dan tak selesa.. Apa puncanya? Ok kalau korang nak tahu, rawatan antibiotik boleh mengubah bakteria protektif (Laktobacilli) dalam vagina dan menggalakan pembiakan Candida yang berlebihan. Pengeluaran hormon estrogen dan progesterone yang tinggi semasa mengandung merendahkan tindakbalas imuniti dan seterusnya boleh meningkatkan peluang untuk mendapat jangkitan kulat pada miss-v yang menyebabkan kegatalan berlaku..

BiO-LiFE Proutix Supplement Probiotik Khas Untuk Wanita

Adakah miss-v kita sihat?

Kalau korang nak tahu, dalam faraj wanita yang sihat, ia terdiri daripada keseimbangan bakteria bermanfaat yang sihat umumnya dikuasai oleh lactobacillus yang dapat membantu mengekalkan persekitaran miss-v yang sihat dan mencegah jangkitan pada miss-v kita...

BiO-LiFE Proutix Dengan Probiotik Membantu Miss-V Kekal Sihat

BiO-LiFE Proutix Supplement Probiotik Khas Untuk Wanita

Proutix adalah suplemen probiotik yang dirumus khas untuk kesihatan wanita. Proutix ™ mengandungi 2 strain yang dikaji secara klinikal, Lactobacillus rhamnosus GR-1 dan Lactobacillus reuteri RC-14 untuk membantu meningkatkan kesihatan wanita.

Tahukah anda? Dengan mengambil probiotik dapat membantu menghasilkan semula bakteria bermanfaat dan mengembalikan keseimbangan mikrobiota miss-v yang terganggu. Kajian telah menunjukkan bahawa penggunaan oral Lactobacillus rhamnosus GR-1 dan Lactobacillus reuteri RC-14 selama 4 minggu telah meningkatkan populasi bakteria bermanfaat secara signifikan dalam flora miss-v. Ia dapat membantu melindungi kesihatan miss-v melalui beberapa mekanisme :-

  • Mengekalkan keasidan miss-v pada pH 3.8 - 4.4 yang menyokong pertumbuhan bakteria bermanfaat tetapi mengurangkan pertumbuhan bakteria jahat
  • Membentuk penghalang semulajadi terhadap bakteria jahat di permukaan dinding faraj
  • Menghasilkan bahan antimikroba dan hidrogen peroksida yang membunuh bakteria jahat


Kelebihan Proutix

BiO-LiFE Proutix Supplement Probiotik Khas Untuk Wanita

  • Disahkan HALAL
  • Selamat untuk penggunaan jangka panjang
  • Sesuai untuk wanita hamil
  • Strain probiotik iaitu Lactobacillus rhamnosus GR-1 dan Lactobacillus reuteri RC-14 terbukti secara klinikal
  • Kembalikan keseimbangan mikroflora dalam sistem urogenital wanita
  • Mengurangkan risiko mendapat ketidakselesaan urogenital
BiO-LiFE Proutix Supplement Probiotik Khas Untuk Wanita

Aku suka packagingnya yang berwarna pink.. Memang sesuai dengan temanya supplement untuk wanita.. hehe.. Kapsul Proutix ini pula berasaskan sayur-sayuran yang menggunakan pengkapsulan-micro khas untuk melindungi kultur bakteria hidup daripada asid gastrik.. Di dalam setiap kapsulnya mengandungi 2.5 bilion CFU Lactobacuillus rhamnosus GR-1 dan 2.5 bilion CFU Lactobacillus reuteri RC-14.  It does not added with yeast, milk derivatives, wheat or corn starch, gluten and preservatives, artificial colours and flavours ya! Selamat untuk penggunaan jangka panjang..

Cara penggambilannya pula adalah 1 kapsul setiap hari selepas makan atau seperti yang disyorkan oleh ahli farmasi atau pakar perubatan. 1 botol terdapat 30 biji kapsul cukup untuk pengambilan sebulan..

Pengalaman Selepas Mengamalkan BiO-LiFE Proutix

BiO-LiFE Proutix Supplement Probiotik Khas Untuk Wanita

Selepas mengamalkan BiO-LiFE Proutix ni, Alhamdulillah aku rasa lebih yakin dan selesa sepanjang hari.. Aktiviti yang dilakukan sepanjang hari pun lebih bermakna disamping anak-anak dan family tercinta.. Tiada lagi ketidakselesaan dalam beraktiviti bersama mereka.. Rasa lebih bebas dan sihat.. Terima Kasih BiO-LiFE kerana memahami setiap wanita.. Dengan Proutix aku rasa lebih sihat, yakin dan ceria.. Nak meluangkan masa melakukan hobi membaca buku pun rasa happy!

Info lanjut, boleh terjah website mereka di http://biolife.2.vu/GR1andRC14



1 comment: