Best ke Body Wash dan Lotion PUREMae ni? Nak tahu baca sampai habis!

Monday, March 1, 2021

Best sangat ke produk PUREMae ni? Asyik produk ni je aku dok cerita kat blog aku ni! Haaaa nak tahu kenalah baca sampai habis ye.. Baru tau apa yang bestnye dengan produk keluaran PUREMae ni.. Ok, kalau sebelum ni aku perkenalkan kat korang Shampoo dan Conditioner PUREMae, kali ni aku nak gebang pulak pasal Body Wash dan Lotion PUREMae.. Haruman apa pula pilihan aku kali ni? Jom tengok! 

Body Wash dan Lotion PUREMae

PUREMae Aromatherapy Body Wash - Lavender & Chamomile

Untuk body wash aku pilih haruman Lavender dan Chamomile.. Aku memang cukup suka dengan bau lavender dapat menenangkan aku.. Time mandi tu rasa tenangnya guna body wash ni PUREMae ni.. Apa yang bagusnya Body Wash Lavender & Chamomile ni adalah ia diperbuat daripada 100% pure essential oils...

Body Wash dan Lotion PUREMae

Apa yang patut korang tahu tentang minyak lavender adalah ia dapat membantu mencerahkan kulit dan mengurangkan keradangan. Ia juga dapat mengurangkan bintik-bintik gelap pada kulit.. Bukan itu sahaja tau, tapi ia juga dapat membantu mengurangkan kegatalan dan kemerahan pada kulit.. Sekiranya korang mengalami hiperpigmentasi pada kulit, minyak lavender dapat membantu mengatasi masalah ini.. 

Minyak lavender juga dapat memberi manfaat kepada kulit dengan pelbagai cara sebenarnya. Ia mempunyai kemampuan untuk mengurangkan jerawat, membantu mencerahkan kulit dan mengurangkan kedutan. Bahkan ia juga digunakan untuk  merawat masalah lain seperti dapat meningkatkan kesihatan rambut dan pencernaan..


Body Wash dan Lotion PUREMae

Ok, PUREMae Aromatherapy Body Wash Lavender & Chamomile ni, selain 2 bahan utama tersebut terdapat juga bahan lain yang terkandung didalamnya seperti Aloe Vera Organik, Trehalose dan Gliserin.. Apa yang bestnya bila pakai body wash dari PUREMae ni, kulit akan jadi lembap dan lembut.. Jangan risau dengan kesan sampingannya kerana produk PUREMae ni selamat digunakan kerana diperbuat daripada bahan semulajadi.. 

PUREMae Aromatherapy Lotion - Lavender & Chamomile

Body Wash dan Lotion PUREMae

Produk kedua aku try adalah PUREMae Aromatherapy Lotion juga haruman Lavender & Chamomile... Kenalah pakai satu set kan.. Body wash dan lotion satu aroma.. Barulah harum tu lebih lama.. Hehe.. Ok, apa yang bestnya dengan lotion ni? 

Orite, kalau aku pilih lotion haruslah yang  tak melekit dan berminyak-minyak.. Huh sangatlah tak selesa kalau pakai.. Lotion yang penyerapannya bagus, sangat aku suka.. Tak meninggalkan kesan melekit sama sekali.. Samalah dengan lotion PUREMae ni.. Aku suka sebab tak melekit.. Lagipun baunya pun best.. Tu lagi menambahkan kesukaan aku.. hikhik..

Body Wash dan Lotion PUREMae

Tentang minyak lavender aku pun dah cerita tadi kan.. Kali ni aku cerita pulak tentang apa yang bestnya lotion ni.. Aromatherapy Lotion ni teksturnya sangat ringat dan tidak berminyak dengan krim yang lembut yang menyerap dengan cepat.. Lepas guna kulit akan lembut dan licin dengan hanya sekali apply aje.. Penghidratannya pula sehingga 72 jam tau.. Untuk nikmati bau wangiannya, korang boleh tarik nafas selama beberapa saat untuk menikmati wangian dari minyak pati semulajadi tanpa parfum tiruan..

PUREMae Aromatherapy Lotion - Peppermint & Rosemary

Body Wash dan Lotion PUREMae

Last product dan juga merupakan lotion kedua PUREMae pilihan aku adalah Aromatherapy Lotion Peppermint & Rosemary.. Untuk lotion ni juga menggunakan 100% pure essential oils dari peppermint dan juga rosemary.. Apa yang menariknya bila pakai lotion ni, sifat rangsangan pudina dapat melancarkan aliran darah yang menghidupkan kulit.. Mentholnya pula dapat membantu mencerahkan dan membangunkan kulit agar kelihatan segar dan terhidrat..

Lotion ini juga bertekstur ringan dan tidak berminyak.. Krimnya pun lembut dan menyerap dengan cepat.. Nampak tak, lotion dari PUREMae ni sangatlah bagus sebab cepat menyerap dan tidak meninggalkan kesan berminyak mahupun melekit.. Penghidratannya juga sehingga 72 jam guys!

Rosemary dalam lotion ni pula memberikan sifat anti-penuaan dan mencegah kerosakan kulit daripada agen persekitaran kerana mempunyai antioksidan yang tinggi.. Ia juga merangsang dan meningkatkan peredaran darah mengurangkan bengkak dengan membuang lebihan air dari kulit.. Selain peppermint dan rosemary, didalam lotion ini terkandung juga saccharide isomerate, aloe vera organik dan trehalose..

Body Wash dan Lotion PUREMae

Dengan memakai lotion peppermint ni, korang akan rasa sejuk je setelah melakukan kerja, bersenam atau latihan yang memenatkan disamping memberi korang ketenangan sambil melembapkan kulit.. Wanita boleh guna, lelaki pun boleh.. Tak de masalah..!

Ok, kalau korang nak tahu lotion PUREMae ni didatangkan juga dalam miniature version. Cute miniature, mudah dibawa kemana saje.. Masukkan je dalam handbeg dan boleh digunakan dimana sahaja.. Didatangkan dalam 6 variasi aroma untuk dijadikan pilihan.. 

Body Wash dan Lotion PUREMae, yang mana satu pilihan korang?

Body Wash dan Lotion PUREMae

Aku dah ada pilihan sendiri.. Korang camne pulak? Bagi aku produk PUREMae ni memang bagus.. Lagipun ia selamat digunakan kerana diperbuat daripada 100% pure essential oils bebas bahan kimia.. Bagus untuk kegunaan harian kerana korang dah tak perlu risau tentang bahan kimia... 

Oh ya, semua produk PUREMae ni free from Silicon, SLS, Paraben, Petroleum, Petrochemical Paraffin, MCIT, MIT, EDTA, Alcohol, Mineral Oil, Synthetic fragrance dan articial colour... Jelaskan? Hehe..

Orite, untuk pembelian dan info lanjut, sila layari :-

➤ Website : https://www.puremae.com/

➤ Facebook : https://www.facebook.com/puremaemy

➤ Instagram : https://www.instagram.com/puremaemy/



No comments

Post a Comment