Ramadhan 6 - Repeat Masak Talapia Tiga Rasa


Ramadhan 6 - Repeat Masak Talapia Tiga Rasa  |  Semalam adalah hari yang sangat memenatkan bagi aku.. Mungkin terlalu padat jadual kehidupan aku untuk hari itu dari pagi hingga ke malam.. Hari ni aku bekerja dari rumah, so ada la masa sikit untuk merehatkan diri walaupun sebenarnya tak berapa dapat nak rehat jugak.. hehe.. Berbuka hari ni nak masak ape? Huhu hari ni serius tak tahu nak masak ape.. Buntu sangat-sangat.. Lagi pun bahan basah dalam peti pun dah banyak habis.. Nak tunggu encik suami balik kerja dan beli barang yang dah habis tu lambat jugak.. Sudahnya mintak dia tapau nasi ayam jerk dan aku masak untuk sahur saje.. Hehe.. Makanya dapatlah rehatkan diri sikit dari rasa letih yang melebihi segalanya itu.. Ahakz.. Masak ape untuk sahur? 

Resepi Masak Talapia Tiga Rasa

Asalnya hari ni nak masak Talapia Tiga Rasa untuk berbuka.. Sebabnya dah lama tak masak tiga rasa ni.. Teringin nak makan lagi.. hehe.. Jadi kite repeat masak Talapia Tiga Rasa ni..

Disebabkan bahan-bahan tak de, so mintak encik suami belikan dulu.. Jadinya kita masak untuk sahur jerk la.. Cam biasa, untuk sahur memang masak siap-siap malam.. Nak masak time sahur memang tak sempat.. Jadi, untuk memudahkan sahur nanti aku siapkan sosnya dulu.. Pagi esok tinggal nak goreng ikan jerk.. Mudah.. Hehe..

Ok, untuk resepi penuh boleh tengok kat sini ➽ Talapia Masak Tiga Rasa



QuickEdit
Lea Azleeya
7 Comments

7 comments:

  1. Mesti sedap ni sampai repeat. Hehe

    Jemput join segmen ni k. Ucapan kata semangat untuk frontliners kita. Semoga mereka terus bersemangat dan dipermudahkan segala urusan.

    https://ejulz.blogspot.com/2020/04/segmen-ucapan-buat-frontliners-covid-19.html?m=1

    ReplyDelete
  2. omaigaddd sedap nyaaaaa..uihh lapa terus

    ReplyDelete
  3. Salam kenal, done follow blog ini.
    Semalam saya berbuka siakap 3 rasa lebih kurang sama resepi ini.

    ReplyDelete
  4. baru 2 hari lepas menu 3 rasa ni. kadang rasa nak makan benda2 yang pelbagai rasa tapi taknak buat banyak2. ha ni la solution dia =)

    ReplyDelete
  5. Masam manis pedas membuka selera ni.

    ReplyDelete
  6. sedap masak 3 rasa. Ikan tenggelam dalam sos ke tu Lea?

    ReplyDelete

[name=Lea Azleeya] [img=//1.bp.blogspot.com/-grWfwgzBOkQ/Xq8WSYJDTsI/AAAAAAAAfZI/tVxseM6NvuIeDN_Ksav4Cf2pX3udRXJGQCLcBGAsYHQ/s1600/lea%2B1.jpeg] [description=Hi, Lea here! I'm lifestyle & beauty blogger based in Kuantan, Pahang. I'm started blogging since Jun 2013. For any review, please email me at sotskirts@gmail.com] (facebook=http://www.facebook.com/s0tskirt) (twitter=http://www.twitter.com/LeaAzleeya) (instagram=http://www.instagram.com/lea_azleeya) (youtube=http://www.youtube.com/leaazleeya)