Cara Hilangkan Jeragat Secara Berkesan Dengan Tera Skincare

Thursday, August 1, 2019

Cara Hilangkan Jeragat Secara Berkesan Dengan Tera Skincare  |  Hola!! Hi Guys... Haa aku nak tanye, ada tak dikalangan readers blog aku ni yang mempunyai masalah jeragat? Kalau ada, korang patut baca entry ni sampai habis ye sebabnya aku nak kongsikan cara hilangkan jeragat secara berkesan dengan menggunakan satu produk yang ajaib iaitu Tera Skincare.. Mungkin ada yang dah familiar dengan produk ni dan mungkin juga ada yang belum kenal dengan produk ni.. Betul tak? Jangan risau, kali ni aku nak share dengan korang tentang kehebatan my magical skincare routines ni dengan korang.. Hah gittew!!


Cara Hilangkan Jeragat Secara Berkesan Dengan Tera Skincare

Aku sendiri tak nafikan yang aku juga mengalami masalah jeragat.. Walaupun tak ditahap yang kronik tetapi still juga aku risau sebabnya jika dibiarkan ia akan menjadi lebih teruk.. Biasalah bila usia meningkat memang tak lari dengan masalah jeragat.. Nak-nak pulak aku ni jenis pakai bermacam-macam jenis skincare.. Pantang ada yang baru, mesti gatal aje tangan nak beli untuk cuba.. Ada juga sesetengah produk yang aku cuba, ianya tak sesuai dengan aku.. Faktor ini juga boleh menyumbang kepada masalah jeragat... Jadi, sebelum terlambat lebih baik aku rawat segera jeragat yang dah bertapak dekat muka aku ni.. hehe..


Kali ni aku diperkenalkan dengan magical produk iaitu Tera Skincare dimana ramai yang telah mencuba produk ini dan sangat berkesan untuk rawat jeragat dan atasi masalah jerawat serta kulit kusam.. Bila tengok testimoni penggunanya sangat positif, aku pun teringin jugak nak cuba.. Masalah jeragat aku ni perlukan rawatan sebelum terlambat.. Eh, bukan jeragat jerk yang ada dekat muka aku ni tetapi jerawat pun dah pandai nak singgah kat muka aku sekarang.. Dah tua-tua pun jerawat nak dekat lagi ye.. Hurmm..

Orite, Tera Skincare ni terdiri daripada 4 jenis produk iaitu :-
  • Tera Carrot Soap
  • Tera Soft Pearl Peel Toner
  • Tera Flawless Day Cream
  • Tera Stardust Night Cream

Rutin Tera Skincare


Cara penggunaan yang betul juga sangat penting tau.. Kalau cara guna pun dah salah macam mana kesan yang sempurna dapat kita perolehi.. So, pastikan cara guna tu betul step by step.. Jangan pandang remeh cara penggunaan sesuatu produk ye.. Tera Skincare ni, cara gunanya sangat simple.. Jom lihat step penggunaan Tera Skincare yang betul dan ambil tahu tentang fungsi setiap produknya..

1. Tera Carrot Soap


Cuci muka merupakan rutin penjagaan wajah yang sangat penting.. Jadi, sebelum menggunakan apa-apa skincare, haruslah mencuci muka terlebih dahulu dengan sempurna.. Tera Carrot Soap ni berfungsi membersih dan menyegarkan kulit wajah.. Selain itu, ia juga dapat menganjal, mencerah, menghilangkan kotoran dan mengecilkan pori kulit.. Sesuai untuk semua jenis kulit..

Cara guna : Gunakan 2 kali sehari untuk membersihkan wajah (pagi dan malam)

2. Tera Soft Peel Toner


Pada mulanya aku agak risau untuk guna Peel Toner ni sebabnya akan berlaku proses peeling.. Tapi bila dah tau ianya tidak berbahaya, barulah aku berani nak pakai.. Bau dia best weh!! Fresssshhhhhh gittew!! Ok, lepas dah cuci muka sebersihnya, step kedua bolehlah pakai Peel Toner ni.. Hanya perlu spray aje pada kapas muka dan sapu secara nipis pada kulit wajah.. Peel Toner ni dihasilkan daripada Aqua, Arbutin dan Allatoin untuk membantu menanggalkan kulit mati, merangsang pertumbuhan kulit baru secara semulajadi dan sekatakan tona kulit..

Cara Guna : Setelah proses peeling, guna jika perlu sahaja

3. Tera Flawless Day Cream


Antara keempat-empat produk Tera Skincare ni, Day Cream paling aku suka.. Sebabnya aku boleh jadikan makeup base dan juga sebagai pelindung uv.. Jadi aku dah tak perlukan cream lain dah.. Cukup hanya Tera Day Cream ni.. Bukan itu sahaja tau, Day Cream ni juga dapat mencegah kulit berminyak, melembabkan kulit yang kering dan memberi kesan flawless.. Suka sangat!!

Cara Guna : Sapu secara nipis pada kulit wajah selepas mandi

4. Tera Stardust Night Cream


Selepas proses peeling berakhir, barulah boleh pakai Tera Stardust Night Cream ni... Ia berfungsi memudarkan jeragat, merawat jerawat, mengecilkan liang pori, menegangkan kulit dan merawat kulit dari dalam.. Nak awet muda, inilah rahsianya.. hehe..

Cara Guna : Sapu secara nipis pada kulit muka sebelum tidur..


Macam aku sendiri, sebelum guna sesuatu produk tu kene pastikan terlebih dahulu sama ada produk tersebut telah berdaftar dengan KKM ataupun belum.. Sama juga dengan Tera Skincare ni.. Aku dah check satu persatu dan alhamdulillah semua produk Tera Skincare telah berdaftar dan berada di bawah pemantauan Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM).. So, dah tak perlu risau lagi dah..


Keistimewaan Tera Skincare

Setiap produk yang kita guna sudah semestinya mempunyai keistimewaannya yang  tersendiri sehingga kita tertarik untuk mencubanya.. Sama jugalah dengan Tera Skincare ni.. Banyak keistimewaannya atau lebih tepat manfaat yang akan kita perolehi daripada penggunaannya secara konsisten.. Biasalah, kalau nak kesan yang ohsem, kenalah konsisten kan.. Kalau sekadar 'angat-angat tahi ayam' memang tak terlihatlah kesannya.. Hehe..


Oklah, tak nak bebel panjang sangat, now aku nak story kat korang tentang keistimewaan Tera Skincare ni.. Antaranya ialah :-
  • Merawat masalah jeragat kronik
  • Merawat masalah parut berlubang akibat jerawat
  • Merawat masalah jerawat teruk dan bernanah
  • Merangsang pertumbuhan sel kulit baru
  • Melindungi kulit daripada sinar UV berlebihan
  • Mengecilkan liang pori
  • Merawat blackhead dan whitehead
  • Melicin dan mencerahkan kulit seawal 3 hari sahaja
  • Mengembalikan keseimbangan pH kulit dan mengelakkan kulit kusam dan gelap
  • Mengelakkan kulit kelihatan tua sebelum usia
  • Kulit wajah sihat, segar, kekal anjal dan berseri-seri
  • Kulit lembap, cerah, licin dan anjal seawal 3 hari

Banyak gila kelebihan Tera Skincare ni kan.. Hanya guna satu set produk ni korang boleh dapat manfaat yang banyak daripadanya.. Aku sendiri pun teruja untuk cuba produk ni tau bila tengok manfaatnya.. Orang lain cantik, aku pun teringin nak cantik jugak macam orang lain.. Haha!!

Testimoni Pengguna Tera Skincare




Dapatkan Tera Skincare Untuk Kulit Sihat Dan Cantik

Yang ada ada masalah jerawat, jeragat, kulit kusam dan sebagainya bolehlah cuba Tera Skincare ni ye.. Ramai dah yang cuba dan berpuashati dengan hasilnya.. Kulit bermasalah jangan dibiarkan, risau bertambah teruk.. Aku dah cuba, korang bila lagi? Hehe..


Untuk sebarang pembelian dan info lanjut, sila layari :-

Instagram

Whatsapp
019-216 1708


9 comments:

  1. Comel la Tera Skincare ni macam marshmallow warna dia. Geram nak makan

    ReplyDelete
  2. I want to look flawless like them too

    ReplyDelete
  3. Banyak tu ada dalam satu set.. Nice sharing. Berkenan dengan packaging tu.. 😍

    ReplyDelete
  4. pckaging comel, geram tgk hehehe. Linda pun banyak jeragat ni, mmg ssh nak hilangkannya ..

    ReplyDelete
  5. This brand is new to me, i like the packaging too.

    ReplyDelete
  6. cantik packaging dia..nad pun macam dah tumbuh jeragat je ni..huhu..boleh cuba ni

    ReplyDelete
  7. Marsha berkenan dengan gabungan kaler dia yang ala ala marshmallow dah. Geram jek

    ReplyDelete
  8. Kita tengok dah video Lea guna produk ini.. comel..

    ReplyDelete
  9. wow, great, I was wondering how to cure acne naturally. and found your site by google, learned a lot, now i’m a bit clear. I’ve bookmark your site and also add rss. keep us updated. Bandar Judi Online

    ReplyDelete