Kulit Cerah Dan Lembap Dengan Safi Balqis OxyWhite Whitening Hydration Lotion

Thursday, July 4, 2019

Kulit Cerah Dan Lembap Dengan Safi Balqis OxyWhite Whitening Hydration Lotion  |  Hi readerssssss!! Korang wat pe tu haaaaa!! Hehe.. Ok, kali ni sis nak story dengan korang tentang produk yang sis guna sekarang ni.. Kalau nak ikut, banyak produk yang sis guna tapinya, yang terbaru ni agak menarik dan best sangat kesannya iaitu Safi Balqis OxyWhite Whitening Hydration Lotion.. Jangan tak tahu ye, ini adalah produk terbaru keluaran Safi Malaysia..


Produk Safi memang produk feberet aku sejak dulu lagi.. Asal ada yang baru, mesti nak cuba sebabnya produk Safi ni memang dijamin Halal dan selamat digunakan.. So, dah tak perlu risau muka breakout lagi.. Aku guna produk Safi ni sejak sekolah lagi.. Cuma dulu tak banyak sangat variasinya macam sekarang..

Kulit Cerah Dan Lembap Dengan Safi Balqis OxyWhite Whitening Hydration Lotion

Aku ni jenis pantang kalau ada perkataan 'whitening', mesti nak cuba.. Apalah punye obses ye.. Sungguhpun begitu, tak semua produk whitening ni bagus dan semua untuk kulit kita.. So, kena la jugak berhati-hati dalam memilih produk whitening ni.. Untuk produk baru keluaran Safi Malaysia ni, aku memang benar-benar yakin sebabnya setiap produk Safi memang sangat sesuai untuk kulit aku.. Jadi, aku boleh guna tanpa was-was..


Kalau korang nak tahu, Safi Balqis OxyWhite Whitening Hydration Lotion ni ada 2 fungsi tau iaitu sebagai penyegar dan juga pelembap.. Nampak tak betapa bagusnya produk ni.. Tak perlu nak renyah sangat, pakai satu produk untuk satu tujuan.. Itu lebih mudah dan cepat.. Kebiasaanya aku memang akan pakai penyegar dulu dan seterusnya baru pelembap.. Now, aku hanya perlu menggunakan Safi Balqis OxyWhite Whitening Hydration Lotion ni sahaja dah lengkap rutin penjagaan wajah aku..

Aku memilih untuk menggunakan Safi Balqis OxyWhite Whitening Hydration Lotion ni pun bersebab sebenarnya.. Disebabkan kulit muka aku mengalami masalah kekeringan sejak dua menjak ni sehingga kadang kala mengelupas, jadi inilah pilihan aku untuk menyelesaikan masalah ini.. Alhamdulillah sesuai dengan kulit aku dan masalah kulit kering pun settle.. Lagi pun, produk ni bukan sahaja melembapkan kulit malah mencerahkan kulit.. Itu yang aku suka!! Haha.. Lainlah kalau kita ni duduk kat tempat sejuk berembun macam di tanah tinggi cameron. Kulit pun lembap je kena udara segar kat sana.

Safi Balqis OxyWhite Whitening Hydration Lotion


Didatangkan dalam bentuk cecair yang dibotolkan dalam botol yang mudah dibawa kemana-mana.. Safi Balqis OxyWhite Whitening Hydration Lotion ini mudah menyerap ke dalam kulit, tidak berminyak dan tidak melekit.. Kebiasaan aku, bila aku pilih penyegar dan pelembap, aku akan pastikan ia tidak melekit sebabnya kulit akan tidak selesa dan cepat berminyak bila teksturnya melekit.. Serius aku tak suka!!

Firstime apply kat muka pun aku dah jatuh hati dengan produk ni sebabnya kulit aku dah tak kering dan pedih lagi.. Paling best muka rasa fresh sangat.. Nak-nak lagi time musim panas sekarang ni.. Memang memerlukan pelembap dan Safi Balqis OxyWhite Whitening Hydration Lotion ni berjaya melindungi kulit muka aku dari bahang cahaya panas..

Kalau dulu aku tak pernah tahu yang penyegar dan pelembap ni adalah rutin penjagaan yang sangat penting sehingga satu hari muka aku kering teruk.. Bila dah berjinak-jinak dengan penyegar dan pelembap ni, masalah kulit kering tu memang jarang sangat berlaku.. Kalau berlaku pun, aku yang malas nak lakukan rutin penjagaan wajah dengan betul dan konsisten.. Pendek kata MALAS la.. hehe..

Kenapa Perlu Pilih Safi Balqis OxyWhite Whitening Hydration Lotion?

Hah, siap bersoal jawab tu.. Hehe.. Yelah, dah alang-alang produk ni memang berkesan untuk kulit muka aku, nak la jugak aku share dengan korang tentang kebaikannya.. Sharing kan is caring.. Hehe.. Kalau korang nak tahu kenapa aku pilih Safi Balqis OxyWhite Whitening Hydration Lotion ni, korang kene baca sampai habis ye entry ni.. No skip tau!!


Ok, Safi Balqis OxyWhite Whitening Hydration Lotion ni merupakan gabungan formulasi penyegar dan pelembap dalam satu langkah untuk rutin penjagaan kulit yang ringkas namun ia mampu memberikan kesan lembapan yang optimum.. Serius beb, memang bagus sangat produk ni.. Yang mana ada masalah kulit kering tu, cubalah try ye..

Kalau korang nak tahu, Safi Balqis OxyWhite Whitening Hydration Lotion ini bertindak :-
  • Memberikan 2x penghidratan dan kesegaran dengan satu penggunaan sahaja
  • Meningkatkan rintangan perlindungan kulit unruk mengunci lembapan secara mendalam dan optimum sepanjang hari dengan 5 jenis hyaluronic acid iaitu Macro Hyaluronic Acid, Nano Hyaluronic Acid, Bio-Hyaluronate, Oligo-Hyaluronic Acid dan Super Nana hyaluronic Acid
  • Mudah meresap ke dalam kulit tanpa meninggalkan kesan melekit
  • Mencegah kulit menjadi gelap akibat radiasi infrared (IR) dengan pelindungan IR.OxyWhite = Nano Oxygen + Nano BioWhite
Apa yang menarik Nano Oxygen membebaskan oksigen tambahan ke dalam epidermis kulit agar segar, bermaya dan berseri manakala Nano BioWhite pula memperlahankan kesan pembentukan pigmentasi untuk tona kulit sekata dan cerah sempurna..


Nampak tak kehebatan produk ni.. Untuk kulit aku memang sesuai dan berkesan.. Untuk kulit korang tak tahu la, yang pastinya kene cuba dulu baru tau sesuai ke idok.. Aku yakin dengan produk keluaran Safi ni sebabnya ia tiada bahan kimia berbahaya.. So, boleh guna tanpa was-was.. Yang mana ada masalah kulit kering tu, aku sangat recommend produk ni korang cuba.. Safi Balqis OxyWhite Whitening Hydration Lotion ni sememangnya produk mampu milik dan kesannya superb!!

Nak kulit cerah dan lembap, cubalah Safi Balqis OxyWhite Whitening Hydration Lotion ni ye! Kalau nak dapatkan produk ni, korang boleh dapatkan di pasaraya yang berhampiran dengan korang.. Untuk info lanjut, sila layari https://safi.com.my/


16 comments:

  1. uishhh, ekin tertarik dengan ingredients hyaluronic acid dia.. boleh try next time ni.. murah ke harga dia ye?

    ReplyDelete
  2. saya pon suka pakai jenama safi..selesa pakai jenama ni berbanding jenama lain

    Kereta Sewa Johor Bahru

    ReplyDelete
  3. Dua fungsi dalam satu botol pada setiap penggunaan..itu yang menjimatkan dan memudahkan.

    ReplyDelete
  4. A fair and clear skin makes us look younger

    ReplyDelete
  5. Senang bawa travel bila ada 2in1 function ni.

    ReplyDelete
  6. Kita sekarang pun amalkan pakai safi ni. Tak sangka kulit muka elok lembut, dah tak kering..

    ReplyDelete
  7. bagus sangat produk yang ade fungsi dua dalam satu ni..jimat dekat situ. nad pun ada guna produk safi ni..nak cuba yang ni pulak la

    ReplyDelete
  8. sama la kita. pakai poduk safi yg ini

    ReplyDelete
  9. Safi balqis Oxywhite ni mmg best sangat tak melekit. Suka sgt sebab 2 in 1

    ReplyDelete
  10. Safi balqis Oxywhite ni mmg best sangat tak melekit. Suka sgt sebab 2 in 1

    ReplyDelete
  11. Wah ramai juga yang pakai product baru ni feedback bagus

    ReplyDelete
  12. Best kan guna. Senang je 2 in 1. Marsha letak dalam keta senang kalau xsempat dap dap je dalam keta...hihi

    ReplyDelete
  13. Dual fungsi ye Lea.. Baguslah..

    ReplyDelete
  14. best pakai safi ni ekin suka sangat

    ReplyDelete