Salam Ramadhan Al-Mubarak 1440H/2019

Sunday, May 5, 2019

Salam Ramadhan Al-Mubarak 1440H/2019  |  Assalamualaikum wbt.. Hi readers.. Pejam celik pejam celik dah sampai ke Ramadhan seterusnya.. Alhamdulillah, syukur dengan nikmatNYA yang masih memberi peluang untuk aku menjalani ibadah puasa pada tahun ini.. TQ Allah.. 


Tahun ni agak berbeza dari sebelumnya.. Kenapa? Hurmm perasaan tu lebih kepada sayu dan rasa sangat rindu untuk menempuh Ramadhan kali ni.. Sayu, mungkin juga disebabkan ketiadaan abang tersayang dan juga ibu mertua yang telah pergi mengadap ilahi.. Perasaan rindu tu, aku tak dapat nak tafsirkan bagaimana.. Memang rasa sangat rindu untuk menjalani ibadah puasa lagi buat tahun ini.. Moga ada lagi kesempatan untuk aku bagi tahun-tahun seterusnya.. Insyaallah..

Azam puasa tahun ni, kalau boleh nak puasa habis.. Tapi apakan daya, sudah pastinya Tuhan memberikan aku cuti rehat setiap bulan.. haha!! Apa yang aku harapkan agar puasa kali ni memberi seribu makna kepada aku dan diberi keberkatan olehNYA.. 

Buat korang yang beragama Islam tak kira dimana korang berada, aku mengucapkan selamat menunaikan ibadah puasa.. Salam Ramadhan Al-Mubarak dari aku buat kalian.. Semoga ibadah puasa kita kali ini lebih diberkati.. Insyaallah.. 


5 comments: