Mireina M1 Luminence Serum 24K Gold Membantu Mencerah, Menghidrat dan Meremajakan Kulit Wajah

Monday, May 20, 2019

Mireina M1 Luminence Serum 24K Gold Membantu Mencerah, Menghidrat dan Meremajakan Kulit Wajah | Hi readers!! Dah masuk ramadhan 15 ramadhan dah ye hari ni.. Cepat jerk masa berlalu.. Ok, bukan nak cerita tentang ramadhan tetapi nak share cerita dengan korang tentang serum muka best yang aku guna sekarang ni iaitu Mireina M1 Luminence Serum 24K Gold yang dapat membantu mencerah, menghidrat dan meremajakan kulit muka.. Serius best weh serum wajah ni..


Mireina M1 Luminence Serum 24K Gold Membantu Mencerah, Menghidrat dan Meremajakan Kulit Wajah

Aku memang agak fanatik sikit dengan serum ni.. Pantang ada serum baru dan bagus mesti aku nak cuba.. Tapi tak de la aku main bedal aje.. Mesti kene tengok jugak kandungannya sama ada selamat digunakan ataupun tak.. Muka nak pakai lama woih!! Hehe..

Kalau korang nak tahu, Mireina M1 Luminence Serum 24K Gold ni merupakan serum yang difromulasikan oleh Doktor Pakar Aestetik.. Ia dihasilkan dari gabungan 9 bahan semulajadi dimana ia membantu mencerah, menghidrat dan meremajakan kulit muka.. Serum ini juga telah diuji secara dermatologi dan selamat digunakan kerana tidak mengandungi bahan kimia berbahaya. Selain tu, M1 Luminence Serum 24K Gold ini telah berdaftar dengan NPRA..


Nak beli serum atau sesuatu produk tu kenalah check dulu sama ada ia selamat digunakan atau tak.. Jangan main beli jerk tau.. Nanti muka korang jugak yang binasa.. Aku dah kena dulu-dulu.. Dek kerana main pakai beli tanpa usul periksa kandungannya, menyebabkan muka aku breakout teruk.. Dulu la.. Sekarang memang aku ambil tahu dulu tentang satu-satu produk yang aku nak guna... Sayang muka aku ni wehh!! Hehe..

Bahan Utama Mireina M1 Luminence Serum 24K Gold


Sepertimana yang aku katakan diawal tadi, serum ni mengandungi 9 bahan utama yang terdiri daripada ekstrak bahan semulajadi yang sangat bagus untuk kulit dimana ianya dapat memberi kesan yang sangat efektif kepada kulit wajah kite.. Antara 9 bahan utama tersebut adalah :-


1. Pyrus Malus (Apple)

Epal adalah astrigen semulajadi yang boleh membantu mengecilkan liang pori yang besar terutama jenis kulit yang berminyak. Disebabkan sifatnya mengetatkan menjadikan epal sesuai dijadikan sebagai toner.. Kaya dengan vitamin C dengan kombinasi manfaat astringen dapat membantu merawat jerawat dan meremajakan kulit.

2. Camelia Japonica Leaf Extract

Daun Camelia Japonica ini menunjukkan aktiviti antioxidative yang tinggi dan anti penuaan kerana ia mengandungi sebatian polifenol.

3. Tricholoma Matsutake

Juga dikenali sebagai cendawan pain dimana ia mempunyai antioksidan bioaktif, immunomodulatoey dan sifat antitumoral yang kuat. Ia juga berkesan merawat anti-wrinkle kerana ia menghalang degradasi kolagen dan gentian anjal.

4. Galactoarabinan

Bertindak sebagai pengelupasan. Dengan peningkatan kadar perolehan sel kulit, menyebabkan pengurangan garis halus, kedut dan juga menegangkan kulit. Galactoarabinan mengurangkan kehilangan air transepidermal (TEWL) yang membolehkan penghalang kulit kita lebih berkesan dalam mengekalkan kelembapan.

5. Paper Mulberry Root Extract

Komponen aktif yang dihasilkan dari ekstrak akar paper mulberry ini menunjukkan melanogenesis yang unggul (menghentikan penghasilan pigmen) dan juga memberikan manfaat anti-penuaan, anti-oksidan dan pencerahan kulit.

6. Green Tea Extract

Bukti saintifik menunjukkan keupayaan teh hijau dalam mencerahkan warna kulit, melindungi sel kulit terutamanya dari kerosakan sinar UV, anti-penuaan dan juga mengurangkan keradangan.

7. Alpha Arbutin

Bahan pencerahan kulit semulajadi dari ekstrak bearberry. Menghalang pengeluaran melanin (pigmen) oleh enzim pigmen (tyrosinase).

8. Morus Alba Bark

Bahan semulajadi yang kuat dengan kesan pencahayaan kulit. Ia juga mempunyai sifat anti-keradangan.

9. Centella Asiatica Extract

Juga dikenali sebagai Gotu Kola. Tersenarai dalam "miracle elixirs of life" disebabkan sifat anti-penuaan yang kuat yang menunjukkan keupayaannya untuk memudahkan penyembuhan luka, merangsang pertumbuhan sel kulit baru, membina kolagen dan meningkatkan peredaran darah.


Kandungan Mireina M1 Luminence Serum 24K Gold ni pun korang dah  tau.. Memang semuanya dari bahan semulajadi yang dapat memberi banyak manfaat kepada kulit.. Satu lagi keistimewaan serum ini yang perlu korang tahu, ia mengandungi 24K gold dimana di dalam serum ini mengandungi gold flakes.. Nampak mewah uolls serum ni.. hehe..


Korang tau tak apa fungsi gold flakes ni? Haa ini bukan sekadar hiasan saja tau.. Ia mempunyai manfaatnya yang tersendiri untuk kulit muka.. Antara manfaat 24K gold ini adalah :-

  • Mengurangkan kesan rekahan halus, kedutan dan cela pada wajah
  • Merangsang sel
  • Mengurangkan kekeringan kulit
  • Mencerahkan wajah dengan sekata
  • Melambatkan kadar penyusutan kolagen dalam kulit
  • Merawat kerosakan kulit dari kesan matahari
  • Merawat alergi
  • Merawat inflamasi dan kerengsaan pada kulit
  • Menambah keanjalan kulit
  • Menjadikan kulit sihat bersinar



Cara Guna Mireina M1 Luminence Serum 24K Gold

Cara guna serum ni sama jerk cam guna serum yang lain.. Just apply kat muka macam biasa.. Cuma satu yang unik tentang packaging serum ni adalah kalau nak keluarkan serumnya kena picit penutup putih botol tu.. Kalau korang picit botol, memang takde nye serum tu nak keluar sebabnya serum ni didatangkan dalam botol kaca.. hehe..


Apa Kata Lea Azleeya Tentang Mireina M1 Luminence Serum 24K Gold

First impressions tengok box serum ni nampak simple but nice.. Bila dah buka boxnya, uis besar juga rupanya botol serum ni.. hehe.. Ingatkan saiz comel cam serum yang lain yang pernah aku guna sebelum ni.. Menarik!! Boleh pakai lama sikit kan.. hehe..

Satu lagi yang buat aku kagum, cara packagingnya sangat teliti dan berkualiti.. Mereka menjaga kualiti produk dengan baik sebabnya botol serum diseal dengan kemas supaya kualiti serum terjaga dengan baik.. Sealnya pun agak susah jugak nak buka.. Mula-mula cam terpinga jugak camne nak bukak bende alah ni.. Rupa-rupanya manual cara buka serum ni ada tersedia dalam kotak.. Haha.. Apa la aku ni kan.. Tak check betul-betul.. Hiks..


Ok, selalunya aku akan guna serum ni sebagai base makeup aku.. Sebelum makeup mesti pakai serum dulu untuk melindungi kulit dari kerosakan.. Yang bestnya serum ni cepat absorb dan tak melekit ataupun berminyak .. Wangi tau serum ni.. Kesan ketara yang aku rasai adalah kulit jadi lembut dan lembap.. Sekarangkan musim panas, kulit muka aku ni jenis kombinasi.. Ada tempat kering dan ada tempat berminyak.. Bila pakai serum ni, memang ngam sebabnya dia mengatasi masalah kulit kombinasi aku ni.. Makeup pun nampak flawless jerk uolls..

Bagaimana Nak Dapatkan Mireina M1 Luminence Serum 24K Gold?


Ok, mesti ramai yang tertanya-tanya harga Mireina M1 Luminence Serum 24K Gold ni kan.. Orite, serum ini didatangkan dalam saiz 50ML yang dijual pada harga RM149 sahaja... Nak best lagi, korang beli sekarang sebabnya now, ada promosi tau beli 1 percuma 1 sempena Parents Day...


Rugi tau tak grab peluang ni.. Boleh buat stok uolls.. Dah tak payah nak pening-pening kalau botol pertama dah habis.. Tak pun, boleh kongsi dengan kawan-kawan.. Lagi baik, bagi gift kat orang yang tersayang.. Hah gittew..

Untuk sebarang pembelian dan info lanjut, sila layari :-



  

11 comments:

  1. suka tengok molekul goldnya....

    ReplyDelete
  2. Bertambah cantik Lea raya nih, serum ada gold tu mcm best

    ReplyDelete
  3. Banyak manfaat serum ni. Bagus apply setiap hari kan.

    ReplyDelete
  4. Best ni sebb ade 24 gold tu.. Nad pernh guna lroduk yang ade gold mcm ni.. Siyes. Memg best..

    ReplyDelete
  5. Memang pakai ni sekarnag ni. Best sangat tau serum ni

    ReplyDelete
  6. Geram je tgk emas tu dalam tu, tu yg mahal tu

    ReplyDelete
  7. This brand is new to me, i like their packaging thou.

    ReplyDelete
  8. First time dengar pasal jenama ni. tapi macam best. kalau okay, nak cuba jugak la nanti

    ReplyDelete
  9. ada gold flakes tu macam best je

    ReplyDelete
  10. Serum ni zira tak pernah try lagi, okey tak guna? Tahan berapa lama

    ReplyDelete
  11. menarik bahan yang digunakan untuk serum ini..

    ReplyDelete