Kiseki Japan Marine Collagen Facial Cleanser Review

Sunday, May 19, 2019

Kiseki Japan Marine Collagen Facial Cleanser Review  |  Lama dah tak pakai pencuci muka dari jenis soap... Bukan apa, biasanya kalau pencuci muka jenis sabun ni, memang akan mengeringkan kulit muka aku.. Itu yang menjadi masalahnya.. Ada yang kata, guna pencuci muka dari jenis sabun ni lebih bersih kadar pencuciannya.. Tapi itulah, agak tidak sesuai untuk kulit aku.. Opsss itu dulu ye.. Now, aku dah jumpa pencuci muka soap yang sesuai dengan kulit muka aku iaitu Kiseki Japan Marine Collagen Facial Cleanser.. Memang bagus sangat uolls pencuci muka ni.. Jom aku story!


Marine Collagen Facial Cleanser dari Kiseki Japan ini merupakan penyelesaian penjagaan kulit yang paling bagus untuk mencerahkan dan melembapkan dengan mudah. Alhamdulillah memang sangat sesuai dengan kulit muka aku yang jenis kombinasi ini.. Oh ye, sabun muka kolagen marin ini sesuai juga untuk kulit sensitif dan semua jenis kulit.. Jadi, dah tak payah risau sama ada sesuai atau pun tak dengan kulit kita.. Lagi pun cleanser ini adalah the best collagen face wash for tropical climate!..


Kalau korang nak tahu, Kiseki Japan Marine Collagen Facial Cleanser ini merupakan pembersih muka kolagen laut yang pertama di Malaysia. Diperbuat dari bahan yang unik dari sejenis kolagen dari skala ikan Talapia, Royal Jelly dan 10 jenis bunga serta ekstrak herba..


Kelebihan Kiseki Japan Marine Collagen Facial Cleanser
  • Skincare yang lain mudah absorb dan kulit menjadi terhidrasi serta tidak berminyak
  • Kulit menjadi lebih bersih dan lebih cerah
  • Menyegarkan kulit dan kulit tidak berminyak lagi selepas dicuci
  • Makeup kelihatan lebih baik dan bertahan lebih lama


Siapa yang Memerlukan Kiseki Japan Marine Collagen Facial Cleanser?
  • Kulit berminyak dan kombinasi
  • Kulit kusam dan gelap
  • Kulit yang mempunyai masalah penyerapan skincare
  • Sentiasa berada dalam bilik yang beraircond
  • Kulit berjerawat dan mempunyai masalah blackhead


Korang tahu tak, fungsi kolagen ikan marin adalah dapat menyokong sel-sel untuk mengekalkan keanjalan kulit, menembusi liang-liang pori, mengeluarkan sel kulit mati dan menghalang minyak yang berlebihan.. Sebab itulah, bila cuci aje dengan pencuci muka ni, kulit dah tak berminyak lagi dan senang nak apply makeup.. Makeup pun nampak lebih nice..

Ok, produk ni diperbuat di Jepun dan kawalan kualitinya sangat ketat dari bahan yang terbaik.. Manakala proses R&D dan pengeluaran produk adalah dilakukan di Jepun.. Ia adalah produk berdaftar di Jepun dan juga telah disahkan oleh Kementerian Kesihatan Malaysia yang selamat digunakan.. So, tak perlu nak meraguinya ye..

Satu lagi, Kiseki Japan Marine Collagen Facial Cleanser ini sangat bagus kerana :-
  • Tiada Parabens
  • Tiada Pewarna
  • Hanya bahan asli yang digunakan seperti ekstrak ikan kolagen dan ekstrak tumbuhan
  • 100% diperbuat di Jepun

Cara Guna Kiseki Japan Marine Collagen Facial Cleanser



Seperti yang aku kasitau di awal tadi, cleanser ni dirumuskan untuk negara beriklim tropika yang menggunakan 10 jenis herba dan ekstrak bungaan.. Jadi, ia sangat bagus untuk kulit dan sesuai untuk kulit rakyat Malaysia.. Macam mana cara guna? Haa meh aku ajar step by step ye..
  • Buihkan Kiseki Japan Marine Collagen Facial Cleanser sehingga terhasilnya creamy foam.. Cuci muka dalam gerakan ke atas dan ke luar dengan busa sabun.. Lepas tu bilas dengan air suam.
  • Keringkan muka dengan tuala bersih
  • Then, bolehlah apply skincare untuk mendapatkan penyerapan yang maksimum dan mengekalkan penghidratan.


Apa Kata Lea Azleeya Tentang Kiseki Japan Marine Collagen Facial Cleanser?


Ok, tak sabar nak bagi testimoni sendiri.. hehe.. Serius, pencuci muka ni sangat sesuai untuk kulit muka aku tanpa mengeringkan kulit.. Itu paling penting.. Selain tu, ia dapat improve oily skin, improve combination skin and improve dark and dull skin.. Tu dia dah keluar ayat omputih.. hehe.. Yang lebih menarik dan aku teruja, lepas cuci muka dengan Kiseki Japan Marine Collagen Facial Cleanser ni kulit memang sangat senang absorb skincare yang aku pakai.. Satu lagi makeup nampak lebih baik dan tahan lama.. Serius weh, aku dah jadikan sabun ni sebagai pencuci muka yang wajib ada untuk aku..

Dapatkan Kiseki Japan Marine Collagen Facial Cleanser Sekarang!


Yang mana ada masalah kulit berminyak, kusam dan gelap boleh cuba Kiseki Japan Marine Collagen Facial Cleanser untuk atasi masalah tersebut.. Ia sangat sesuai untuk kulit aku.. Untuk korang macam mana? Nak tahu kenelah cuba dulu.. Lagi pun sabun ni selamat digunakan tiada bahan kimia berbahaya... Ok, untuk dapatkan cleanser ajaib ni, korang boleh rujuk maklumat di bawah ini ye..

Oh ya, Kiseki Japan Marine Collagen Facial Cleanser ini berharga RM139.. Kalau korang nak dapatkan harga diskaun, korang boleh gunakan promo code : LEAKISEKI untuk mendapatkan harga hanya RM119 sahaja beserta Free Shipping within Peninsular Malaysia. Valid from 19th May until 1st June 2019.. Cepat tau!!

Untuk sebarang pembelian dan info lanjut, sila layari :-

  

12 comments:

  1. macam best je! lagi2 kalau produk japan mesti bagus ni..

    ReplyDelete
  2. Sama dgn sy kalo nk guna produk muka mesti akan tgk ingredient dulu kalo no chemical baru ada trusted sikit utk guna.. :)

    ReplyDelete
  3. Macam best jer lea sabun tu...

    ReplyDelete
  4. I have used this face soap before. Love it!

    ReplyDelete
  5. firstime tengok sabun ni..mesti best ni..

    ReplyDelete
  6. Lea...sabun dia seketul-seketul ke lea? Nampak mcm best la lea guna

    ReplyDelete
  7. Takde paraben tu yang suka. Samalah lama tak pakai sabun muka. Nampak best je. Bolehlah try nanti

    ReplyDelete
  8. Boleh tahan juga ye harga dia. Tak pernah pakai sabun muka semahal tu. 😅😅
    Tapi sabun dia nampak macam best je. Beaar pulak tu ye.

    ReplyDelete
  9. I like japanese soap, they are so gentle and effective too.

    ReplyDelete
  10. besarnya saiz dia...mesti boleh tahan lama kan...Sally pun jenis xleh guna soap utk cuci muka...tp kalau akak kata yg ni ok boleh la cuba nnt

    ReplyDelete
  11. Eh.. dalam bentuk sabun ketul ye..

    ReplyDelete