Joykids Bundled Blessings Dari Joylee Pek Permulaan Yang Sempurna Untuk Penjagaan Baby Newborn

Wednesday, May 8, 2019

Joykids Bundled Blessings Dari Joylee Pek Permulaan Yang Sempurna Untuk Penjagaan Baby Newborn  |  Bila ada anak kecil sudah pastinya kita sebagai ibu mahukan yang terbaik buat anak kita.. Tak kiralah dari segi apa sekalipun.. Sama ada dari segi penyusuan, pemakanan, penjagaan diri, kesihatan dan lain-lain... Betul tak? Haaa buat ibu-ibu dan bakal ibu kat luar sana, aku nak share dengan korang satu pek permulaan yang sempurna untuk penjagaan diri baby newborn iaitu Joykids Bundle Blessings dari Joylee.. Apa ada dalam pek permulaan ni? Jom kita sama-sama kita lihat!!


Ok, dalam pek permulaan Joykids Bundle Blessings ni terdapat 2 jenis device dari Joylee iaitu :-
  • Joykids Nail Trimmer
  • Joykids Nose Cleaner
Joykids Nail Trimmer


Bab potong kuku baby newborn ni, akulah yang paling gerun sebabnya kuku babykan kecil dan comel.. Kuku pun nampak tak nampak aje.. Kalau time nak potong tu, rasa berdebar-debar risau terkepit isi.. Tapi sebenarnya pernah jugak aku terbabas terkepit isi jari anak aku.. Haha.. Time tu memang rasa bersalah sangat weh!! Tu pun dah berhati-hati sangat dah potong kuku mereka.. Bukan time dorang newborn jerk terkepitnye, time dorang umur satu tahun pun pernah jugak.. Kuku dorangkan masih kecil time tu.. 


Alhamdulillah sekarang kes-kes sebegitu dah tak berlaku lagi sejak aku menggunakan Joykids Nail Trimmer dari Joylee ni.. Kerja-kerja trim kuku jadi lebih mudah tanpa perlu bersusah payah mengecil dan membesarkan anak mata aku ni.. Hiks..


Joykids Nail Trimmer ni didatangkan bersekali dengan 6 jenis mata iaitu :-
  • A - Super fine grinding head
  • B - Fine grinding head
  • C - Rough grinding head
  • D - Metal grinding head
  • E - Soft polishing head
  • F - Cylindrical grinding head
Setiap satu mata yang ada mempunyai fungsinya yang tersendiri antaranya :-
  • A - Gently removes fine edges from nails and preventing breakage (untuk baby 0-3 bulan)
  • B - Gently defines nail edges (untuk baby 4-11 bulan)
  • C - Painlessly removes dead skin and calluses on the base of nail (untuk kanak-kanak 12 tahun dan keatas)
  • D - Painlessly removes hardened dead skin and calleses (untuk dewasa)
  • E - Polishes nails and shapes the nail bed (untuk dewasa)
  • F - Perfectly shapes nail edges (untuk dewasa)
Nampak tak, Joykids Nail Trimmer ni bukan saja untuk newborn tau, boleh digunakan sehingga orang dewasa.. So, memang tak rugi kalau beli.. Satu family boleh guna.. Yang ada newborn tu boleh la guna Super Fine Grinding head yang berwana skin tu untuk trim kuku baby.. Ia selamat digunakan dan sangat sesuai untuk baby newborn yang mempunyai kuku yang sangat lembut dan comel.. 


Untuk anak aku yang dah berumur 4 tahun dan 1 tahun tu aku memang menggunakan Rough Grinding head untuk trim kuku mereka.. Adakalanya guna juga Super Fine Grinding dan Fine Grinding.. Tengok keadaan kuku mereka.. Memang sangat mudah nak guna dan trim kuku anak-anak.. Biasa kalau guna pengepit kuku tu, asek nak kene kejar ajerk mereka ni.. Sekarang, guna Joykids Nail Trimmer ni, kemain cepat jerk dorang hulur jari dorang untuk di trim.. Senang hati aku.. Tak perlu nak berkejaran dah nak potong kuku.. Agarnya dorang excited tengok pemotong kuku canggih camni.. Hehe..


Ok, Joykids Nails Trimmer ni menggunakan 2 unit bateri AA untuk menghidupkannya.. Tak perlu nak cas bagai, cuma menggunakan bateri sahaja.. 

Cara guna Joykids Nails Trimmer
  • Pastikan bateri siap sedia sebelum digunakan dan pilih mata yang sesuai
  • Turn on trimmer dan lampu LED akan terpasang semasa digunakan
  • Mempunyai pilihan kelajuan berganda dengan 2 arah putaran
  • Working mode :-
      • R2 : Spin clockwise with high speed
      • R1 : Spin clockwise with low speed
      • 0 : OFF mode 
      • L1 : Spin counterclockwise with low speed
      • L2 : Spin counterclockwise with high speed
  • Last sekali, basuh tangan atau kaki. Keringkan dengan tuala. Sapu krim atau losyen untuk melindungi kulit dan kuku dengan lebih baik

Senang jerkkan cara penggunaannya.. Tak susah!! Sedikit pesanan dari aku, jauhkan device ni dari kanak-kanak ye.. Risau akan membahayakan mereka dan pastikan bateri dicabut ye selepas menggunakannya untuk jangka hayat lebih panjang.. Joylee Nails Trimmer ni mempunyai warranty selama 6 bulan under Joylee.. Kalau berlaku kerosakan dalam tempoh tersebut, bolehlah klim warranty tersebut.. Bestkan?

Ok, kalau nak cuci pulak, boleh cuci dengan tuala lembut atau kain yang lembut.. Jangan guna alcohol, acetone, petrol atau apa saja corrosive product ye untuk cuci device ni.. Hah, kalau ada komponen yang rosak, korang jangan risau sebab spare part untuk komponen device ni ada dijual ye..

Harga Normal : RM169.00
Harga Promosi : RM110.00



Joykids Nose Cleaner



Satu lagi cabaran aku bila ada anak kecil ni iaitu bila time dorang selesema, time tulah aku gelisah sebab tak sanggup tengok dorang sukar bernafas dek kerana hidung tersumbat.. Kadang tu sampai tak tahu nak buat apa.. Cuba juga sedut dengan penyedut hingus yang manual.. Memang tak banyak membantu.. Masalah hidung tersumbat tu tetap tak dapat solve jugak.. Macam-macam cara dan petua jugak cuba dipraktikkan tetapi tak membuahkan hasil sebaliknya rasa tak sanggup tengok anak aku hadapi kesukaran itu..


Now, dah tak perlu nak rasa cemas ke, gelisah ke, risau ke, sebabnya aku dah ada penyelamat dikala anak mengalami selesema iaitu Joykids Nose Cleaner juga dari Joylee.. Mudah digunakan dan senang untuk mencuci hidung anak yang tersumbat... Lagi menarik nose cleaner ni bukan sahaja boleh digunakan oleh baby newborn tetapi kanak-kanak berumur 2 tahun ke atas pun boleh guna.. Lagi sekali ye, tak rugi beli tau.. Haaa..

Set ini didatangkan sekali dengan :-
  • Tip 1 : Untuk Baby
  • Tip 2 : Untuk kanak-kanak berumur 2 tahun ke atas
  • Nose Clip
  • Bateri AA
  • Storage Box


Device ini juga menggunakan 2 unit bateri AA untuk berfungsi.. Rasanye lebih mudah kalau guna bateri sebabnya boleh digunakan dimana sahaja tanpa perlu di cas.. Hanya perlu memastikan bateri sentiasa ada dengan kita.. Sila pastikan bateri di cabut selepas menggunakannya untuk jangka hayat lebih panjang.


Pada device ni ada 4 button yang mempunyai fungsinya yang tersendiri.. Ok, mari aku terangkan satu persatu.. 
  • 1 : Power - Tekan suis power untuk menghidupkan device
  • 2 : Muzik - Terdapat 3 level music volume. Muzik off secara default apabila device dihidupkan. Tekan butang (2) untuk menghidupkan muzik dan muzik akan dimainkan pada tahap yang paling rendah.. Tekan sekali lagi untuk meningkatkan volume. Tekan kali ketiga untuk mematikan muzik.
  • 3 : Sedutan - Terdapat 3 level sedutan. Tekan butang (3) untuk sedutan. Tekan kali pertama untuk yang paling lembut, manakala tekan kali ketiga untuk yang paling kuat.
  • 4 : Lampu - Lampu dimatikan secara default. Tekan butang (4) untuk menghidupkan lampu. Tekan kali pertama untuk berkelip dan kali ketiga untuk mematikannya.


Wah siap ada muzik dan lampu lagi tu.. Ini boleh menjadi daya penarik kepada anak-anak untuk bekerjasama semasa kerja-kerja menyedut hingus terutamanya bila mehidupkan muzik.. Sekurang-kurangnya memudahkan kerja ibubapa untuk proses tersebut..


Perlu diingatnya, semasa proses penyedutan tersebut, pastikan anak korang berada dalam posisi baring bukan duduk ye.. Selain itu juga, sila hindari main body device ini daripada air atau apa sahaja cecair. Lendir yang cair boleh mengalir ke dalam device. Dalam kes ini, sila gunakan cotton swabs untuk bersihkan suction port pada main body tersebut..


Sejak ada Joykids Nose Cleaner dari Joylee ni memang rasa lebih tenang untuk hadapi saat-saat anak diserang selesema.. Kalau dulu, kemain risau lagi.. Bukan apa, kita sebagai ibu ni memang tak sanggup tengok anak sakit tambahan pula bila time dorang selesema, nak bernafas pun susah sebab hidup tersumbat.. Bila dah ada nose cleaner ni memang dah boleh berlapang dada sebab ianya sangat membantu dikala memerlukan..

Nose Cleaner dari Joylee ni memang sangat-sangat mudah digunakan dan sangat membantu dalam menyedut hingus anak serta dapat melegakan hidung yang tersumbat.. Jadi, bagi aku setiap rumah perlu ada satu device ni.. Boleh digunakan bila perlu..

Harga Asal : RM329.00
Harga Promosi : RM219.00


Beli Joykids Bundled Blessings Lebih Berbaloi-baloi


Dah alang-alang beli Nail Trimmer, lebih baik terus sambar Joykids Bundled Blessings lagi berbaloi-baloikan.. Tambahan pula sekarang ni ada promosi.. Harga lebih murah berbanding beli satu device sahaja.. Jadi, buat mommies di luar sana, aku suggest korang rembat Joykids Bundled Blessings ni kerana ianya lebih berbaloi-baloi.. 

Satu lagi, aku sangat recommend jenama ni kerana sangat puashati dengan kualitinya dan lebih safety... Lagi pun ada warranty 6 bulan.. Nak tambah tempoh warranty pun boleh tau.. Oh ya, kedua-dua device ni didatangkan sekali dengan manual.. Tak de istilah tak tahu guna, sebabnya manual yang mudah difahami disediakan dalam kotaknya.


Joykids Bundled Blessing

Harga Asal
RM498.00

Harga Promosi
RM288.00

Beli Disini



Untuk sebarang pembelian atau info lanjut, sila layari :-

Website

Instagram

Facebook



18 comments:

  1. sangat berguna dan multipurpose

    ReplyDelete
  2. Bestnya.. Gadget moden yang perlu dimiliki ibu-ibu..

    ReplyDelete
  3. Geram tengok barang gini walau belum punya anak.ehehe

    Harga promosi berpatutan tu

    ReplyDelete
  4. Canggih dah loni memudahkan ibu bapa untuk atasi masalah kerat kuku dan selsema

    ReplyDelete
  5. Kalau ada ada memang sesuai ada ada pro ni .cantik warna dia

    ReplyDelete
  6. Sangat berguna produk ni . Lagi lagi pada newborn baby .joykids nail trimmer memang bagus.iyer la baby bru lahir mana boleh trim kuku guna pengepit kuku kan

    ReplyDelete
  7. Cutelah trimmer tu..sng nak kepit kuku bb..boleh juga buat hadiah kan

    ReplyDelete
  8. Wah menarik sangat produk nie Lea, senang kerja sikit mak-mak macam kita nie kan..

    ReplyDelete
  9. Nice ada produk begini.. Hrga pun tgh promosi tu

    ReplyDelete
  10. eh bagusnya.. lagi mudah kalau ada ni. cepat pun cepat.

    ReplyDelete
  11. Kalau kata ada anak kecik ni, memang kena ada segala kelengkapan dia..
    Selamat bila digunakan,kan..
    Kena grab harga combo promosi tu..
    Sebab murah.

    ReplyDelete
  12. sukala tengok brg baby ni..geram je rasa..senang yang trim jari tu..baby nose tu pun nampak ok..senang kerja mak ni

    ReplyDelete
  13. Nanti nak belilah. Samalah dengan Mimi kalau nak teim kuku masalah betul sebab takut terketip isi tangan. Dulu pernah ajdi kat anak sulung berdarah jari dia terus tak ketip dah. Trauma terus. Suruh abi dia je buat

    ReplyDelete
  14. Bagusnya ade set ni..memudahkan kerja2 mommy utuk uruskan anak..

    ReplyDelete
  15. Eh mcm menarik pula yang sedup hingus tu. Kalau tak, sampai bersilat nak suruh dorang bekerjasama kan.

    ReplyDelete
  16. Barang kelengkapan kena cukup senang nanti tak kalut

    ReplyDelete
  17. Benda benda ni memang perlu ada, its safer to trimmed babies nails using the trimmer than then normal nail cutter

    ReplyDelete
  18. senangnya nak potong kuku baby dengan nail trimmer tu.. dan nak sedut hingus pun dah ada alat yang senang macam nasal aspirator tu kan

    ReplyDelete