Top Social

DETTOL | Kekal Dilindungi Ketika Berkongsi Kemeriahan Hari Raya

Thursday, June 07, 2018
DETTOL | Kekal Dilindungi Ketika Berkongsi Kemeriahan Hari Raya  |   Kalau bercakap soal penjagaan diri bebas dari bakteria, automatik ingat Dettol.. Bagi aku, setakat hari ini rasanya tiada lagi produk yang betul-betul boleh meyakinkan aku untuk menghapuskan bakteria selain Dettol.. Dettol adalah jenama besar yang tidak asing lagi di Malaysia malah di negara-negara lain juga yang mampu membuatkan kehidupan seharian kita terhindar dari kuman dan bakteria.. Kalau diawal kemunculannya dulu, pasti korang tak suka akan baunya yang seakan-akan bau ubat tu kan.. Sekarang tidak lagi, Dettol dikeluarkan dalam pelbagai variasi bau yang menarik dan harum.. 


Sempena musim perayaan yang akan tiba nanti, Dettol Malaysia berhasrat mendidik dan melindungi 1,000,000 warga Malaysia di jalan raya sepanjang musim perayaan ini... Hari Raya adalah musim perayaan yang amat dinanti-nantikan bagi bertemu sanak saudara serta orang tersayang selepas sebulan berpuasa di bulan Ramadan. Ketika seluruh rakyat Malaysia bersalam-salaman dan menikmati juadah sambil bertanya khabar, Dettol Malaysia ingin membantu dan melindungi mereka untuk menikmati suasana ini.   


Umpama seorang ibu yang mahu memberikan perlindungan sepenuhnya kepada anak-anak mereka, jenama ini komited untuk menjaga kebersihan keluarga sepanjang musim perayaan agar mereka boleh berkongsi kasih sayang tanpa sebarang kerisauan.

Ketika kebanyakan warga Malaysia menggunakan lebuh raya utama untuk pulang beraya, Dettol akan menjalankan kempen kesedaran kebersihan tangan di 20 buah kawasan Rehat & Rawat (R&R) di seluruh Semenanjung Malaysia.

Sebuah keluarga sedang membasuh tangan di kawasan Rehat & Rawat dengan mengikuti 7 langkah kebersihan tangan sambil dibantu oleh Ena Abas (kiri), Pengurus Jenama Dettol Malaysia & Singapura

Apabila pengguna berhenti di kawasan R&R ini untuk ke bilik air, mereka akan dibimbing untuk membersihkan tangan secara berkesan dengan tujuh langkah mudah. Cecair Pencuci Tangan Dettol juga akan disediakan di singki supaya pengguna boleh mempraktikkan cara yang betul untuk mencuci tangan mereka.

Wakil-wakil Dettol juga akan berada di kawasan R&R pada tarikh tertentu untuk memberi sampel produk dan mendidik pengguna tentang kepentingan amalan kebersihan yang baik di rumah. Sampel yang ringan dan dibungkus secara mudah ini boleh dibawa oleh pengguna di dalam bagasi mereka. Pengguna juga boleh memanfaatkan sampel ini sewaktu berada di kampung untuk melindungi mereka dan keluarga daripada kuman.

Seorang ibu menolong anaknya mencuci tangan dengan menggunakan Cecair Pencuci Tangan Dettol di dalam tandas di kawasan Rehat dan Rawat

Hari Raya adalah hari untuk bertemu dan berkumpul dengan sanak saudara dan sahabat handai. Itulah sebabnya penting untuk Dettol melindungi rakyat Malaysia daripada kuman supaya mereka boleh menikmati sepenuhnya pertemuan mereka,” kata Kim Minyoung, Pengarah Pemasaran Dettol Malaysia dan Singapura.

Menurut Kim, bagi memenuhi hasrat ini, Dettol melancarkan kempen ini untuk mengingatkan warga Malaysia supaya menjaga kebersihan dan kesihatan mereka walaupun sewaktu menikmati kemeriahan perayaan.

Sebagai jenama perlindungan kuman No.1 di negara ini*, Dettol sentiasa mendidik warga Malaysia tentang amalan kebersihan tangan bagi melawan kuman yang wujud dalam persekitaran kita setiap hari. Kami turut bekerjasama dengan para ibu untuk menyokong mereka dalam menyediakan perlindungan yang sepenuhnya kepada keluarga di mana sahaja mereka berada,” tambah beliau.

Mengekalkan tabiat kebersihan yang baik penting untuk memerangi kuman yang terdedah pada persekitaran kita setiap hari

Ena Abas, Pengurus Jenama Dettol Malaysia dan Singapura, berkongsi pengalaman peribadi beliau dan menekankan bahawa mengekalkan tangan yang bersih membantu menjauhi kuman.  

Pulang ke kampung untuk beraya perlu melalui perjalanan yang jauh dan orang ramai selalunya akan berhenti sebentar di kawasan R&R. Saya tahu bahawa sesebuah keluarga mungkin perlu melalui perjalanan sejauh 6 hingga 12 jam menaiki kereta jika hendak ke kampung mereka di Pantai Timur dari Kuala Lumpur. Meluangkan masa beberapa minit untuk membasuh tangan dapat melindungi pengguna serta keluarga daripada kuman. Dettol berharap untuk membawa mesej ini kepada seberapa ramai warga Malaysia dalam usaha kami untuk menggalakkan mereka mengamalkan tabiat kebersihan yang baik bagi menikmati Hari Raya dan berkongsi saat kegembiraan tanpa sebarang kerisauan.”  

Bagi yang meraikan Hari Raya dan mungkin akan berhenti di kawasan R&R dalam perjalanan pulang ke kampung masing-masing, kempen ini akan mendidik mereka tentang langkah penting dalam kebersihan seperti membasuh dan mengekalkan kebersihan tangan ke mana sahaja mereka pergi. Dalam erti kata lain, lebih ramai warga Malaysia yang mendapat perlindungan daripada kuman,” jelas Ena.

Ena Abas, Pengurus Jenama Dettol Malaysia dan Singapura (kiri) bersama dengan kanak-kanak yang menunjukkan tangan mereka yang bersih selepas mencucinya dengan menggunakan Cecair Pencuci Tangan Dettol

Kami berharap orang ramai sentiasa berada di dalam keadaan sihat dan dilindungi sepanjang musim perayaan ini supaya Hari Raya boleh disambut dengan meriah bersama keluarga dan sahabat handai. Dettol Malaysia mengucapkan Selamat Hari Raya kepada semua rakyat Malaysia yang menyambutnya dan selamat pulang ke kampung masing-masing!” kata Kim.

Sempena bulan Ramadan yang mulia ini, Dettol Malaysia akan turut memberi sumbangan kepada para pengguna serta mereka yang memerlukan. Slogan kempen adalah “Kekal Dilindungi, Kebaikan Dikongsi”, dan para pembeli boleh melakukan kedua-duanya dengan hanya membeli produk Dettol bernilai RM25 dalam satu resit. Bukan sahaja setiap pembelian menerima baucar ganjaran bernilai RM5, malah sebahagian daripada jualan akan disumbangkan kepada pertubuhan kebajikan terpilih.

Antara produk Dettol yang menarik dan mesti ada supaya kekal dilindungi ketika berkongsi kemeriahan hari raya, antaranya ialah :-

Dettol Original Hand Wash
Dettol Foaming Hand Wash

Dettol Wet Wipes

Dettol Lasting Fresh Body Wash

Dettol Cool Body Wash

Promosi ini berlangsung mulai 1 Mei 2018 hingga 30 Jun 2018. Jadi, jangan lupa dapatkan segera produk Dettol untuk keluarga korang agar mereka terlindung dari kuman dan bakteria.. Dimana nak dapatkan? Haaa pergilah terjah  pasaraya yang berhampiran dengan korang.. Dettol mampu membantu anda dan mengubah cara hidup yang lebih sihat dan bersih.


Untuk maklumat lanjut, sila layari :-

Website

Facebook

Youtube


7 comments on "DETTOL | Kekal Dilindungi Ketika Berkongsi Kemeriahan Hari Raya"
  1. Dettol Cool body wash tu kak PC guna Lea...hehehe.

    ReplyDelete
  2. Suka yang biru tu, berangin je rasa pas guna

    ReplyDelete
  3. dulu memang guna sabun dettol tapi sekarang sudah bertukar..hihi

    ReplyDelete
  4. Dettol hand wash pink tu kita mmg pakai

    ReplyDelete
  5. Dettol memang pilihan sis juga Lea selain boleh nyah bakteria bau dia pun best..

    ReplyDelete