Cabaran Tabung 52 Minggu

Friday, December 16, 2016

Assalamualaikum wbt..


Cabaran Tabung 52 Minggu  |  Wohaaaa...!! Akhirnya aku terjebak parah... Sebelum ni aku tengok kawan-kawan blogger dok up jadual menabung ni.. Mama Jue up.. Azhafizah up jugak.. Lastnya aku pown terjebak sama.. Kuat ke aku nak ikut jadual TABUNG 52 MINGGU ni?? Kental ke jiwa dan nurani.. Haha.. Kita tunggu dan lihat sajalah ye nanti.. Sama ada aku hebat atau pown tak.. Ahakz..

Korang pulak macam mana??

Tak de plan ke nak menabung.. Tak pown korang anggap ni sebagai azam baru korang untuk tahun 2017.. Jadual Tabung 52 Minggu ni dibuat khas untuk tahun 2017... Siapalah agaknya ye buat jadual yang comel ni.. Warna warni.. kredit untuk orang yang mencipta jadual comel ni..

So, macam mana korang?? Boleh tak masukkan dalam list azam baru untuk tabung 52 minggu ni?? Hehe.. Korang tak berani ye sahut cabaran ni.. Baik mengaku.. Haha..

Okey la.. Pada yang berjiwa kental dan berazam nak menabung di tahun baru nanti, boleh la guna pakai jadual ni... Korang hanya perlu menabung pada hari jumaat sahaja.. Seminggu sekali mengikut jumlah yang telah ditetapkan itewwww!! Kalau korang berjaya, akhir tahun akan membuahkan hasil yang lumayan dan bolehlah plan nak bercuti atau sebaliknya.. Tapi kalau bercuti, rasanya kena tambah bajet sikit kowt.. Sekarangkan semuanya mahal.. Tak pown korang simpan aje duit ni untuk kegunaan dikala memerlukan.. Tak gitu??

Baiklah.. Selamat mencuba dan berusaha ye kengkawan semua.. Adios amigos.. Babai..


9 comments:

  1. InshaAllah boleh cuba ni Lea..menarik..

    ReplyDelete
  2. Sikit sikit lama lama jadi bukit kan leaa. Menabung biar dari muda

    ReplyDelete
  3. wahhh mcm best tapi parah jugak kalau dah sampai week 52 tu hehe. tapi kita boleh berusaha . yeahh

    ReplyDelete
  4. Niceee! Boleh try buat ni nanti tapi kena guna tabung kaca supaya tak boleh nak keluarkan duit tu. Heheh :D

    ReplyDelete
  5. tk sekental ni kot. mula mula ok lg. dah msuk minggu ke 10 tu rasenya terpeleot kot. untuk masa sekarang, rm1 je shari. haha. stahun rm300 :)

    ReplyDelete
  6. bagusnyaa ada plan menabung. nnti nk cuba buat jgk laa

    ReplyDelete
  7. Macam nak cabar diri jugalah.. tapi nak terus masuk untuk sebulan.. hehehe.. Aci dak..

    ReplyDelete
  8. salam kak, macam mana nak buat template ni ye? mohon ajar saya

    ReplyDelete