ORYN Skincare Produk Berasaskan Vitamin C Untuk Kulit Lebih Flawless

Thursday, June 17, 2021

ORYN Skincare Produk Berasaskan Vitamin C Untuk Kulit Lebih Flawless  |  Nak cantik, makan vitamin C.. Nak kulit lawa suntik vitamin C... Nak flawless pakai skincare vitamin C.. Pendek kata, Vitamin C ni memang berkait rapat dengan kecantikan.. Bila sebut saja perihal Vitamin C ni, dalam fikiran dah set untuk kecantikan.. Betul tak? Tapi, yang suntik muntik tu tak digalakkan ye.. Ayat tu aku guna, sebab kebiasaannya begitulah orang akan sebut kalau berkaitan dengan Vitamin C ni... Hehe.. 


ORYN Skincare Produk Berasaskan Vitamin C Untuk Kulit Lebih Flawless

Aku lebih prefer untuk ambil Vitamin C dalam bentuk tablet dan memilih untuk memakai skincare yang berasaskan Vitamin C.. Rasanya itu lebih selamat.. Cumanya kena pastikan jugalah produk yang kita ambil tu selamat ke tidak ye.. Jangan pula main bedal jerk.. Memang tak selamatlah jawabnya.. Kat sini aku nak suggest satu jenama skincare yang selamat untuk korang guna iaitu ORYN Skincare produk berasaskan Vitamin C untuk kulit lebih flawless.. 

ORYN Skincare Produk Berasaskan Vitamin C Untuk Kulit Lebih Flawless

ORYN Skincare Produk Berasaskan Vitamin C Untuk Kulit Lebih Flawless

ORYN merupakan satu jenama skincare yang berasaskan Vitamin C dari buah oren.. Skincare ni bukan skincare biasa-biasa tau tetapi skincare ni adalah salah satu produk tempatan yang berkualiti tinggi.. Ok, set yang aku guna ni adalah Flawless Set.. Almaklumlah muka dah tak berapa nak flawless kan.. So, aku decide untuk guna Flawless Set ni untuk mengembalikan kulit wajah yang lebih sihat dan cantik.. 

Flawless set ni terdiri daripada tiga produk iaitu :-

  • ORYN Hydrabright Gentle Cleanser
  • ORYN Hydrabright Moisturizer
  • ORYN Hydrabright Clear Gel (For Ance, Whitehead & Blackhead)


ORYN Hydrabright Gentle Cleanser

ORYN Skincare Produk Berasaskan Vitamin C Untuk Kulit Lebih Flawless

Firstime guna ORYN Hydrabright Gentle Cleanser ni, suka dengan bau dia.. Memang bau oren.. Tenang je rasa.. 

Hydrabright Cleanser ini diformulasikan untuk membantu membersih, menghidrat dan mencerahkan kulit. Apa yang menariknya, cleanser ini dihasilkan dengan low foam formulation khas untuk mengurangkan kulit kering dengan mengekalkan tahap kelembapan kulit optimum untuk rasa bersih yang lebih sempurna..

Bahan Utama dan Manfaatnya

  • Vitamin C - Membantu memperbaiki penampilan kulit yang berjerawat. Ia juga membantu meratakan tona kulit dan mencerahkan kulit.
  • Sodium Hyluronate + Panthenol - Membantu melembap dan mengelakkan kulit jadi kering dan pecah
  • Niacinamide - Membantu mengecilkan liang pori yang membesar, mengurangkan masalah jerawat, dan membantu merawat kulit rosak
  • Saccharide Isomerate - Membantu memberi penghidratan yang cepat dan tahan lama
  • Natural Phyto - Membantu pembaharuan kulit dan mengurangkan kegatalan atau kerengsaan pada kulit sensitif

Cara Penggunaan

ORYN Skincare Produk Berasaskan Vitamin C Untuk Kulit Lebih Flawless

Basahkan wajah.. Pam cleanser 1-2 pam dan urut perlahan pada kulit dengan gerakan membulat.. Bilas dengan air suam. Untuk hasil terbaik, gunakan ORYN 5-in-1 Hydrabright Moisturizer setelah mencuci muka dengan ORYN Hydrabright Cleanser. Ia akan memberikan penghidratan yang lebih baik pada kulit wajah dengan serta merta.

Apa yang bestnya selepas menggunakan ORYN Hydrabright Cleanser ni, wajah dah kurang berminyak, kulit pun rasa lebih segar dan anjal. Bukan tu je tau, wajah rasa lebih bersih sempurna tanpa mengeringkan kulit..

Biasanya kalau aku cuci muka mesti dua kali sebab rasa tak puashati.. Rasa tak bersih.. Lepas cuba pencuci muka ORYN ni, tak perlu lagi dah cuci muka dua kali, sekali pun dah cukup buat aku rasa kulit muka aku bersih sempurna.. Bau orennya buat aku tenang dan fresh..

ORYN Hydrabright Moisturizer

ORYN Skincare Produk Berasaskan Vitamin C Untuk Kulit Lebih Flawless

Rutin penjagaan wajah aku setiap hari mesti kena ada pelembap muka.. Rasa tak lengkap kalau aku tak pakai pelembap muka.. Muka aku ni jenis kombinasi.. Ada bahagian memang agak kering dan memerlukan pelembap untuk merawat bahagian yang kering itu.. Pendek kata, pelembap ni merupakan step yang penting dalam rutin penjagaan wajah kita.. 

Ok, ORYN Hydrabright Moisturizer ni bagus tau mampu memberi kelembapan yang berpanjangan pada kulit muka.. Ia juga mampu mengurangkan tanda-tanda penuaan dan paling best membantu mencerahkan kulit wajah.. So, sambil merawat muka yang kering, dalam masa yang sama dapat juga mencerahkan kulit.. Hehe..

Ini 5 manfaat ORYN Hydrabright Moisturizer yang perlu korang tahu!
  • Moisturizer - melembapkan kulit
  • Serum - Mencerahkan kulit
  • Primer - sebagai makeup based sebelum mengenakan solekan
  • Anti Wrinkle - Mengurangkan tanda-tanda penuaan dan kedutan pada kulit
  • Night Cream - Menyuburkan kulit

ORYN Skincare Produk Berasaskan Vitamin C Untuk Kulit Lebih Flawless

Bahan Utama dan Manfaatnya
  • Vitamin C - Meningkatkan sintesis kolagen dan menganjalkan kulit, mengurangkan bintik-bintik hitam, mengurangkan masalah jerawat, meratakan tona kulit dan mencerahkan kulit
  • Sodium Hyluronate + Panthenol - Melembapkan dan mencegah kulit kering
  • Niacinamide - Membantu mengecilkan liang pori, mengurangkan masalah jerawat, sekatakan tona kulit, mengurangkan garis halus dan kedutan serta merawat kulit yang rosak.
  • Saccharide Isomerate - Memberi penghidaratan pada kulit sehingga 12 jam
  • Natural Phyto - Anti radang, pelindung kulit, membantu memperbaharui kulit dan mengurangkan kerengsaan pada kulit sensitif
  • Hexapeptide - Mengurangkan kedutan, berfungsi sama macam botox tetapi lebih selamat.
Serius best pelembap muka ORYN ni.. Aku dah tak perlu pakai foundation lagi untuk menutup cela wajah.. Cukup aku pakai pelembap ORYN ni sebagai makeup based aku dan tambah sikit sunscreen, then pakai powder.. Itupun dah nampak helokkkk!! Make up nampak lebih natural tak tebal macam pakai foundation.. Testurnya yang creamy tapi ringan mudah menyerap mudah blend dengan powder yang aku pakai.. So, nampak muka lebih flawless dan sekata tak bercapuk.. Serius aku suka..!!

Cara Penggunaan

ORYN Skincare Produk Berasaskan Vitamin C Untuk Kulit Lebih Flawless

Lepas cuci muka dengan bersih dan keringkan kulit muka, apply ORYN Moisturizer dalam kuantiti yang secukupnya pada wajah. Sapukan keseluruhan wajah.. Biarkan pelembap menyerap ke dalam kulit barulah make up..

Apa yang aku suka, pelembap ni tidak berminyak dan teksturnya ringan je mudah menyerap ke dalam kulit.. Pelembap ini dapat memberikan penghidaratan yang lama pada kulit disamping dapat mengurangkan garis-garis halus dan mengurangkan rembesan minyak menjadikan kulit lebih lembut dan segar.. 


ORYN Hydrabright Clear Gel

ORYN Skincare Produk Berasaskan Vitamin C Untuk Kulit Lebih Flawless

Ok, clear gel ni khas untuk jerawat, blackhead dan whitehead.. So, bagi korang yang ada masalah-masalah tersebut, bolehlah cuba gel ini.. Bau dia best.. Bau oren.. Hehe.. Biasa aku pakai gel ni ditempat-tempat yang bermasalah je seperti di kawasan berjerawat, blackhead dan whitehead.. Ada masa, aku rasa muka aku sangat bermasalah, aku sapu satu muka.. Hiks..

Clear Gel ini diformulasikan secara khusus dari vitamin C untuk membantu merawat masalah jerawat dan cela.. Gel yang bertekstur ringan ni dapat mengekalkan tahap pH kulit sekaligus dapat membantu mengurangkan jerawat.

Antara kelebihan ORYN Clear Gel ini adalah :-
  • Membantu merawat jerawat
  • Mengurangkan jerawat
  • Mengurangkan bintik-bintik hitam
  • Membantu mencegah noda
  • Membantu mengurangkan breakout

Bahan Utama dan Manfaatnya
  • Vitamin C - Membantu mengurangkan cela kulit, mengawal pengeluaran sebum dan mengurangkan bintin-bintik hitam
  • Silanediol Salicylate - Anti radang dan bebas radikal yang dapat membantu mengatasi masalah kemerahan dan jerawat 
  • Ekstrak Aloe Vera - Membantu menenangkan dan mengurangkan kegatalan pada kulit
  • Niacinamide - Membantu mengecilkan liang pori dan mengurangkan pengeluaran sebum yang menyebabkan jerawat
  • Allantoin - Membantu menenangkan dan menyembuhkan kulit

Cara Penggunaan

ORYN Skincare Produk Berasaskan Vitamin C Untuk Kulit Lebih Flawless

Macam biasa, bersihkan kulit wajah dulu dan keringkan.. Apply clear gel ni pada kawasan-kawasan yang ada jerawat dan bintik hitam atau putih.. Sapukan clear gel ini sekurang-kurangnya 2-3 kali sehari untuk kesan yang lebih baik.. Lepas pakai clear gel ni, bolehlah apply ORYN Moiturizer pula.. 

Alhamdulillah, jerawat kat muka aku yang ada seketul dua ni, dah mengering lepas pakai ORYN Clear Gel ni.. Yang penting konsisten pakai.. Gel ni pun cepat je menyerap dan tak melekit.. Itu yang terbaik bagi aku..

Jom Flawless dengan ORYN Skincare Berasaskan Vitamin C ini

ORYN Skincare Produk Berasaskan Vitamin C Untuk Kulit Lebih Flawless

Jom guys, pakat flawless dengan ORYN Skincare berasaskan vitamin C ni.. Memang puas hati.. Sangat sesuai untuk kulit aku.. Korang nak tahu sesuai atau tak dengan kulit korang, kenalah cuba dulu.. Kulit manusia ni tak sama, sesuai untuk aku belum tentu sesuai untuk kulit korang.. So, nak tahu sesuai ke tak, kenalah cuba dulu.. Tak cuba tak tahu kan.. 

Untuk sebarang pembelian atau info lanjut, korang boleh layari :-




1 comment:

  1. Thank you for sharing a review on ORYN Skincare Product. I hope keep posting.

    ReplyDelete