Koleksi Syiling Emas Peringatan Tun Dr Mahathir Kini Dilancarkan Secara Rasmi

Monday, April 8, 2019

Koleksi Syiling Emas Peringatan Tun Dr Mahathir Kini Dilancarkan Secara Rasmi | Malaysia merupakan sebuah Negara yang dihormati kerana kemajuan dan kestabilannya yang terkenal bukan sahaja di rantau Asia Tenggara, malahan di persada dunia. YAB Tun Dr. Mahathir bin Mohamad merupakan Perdana Menteri Malaysia yang Ke-4 dan Ke-7. Sepanjang kepimpinan YAB Tun Dr. Mahathir bin Mohamad telah membawa sejuta pembangunan dan permodenan kepada negara yang tidak ternilai kepada rakyat. Beliau telah membangunkan pusat pentadbiran sistematik terkemuka di rantau Asia Tenggara iaitu Wilayah Persekutuan Putrajaya yang menjadi ikon dan kebanggaan negara Malaysia di persada dunia. Beliau juga digelar sebagai 'Bapa Pemodenan"..

Sepertimana yang kita ketahui, YAB Tun Dr. Mahathir bin Mohamad telah mengangkat sumpah sebagai Perdana Menteri yang ke-7 pada 10hb Mei 2018 yang lalu. Sehari sebelum itu iaitu pada 09hb Mei 2018 Tun Dr Mahathir sebagai Pengerusi Pakatan Harapan telah menerajui PH dalam Pilihanraya Umum ke-14 yang telah mengakhiri pemerintahan Barisan Nasional di Malaysia sejak merdeka. Pilihanraya ini juga melakarkan sejarah kerana Tun Dr. Mahathir, pada usia 93 tahun merupakan Perdana Menteri yang tertua di dunia.

Koleksi Syiling Emas Peringatan Tun Dr Mahathir Kini Dilancarkan Secara Rasmi


Sebagai tanda menghargai dan memperingati setiap jasa dan pengorbanan YAB Tun Dr. Mahathir bin Mohamad dan meraikan pelantikan sekali lagi sebagai Perdana Menteri Malaysia, koleksi Syiling Emas Peringatan Tun Dr. Mahathir kini telah dilancarkan secara rasmi oleh Puncak Julung Enterprise..

Koleksi syiling emas ini diilhamkan bagi memperingati detik ini yang juga merupakan kali kedua Tun Dr. Mahathir dilantik sebagai Perdana Menteri setelah 15 tahun bersara sebagai Perdana Menteri ke-4 pada 1981 hingga 2003.


Koleksi syiling emas ini didatangkan dalam packaging yang menarik seolah-olah seperti sebuah buku beserta sarung.. Nampak sangat eksklusif.. Packagingnya berwarna merah sempena warna tema bagi parti gabungan Pakatan Harapan..


Dibahagian dalam pula korang boleh lihat sendiri terdapat sedikit coretan mengenai YAB Tun Dr. Mahathir bin Mohamad dimana terdapat dalam 3 bahasa iaitu Melayu, Cina dan Tamil beserta tandatangan Tun M sendiri..

Koleksi Syiling Emas Peringatan Tun Dr Mahathir

Bahagian hadapan syiling emas

Bahagian belakang syiling emas


Dapatkan Sekarang Koleksi Syiling Emas Peringatan Tun Dr Mahathir!


Aku dah dapatkan koleksi syiling emas peringatan Tun Dr. Mahathir ni untuk simpanan dan koleksi peribadi aku.. Bagi korang yang ingin mendapatkan koleksi syiling emas ni, bolehlah dapatkan segera kerana syiling emas ini adalah edisi terhad tau.. Rugi kalau tak dapatkannya.. Dah dapatkan simpan tau jangan pula korang pergi 'Pawn Shop'.. Hikhik!!


HARGA
RM 160.00

EMAS/BERAT
999 / 0.1g


Untuk sebarang tempahan/pembelian dan info lanjut, sila layari :-

Website

Facebook

Instagram

#tunmcc #koleksikoinemas


12 comments:

  1. cantiklah design syiling emas peringatan Tun Dr.M ni. syiling mahal ni kena simpan elok² :)

    ReplyDelete
  2. Wowwwww...menariknyaaa...ni boleh dapat di mana? BNM ke? Nak minta kawanlah tengok dan belikan ...

    ReplyDelete
  3. Cantik syiling dia.. bukan senang nak dapat.. Memang berbaloi buat koleksi..

    ReplyDelete
  4. Ramai juga yang dah dapatkan koleksi syiling ni.. Sbgai tanda ingatan juga kan..

    ReplyDelete
  5. Ok lah kalau nak simpan untuk koleksi ..Buat kenangan. Boleh tunjuk kat anak cucu

    ReplyDelete
  6. Teruja sangat dapat buat koleksi syiling Tun M ni kan lea.. hehe

    ReplyDelete
  7. teringat dulu masa dia nak lepaskan jawatan beberapa tahun lepas...ramai gila yg menangis...Sally rasa mesti rata-rata ramai yg dapatkan koleksi ni...Sally pun kalau berpeluang nak beli simpan

    ReplyDelete
  8. Rugi siapa tak milikinya.. Siapa tak rasa beruntung bila ada barg Tun Mni.. My idola.. Nad pun dah ade.. Rasa bangga dapat simpn tau

    ReplyDelete
  9. Cantik design syiling nya...ditambah dengan sarung yang menyerlah...nampak exclusive sangat...

    ReplyDelete
  10. Cantik syiling Tun ni. Siapa ada memang untung. Mana tahu benda ni masa akan datang lebih bernilai Nama pun emas kan

    ReplyDelete
  11. Wah ade juga ea duit syiling dr pm... Bestnya dpt koleksi simpan buat kenangan..

    ReplyDelete
  12. Wow! i this awesome, i plan to keep 1 set for my personal collection too.

    ReplyDelete