5 Jenama Serum Muka Paling Berkesan Rawat Jerawat Dan Jeragat

Saturday, May 9, 2020

Sebut saje pasal serum muka, akulah orang yang paling teruja ingin tahu dan ingin mencuba sendiri serum tersebut.. Serius, aku sangat fanatik terhadap serum muka.. Jom kita tahu 5 serum terbaik di Malaysia..

5 Jenama Serum Muka Paling Berkesan Rawat Jerawat Dan Jeragat.

Kalau suatu masa dahulu, aku tak rasa serum ni penting untuk muka tetapi sekarang aku dah punyai kesedaran bahawa serum wajah banyak manfaatnye untuk merawat masalah kulit muka..

5 Jenama Serum Muka Paling Berkesan Rawat Jerawat Dan Jeragat




Memandangkan di pasaran sekarang terdapat lambakan jenama serum muka, jadi agak sukar untuk memilih yang mana paling bagus dan berkesan.. Betul tak? Macam aku sendiri, untuk ketahui sama ada satu jenama serum itu sesuai atau tidak dengan kulit aku, maka haruslah aku mencubanya terlebih dahulu.. Yelah, tak cuba mane nak tahu sesuai ke idok.. Andai ia sesuai dengan rakan kita, tak semestinya ia juga sesuai dengan kite kan.. Kulit manusiakan berbeza-beza.. So, kenalah cuba sendiri..

Ok, bagi yang sedang mencari serum muka tetapi tak tahu nak pilih yang mana satu, disini aku nak share dengan korang 5 jenama serum muka paling berkesan rawat jerawat dan jeragat yang pernah aku guna.. Yang no.5 tu aku masih guna sehingga sekarang.. hehe.. Kot ada yang sedang menghadapi masalah jerawat dan jeragat, bolehlah cuba serum-serum ni ye..

5 Jenama Serum Muka Paling Berkesan Rawat Jerawat Dan Jeragat

1. WOWSKIN Vitamin Serum

5 Jenama Serum Muka Paling Berkesan Rawat Jerawat Dan Jeragat

WOWSKIN Malaysia telah mengeluarkan Vitamin Serum set dimana ia terdiri daripada Day Serum dan juga Night Serum.. Haaa macam korang pakai krim siang dan krim malam tu jugak la.. Tapi yang ni versi serum.. Untuk Day Serum didalamnya mengandungi Vitamin B3, C & E, manakala Night Serum pula mengandungi vitamin A & D.. Disebabkan kandungan vitamin ini jugalah ia diberi nama Vitamins Serum..

Kalau korang nak tahu, Vitamins Serum ni bukan sahaja serum untuk kulit jerawat malahan ia juga serum untuk kulit berminyak dan serum untuk jeragat.. Paling best serum ni boleh mempercepatkan kadar penyembuhan dan pengeringan jerawat..WOWSKIN Vitamins Serum ini selamat digunakan kerana dah diluluskan oleh KKM.. Selamat juga dipakai oleh ibu-ibu mengandung dan menyusu tau. Dan sudah tentu untuk wanita bekerja di bandar yang dipenuhi hutan batu seperti di KL & Selangor.





2. Royale Nu Diamant Serum Plus+

5 Jenama Serum Muka Paling Berkesan Rawat Jerawat Dan Jeragat

Royale Nu Diamant Serum Plus+ ini diperkaya dengan Apple Stem Cell dan Rumpai Laut yang bertindak dengan dwi tindakan membantu melambatkan proses penuaan agar kelihatan awet muda dan membantu mempercepatkan pembersihan sel kulit mati dan merangsang pembentukan sel-sel baru bagi merawat jeragat dan kedutan seawal 7 hari... Selain itu, serum ini juga boleh merawat kulit kering, tona tak sekata, liang pori terbuka dan parut jerawat..

Apa yang menarik, Serum Plus+ ini boleh digunakan tanpa was-was dan tiada kesan sampingan kerana telah mendapat kelulusan KKM dan Sijil Halal dari JAKIM.. Tapi bagi korang yang ada menggunakan serum lain dan ingin bertukar kepada Serum Plus+, dinasihatkan agar stop dulu penggunaan serum lama selama 2 minggu kemudian baru guna Serum Plus+ ini agar kulit muka kita bebas terlebih dahulu sebelum menerima dan menyerap khasiat dari serum yang baru... Barulah cepat berkesan.. Apa yang best lagi, Serum ini juga boleh digunakan dengan produk skincare yang lain cumanya tidak boleh dicampur dengan penggunaan serum lain dan sesuai untuk semua jenis kulit..

3. Imaan Serum Susuk Beradu

5 Jenama Serum Muka Paling Berkesan Rawat Jerawat Dan Jeragat

Imaan Serum Susuk Beradu ini merupakan produk dibawah satu jenama terkenal iaitu Imaan Suci World (ISW) yang dikeluarkan oleh sebuah syarikat bumiputera, WOW Mission Sdn. Bhd. yang terkenal dengan produk utamanya iaitu koleksi wipe tissue tanpa alkohol, Imaan Suci Wipes.. Kalau korang nak tahu, setiap produk ISW dihasilkan oleh kilang bertaraf GMP dan berdaftar dengan Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM).

Serum Susuk Beradu ini mengandungi cecair serum emas 24K.. Kalau korang pakai serum ni memang akan nampak bintik-bintik keemasan pada muka korang.. Jangan tak tahu ye, emas dapat menghilangkan kedut, kendur dan juga jeragat tau!!... Yang mana nak hilangkan kedut, kendur dan jeragat pada muka, bolehlah cuba serum muka terbaik ni.. Jangan risau, ini susuk yang halal di pakai ye.. Hehe..

4.  Wawa Serum Skin Booster

5 Jenama Serum Muka Paling Berkesan Rawat Jerawat Dan Jeragat

Wawa Serum Skin Booster ini adalah produk keluaran seorang pelakon Malaysia yang terkenal iaitu  Wawa Zainal.. Ia selamat digunakan kerana telah mendapat kelulusan dari KKM dan telah melalui LAB tested 100% natural ingredients tanpa hydroquinone, mercury dan bahan kimia berbahaya yang lain.. Serum ini juga sesuai untuk semua jenis kulit..

Antara kelebihan Wawa Serum Skin Booster ini antaranya adalah ia dapat merawat masalah jerawat, memudarkan parut jerawat dan jeragat, membantu kulit muka jadi lebih sekata, melembapkan kulit muka, Anti-Aging, mengecilkan liang pori, mencerahkan kulit wajah dan menghilangkan lingkaran gelap bawah mata.. Nak buat makeup primer pun boleh sangat.. Makeup pun akan tahan lebih lama dan tak bercapuk.. Flolessss uolss..!!

5.  Dr Beau Pure Natural Skin Oil

5 Jenama Serum Muka Paling Berkesan Rawat Jerawat Dan Jeragat

Dr Beau Pure Natural Skin Oil atau lebih dikenali sebagai Serum Dr Beau ini merupakan serum muka paling berkesan rawat jerawat dan juga jeragat.. Sebenarnya dari tahun lepas lagi aku guna serum ni.. Memang best!! Yang uniknya Serum Dr Beau ni, ia didatangkan dalam bentuk softgel..  Kalau sebelum ni, aku selalu guna serum dalam botol atau bekas kaca yang perlu dipicit terlebih dahulu.. Dengan Dr Beau ni, nampaknya kerja-kerja memakai serum ni jadi lebih mudah.. Malahan kualiti dan tahap kebersihan serum itu sendiri terjaga dengan baik. Wajib bawa ke mana mana kita pergi. Pergi melancong ke Melaka ke atau kerja di Shah Alam. Nak tahu lebih lanjut tak tentang serum ni? Sharing is caring.. So, jom aku story.. Hehe..

Dr Beau Serum Halal Dan Selamat Digunakan

5 Jenama Serum Muka Paling Berkesan Rawat Jerawat Dan Jeragat

Dr Beau Pure Natural Skin Oil merupakan Serum Vitamin E yang dikeluarkan oleh sebuah syarikat Bumiputera, Teja Herbs yang bertapak di Seri Kembangan, Selangor. Dr Beau Pure Natural Skin Oil ini dirumus khas dari sumber Vitamin E ekstrak herba-herba semulajadi yang telah terbukti berkesan dan telah digunakan oleh ramai selebriti dan pakar kecantikan di dunia. Antara herba terpilih yang digunakan dalam menghasilkan Serum Dr Beau ini adalah :-
  • Vitamin E - Membantu merawat kulit 
  • Rosehip Oil - Membantu melembutkan, melembabkan dan menjaga kesihatan kulit 
  • Argan Oil - Sangat sesuai untuk semua jenis kulit yang akan mengawal lebihan minyak pada kulit dan bagus untuk kulit kering 
  • Almond Oil - Mampu merawat sel kulit mati dan menghilangkan kedut pada kulit muka 
  • Apricot Kernel Oil - Sangat ringat dan menyerap dengan cepat berfungsi sebagai pelembap yang baik terutamanya untuk kulit sensitif. Ia kaya dengan Vitamin A, C, E yang melindungi kulit daripada tanda-tanda penuaan dan kerosakan daripada matahari 
  • Wheat Germ Oil - Salah satu sumber terkaya Vitamin E, A, D, Protien dan mineral 
  • Evening Primrose Oil - Mengandungi asid lemak Omega-3 yang sangat bagus untuk kulit sensitif dan ia memastikan kulit sentiasa segar dan selesa.
Jangan risau ye adik-adik, abang-abang dan kakak-kakak, Serum Dr Beau ini telah diperakui selamat digunakan dan tidak mengandungi bahan kimia yang berbahaya dimana produk ini telah mendapat kelulusan daripada KKM dan BPFK (NOT170502921K). Bukan itu sahaja, malah serum wajah terbaik ini juga telah disahkan HALAL oleh JAKIM dan boleh digunakan tanpa ragu-ragu..

Manfaat Serum Muka Dr Beau Pure Natural Skin Oil

5 Jenama Serum Muka Paling Berkesan Rawat Jerawat Dan Jeragat

Sebelum korang tau manfaat serum ni, aku nak habaq sikit.. Serum Dr Beau ni bukanlah produk baru ye di pasaran kerana produk ni telah dipasarkan sejak penghujung tahun 2015 lagi.. Bukan sahaja laris di pasaran Malaysia tetapi turut viral di negara China, Taiwan, Brunei, Thailand, Singapore dan juga Indonesia.. Tidak hairannya sehingga kini, produk ini terjual melebihi 300,000 botol..

Satu lagi yang perlu korang tahu, Serum Dr Beau ini sesuai digunakan oleh semua jenis kulit bermula dari kulit normal hinggalah kulit sensitif.. Orite, jom ambil tahu manfaat Serum Dr Beau ini pula.. Apakah Manfaatnya?

Antara manfaat Serum Dr Beau ini adalah :-
  • Merawat masalah kulit kusam.
  • Membantu memudarkan jeragat yang kronik.
  • Menghilangkan jerawat dan parut jerawat.
  • Merawat kulit gelap yang disebabkan oleh cahaya matahari yang terik.
  • Membantu menghilang masalah lebam bawah mata.
  • Membantu kulit untuk lebih lembab tanpa masalah kulit kering dan berminyak.
  • Membantu menghilangkan white head dan black head pada wajah.
  • Membantu merawat parut yang disebabkan melecur.
  • Merawat ekzema
  • Mengatasi masalah biji kolestrol

Cara Guna Serum Dr Beau

5 Jenama Serum Muka Paling Berkesan Rawat Jerawat Dan Jeragat

Cara nak apply serum ini sangatlah mudah.. Mula-mula bersihkan terlebih dahulu muka dan keringkan.. Kemudian titiskan Dr Beau Pure Natural Skin Oil ke atas tapak tangan dan sapu dengan cara menggosok-gosok telapak tangan untuk membantu memudahkan penetrasi pada kulit.

Seterusnya, usapkan ke seluruh atau sebahagian kulit muka hingga leher secara merata terutamanya pada kawasan yang biasa terlihat garis-garis penuaan. Setelah Dr Beau Pure Natural Skin Oil di sapu, bolehlah pakai bedak atau sunblock supaya hasilnya lebih berkesan disamping make up pun menjadi lebih cantik dan flawless.

Sebaiknya Dr Beau Pure Natural Skin Oil ini digunakan pada waktu pagi dan malam. Pada waktu pagi, Dr Beau Pure Natural Skin Oil dapat menjaga kulit dari udara kotor sepanjang hari manakala pada waktu  malam pula ia boleh merehat dan memulihkan kulit wajah.

Lepak dulu ye.. Layan video ni..


Serum Dr Beau Menjadi Pilihan Artis Malaysia

Ehh aku ingatkan Serum Dr Beau ni menjadi pilihan orang yang macam aku ni jerk.. Rupanya artis-artis pun pakai uollss!! Patutlah kulit dorang cantik-cantik ye... Yelah, dorangkan terpaksa hadap makeup setiap masa.. Kalau tak dijaga dengan betul, mahu berjerawat muka dorang.. Dengan menggunakan Serum Dr Beau ni, muka boleh dirawat kembali supaya bahan kimia dari bahan solekan tu tak menjejaskan kesihatan kulit muka.. Artis mana yang guna tu? Jom tengok!

5 Jenama Serum Muka Paling Berkesan Rawat Jerawat Dan Jeragat

Pendapat Aku Tentang Serum Dr Beau

Bila dah kekal dengan satu-satu produk tu, ofkos la produk tu sangat sesuai dengan kita dan sangat bagus.. Begitu jugalah dengan Dr Beau ni.. Aku masih setia dengannya sehingga ke hari ini.. Harus diingat ye, untuk mendapat kesan yang maximum, kenalah konsisten.. kalau jenis pakai tak pakai ni, tak payah nak berangan la nak cantik ye.. Bukan hakak marah tapi nasihatttt... Hehe..

5 Jenama Serum Muka Paling Berkesan Rawat Jerawat Dan Jeragat

Apa yang membuatkan aku terus setia dengan Serum Dr Beau ni adalah kerana serum ni sangat bagus untuk merawat masalah kulit dan menyihatkan kulit aku.. Selain tu, aku suka baunya yang wangi semulajadi.. Paling best, serum ni mudah meresap tanpa meninggalkan rasa melekit.. Serius aku cakap, kalau produk yang tinggalkan kesan melekit, memang aku reject dari awal.. Tak selesa yang amat weh!!

Kadang-kadang aku akan gunakan Serum Dr Beau ni sebagai make up primer aku.. Yelah, bila makeup primer aku habis, paling selamat aku gunakan adalah Serum Dr Beau ni sebagai pengganti.. Sebab dah tau tentang keistimewaan produk ni.. Lagi pun, lepas makeup muka pun nampak flawless.. Makeup tahan lama.. Memang best sangat.. Ok, jom tengok testimoni pengguna lain..

Testimoni Pengguna Serum Dr Beau

5 Jenama Serum Muka Paling Berkesan Rawat Jerawat Dan Jeragat

5 Jenama Serum Muka Paling Berkesan Rawat Jerawat Dan Jeragat

5 Jenama Serum Muka Paling Berkesan Rawat Jerawat Dan Jeragat

5 Jenama Serum Muka Paling Berkesan Rawat Jerawat Dan Jeragat

Dapatkan Kulit Cantik Bebas Jerawat Dan Jeragat Dengan Serum Dr Beau

Kulit cantik bebas jerawat dan jeragat adalah idaman setiap wanita... Malah bukan wanita sahaja tetapi lelaki juga.. Lelaki sekarang pun dah pandai jaga penampilan tau.. Jadi, untuk dapatkan kulit cantik bebas jerawat dan jeragat, korang bolehlah cuba Serum Dr Beau ni kerana hasilnya akan buat korang tersenyum sekiranya korang menggunakannya secara konsisten..

5 Jenama Serum Muka Paling Berkesan Rawat Jerawat Dan Jeragat

Aku sendiri dah guna dan merasai manfaatnya.. Korang tak teringin ke nak cuba.. Nak kulit cantik dan sihat, Dr. Beau Pure Natral Skin Oil lah jawapannya.. Satu jar Serum Dr Beau ni mengandungi 30 biji softgel dimana ia boleh bertahan selama sebulan.. Atas kekerapan penggunaannya jugalah ye.. Hehe.. Jadi, jangan lupa dapatkan Serum Dr Beau ini untuk rawat masalah kulit muka korang tu ye..

Bagi yang berminat untuk mendapatkan Serum Dr Beau ni
boleh terus terjah ke laman web mereka di :- 


Untuk info lanjut, boleh ikuti mereka di :-


No. Telefon : 016-963 3443 012-649 3639
Email : tejaherbs@gmail.com

Alamat :-
Teja Herbs 
No. 16-1 Jalan Equine
10C Taman Equine
43300 Seri Kembangan
Selangor


7 comments:

  1. aa, ak stuju serum dr beau molek

    ReplyDelete
  2. Kak PC belum pernah cuba apa2 serum Lea. Boleh cuba ni.

    ReplyDelete
  3. salam sis..
    sis tau x ye nape slps saya guna serum wowskin kulit muka sy jadi kering ye dan mengelupas

    ReplyDelete
  4. Ramai kata best serum ni.. Nanti boleh try ni

    ReplyDelete
  5. Sha tak pernah lagi cuba serum-serum ini.. nampak menarik..

    ReplyDelete
  6. serum is a must dalam rutin penjagaan kulit :-)

    ReplyDelete
  7. wahh bestnya dr beau.. mama ada jeragat ni

    ReplyDelete