Jom Sertai Traveloka Fly & Win CNY Contest Dan Menangi Hadiah Menarik!

Monday, January 22, 2018

Jom Sertai Traveloka Fly & Win CNY Contest Dan Menangi Hadiah Menarik! |   Holaaaaa!! Aku ada berita baik buat korang semua ni.. Bagi yang kaki contest ataupun giveaway bolehlah berkumpul ramai-ramai depan PC, laptop dan smartphone korang untuk membaca berita yang akan aku sampaikan ini.. hehe.. Mesti korang tertanya-tanya dan tak sabar nak tahu berita baik yang aku bawa ni kan? Ok, kepada kaki-kaki contest korang bolehlah bersiap sedia fizikal dan mental untuk join contest anjuran Traveloka nanti iaitu Traveloka Fly & Win CNY Contest kerana hadiah menarik menanti anda!! Nak tahu lebih lanjut, teruskan baca sampai habis ye.. Hiks..

traveloka, cny 2018 contest, Traveloka Fly & Win CNY Contest, contest, giveaway, mini game, games, contest game, contest tahun baru cina 2018, contest 2018
Add caption

Sepertimana yang korang sendiri ketahui, Traveloka adalah salah satu laman e-dagang pelancongan dalam talian yang utama di Asia Tenggara yang menyediakan penerbangan termurah ke semua destinasi dan tawaran hotel yang terbaik... Jadi,  sempena Tahun Baru Cina yang akan disambut tidak lama lagi, Traveloka akan menganjurkan sebuah contest yang bertajuk Traveloka Fly & Win CNY Contest yang akan menyediakan pelbagai hadiah yang menarik untuk dimenangi..

Apalah hadiah yang bakal dimenangi itu agaknye ye? Kalau korang tengok tajuk contestnya, pasti korang dah dapat agak apakah hadiahnya.. Betul tak? Apatah lagi penganjurnya adalah Traveloka yang dah sememangnya terkenal dengan pelancongan dan penerbangan.. Jadi, hadiah yang disediakan haruslah Trip Percutian ke destinasi terpilih pelbagai negara.. Best sangat wehhh!! Sape yang tak join sangatlah rugi hokeh!!.. Boleh bercuti free kalau menang.. 


Ok, aku cerita sikit tentang contest yang bakal dianjurkan oleh Traveloka ni ye.. Contest kali ini adalah berbentuk mini game.. Kalau korang kaki game, pasti korang teruja nak join contest ni sebab game untuk contest ni simple sahaja dan peluang untuk korang menang adalah sangat cerah.. Nak tahu macam mana nak join? Meh aku ajarkan.. Hehe..

Cara Join Traveloka Fly & Win CNY Contest

Step 1
Layari laman web : https://www.traveloka.com/en-my/cny-contest

Step 2
Untuk join contest ini korang kena masuk melalui facebook.. Klik "Login With Facebook"


Step 3
Akan keluar paparan seperti dibawah dan korang bolehlah login facebook korang.. Kalau yang belum ada akaun facebook, bolehlah buat new account ye.. Macam mustahil pulak korang tak de akaun facebook kan.. Haha!!


Step 4
Ok, lepas korang login facebook korang, akan keluar paparan seperti di bawah ini.. Korang bolehlah tengok syarat-syaratnya, instrustions game dan juga boleh mulakan game dengan klik "Start Game"...

Step 5
Lepas dah klik "Start Game", paparan seperti dibawah ini akan keluar... 


Get Ready!!!

Yeahhh korang dah boleh mulakan game tersebut.. Untuk permainan ini, korang hanya perlu tap-tap sahaja supaya kapal terbang tersebut tidak terhempas dan dalam perjalanan tersebut korang kena grap angpaw yang berterbangan serta melepasi halangan-halangan yang ada seperti bangunan tinggi, awan, layang-layang dan sebagainya.. hehe.. Mudah kan?

Sekiranya korang dapat grap angpaw dengan banyak, maka tinggilah score korang dan jika korang dapat melepasi halangan-halangan yang ada, korang juga akan dapat markah untuk score korang.. Gile senang kot!!

Step 6
Last sekali, bila dah tamat game tersebut, korang perlu submit score korang dengan klik "Submit Score"... Jika korang masih tak berpuas hati dengan score yang korang perolehi, korang tak perlu lagi submit score sebaliknya korang masih boleh replay dan replay permainan untuk dapat score yang terbaik... Lepas dapat score yang paling cantik, barulah korang submit score... hehe...


Rasanya dah jelas step yang aku berikan tu.. Mudah sangat game untuk contest ni kan? Aku rasa bagi mereka yang memang kaki game, mesti boleh capai score yang tinggi.. Alah, bukan kaki game jerk yang boleh capai score tinggi tetapi korang yang bukan dikalangan yang minat game pun boleh capai score tinggi sebab permainan ni sangatlah mudah.. Semudah ABC.. Cuma perlu kontrol kapal terbang aje agar tak terjunam dan tak melanggar halangan yang ada.. Hehe..

Cara nak main game ni korang dah tahu.. Jadi, macam mana? Ada bran tak sahut cabaran ni? Rugi tau kalau tak join.. Hadiah semua best-best belaka.. Boleh bercuti ke pelbagai negara terpilih antaranya Seoul, Phuket dan Langkawi.. Bukan itu sahaja, korang juga boleh memenangi voucher yang bernilai RM1000... Perghhh best gile.. Aku pun tak sabar nak join ni.. Mane tau boleh menang pakej percutian ke Seoul ke kan.. Bolehlah feeling k-pop.. Haha..!! Jom tengok full hadiah untuk dimenangi...

Hadiah-Hadiah Traveloka Fly & Win CNY Contest

Antara hadiah yang disediakan untuk contest ini adalah :-

Tempat Pertama
6 Hari 5 Malam di Seoul 
(Penerbangan dan Penginapan)

Tempat Kedua 
5 Hari 4 Malam di Phuket
(Penerbangan dan Penginapan)

Tempat Ketiga
4 Hari 3 Malam di Langkawi
(Penerbangan dan Penginapan)

2 Hadiah Saguhati
Voucher Traveloka bernilai RM1000

Hadiah keseluruhan dah pun korang tahu... Jadi, jangan lupa ye untuk sertai CNY 2018 Contest ni... Hadiah yang disediakan akan membuatkan korang lebih berusaha untuk dapatkan score yang paling tinggi,... Hehe.. Aku pun tak nak lepaskan peluang ni dan akan turut serta dalam contest anjuran Traveloka ini.. Moga-moga ada rezeki untuk aku menang.. Kalau takde rezeki untuk menang penginapan dan penerbangan, manelah tahu menang voucher RM1000 tu kan.. Haha.. Berangan sangat aku.. !!

Jom Sertai Traveloka Fly & Win CNY Contest Beramai-ramai


Traveloka Fly & Win CNY Contest ini akan berlangsung lebih kurang selama sebulan iaitu bermula pada 22 Januari 2018 dan akan tamat pada 28 Februari 2018... Korang semua dijemput untuk join contest ini beramai-ramai bagi merebut hadiah menarik yang ditawarkan oleh Traveloka.. Jangan lupa ye tarikh 22 Januari 2018.. Jom pakat join contest ni.. Moga ada rezeki untuk kita menang.. Insya-Allah.. 


20 comments:

  1. Dengan main game je boleh travel oversea. Pehhh hebat ni.

    ReplyDelete
  2. Good Luck Lea..best tu hadiah2 dia..Nak joint tapi tak minat main game..hehe

    ReplyDelete
  3. wow menariknya.. nak gi korea... traveloka ni memang best ada jerr hadiah

    ReplyDelete
  4. wahhhh menarik giler hadiah tu ... nak join la juga.

    ReplyDelete
  5. Menarik kan hadiah contest Traveloka nie, rasa macam nak join juga.. ehehe..

    ReplyDelete
  6. wowww hadiah dia menarik! all the best sis. azah singgah sini sambil follow. jemput join segmen : http://zaza96.blogspot.my/2018/01/pencarian-bloglist-2018.html

    ReplyDelete
  7. mimin pun dah join. good luck !

    ReplyDelete
  8. Seronok main game ni, memula je rasa macam eh asal asyik nak jatuh ni.. haha goodluck pada peserta

    ReplyDelete
  9. dpt menang penginapan percuma syok kn...lama tk jenguk traveloka

    ReplyDelete
  10. dah main dah semalam...
    x berjaya...

    ReplyDelete
  11. Jom pakat2 join mana tau menang hadiah utama hehehe..

    ReplyDelete
  12. Nadia masa nak muka main rasa mcm oh senang je . Bila dah start susah jugak tapi menarik best main game nie .

    Nway, good luck Lea <3

    ReplyDelete