Niat Puasa Dan Berbuka Puasa

Niat Puasa Dan Berbuka Puasa  |  Hari terakhir kita berada dalam bulan Syaaban.. Esok kita akan menemui Ramadhan.. Alhamdulillah.. Semoga segalanya dipermudahkan bagi kita di bulan Ramadhan nanti dan segala amalan kita diterima olehNYA... InsyaALLAH... Korang dah bersiap sedia ke belum nak hadapi Ramadhan kali ni.. Niat ingat tak tu?? Yelah kan.. Ramadhan kan setahun sekali.. Mane la tahu ada yang lupa niat puasa dan berbuka puasa.. Kalau rasa tak berapa nak ingat, meh aku ingatkan.. hehe..

Niat Puasa Dan Berbuka Puasa
Niat Puasa Dan Berbuka Puasa

Okeh, bagi yang tak berapa nak ingat tu leh la tengok gambar kat atas ni ye.. Cuba baca dan ingat balik.. Bila puasa tapi tak berniat, sia-sia aje puasa kita kan... Bersahur pun janganlah tinggal kalau boleh ye.. Kalau tak tersedar dari tidur tu apa boleh buat kan... Hiks.. Sempena bulan Ramadhan ni, apa kata kita perbanyakkan amal ibadat kita.. Ramadhan kan bulan yang penuh dengan keberkatan.. Sama-samalah kita mengambil kesempatan ini untuk beramal ibadat.. Memperbanyakkan amal kita.. Mungkin sebelum ni kita sedikit alpa dengan kehidupan dunia.. Masa ni la kita nak perbaiki amal ibadat kita kan.. 

Aku ada jadual untuk korang.. Leh la korang rujuk untuk amalan harian korang di bulan Ramadhan ni.. Sedikit sebanyak dapat bantu kita untuk melakukan apa yang patut di bulan Ramadhan ni kan.. Jadual Harian Saya Di Bulan Ramadhan..

sumber : google

Selamat Berpuasa buat semua pembaca BLOG LEA AZLEEYA... 


4 comments on "Niat Puasa Dan Berbuka Puasa"