Pakcik Sudin vs Monster Biru

Assalamualaikum wbt..


Pakcik Sudin vs Monster Biru  |  Woha!! Mai rapat-rapat nak cite pasal Monster Biru... Ahakz.. Seram tak?? hehe.. Okeh citenye bermula camni... Semalam time dok layan novel "Andai Itu Takdirnya 2" dalam bilik sambil teresak-esak nangis, tetiba perut rasa lapar pulak.. Time tu kalau tak silap dah dekat pukul 11 malam.. Lapar punye pasal, terus aje pergi dapur tengok ape yang ada... Apa yang ada?? Apa lagi kalau bukan Megi... Huhu.. Buat le aku megi Asam Laksa...

Time tengah syok menyantap Megi Asam Laksa dekat dapur, tetiba aku terperasan ada kelibat kecik lalu berdekatan dengan meja aku makan... Huhu.. Aku toleh, rupe-rupenya Pakcik Sudin rupanya.. Hehe Jangan keliru, Pakcik Sudin tu si Qhaliff la sebenarnya.. hehe.. Boleh pulak dia sedar.. Padahal dah tido kowt.. Dia bau megi aku masak kowt.. Huhu..


Tengah-tengah aku mengisi perut, aku nampak la dia buat aktiviti menyarung selipar aku yang beso gedabak tu.. Kebetulan hp ada pada aku masa tu... Terus aje aku rakam perbuatan dia... Moh tengok ape dia buat!!

Pakcik Sudin Pinjam Selipar Ummi Jumpa Monster Biru..

Monster Biru?? Mesti korang tertanya-tanyakan mana Monster Biru nye?? Haa korang nampak tak yang tercongok dekat tong sampah antik aku tu.. Kalau tak nampak itu bermakna pendekk umurrrrrr bak kata P.Ramlee.. hehe.. Monster Biru tu aku maksudkan Vacuum yang dekat tong sampah tu.. Nape aku panggey Monster Biru sebabnya Qhaliff sangatlah takut sama itu Vacuum... Dia takut bunyi kuat Vacuum tu.. Kadang-kadang kesian jugak tengok dia ketakutan.. Jom tengok Video seterusnya apa dia buat..
 
Dok usha baeekk punye Monster Biru

Gelak aku sorang-sorang tengok keletah dia semalam.. Dah la pakai selipar sebelah pastu dok ushaaa jerk Monster Biru dia tu... Nak pergi dekat takut.. Dah kenapa aku tak simpan aje dalam stor?? Haaa nak tahu kenapa, sebabnya si Qhaliff tu suka sangat dok main sampah dalam tong sampah.. Sebab tu aku letak dekat dengan tong sampah supaya dia tak selongkar sampah tu lagik.. Huhu.. Mujarab betul cara ni,.. Memang tak pergi langsung dekat tong sampah tu.. Usha dari jauh jerk... Ahakz.. Bukan niat nak takutkan dia sebenarnya, tapi untuk elak dia main sampah dalam tong tu... Jom tengok episod terakhir cerita ini.  



Di akhir episod pakcik sudin dah berputus asa dah nak berbaik-baik dengan Monster Biru.. Haha.. Terkedek-kedek jalan pakai selipar sebelah... Macam-macam Qhaliff ni.. Kadang-kadang tu rasa tercuit tengok gelagat dia.. Penyeri hidup aku.. Okeh la.. tamat dah cite pakcik sudin vs monster biru.. Tunggu episod cerita lain pulak ye nanti.. Ahakz.. 

3 comments

  1. hahaha comel. teringat zaman kami kecik2, adik mai masatu umur 3 tahun suka tukar channel tv masa org syok2 tengok. lepastu abah letak buah kelapa dpn tv dan dia tak tukar dah, sebab dia takut sgt dgn buah kelapa. hahaha.

    ReplyDelete
  2. Hahaha! Ingatkan siapalah Pak Cik Sudin. Qhaliff rupanya :D Budak2 memang takut dengan vakum kan. Sebab bunyi bising agaknya. Ke takut dorang termasuk sekali dalam vakum. Hehe.

    Sedapnya maggi. Rasa nak masak sekarang! :D

    ReplyDelete
  3. oooo monster biru... hehe. nasib la tak terkejut yer nampak qhaliff di dapur.. :D

    ReplyDelete