EVENT | Sekitar InvolveAsia x Nescafe Event !

Tuesday, September 6, 2016

Assalamualaikum wbt..


Sekitar InvolveAsia x Nescafe Event !  |  Cerita ni dah lama sebenarnya.. Bulan lepas punye cerita... Aku dijemput untuk hadir ke InvolveAsia x Nescafe Event di Lorem Ipsum, Bukit Bandaraya, Kuala Lumpur pada 19 Ogos 2016 yang lalu.. Punyalah lama aku peram cerita ni.. Hampir sebulan jugak.. Baru harini berkesempatan untuk aku update cerita ni.. hehe

Event ini berlangsung selama 3 jam bermula jam 6.00 petang hingga 9.00 malam.. Untuk slot pertama, kami diperkenalkan dengan produk terbaru keluaran Nescafe iaitu Nescafe Barista Machine yang akan dilancarkan secara exclusive di Lazada tidak lama lagik..



Inilah rupa Nescafe Barista Machine

Cantik Machine ni... Tergoda dengan warna merah..!! Haha..

Dalam slot tersebut kami diberi penerangan tentang cara penggunaan Nescafe Barista Machine dan demo cara-cara menggunakan mesin tersebut.. Kagum wehh aku dengan Nescafe Barista Machine ni... Canggih lagik ohsemnesss!!  Kalau korang nak tahu, Barista Machine ni dapat menghasilkan 5 pilihan jenis coffee iaitu Latte, Cappucino, Espresso, Tungo dan Americano... Fuhhh kemain susah nak sebut satu-satu jenis.. Dah cam tinggal dekat sepanyol jek gayanya.. hehe..

Haaa mesti korang nak tahu lebih lanjutkan tentang mesin ohsemm ni kan... Kalau korang nak tahu lebih lanjut, korang kene tunggu entry aku yang seterusnya tentang Nescafe Barista Machine ni... Tunggu tauuu!!

Jom layan gambar sekitar event tersebut...

Pihak Nescafe memberi penerangan kepada kami

Lip lap lip lap lampu kamera masing-masing merakamkan gambar..


Demo cara menggunakan mesin barista


Jam 7.30 petang hingga 7.45 petang kami direhatkan seketika.. Ayat ko!! Direhatkan yee!! haha.. Sempatlah kami yang beragama Islam ni menunaikan solat Maghrib.. Thankz too pihak penganjur kerana memilih waktu rehat yang sesuai.. hehe.. Kami juga dihidangkan dengan minum petang yang menyediakan kueh mueh yang sodap-sodap..!!

Time too minum petang..!!


Selepas dah solat maghrib dan mengisi perut yang berkeroncong dari petang harinye, pihak InvolveAsia pula mengambil alih bagi menerangkan tentang InvoleveAsia, New Dashboard dan Shoplink yang perlu kami sebagai blogger kena tahu... Kirenya macam bengkel jugak la.. hehe.. Diberi tunjuk ajar cara nak buat shoplink dan diperkenalkan dengan dashboard yang baru... Kami juga diberi penerangan tentang The basics of Affiliate marketing from Shopcoupon dan juga tentang InvolveAsia (IA) New Merchant (Caththatbus)

Penerangan daripada pihak InvolveAsia

Perhatian penuh diberikan oleh para hadirin.. Cewahh!!

Event selesai lebih kurang jam 9.00 malam... Dah rasa macam pergi kursus dah ye.. hehe.. Last sekali, sesi yang kami semua tunggu-tunggu... Sesi penyerahan saguhati untuk kami yang hadir iaitu sebuah Nescafe Barista Machine untuk kami setiap seorang blogger... Yey..!! Kami dapat mesin kopi dari nescafe wehhh untuk yang hadir event ni... Sila jeles dari jauh ye.. haha.. Wahh angkuh ko ekk Lea Azleeya.. Haha.. Mane tak angkuh wehh, mesin canggih tu.. Haha.. Jom layan gambar last dari aku..!!

Ini adalah antara yang hadir... Ramai gile kowt... Semua hepi nampaknyee.. hehe... 

Okeh ni wakil aku yang amek Nescafe Barista Machine.. Aku maluuu!! Haha

Jom minum duluu!!

Tunggu ye entry aku seterusnya tentang kehebatan Nescafe Barista Machine yang akan dilancarkan tidak lama lagi... Berapakah Harganye?? Haaa nanti aku kasitau kat korang ekk.. 

Adioss Amigoss.. Babai..!!



3 comments:

  1. waaa.. beznye tu dapat mesin baru.. hehe.. senang koje pas ni law nk buat kopi nye tu.. tahniah lea..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah Hasif.. Rezeki jgn ditolak.. Musuh jangan dicarik.. hehe

      Delete
  2. An event planner takes care of the most details. If they fall, the conference is likely to fail as well.wedding rentals in san diego

    ReplyDelete