Qhaliff Kuat Mencubit

Assalamualaikum wbt..

Qhaliff Kuat Mencubit  |  Rasanya dah lama kowt aku tak bercerita tentang anak kesayangan aku tu.. Muhammad Qhaliff Amsyar.. Hari ni aku nak membebel tentang dia la.. hehe.. Rindu lak nak bercerita pasal si kecik yang terlebih cerdik tu.. 


Qhaliff ada satu tabiat yang aku rasa pelik.. Tapi tataw la kowt-kowt anak korang pown bertabiat cam Qhaliff jugak.. Tabiat yang aku maksudkan tu adalah MENCUBIT.. Kalau korang nak tahu, dia cubit bukan calang-calang cubit wehhh... Cubit yang menyakitkan dan memeritkan.. Cubitan dia ala-ala cam cubitan orang dewasa.. Hoiiii.. Sekali kena boleh terkoyak kulit w0o0oo.... ekeke... Nak-nak lagik time kuku panjang... Hoisss.. Merana kulit muka mak nakkk..!!

Haaa satu lagik masalah Qhaliff.. Susah potong kuku.. Ya ampunnnnn!! Memang susah bangat mao potong kukunyaaaaa... Macam-macam gaya, macam-macam cara, macam-macam pujukan dah dilakukan.. Tak jalan jugak... Time yang sesuai nak potong kuku dia adalah time dia tengah syok tengok iklan dekat tv.. Hehe.. Time iklan aje la boleh potong kuku dia.. Lepas habis iklan, harus kena berhenti potong kuku sebab dia akan mengamok... Sambung potong bila time iklan balik.. Hadoiyai anak...


Perkataan baru yang dia boleh sebut sekarang adalah "ALLAH"... Terkujat ummi dan mama dia bila dengar dia sebut ALLAH... Syukur Alhamdulillah.. Gembira sangat bila dia dapat sebut "ALLAH", walaupun dia tak tahu apa maknanye lagi...

Moga dia menjadi anak yang berguna, berakhlak baik dan soleh...Ummi sayang Adik.. Muahhh cikebboomm..!!


1 comment

  1. Comelnya gigi Qhaliff =) Ada juga budak suka cubit ek. Geram lah tu agaknya. Hehe.

    Alhamdullilah boleh sudah menyebut kalimah Allah. Moga membesar menjadi anak yang baik ye Qhaliff. Amin =)

    ReplyDelete