Misi Rendang Setelah Sekian Lama

Assalamualaikum wbt....

Misi Rendang Setelah Sekian Lama | Wo0oooo tragis sungguh tajuk entry kali ni.. hehe.. Hi Ollss!! 2 hari dah tak berblog.. Hari ni aku kembali untuk men-throwback cerita hari minggu yang lepas... Jumaat minggu lepas, kakak aku yang dok KL tu request nak makan rendang daging ye bersama nasi impit.. huhii.. Dah lama aku tak memasak masakan yang agak kritikal seperti rendang tu.. Haha..!!

Tapi dah ada orang request jadi tak senang duduk pulak aku.. Kalau tolak rasa kesian.. Kalau terima takut tak menjadi pulak rendangnya.. Untuk tidak menghampakan perasaan seorang kakak yang banyak berjasa pada aku ni, makanya aku pown gagahkan diri jugak untuk membuat rendang untuk dia.. Siap doa bagai supaya rendang aku tu menjadik.. wohaa...!!

Sabtu, Pepagi buta bangun siap sedia untuk berperang di dapur aku yang bertema hitam putih tu.. Siap mention tu warna teman dapur.. Sila terpegun 5 minit dari jauh ye.. Hiks..!! Bahan-bahan untuk buat rendang dah siap-siap beli hari Jumaat tu.. Jadi, sabtu pagi tu mudah la untuk aku terus aje masak rendang sebab bahan semua dah ada.. hehe..

Lama jugak la proses untuk memasak rendang ni.. Mane tak nye, nak kasi lembut daging satu hal.. Nak kasi kering satu hal lagik.. Tapi tak pe, janji hasil lumayan.. hiks.. Jom tengok hasil rendang setelah sekian lama tak buat..

Rendang Daging Nina

Ini lah hasilnya.. Kakak aku sampai agak lewat jugak.. Dia sampai dalam pukul 6 petang.. Kebetulan member opiz call cakap nak datang beraya.. Wahh langkah kanan tu.. Kebetulan sungguh kan.. Alhamdulillah rezeki dia.. Tak de la beraya makan biskut kering aje.. Haha.. Menjamu la selera kami beramai-ramai.. Ahakz...


Situasi malam tu.. Hehe.. Maaf rumah aku masih kosong.. Sofa pown tak de agik.. Hiks.. 


4 comments

  1. kita teringin nak buat kuah kacang...emmm..sedapnya

    ReplyDelete
    Replies
    1. carik resepi ida.. lea pown tak pandai.. hehe

      Delete
  2. Replies
    1. hehe.. tak pe leh belajar.. lea pown tak reti gak sbnrnye.. ekeke cuba-cuba aje tu..

      Delete