Hari Ke-3 Puasa


Assalamualaikum wbt.

Gambar ihsan google

Hari Ke-3 Puasa | Alhamdulillah... Alhamdulillah... Alhamdulillah... Syukur ke hadrat Ilahi kerana masih diberi peluang hari ini untuk meneruskan puasa pada tahun ni untuk hari ke-3... Korang bangun sahur tak hari ni?? Makan ape?? Semalam berbuka apa korang..?? hehe..

Semalam aku ada kelas belajar al-Quran.. Jadinya memanglah tak sempat aku masak untuk berbuka.. Awal-awal lagi dah plan untuk memborong kat bazar ramadhan tapi mungkin dah ditentukan ada rezeki aku semalam, ada la pulak orang yang baik hati sedekahkan aku sup ayam dan kari rusa.. Alhamdulillah... Rezeki jangan ditolak.. Musuh jangan gatai-gatai nak mencarik yee...

Buat pertama kali nya aku dapat makan daging rusa.. Dah gaya rusa masuk kampung lak aku bila dapat kari daging rusa tu.. Haha.. Terjakun lak aku... Mane la tak terjakun, tak pernah makan kowt.. Tetiba aje dapat rezeki cenggitu... Dapatla jugak merasa keenakannya.. hiks.. Tapi semalam aku ada la buat penambahan menu.. Atas request en. somi.. Telur dadar aje.. Haha.. Itu jer la yang sempat untuk aku masak.. Tu pown dah semput-semput waktu dah.. Dah berbuka baru siap telur dadar digoreng.. ngeeee...!!

Gambar en. google yang kasi

Sahur tadi cam biasa la, aku bangun jam 4.00 pagi... Cuma angatkan lauk pauk yang dah siap-siap dimasak dimalam harinya... Bukak periuk check nasi, sekali nasi tinggal sikit aje la pulak... Cuak sekejap... Terus capai periuk then masak nasik.. Fuhh... Semalamnya tertidur awal sebenarnya.. Pukul 9.30 pm dah berlayar yee bersama-sama anak... En. somi pown tak  balik terawih agik.. Tataw la dia balik pukul berapa semalam.. Haha.. Tu penangan mengantuk sangat.. Mengantuk + Letih...So, pagi tadi aku masak nasi dengan masak telur dadar lagik... Lauk yang dah siap dimasak malamnya ikan tenggiri tumis pedas aje pown.. Cukup la untuk bersahur ye dak?? Bukan makan sangat pown pepagi buta... Nak bukak mata pown tak berapa larat.. Ni pulak nak bukak mulut... ekeke.. Tapi kene juga makan sahur untuk amek keberkatannya kan.. 


Moga esok diberikan lagi peluang olehNYA untuk kita berpuasa.. Dapatlah kita menikmati lagi keberkatan dalam bersahur dan berbuka.. Amin.. :)


4 comments

  1. salam ramadhan...

    jom join GIVEAWAY..

    http://ayubarbydol.blogspot.my/2016/06/first-giveaway-ramadhan-2016-by-ayu.html

    ReplyDelete
  2. Salam ramadhan ayu.. Insyaallah nanti lea join yek..

    ReplyDelete