Aktiviti Hari selasa


Assalamualaimu wbt..



Semalam punye cite... Setiap selasa aktiviti wajib aku lepas waktu kerja adalah mengaji al-quran... Biasa la daripada buang masa buat keje tak berpekdah bek aku join kelas mengaji.. Boleh gak tambah-tambah pengetahuan apa yang aku tak tahu kan... Lepas pukul 5 terus berlari-lari anak punch card nak p kelas pulak.. padahal kelasnya bukan jauh sangat pown... Haha.. 




Lepas join kelas mengaji ni banyak bende yang aku belajar... Sebelum ni mengaji ikut dan aku jerk.. Bajet-bajet betul.. rupanya banyak yang salah dari segi tajwid.. Baca memang boleh tapi tajwid kelaut... Pas join kelas mengaji ni alhamdulillah banyak dah dapat dibetulkan.. Syukurrr Ya Allah... -smile-




Ha.. kat sini la kelas aku... hehe... Kalaulah dari dulu aku tahu kat sini ada kelas mengaji dah lama kowtnya aku join.. terutama time-time membujang dulu... huh.. rugi sangat rasa... 




Nampakkk.. gambar tangan pown nak up jugekkk...!!! ko hadoooo??? haha... Saje memenuhkan entry... Sebelum naik atas kami beli dulu apa-apa yang boleh dibuat kudapan... Paling tak pown beli air mineral untuk dijadikan air 'baca-baca' oleh ustaz... Bagi terang sikit ati yang gelap guliteee ni...




Ni muka orang puasa ye.. Dengan rakusnya beli cekedis untuk buat menu berbuka dalam kelas... Hehe... Kebiasaan kitorang memang beli sesuatu untuk makan dalam kelas... Biasalakan.. balik keje perut mula la memainkan macam-macam lagu... Walaupun gitu kami tetap cemerlang ye dalam kelas... Tumpuan paling diutamakan.. cewahh... 




Warga kelas ada 10 orang aje... Tak ramai mane... Yang baju hijau depan tu la ketua kelas.. En. Ghani.. Aku yang lantik dia tu.. wahahaha.. boleh gitu?? ceritanya bermula begini.. Ketua Kelas kitorang yang lama dah pindah ke Kelantan.. So, aku dilantik menjadi ketua kelas oleh ketua kelas lama.. Haha.. Gile happe aku jadik ketua kelas... Sempat la memegang jawatan tersebut selama beberapa minggu.. Last-last rasa cam tak leh blah jerk.. Terus pas kat En. Ghani.. Aku rasa better lelaki jadik ketua lagik ngam kowt... hehe.. -segan ngan ustaz sebenarnya-

Ehhh..!! mana gambar aku?? Aku tak menghadirkan diri keeee??? 




Hahaha.. ada rupenya... nampak tangan udahlaa... Tengok tu, orang mengaji dia men hp.. Nak kene tulis nama ni...


Ni la ustaz kitorang.. Ustaz Idris.. Cara dia mengajar sangat-sangat bagus.. Detail.. Tak main tangkap muat ye ustaz ni mengajar kitorang.. Memang superb terbaik... Paling dasyat mengaji kene pakai mic.. Haha.. Memalu kuda memasing baca time mula-mula dulu... Tapi sekarang dah ok dah... Okeh tu aje nak cite...

k.bai....!!

4 comments

  1. sempat lg snap gambo tu...ini namanya pukul curikkkk...

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha... biasa la.. kene curik baru bergaya...

      Delete
  2. Malu ah kalo ngaji pki mic..mak x pndai tajwid nokss..tp kalo sb nk blajar haruslah..huhu

    ReplyDelete