Showing posts with label lifestyle. Show all posts
Showing posts with label lifestyle. Show all posts
Petua Hidup Tenang

Petua Hidup Tenang



Assalamualaikum wbt..



Selamat pagi olls... Dah sarapan belum?? Sebelum kerja pergi sarapan dulu yekk.. Baru best buat kerja.. Tenang aje.. Ye dak..?? Okeh.. Pagi ni aku nak kongsi tips atau petua untuk mendapatkan hidup yang tenang... Bagaimana?? haaa.. ni la yang aku nak habaq kat korang ni... Ada 12 petua yang aku nak kongsikan disini... Sama-sama kita amalkan dan mencari ketenangan dalam hidup ni.. Moga dapat membantu korang-korang semua dan aku juga.. hikss... Jommm followwww 12 tips hidup tenang...!!

1. Jangan bandingkan hidup kita dengan orang lain. Kita mungkin tidak tahu bagaimana perjalanan susah senang kehidupan mereka.

2. Jangan berfikiran negatif terhadap benda yang kita tidak boleh kawal. Sebaliknya, tumpukan pada apa yg kita ada. Tenaga, masa dan wang kita, fokus terhadap benda positif yang mampu kita buat pada masa ini.

3. Tidak berlebihan melakukan  apa yang anda tidak mampu buat.  Cukuplah setakat yang anda mampu. Jangan terlalu obses.

4. Jangan terlalu beremosi terhadap diri sendiri, jika ada yang perli, senyum kan saja.. 

5. Jangan bazirkan tenaga dan masa  terhadap gosip politik dan gosip liar yang keterlaluan.

6. Berfikir dengan tenang dan positif terhadap masalah dan musibah yg menimpa.

7. Iri hati adalah sia-sia. Harta org bukan rezeki dan hak kita.

8. Jangan ungkit kesilapan pada masa lampau. Lupakan! Ianya akan menghancurkan kegembiraan kita di masa depan..

9. Hidup ini terlalu singkat untuk membenci sesiapa. Sebarkan kasih sayang..

10. Berdamailah dengan diri dan bersyukur dgn apa yg ALLAH telah kurniakan..

11. Tiada siapa yang boleh menggembirakan kita selain dari diri kita sendiri..

12. Ketahuilah bahawa hidup ini ialah seperti sekolah dan kita harus terus belajar. Jangan mudah putus asa dengan masalah..


Dah abeh baca ke?? Kalau dah abeh baca pasni boleh la amal-amalkan yek.... Tanam dalam hati "Aku boleh..!!!" Bila hidup tenang baru lah hari-hari yang dilalui indah dan lebih bermakna kan... 


Read more »
Lea Azleeya
7 Comments
Ku Rela Dibenci

Ku Rela Dibenci


Assalamualaikum wbt..


Ku Rela Dibenci
-Aiman Tino-

Ku Tertawa Kau menangis
Engkau tertawa Aku menangis
Karena dirimu Oh sayangku

Kesudahan Tiada henti
Hanya yang tinggal Didalam mimpimu
Ternanti-nanti

Sering kali Aku diuji
Air mataku Terus mengalir
Membasahi Didadaku

Hanya Ratapan Didalam hati
Semoga tercipta Kesudahan
Yang dinanti

Ku Inginku dibenci Olehmu
Agar kenangan manis
Terus terpadam Selamanya

Menghitung Menunggu mati
Agar kau Jumpa yang dinanti
Semoga Pemberianku ini
Terbaik untukmu

Tak sanggup Ku dibohongi
Ku rela Di jemput Ilahi
Kerna dia Ku sanggup pergi
Hanya disana Kekal dan abadi



Read more »
Lea Azleeya
6 Comments
Bila Kau Kata Kau Sayang

Bila Kau Kata Kau Sayang


Assalamualaikum wbt..



Bila Kau Kata Kau Sayang
-Screen-

Bila kau kata kau sayang
Terus aku tersenyum
Dan lantas ku menjawab, hmmm.. hmmm
Aku juga sayang padamu

Bila kau kata kau rindu
Aku pun rindukanmu
Dan lalu ku jelaskan
Kita sudah saling oh jatuh cinta

Kau hadir saat aku memerlukan 
Penawar duka lara
Setelah lama hidupku kesepian
Terbalutlah lukaku 
Dengan harum cintamu
Terima kasih kuucapkan

Senyumanmu sering ku terbayang
Terlepas rinduku bila dengar suaramu
Terasa bagaikan kau ada di sisi
Di mana saja ku berada

Aku pun berdoa pada tuhan
Semoga cinta kita berpanjangan selamanya
Berkocak nafas di dada bila terpandangmu
Janganlah engkau pergi dariku…

Bila kau kata kau rindu
Aku pun rindukanmu
Bila kau kata kau sayang, hmmm... hmmm...
Aku juga sayang padamu



Read more »
Lea Azleeya
4 Comments
Hello, Oktober..!!

Hello, Oktober..!!


Assalamualaikum wbt..

Hello, Oktober..!!  |  Gut bai September... Hello Oktober... Kedatangan oktober tahun ni lebih bermakna dalam hidup aku... Macam-macam yang berlaku dalam masa yang begitu singkat.. Bermula dari bulan September dan berakhir dengan penuh bahagia di first oktober hari ini.. Alhamdulillah.. Thank You ALLAH..

Dalam bulan oktober ni jugak ada beberapa peristiwa yang berlaku dan menjadi kenangan sehingga kini.. Bak tajuk lagu Awie "Tragedi Oktober".. haha.. 

Bagi aku inilah permulaan hidup bagi aku... Semoga kebahagian yang aku kecapi hari ni akan berkekalan sehingga akhir hayat aku.. Insyaallah..

n.k : Haisss sies pulak kali ni yek.. Haha..~!!


Read more »
Lea Azleeya
0 Comments
[name=Lea Azleeya] [img=//1.bp.blogspot.com/-grWfwgzBOkQ/Xq8WSYJDTsI/AAAAAAAAfZI/tVxseM6NvuIeDN_Ksav4Cf2pX3udRXJGQCLcBGAsYHQ/s1600/lea%2B1.jpeg] [description=Hi, Lea here! I'm lifestyle & beauty blogger based in Kuantan, Pahang. I'm started blogging since Jun 2013. For any review, please email me at sotskirts@gmail.com] (facebook=http://www.facebook.com/s0tskirt) (twitter=http://www.twitter.com/LeaAzleeya) (instagram=http://www.instagram.com/lea_azleeya) (youtube=http://www.youtube.com/leaazleeya)