Surah-Surah Amalan Ibu Mengandung

Assalamualaikum wbt

Surah-Surah Amalan Ibu Mengandung  |  Sejak mengandung ni asek nak up entry berkaitan pregnant aje kan aku ni.. Harap korang tak bosan yek.. Yela, aku mengandung yang terdahulu, tak banyak story tentang aku mengandung yang aku kongsikan disini.. Bila mengandung untuk kali kedua ni, semua aku dah lupa apa perlu dibuat... Huhu.. Sangat teruk ingatan.. Tak sampai 2 tahun lagi umur anak aku tu..Ahakz..

Kali ni aku nak kongsikan dengan korang semua yang mungkin dah tahu dan mungkin ada juga yang belum tahu tentang surah-surah yang  boleh diamalkan ketika mengandung... Aku nak abadikan kat sini supaya akan datang aku boleh rujuk semua.. Hiks..

Ada 8 surah yang biasa diamalkan oleh ibu-ibu yang sedang mengandung.. Dengan 8 surah ni, bukan bermakna surah lain tidak boleh diamalkan ketika mengandung.. Bukan begitu ye.. Semua surah patut diamalkan sebenarnya.. Tetapi yang 8 ni lah yang selalunya diamalkan oleh ibu-ibu mengandung kerana ianya berkaitan dengan kehamilan dan kelahiran seperti untuk dapat anak yang soleh solehah, cerdik, akhlak baik, cantik paras rupa, senang melahirkan dan sebagainya.. 

Kalau tak berapa nak faham apa aku bebelkan, korang boleh rujuk terus gambar kat bawah ni.. hehe.. 




6 comments on "Surah-Surah Amalan Ibu Mengandung"
  1. Menjadi panduan dan rujukan untuk kak PC juga mungkin untuk masa-masa akan datang ni Lea...insyaAllah..alhamdulillah..

    ReplyDelete
  2. Semoga bermanfaat pada semuaa ibu2 pregnant, hihihi.

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum wrmbth Lea, wah dah preknen lagi ya 😃
    .
    Anak no 2. Tahniah ya.
    .
    Maznee doakan Lea & baby sihat wal afiat 😃
    .
    Memang bagus baca quran. Terutama waktu mengandung.
    .
    Semoga anak anak kita terikut & kenan dengan surah yang kita baca.
    .
    Maznee pernah baca, dulu ada seorang ibu kongsikan di temuramah tv
    .
    Masa hamil memang wajib baca surah tertentu. Lepas baby tu lahir memang berhenti nangis tiap kali dengR orang baca quran.
    .
    Kemudian bila anak tu dah besar, ingatan anak tu pada ayat dibaca kuat. Ajaibnya al quran 😍

    ReplyDelete
  4. lea dh ngandung bape bln?

    betul nie.. e'in pun ade amalkan surah nie mase ngandung sblm nie..

    ReplyDelete
  5. nice sharing sis..nanti kawin..sy ngandung..inshaa Allah diamalkan hihi

    ReplyDelete