Salad Telur Hancur Terlebih Sedap

Salad Telur Hancur Terlebih Sedap  |  Lama betul tak buat Salad Telur Hancur ni.. Sekali buat bertambah-tambah nasi... Salad Telur Hancur ni sedap kalau dimakan dengan nasi dan sedap juga di makan begitu sahaja.. Wahh dah macam iklan tv pulak ye... hehe.. Tapi serius memang sedap rasanya... Kalau dulu-dulu rasa nak diet sikit tak nak makan nasi, aku buat aje salad telur hancur ni.. Kengkonon la nak diet kan.. haha!!

resepi, food, salad hancur terlebih sedap, resepi lea azleeya
Salad Telur Hancur Terlebih Sedap

Orite, inilah rupa Salad Telur Hancur tersebut... Ini yang dah aku gaul semua sekali termasuk mayones dan sos cili... Dah nak makan kene la gaul semua.. Kalau buat untuk amek gambar aje, memang mayones dan sos cili tu hanya sebagai hiasan ajerk la kan.. Ahakz.. Jom tengok bahan-bahannya dan cara penyediaannya... Mudah aje.. Petik jari dah boleh siap.. Opssss!! Haha...~!!


RESEPI SALAD TELUR HANDUR TERLEBIH SEDAP

Bahan A
3 biji telur
2 biji cili merah (Ditumbuk @ dikisar)
2 biji bawang merah
2 sudu makan  minyak masak
Garam secukup rasa

Bahan B - Untuk Sayur (Dihiris)
Sedikit kubis (Kuantiti mengikut citarasa)
2 biji tomato
3 biji cili merah
1 batang lobak merah
1 labu bawang besar

Bahan C - Sebagai hiasan
1 cawan mayones
3 sudu makan sos cili


Cara Membuat
  • Gaulkan bahan untuk telur kecuali minyak dan masakkan di dalam kuali sebagai telur hancur
  • Gaulkan semua bahan sayur bersama telur hancur
  • HIaskan dengan mayones dan sos cili
  • Hidangkan bersama roti ataupun nasi
Mudahkan.. Simple aje cara nak membuatnya.. Oh ya, aku dapat resepi ni dalam buku masakan sebenarnya... Buku ni aku dah beli tahun 2012 dulu lagi... Sebelum kawen lagik uolls.. Buku apakah?? 1 Hari 1 Resepi oleh Chef Hanieliza.. Aku percaya ramai yang dah memiliki buku masakan yang terbaik di pasaran ni.... Terdapat 365 resepi di dalam buku ni... Sepanjang tahun, kalau ikut betul-betul, memang 1 hari 1 resepi... Tapi rajinkan anda?? Ehhh rajinkah aku?? Huhuhu..

 Buku Resepi 1 Hari 1 Resepi by Chef Hanieliza


Resepi Telur Handur Terlebih Sedap itewww!!



15 comments on "Salad Telur Hancur Terlebih Sedap"
  1. Bagus buku ni. Dekat rumah mak ana ada satu. Kalau blur tak tahu nk masak apa, buka je buku ni. Mcm2 resipi ada. Hehe

    ReplyDelete
  2. Ringkas tapi berkhasiat dan menyelerakan...buat sandwich pun molek ni Lea...huhuhu..

    ReplyDelete
  3. Sedapnyeee. Boleh try cuba ni heheee..

    ReplyDelete
  4. Sedapnya,...nampak tempting sangat! 😊

    ReplyDelete
  5. iskkk...telur ni buat apa pun sedap lagi2 buat salad...

    ReplyDelete
  6. Wow, sedapnya... Hihi awak diet yea... kadang-kadang sedap jugak bila makan camtu jea kan..

    ReplyDelete
  7. Assalamualaikum, tahniah diucapkan pada sis kerana menjadi top commentor bulan Mei-Jun 2017 dalam jurnal saya...

    http://starlavenderluna.blogspot.my/2017/06/top-commentor-mei-jun-2017.html

    ReplyDelete
  8. MV ada buku ni kat library nak godek2 lah..apa2pun sedap salad telur ni

    ReplyDelete
  9. dulu masa bujang, rajin la buat.

    dah ada bini ni..suh bini aje buat.

    hehe..

    ReplyDelete
  10. macam ni nak kena try...selalu telur dadar je.

    ReplyDelete
  11. 1 hari 1 resepi ye... Mengancam.. makin terror lah Lea memasak..

    ReplyDelete
  12. wah dari buku tu ekk.
    aida x beli. sebab koleksi buku kak liza yg lain byk.
    sedap nyer lea. memang berselera la kalau makan ni...

    ReplyDelete