Tunangku Tidak Tampan (3T)


Assalamualaikum wbt..

Lama betul rasanya tak berkongsi hobi aku yang satu ni.. MEMBACA ... Tapi kali ni buku yang aku baca ni adalah pinjaman semata-mata.. haha.. Aku pinjam ngan member opiz aku.. Dia beli buku ni melalui online.. Sampai aje parcel kat opiz terus dia bukak.. aku tengok buku, ape agik terus tanye buku ape... Aku kan hantu buku.. hehe..
_pinjam pic ye tt.. ---> encik google kasi pinjam_

"Tunangku Tidak Tampan"... hohoho.. tengok tajuk cam tak best aje.. Mula-mula tak berminat.. Pastu tengok lak penulis buku.. Eh.. cam penah dengo aje nama penulis ni.. Hah.. baru perasan.. Penulis ni rasa femes jugak... Terus cam berminat... Tetibanye kawan aku kasi aku baca dulu..

"Nah.. amek la kalau nak baca dulu.."' kata kawanku.

terpinga-pinga aku.. (dalam fikiran terus fikir.. eh dia beli takan tamo baca dulu )

"Eh, ei tamo baca dulu ke", aku lak tanye dia

"takpe baca la dulu, buku ei kat umah tu tak baca-baca agik", jawab dia balik kat aku

Haha.. ape agik, orang mengantuk disorongkan bantal.. terus la mauuuuuuuuuu.. Tapi aku belum habiskan lagik bacaan buku ni sebabnye buku ni agak tebal so amek masa sikit untuk dihabiskan.. Apa yang aku nak sampaikan disini adalah buku ni sangat la bagus sebab diterapkan ilmu agama didalamnya.. pendek kata, novel ni adalah novel islamik yang membawa banyak pengajaran disetiap kejadian...Diselitkan juga kisah-kisah nabi.. Sangat bagus lah untuk dibaca... 

Mula-mula bacaan memang rasa bosan sebab penulisan dia agak bercelaru sikit... mungkin ini novel pertama penulis kowt... aku agak la kan.. hurmm.. makin banyak aku baca makin seronok dan banyak betul pengajaran yang aku dapat dalam buku ni.. Ada jugak part-part dalam novel ni membuatkan aku menangis... huhu.. sedih ohh... Terutama saat dia ingin berubah kearah kebaikan tapi banyak rintangan dan juga saat dia bersama ibunya.. wahh drama sangat aku kann... Tapi serius beb..  novel ni best.. TQ la pada kawan aku sebab kasi pinjam kat aku.. haha..

Tamo la ulas panjang lebar.. korang nak merasai ape aku rasa baik korang p beli novel  ni.. Tak rugi ohh... P la beli... (aku je pinjam).. hehehe...

_pinjam agik sekeping kat tt & en. google_

K la.. nak sambung keje lak... 
bubaiiiii...~!!



4 comments

  1. Replies
    1. Best nurzaliza.. byk ngat pengajaran pd kite.. takat ni la.. separuh agik x baca.. x sbr nk habiskan..

      Delete
  2. Replies
    1. Best PR.. kene baca.. hehehe starting bosan2 la sikit. Lama kit baru best..

      Delete