Top Social

Image Slider

Showing posts with label safi shayla. Show all posts
Showing posts with label safi shayla. Show all posts

6 Tips Penjagaan Rambut Terbaik Untuk Wanita Berhijab

Tuesday, August 13, 2019
6 Tips Penjagaan Rambut Terbaik Untuk Wanita Berhijab  |  Ramai wanita yang beranggapan, bila bertudung dah tak perlu nak menjaga rambut.. Tanggapan ini salah sama sekali ye kerana bila kita memakai tudung bukan hanya kita perlu menjaga tudung itu sahaja tetapi penjagaan yang rapi haruslah bermula dari dalam tudung itu sendiri iaitu rambut kita.. Bila rambut dijaga dengan rapi, barulah masalah rambut tidak timbul seperti rambut gugur, berbau, berkelemumur, berkutu dan sebagainya.. Aku yakin, korang tidak akan selesa memakai tudung sepanjang hari jika rambut korang tidak berada dalam keadaan yang terjaga dengan baik.. Betul tak?


Jadi, bagaimana untuk menjaga rambut bagi wanita bertudung ni? Haaa korang tak perlu risau kerana di sini aku ingin kongsikan 6 tips penjagaan rambut terbaik untuk wanita berhijab.. Yang no. 6 tu paling ohsem.. Jom kite check satu persatu..

6 Tips Penjagaan Rambut Terbaik Untuk Wanita Berhijab

1.  Pilih syampu yang sesuai

foto : google      

Pemilihan syampu yang sesuai sangat penting supaya masalah rambut yang kita hadapi dapat diatasi dengan sebaik mungkin.. Contohnya, bagi korang yang mempunyai masalah kelemumur, korang boleh memilih syampu dari jenis menthol.. Macam aku sendiri pun kadangkala mempunyai masalah kelemumur dan aku akan pastikan pada waktu itu aku menggunakan syampu jenis menthol bagi memastikan masalah kelemumur aku dapat diatasi..

2.  Pakai conditioner untuk rambut sihat dan lembut

    foto : google

Selain syampu, conditioner juga penting untuk memastikan rambut kita rapi, sihat dan lembut.. Biasanya aku akan pakai conditioner selepas bersyampu.. Rasa tak lengkap kalau hanya bersyampu sahaja tanpa memakai perapinya.. Syampu dan conditioner ni ibarat kembar la yang tak boleh berpisah.. Hah gitu..

Tapi perlu diingat ye.. Dalam pemakaian perapi rambut ni, kenalah betul caranya.. Korang jangan pakai perapi rambut ni sehingga terkena kulit kepala ye kerana ianya boleh menyebabkan rambut korang  berminyak dan menyebabkan kelemumur.. Conditioner ini boleh digunakan setiap hari bagi memastikan rambut sentiasa rapi dan lembut..

3.  Guna serum untuk rambut

foto : google

Ok, satu lagi yang perlu dalam penjagaan rambut bagi wanita berhijab ni adalah serum khas untuk rambut.. Bagi aku, serum rambut ni sangat penting bagi memastikan rambut kita mendapat vitamin untuk rambut tumbuh lebih sihat.. Oh ya, pastikan korang sapu serum rambut pada rambut sahaja ye.. Aku akan memilih serum rambut yang tidak berminyak dan mudah menyerap ke dalam rambut...

4.  Tonic rambut

foto : google

Tonic rambut selalunya digunakan bagi tujuan untuk mengatasi masalah rambut gugur, kelemumur dan sebagainya.. Ia perlu dipakai pada bahagian kulit kepala sahaja bagi menguatkan akar rambut dan untuk menggalakkan pertumbuhan rambut yang baru.. Boleh digunakan selepas mandi ketika rambut kroang masih basah mahupun sudah kering..

5.  Buat treatment rambut di salon

foto : google

Rawatan rambut sangat perlu tak kiralah sama ada dibuat hanya di rumah atau ke salon-salon yang menyediakan perkhidmatan rawatan rambut.. Bagi aku, lebih mudah ke salon untuk  membuat rawatan rambut sebabnya mereka lebih pakar dalam bidang tersebut.. Jadi, sekiranya korang ada kelapangan dan rajin, bolehlah cuba ke salon untuk membuat treatment rambut atau kelemumur.. Pilihlah salon yang bersesuaian dengan bajet korang ye.. Rawatan rambut dimana-mana salon sebenarnya sama jerk.. Cuma kita perlu pandai bandingkan harga..

6.  Guna produk penjagaan rambut Safi Shayla untuk rambut lebih sihat dan cantik


Sebagai seorang wanita bertudung, aku juga ingin memiliki rambut yang sihat.. Jadi, aku memilih produk penjagaan rambut Safi Shayla sebagai 'teman karib' rambut aku.. Aku memilih Safi Shayla jenis Anti-Kelemumur kerana rambut aku kadangkala mengalami masalah kelemumur... Walaupun masalah tersebut tidak serius mana, tetapi penjagaan yang rapi juga perlu supaya masalah kelemumur tidak menjadi lebih serius.. Jomlah berkenalan dengan rangkaian Safi Shayla Anti-Kelemumur..

Safi Shayla Minyak Rambut Anti-Kelemumur


Minyak Rambut Safi Shayla ini menjadikan rambut lebih lembut, licin dan memberikan kilauan rambut dan sihat menawan. Ia mengurangkan kelemumur dengan berkesan, melegakan kulit kepala yang gatal dan memberikan kesegaran kepada kulit kepala dengan sensasi dingin. Rambut akan menjadi lebih selesa bersama haruman yang mampu kekal sepanjang hari... Minyak rambut ini mengandungi Minyak Organik Habbatus Sauda, Minyak Rambut Tulen, Ejen anti-kelemumur dan menthol..

Ok, cara guna minyak ni untuk rawatan pra-basuh korang perlu goncang terlebih dahulu sebelum guna. Urutkan perlahan-lahan ke kulit kepala melalui hujung rambut. Biarkan selama 3-5 minit. Kemudian Syampu rambut dengan Syampu Safi Shayla Anti-Kelemumur atau variasi yang lain dalam kuantiti yang lebih banyak daripada biasa. Urut dan sebatikan pada kulit kepala. Kemudian bilas sehingga bersih. Boleh digunakan 1-2 kali seminggu..


Safi Shayla Syampu Anti-Kelemumur


Sepertimana yang ramai tahu, kulit kepala yang tertutup dalam tempoh yang lama mengundang peluh yang akhirnya berminyak lalu menyumbang kepada masalah kelemumur. Jadi, untuk mengatasi masalah ini, korang boleh guna Syampu Safi Shayla Anti-Kelemumur ini.. Bagus tau syampu ni kerana mengandungi Micro Bamboo Charcoal, Habatus Sauda dan Micro ZPT Complex berkesan untuk menghapuskan 99% kulat yang menyebabkan kelemumur bermula dari cucian pertama serta haruman yang mampu kekal sehingga 24 jam.

Setakat ni Syampu Safi Shayla Anti-Kelemumur ni memang sesuai untuk rambut aku.. Tak pernah lagi mengecewakan aku.. Masalah kelemumur aku memang dapat diatasi dengan syampu ni.. Bagi korang yang mempunyai masalah kelemumur, aku sangat recommend korang guna syampu ni.. Untuk tau sesuai ke tidak, kenalah cuba dulu ye..

Safi Shayla Refreshing Scalp Mask Dandruff & Itch Control


Macam biasa, rutin penjagaan rambut aku selepas syampu adalah perapi rambut.. Masker Penyegar Kulit Kepala Safi Shayla Kawalan Kelemumur & Itch-Free ini mengandungi Micro Bamboo Charcoal, Minyak Organik Habbatus Sauda dan Menthol membantu mengurangkan kelemumur ke atas 100% subjek daripada cucian pertama. Tiada lagi kulit kepala gatal, berbau kepam dan berminyak. Kulit kepala akan sentiasa segar dan harumannya juga mampu kekal selama 24 jam..

Perapi ni sangatlah best baunya sama seperti bau syampunya juga.. Tak hairanlah, selepas guna syampu dan perapi anti-kelemumur ni rambut jadi segar dan berbau harum.. Aku suka akan baunya.. Rambut pun menjadi lembut dan terurus..

Safi Shayla Anti Kelemumur Menyelesaikan Masalah Rambut


Oklah, ketiga-tiga produk Safi Shayla di bawah rangkaian Anti-Kelemumur dah aku kongsikan dengan korang.. Aku memang pakai produk-produk ini untuk menjaga rambut aku.. Bagi aku, wanita berhijab ni perlu menitikberatkan tentang penjagaan rapi rambut supaya segala masalah rambut dapat diatasi.. Pemilihan produk yang sesuai juga sangat penting..

Bagi korang yang mempunyai masalah rambut, bolehlah cuba rangkaian produk Safi Shayla ni ye.. Safi Shayla Anti Kelemumur ni adalah salah satu produk penjagaan rambut yang sangat aku recommend pada korang untuk guna.. Bagus sangat!! Ok, nak share sikit lagi tips yang mungkin berguna buat korang iaitu :-
  • Jangan mengikat rambut terlalu ketat
  • Jangan mengikat rambut ketika basah
  • Sikat rambut dengan rapi
  • Sentiasa tukar anak tudung
  • Pakai tudung dari jenis fabrik yang ringan dan selesa
  • Elakkan memakai minyak rambut yang boleh menyebabkan rambut berbau dan berminyak
Semoga tips yang aku kongsikan ini dapat memberi manfaat kepada korang yang berhijab dan inginkan rambut sihat dan cantik.. Bagi yang ingin mendapatkan produk Safi Shayla ini bolehlah ke rangkaian farmasi dan hypermarket yang berdekatan dengan korang..


Oh ya, sekarang ada promosi tau.. Dengan setiap pembelian produk Safi Shayla berharga RM35, korang akan dapat WeBareBears Sling Bag di hypermarket!! Comel sangat sling bagnya.. Rugi tau tak grab!! Ada 4 jenis semuanya.. Aku dah ada keempat-empatnya.. Jangan jeles.. Hehe.. So, ape tunggu lagi.. Jom dapatkan sekarang koleksi WeBareBears Sling Bag ini..


Untuk info lanjut, sila layari :-

💥 Website : https://safi.com.my/



SAFI SHAYLA Syampu Wanita Bertudung

Sunday, June 18, 2017
SAFI SHAYLA Syampu Wanita Bertudung  |  Rambut adalah mahkota setiap wanita.. Metafora ini seringkali dikiaskan kerana setiap helaian rambut yang menawan mampu memberikan keyakinan pada diri.. Rambut yang menawan pastinya lahir dari penjagaan yang rapi tidak kira dalam apa jua keadaan.. Bagi individu bertudung, penjagaan mahkota ini sememangnya dititikberatkan agar keadaan rambut sentiasa sihat dan bermaya..

SAFI SHAYLA Syampu Wanita Bertudung
SAFI SHAYLA Syampu Wanita Bertudung
Rasanya nama SAFI Shayla tak asing lagi bagi pengguna syampu di Malaysia ni... Nama yang cukup dikenali dengan produknya yang berkualiti dan selamat digunakan... Memahami keperluan wanita bertudung moden, SAFI Shayla rangkaian jenama syampu khas wanita bertudung telah dilancarkan pada Oktober 2013. Dengan 8 varian diformulasikan dengan Habbatus Sauda yang mempunyai 1001 kebaikan, SAFI Shayla dapat menyelesaikan apa jua masalah rambut yang dialami oleh wanita bertudung. Antara 8 variasi syampu SAFI Shayla tersebut adalah :-

SAFI Shayla - Licin Terurus
Melembap dan melicinkan rambut

SAFI Shayla - Anti Kelemumur
Menghilangkan kelemumur dan kegatalan kulit kepala

SAFI Shayla - Hitam Menawan
Menyerlahkan kilauan rambut hitam yang sihat dan lembut

SAFI Shayla - Kawalan Rambut Rosak
Merawat dan mengawal rambut rosak dan kasar


SAFI Shayla - Segar Bermaya
Membuatkan rambut kelihatan lebih segar dan bermaya


SAFI Shayla - Kawalan Rambut Gugur
Mengawal keguguran rambut akibat kerapuhan


SAFI Shayla - Itch-Kontrol
Mengawal kulit kepala berkeruping dan menyamankan


SAFI Shayla - Kawalan Minyak
Mengawal lebihan minyak serta menyamankan

SAFI Shayla juga mengeluarkan produk perapi rambut dan penyegar kulit kepala agar rambut lebih lembut dan terurus serta kulit kepala segar dan sihat selepas bersyampu.. Antaranya ialah :-

SAFI Shayla - Perapi Rambut
Rambut lembut dan terurus

SAFI Shayla - Penyegar Kulit Kepala
Kulit kepada segar, nyaman dan kekal wangi

SAFI Shayla - Penyegar Kulit Kepala
Kulit kepala segar, nyaman dan sihat


Walaupun terdapat banyak jenama syampu antarabangsa yang masuk ke dalam pasaran syampu untuk wanita bertudung pada masa ini, SAFI Shayla masih mampu untuk berdiri dan ianya terbukti apabila SAFI Shayla telah memenangi beberapa anugerah seperti Marketing Excellence Awards 2015 dan Effie Award 2016 di mana SAFI Shayla telah merangkul 3 emas dan 1 perak bagi kedua-dua anugerah tersebut. Ini membuktikan bahawa pengguna-pengguna SAFI Shayla mempercayai bahawa rangkaian syampu ini mampu memberi solusi kepada masalah rambut seperti rambut gugur dan gatal kulit kepada yang dihadapi oleh wanita bertudung.. Pengguna-pengguna setia SAFI Shayla juga mengatakan bahawa #HanyaSAFIShaylaUntukSaya..


Pengguna juga boleh mendapatkan SAFI Shayla di dalam bentuk fleksi.. melihat kepada keadaan ekonomi yang mencabar, pengguna mula mencari produk yang lebih murah dan menjimatkan.. Pada masa yang sama memberikan nilai dan kualiti yang tinggi... Kebanyakan pengguna mengurangkan kadar perbelanjaan tetapi masih berusaha untuk mendapatkan barangan berkualiti untuk melengkapi keperluan isi rumah..


Dengan SAFI Shayla Pek Fleksi, pengguna boleh mengguna terus atau digunakan sebagai pek isian semula ataupun sebagai pek kembara. Kami mengekalkan kualiti syampu agar keberkesanannya boleh dinikmati pada harga yang lebih jimat.. - Puan Mahsuri Sulaiman, Pengurus Pemasaran SAFI.

Ingin ketahui apakah pandangan pengguna terhadap syampu untuk wanita berhijab? Jom tonton video dibawah ini...




Untuk maklumat lanjut tentang jenama SAFI, sila layari :-






BACA JUGA :-

SAFI Shayla Pek Fleksi : Pelbagai Fungsi Untuk Lebih Jimat Tanpa Kompromi

Monday, September 26, 2016
Assalamualaikum wbt..

SAFI Shayla Pek Fleksi : Pelbagai Fungsi Untuk Lebih Jimat Tanpa Kompromi  |  Rasanya dah banyak kowt aku guna syampu seumur hidup aku ni.. Berbagai-bagai syampu aku cuba.. Ada yang sesuai dan ada yang tak sesuai.. Kalau kena yang tak sesuai tu, alamatnya berguguranlah helaian rambut aku ni haa.. Time mula-mula Safi Shayla diperkenalkan, akulah orang pertama yang terlebih excited nak mencuba Safi Shayla ni sebabnya Syampu Safi Shayla ni khas untuk wanita bertudung.. Masa tu aku masih mencari-cari syampu yang sesuai untuk aku.. Bila dah cuba Safi Shayla ni, ternyatalah sangat sesuai dengan rambut aku yang berkeladak time tu.. Haha..

Kalau dulu Safi Shayla ni dikeluarkan dalam botol macam syampu-syampu lain.. Tapi sekarang Safi Shayla dah berevolusi baru dengan Pek Fleksi lebih jimat dan lebih murah.. Jom ikut aku selongkar apakah yang tersirat dan tersurat disebalik Pek Fleksi Safi Shayla ni..

SAFI Shayla pilihan aku

Sepertimana yang korang tahu, rambut adalah mahkota bagi setiap wanita... Metafora ini seringkali dikiaskan kerana setiap helaian rambut yang menawan mampu memberikan keyakinan pada diri.. Rambut yang menawan pastinya lahir dari penjagaan yang rapi tidak kira dalam apa jua keadaan sekalipun.. Bagi individu bertudung, penjagaan rambut sememangnya dititikberatkan agar keadaan rambut sentiasa sihat dan bermaya..

Kalau dilihat kepada keadaan ekonomi yang mencabar sekarang ni, pengguna mula mencari produk yang lebih murah dan menjimatkan, pada masa yang sama dapat memberikan nilai dan kualiti yang tinggi.. Kebanyakan pengguna mengurangkan kadar perbelanjaan tetapi masih berusaha untuk mendapatkan barangan berkualiti untuk melengkapi keperluan isi rumah...

Memahami keperluan wanita bertudung moden, Safi Shayla rangkaian jenama syampu khas wanita bertudung yang diperkaya dengan Habbatus Sauda memperkenalkan satu solusi penuh inovasi iaitu Safi Shayla Pek Fleksi..

"Safi Shayla sebagai teman terbaik mahkota wanita bertudung berbangga untuk melancarkan satu lagi bentuk terbaru mudah guna buat semua wanita. Dengan Safi Shayla Pek Fleksi, pengguna boleh menggunakan terus atau digunakan sebagai pek isian semula, ataupun sebagai pek kembara... Kami mengekalkan kualiti syampu agar keberkesanannya boleh dinikmati pada harga yang lebih jimat." Jelas Puan Mahsuri Sulaiman, Pengurus Pemasaran Safi..

Menurutnya lagi, "Inovasi Pek Fleksi ini merupakan inovasi pertama dalam industri syampu.. Diambil dari perkataan "fleksibel" iaitu sesuatu yang boleh digunakan dalam pelbagai cara dan keadaan, Safi Shayla melengkapkan kehidupan wanita bertudung moden yang sentiasa mencari produk berkualiti pada harga mampu milik. Dengan satu syampu pada satu harga, pengguna boleh menggunakannya pada 3 keadaan yang berbeza."

Walaupun dah bertukar pek tetapi warna dan corak rekabentuk pada setiap variasi syampu Safi Shayla Pek Fleksi ini masih dikekalkan sama dengan format asal Safi Shayla Pek Pam dan botol supaya memudahkan pengguna-pengguna Safi Shayla untuk mencari produk ini.. Kalau pihak pengurusan tukar warna dan corak nanti susah pulak korang nak mengecam syampu ni.. Tu sebab warna dan corak dikekalkan.. 









Pek Fleksi ini didatangkan dalam saiz 480g bagi memudahkan para pengguna membaca kemana sahaja.. Malah, pek ini juga mesra alam dengan penggunaan plastik lebih kurang 65%... Macam yang korang tahu, Safi Shayla didatangkan dengan 8 variasi.. Yang mane satu pilihan korang?? Aku ofkos la yang kuning tu.. Oil Scalp Control - Untuk mengawal lebihan minyak dan menyamankan.. Aku memang mempunyai masalah kulit kepala berminyak.. Sekarang ni alhamdulillah dah ok sejak aku guna Safi Shayla ni...

Yang Pek Fleksi ni aku baru aje cuba.. Sebab sebelum ni aku guna yang dalam botol... Tapi khasiatnya sama aje dengan yang botol cuma yang bezanya pek nya sahaja... Dulu botol sekarang Pek Fleksi.. Hehe.. 

Tengahari tadi baru aku rasmi Safi Shayla Pek Fleksi ni sebenarnya.. Kebetulan syampu aku yang dalam botol tu dah habis, so boleh la rasmi yang Pek Fleksi ni pulak... Macam biasalah, selepas syampu rambut mesti rasa terlebih selesa kulit kepala ni.. Rasa nyaman gile kowt.. Dah alang-alang nak keluar bershopping dan kepala pown rasa selesa, mula la mood nak melawo datang tetiba... Haha.. Tengah mood elok ni la boleh nak bergaya dengan shawl bagi.. So, petang tadi aku memilih untuk mengenakan shawl dari Sugarscarf peach colour.... Kemain agik ko...!! Haha... Alah bukan selalu kowt nak melaram.. Ye dak??


Okeh dipendekkan cerita, produk ini boleh di dapati di seluruh Malaysia termasuk pasaraya dan pasaraya hyper utama pada harga RM 14.65..

Untuk maklumat lebih lanjut mengenai jenama SAFI,
sila layari :-

Facebook

Instagram

Youtube