Top Social

Image Slider

Showing posts with label healthy. Show all posts
Showing posts with label healthy. Show all posts

Kitsui Puraria B-Up Membantu Menganjalkan Payudara Yang Kendur

Friday, October 11, 2019
Kitsui Puraria B-Up Membantu Menganjalkan Payudara Yang Kendur  |  Kemain serius lagi tajuk entry kali ni ye!.. Hehe..  Jangan tak tahu ye, masalah payudara kendur dan leper ini merupakan salah satu masalah terbesar bagi kaum wanita.. Masalah ini juga boleh menyebabkan hilangnya keyakinan diri dan lebih teruk bila perasaan rendah diri mula bercambah.. Selalunya ini terjadi dikalangan ibu-ibu yang telah melahirkan dan menyusukan anak dimana aset mereka tidak lagi secantik dan segah zaman anak dara dulu.. Betul tak? Haaa macam tanya pada diri sendiri jerk tu.. Haha!!

Bukan takat ibu-ibu jerk alami masalah sebegini, tetapi ada juga yang rasa 'down' bila mana aset mereka lebih kecik dan tak seimbang dengan saiz badan serta umur mereka sehinggakan nak cari pakaian dalam pun susah.. Silap-silap terpaksa pakai pakaian dalam budak-budak.. Haaaa siapa yang alami masalah ni, angkat tangan... Hiks.. Tak payah nak sedih sangat ye korang-korang semua, kali ni aku nak share dengan korang satu produk supplement yang boleh menganjal dan menyeimbangkan payudara iaitu Puraria B-Up dari Kitsui 1 jenama terunggul di hati pengguna..


Penyelesaian Terbaik Masalah Keputihan, Kegatalan dan Bau Pada Bahagian Intim Wanita Dengan Gynofit Lactic Acid Vaginal Gel

Wednesday, September 11, 2019
Penyelesaian Terbaik Masalah Keputihan, Kegatalan dan Bau Pada Bahagian Intim Wanita Dengan Gynofit Lactic Acid Vaginal Gel  |  Assalamualaikum wbt.. Hai korang.. Lama betul rasa tak update story kat sini... Almaklumlah kebizian melanda sejak kebelakangan ni.. Ok, kali ni nak share dengan korang tentang bagaimana cara kita sebagai seorang wanita untuk menjaga bahagian intim kita dengan baik supaya tidak mengundang sebarang masalah ataupun penyakit sehingga hilang keyakinan diri..

ubat keputihan

Jangan ingat paras rupa dan badan sahaja ye harus kita beri perhatian dalam penjagaan diri.. Bahagian intim juga perlu dijaga dengan sebaik mungkin.. Buat semua wanita diluar sana, aku ingin tekankan disini bahawa penjagaan bahagian intim perlu diberi perhatian terutamanya bagi korang yang dah berkahwin.. Aku yakin, korang juga inginkan bahagian intim korang sentiasa berada dalam keadaan rapi dan bersih bukan? Kalau tak terjaga, mana mahunya berada dalam keadaan yang baik.. Betul tak? Jadi, kat sini aku nak kongsikan dengan korang cara bagaimana untuk menjaga bahagiaan intim dengan baik dimana ia adakah jalan penyelesaian terbaik bagi masalah keputihan, kegatalan dan bau pada bahagian intim dengan Gynofit Lactic Acid Vaginal Gel

Penyelesaian Terbaik Masalah Keputihan, Kegatalan dan Bau Pada Bahagian Intim Wanita Dengan Gynofit Lactic Acid Vaginal Gel

ubat keputihan

Aku yakin ramai wanita diluar sana mengalami masalah dibahagian intim tetapi mungkin ada dikalangan mereka yang malu untuk bertanya atau mencari cara bagi menyelesaikan masalah tersebut.. Jangan malu ye kengkawan.. Kalau malu bertanya boleh sesat jalan tau.. hehe.. Jadi, carilah jalan penyelesaian tersebut supaya tidak mengundang masalah dan penyakit yang lebih serius..

Ada tak dikalangan korang mengalami rasa pedih ketika membuang air kecik, gatal dibahagian sulit secara berterusan, faraj berbau terutamanya selepas hubungan seks dan keluar cecair jernih, putih atau kuning yang dinamakan sebagai keputihan dari faraj? Jika korang mengalami situasi tersebut, korang boleh terdedah dengan BV (Bakteria Vaginosis).. Ini boleh menyebabkan seseorang itu hilang keyakinan diri.. Jangan bimbang kerana Gynofit Lactic Acid Vaginal Gel dapat membantu anda! Penyelesaian terbaik masalah keputihan, kegatalan dan bau pada bahagian intim wanita adalah Gynofit Lactic Acid Vaginal Gel..

Kembalikan Keyakinan Diri Dengan Gynofit Lactic Acid Vaginal Gel


ubat keputihan

Kenapa perlu mengambil ubat preskripsi yang keras dan mempunyai banyak kesan sampingan sedangkan korang masih mempunyai cara semulajadi, selamat dan mudah untuk menghapuskan gejala-gajala tersebut.. Dengan Gynofit Lactic Acid Vaginal Gel, korang dah tak perlu mengalami rasa pedih ketika membuang air kecil, kegatalan tiada lagi, bebas dari bau yang kurang menyenangkan, seluar dalam tidak rosak lagi dengan cecair yang keluar dari faraj dan tak perlu bergantung dengan ubat preskripsi lagi...

Kalau korang nak tahu, fungsi utama Gynofit ini adalah merawat Bakteria Vaginosis (BV) dan melembapkan bahagian intim wanita.. Apa punca sebenar Bakteria Vaginosis ini? Haaa antara puncanya adalah :-
  • Mengandung
  • Kencing Manis
  • Tekanan
  • Penggunaan Tampon
  • Sering terkena jangkitan di bahagian intim
  • Pengambilan pil
  • Antibiotik
  • Kolam renang
ubat keputihan

Gynofit adalah produk buatan Switzerland yang merupakan gel lembut, mudah dan efektif untuk merawat gejala dan menyelesaikan masalah BV daripada terus merebak rasa gatal, pedih, bau yang kurang menyenangkan dan kekeringan. Gynofit sejenis gel yang bukan sabun pembersih.. Ia dicipta oleh pakar sakit puan dan disyorkan oleh doktor di seluruh dunia yang telah terbukti berkesan secara klinikal dan selamat digunakan walaupun ketika mengandung.. Telah ramai yang mencubanya dan mendapat manfaat darinya...

Gynofit Acid Lactic Gel ini didatangkan dalam aplikator steril yang bersih dan selamat digunakan.. Satu kotak mengandungi 6 unit Gynofit.. Packagingnya sangat comel dan kecil molek.. Jadi, mudah nak  bawak ke mana sahaja.. Selit jerk dalam handbag dan boleh digunakan pada bila-bila masa diperlukan.. Lagi pun korang dah tak perlu nak fikir tenang pencemaran terhadap produk ni sebabnya packagingnya diyakini selamat..

Kebaikan Gynofit Lactic Acid Vaginal Gel

ubat keputihan

Tahukah anda? Sekitar 10% - 30% wanita hamil akan mengalami Bakteria Vaginosis (BV) semasa mengandung.. Mempunyai BV semasa mengandung dapat meningkatkan risiko kelahiran pra matang dan bayi mempunyai berat yang rendah serta jangkitan rahim selepas bersalin. Jangan bimbang, Gynofit dapat membantu merawat Bakeria Vaginosis.. Nak tahu tak apakah kebaikan Gynofit? Haaa antara kebaikannya adalah :-
  • Lembut dan efektif
  • Mengandungi bahan semulajadi iaitu Lactic Acid dan Glycerin
  • Membenteras bakteria
  • Bebas pengawet dan bau
  • Sesuai digunakan selepas bersalin, menopous dan selepas menjalani rawatan kemoterapi
  • Bersih dan mudah digunakan
Gynofit Lactic Acid Vaginal Gel ini bertindak dengan cepat terhadap kegatalan dan iritasi serta menghalang bau yang tidak menyenangkan. Ia juga boleh mengawal flora faraj serta melindunginya apabila mengambil antibiotik.. Untuk penggunaannya pula, tiada sekatan penggunaan dan tiada interaksi dengan ubat lain.. Paling penting, Gynofit ni bebas hormon, bebas paraben dan bebas kimia berbahaya.. Jadi, korang boleh menggunakannya tanpa perlu ada rasa risau kerana ia selamat digunakan.

Kesan Penggunaan Gynofit Lactic Acid Vaginal Gel

ubat keputihan

Untuk pengetahuan korang semua, Gynofit ni menggunakan sistem yang menggabungkan gliserin dan dua asid pelindung (levulinc dan anisic acid). Asid ini membantu menyeimbangi pH bahagian intim kita dan melindunginya daripada jangkitan bakteria. Antara kandungan Gynofit ini adalah aqua, propyleneglycol, hydroxyproply methyl cellulose, sodium lactate, lactic acid, glycogen, p-anisic acid, levulinic acid dan sodium hydroxide.

Antara kesan yang korang akan rasai selepas penggunaan Gynofit Lactic Acid Vaginal Gel ini antaranya :-
  • Tiada lagi masalah ketidakselesaan di bahagian alat sulit
  • Kembalikan keyakinan diri
  • Menjadikan hubungan intim lebih memuaskan
  • Kawasan faraj menjadi lebih sihat dan bersih
Cara Guna Gynofit Lactic Acid Vagina Gel

ubat keputihan

Disyorkan pakai pada waktu malam dan rasai perbezaan pada keesokan harinya.. Ok, dalam penggunaan gel ni, ia akan diserap melalui membran mukus dimana ia dapat membuang sel kulit mati dan kulit menjadi lembap.. Bukan itu sahaja tau, ia juga dapat mengawal keseimbangan flora faraj dan pH kawasan intim.. Jadi, korang tak akan rasa kekeringan dan iritasi lagi.. 

Gynofit Lactic Acid Vaginal Gel ini juga menyokong perkembangan tisu, bebas daripada masalah walaupun ketika mengandung atau menyusu, menghindar vaginosis serta hubungan seksual menjadi lebih memuaskan. Oh ya, untuk maintenance tips bagi mengelakkan masalah berulang, 2 aplikator setiap selepas datang bulan.. Harus diingat ye, dilarang sama sekali menggunakan gel faraj ini ketika datang bulan.. Paling best, remaja perempuan (anak dara) juga boleh menggunakan produk ini.. Haaa bukan kita yang dah kawen je boleh guna tau.. Anak dara pun boleh!

Testimoni Penggunaan Gynofit Lactic Acid Vaginal Gel Daripada Lea Azleeya


Orite, aku sendiri dah cuba Gynofit Lactic Acid Vaginal Gel ni dan aku akui keberkesanannya.. Pada mulanya agak takut jugak nak cuba.. Almaklumlah, cara gunanya agak berbeza.. Biasanya aku hanya guna pembersih keintiman wanita jerk.. Now, aku teruja nak cuba gel faraj Gynofit ni pulak sebab tengok feedback dari penguna lain sangat positif.. Mulanya ingat agak susah untuk gunakan gel faraj gynofit ni, rupanya bila dah ikut step yang betul, mudah sahaja.. Tekstur gelnya pun sangat lembut... 

Pengalaman kali pertama menggunakannya, aku pilih untuk guna pada waktu yang disyorkan iaitu pada waktu malam... Bila bangun pagi, memang betul aku dapat merasai keselesaannya... Tiada lagi masalah ketidakselesaan di bahagian keintiman dan aku rasa lebih bersih... Ini membuatkan aku rasa lebih yakin pada diri aku untuk melalui sepanjang hari dan berhadapan dengan orang ramai.. Satu lagi aku suka sangat packagingnya yang kecil molek sebabnya mudah aku bawak kemana sahaja.. Tak seperti pencuci kewanitaan dimana aku terpaksa angkut botol yang agak besar untuk kesana sini.. Sangat leceh!! 

Masalah Kawasan Intim Selesai Dengan Gynofit Lactic Acid Vaginal Gel.. Gel Faraj Yang Diyakini Selamat Dan Berkesan Oleh Pakar Sakit Puan!

ubat keputihan

Bagi korang yang bergelar wanita yang mempunyai masalah bahagian keintiman, janganlah malu atau segan untuk mencari jalan penyelesaian bagi masalah keintiman yang korang hadapi.. Kalau malu dan buat tak tahu, kelak ia boleh mengundang kepada masalah atau penyakit yang lebih serius.. Jadi, carilah jalan penyelesaian bagi masalah korang tu dan aku sangat recommend korang guna Gynofit Lactic Acid Vaginal Gel ni kerana gel faraj ini diyakini selamat dan berkesan oleh pakar sakit puan... Tak perlu ragu untuk mencubanya.. Kembalikan keyakinan diri anda dengan Gynofit Lactic Acid Vaginal Gel.. Oh ya, gel faraj ini juga dibekalkan di hospital swasta terutamanya..


Untuk dapatkan Gynofit Lactic Acid Vaginal Gel ini dan info lanjut tentang produk, sila layari :-

💬 Telefon : 03-8210 5261  |  012-317 6022
💬 Email : info@vinovapharma.com


ARWA Minuman Tambahan Yang Sedap No.1 Untuk Kulit Berasaskan Makanan Sunnah

Tuesday, August 27, 2019
ARWA Minuman Tambahan Yang Sedap No.1 Untuk Kulit Berasaskan Makanan Sunnah  |  Assalamualaikum.. Hai korang! Ada bende yang aku nak share dengan korang ni.. Baru-baru ni aku diperkenalkan dengan satu brand minuman tambahan ni.. Rasa dia memang best sangat.. Sekali minum, eh! rasa nak lagi.. Rasanya kalau ikut hati, habis sekotak sehari.. haha.. Serius sedap.. Nak tau tak minuman apa yang aku minum? Haa minuman itu adalah ARWA, minuman tambahan yang sedap No.1 untuk kulit berasaskan makanan sunnah..



ARWA Minuman Tambahan Yang Sedap No.1 Untuk Kulit Berasaskan Makanan Sunnah

Tidak dinafikan dipasaran sekarang terdapat pelbagai jenis minuman tambahan yang dijual.. Namun begitu aku nak korang tahu ARWA merupakan minuman tambahan yang agak special berbanding yang lain kerana ia adalah minuman yang boleh di minum setiap hari oleh seisi keluarga.. Apa yang menariknya lagi, minuman ini mengetengahkan penggunaan pelbagai jenis makanan sunnah di dalam satu sajian seperti kurma, madu, habbatus sauda, kismis, zaitun, delima dan lain-lain lagi yang benar-benar telah menjadikan minuman ARWA ini lain daripada yang lain. Boleh minum di rumah dengan keluarga.


Kalau korang nak tahu, minuman ARWA ini bukan sahaja sedap malah dapat memberi fungsi tambahan lain yang tidak disangka-sangka.. Sebagai contoh ARWA Coklat Kurma dapat membantu memulihkan pesakit ekzema terutamanya di kalangan kanak-kanak manakala ARWA Susu Kurma Strawberi pula dapat membantu menambahkan susu badan untuk para ibu yang sedang menyusukan anak dan ARWA Coklat Mocha pula dapat melawaskan perut bagi mereka yang menghadapi masalah kurang lawas sekaligus dapat mengempiskan perut yang buncit..

Ok, sepertimana yang aku katakan tadi, minuman ARWA ni didatangkan dalam 3 perisa iaitu :-
  • ARWA Susu Kurma Strawberi
  • ARWA Minuman Coklat Kurma
  • ARWA Minuman Coklat Mocha
ARWA Susu Kurma Strawberi

ARWA Minuman Coklat Kurma

ARWA Minuman Coklat Mocha

Aku suka ketiga-tiga perisa ARWA ni.. Setiap perisa memberi rasa istimewa yang tersendiri.. Selalunya aku hanya layan minuman bercoklat sahaja.. Tapi untuk ARWA, perisa strawberinya pun aku layan sebabnya sedap sangat rasa dia.. Sweet-sweet gitu!!


ARWA Berasaskan Makanan Sunnah

Sebut sahaja makanan sunnah, kita dah dapat bayangkan betapa berkhasiatnya setiap makanan sunnah itu.. Bila digunakan di dalam minuman tambahan, sudah pastinya minuman tersebut memberi banyak manfaat kepada kita kan.. Jadi, ARWA sememangnya minuman tambahan yang kaya dengan makanan sunnah.. Jom kita lihat khasiat bagi setiap makanan sunnah yang terkandung di dalam minuman ARWA ini..


Kurma
  • Menguatkan memori
  • Membekalkan tenaga dengan segera
Madu
  • Melembapkan kulit
  • Menyembuhkan luka
Kismis
  • Mencerdaskan minda
  • Membaiki tona wajah dan keanjalan kulit
  • Membantu mengurangkan tekanan darah tinggi
Delima
  • Baik untuk kesihatan usus
  • Mampu melindungi dan memperbaiki sel kulit mati dari dalam
  • Mengatasi kulit bermasalah dan mengatasi kulit kering
Buah Zaitun
  • Merawat kerosakan rambut
  • Mencegah kulit daripada penuaan
  • Mengatasi masalah kulit jerawat dan parut
Habbatus Sauda
  • Meningkatkan stamina
  • Menambahkan susu badan
  • Merawat ekzema dan asma
Za'faran
  • Menguatkan daya ingatan
  • Menghindarkan batuk dan selsema
  • Merawat kulit bermasalah secara lembut dan semulajadi
Al Manna
  • Mampu merendahkan tahap kolestrol
  • Amat sesuai untuk pembesaran kanak-kanak
  • Meredakan ketidakselesaan perut dan tekak

Kebaikan Minuman Tambahan Arwa

Bila dapat tahu dalam minuman ARWA ni terkandung pelbagai jenis makanan sunnah, aku memang terus aje decide untuk cuba.. Alhamdulillah memang tak mengecewakan bilamana rasanya sangat sedap.. Tambahan lagi minuman ini sememangnya berkhasiat dan memberi banyak manfaat kepada kesihatan terutama kulit.. ARWA ni minuman no.1 untuk kulit tau.. Haaa jangan tak tahu.! Jom lihat kebaikan yang ada pada setiap minuman ARWA ini..


1. ARWA Susu Kurma Strawberi

ARWA Strawberi ini merupakan susu kambing berperisa strawberi. Ia mengandungi vitamin C dan 8 makanan sunnah seperti delima, madu, habbatus sauda, kismis, buah zaitun, al manna dan za'faran. Antara kebaikan yang ada pada minuman berperisa strawberi ini antaranya :-
  • Mencerahkan kulit
  • Mengurangkan jerawat
  • Membatu meningkatkan sistem imun badan
  • Anti-Penuaan
  • Imunisasi badan
  • Memberi tenaga
  • Menaikkan hemoglobin (Hb)
  • Membantu masalah penghadaman antioksidan


2. ARWA Minuman Coklat Kurma

ARWA Coklat Kurma ini pula merupakan keluaran terbaru daripada Imanni Skinz, sebuah syarikat bumiputera yang diusahakan oleh anak tempatan. ARWA Minuman Coklat Kurma tanpa gula putih dan maltodekstrin ini bukan saja sedap malah boleh membantu memberikan khasiat untuk kesihatan dan kecantikan kulit.. Apa specialnya dengan minuman coklat kurma ini adalah ia boleh diminum oleh kanak-kanak.

Kalau korang nak tahu, ARWA Coklat ini bukanlah susu coklat biasa-biasa tetapi ianya minuman coklat yang di ekstrak dari buah koko dan di tambah dengan 8 jenis makanan sunnah seperti delima, madu, habbatus sauda, kismis, buah zaitun, al manna dan za'faran. Antara kebaikannya :-
  • Penggalak susu ibu
  • Memberikan tenaga
  • Melegakan sembelit
  • Membantu merawat ekzema dan gatal-gatal
  • Khasiat untuk ibu hamil / menyusu meningkatkan IQ anak
ARWA Coklat Kurma ni special sikit sebabnya ia berkesan sebagai milk booster hingga boleh ke tahap bengkak susu.. Dah ada tau testimoni dari pengguna ARWA ni dimana susu badan mereka tidak drop walaupun berpuasa malahan semakin bertambah.



3. ARWA Minuman Coklat Mocha

Di awal tadi aku dah cite tentang ARWA Coklat Mocha ni kan dimana ia dapat melawaskan perut bagi mereka yang mempunyai masalah penghadaman dan juga perut buncit.. So, kalau rasa ada masalah tersebut bolehlah try coklat mocha ni.. Sedap tau.. Selain mengandungi 8 jenis makanan sunnah, ARWA Coklat Mocha ni juga terkandung bahan aktif Garcinia Cambogia dimana ia terkandung Asid Hidroksi Sitrik (HCA) yang bertindak sebagai bahan yang merencat selera makan dan mengurangkan berat badan serta HCA pula mengurangkan aktiviti penting enzim ATP-Citrate Lyase yang terlibat dalam metabolisme lemak. Antara kebaikannya pula :-
  • Mempercepatkan pengecutan rahim semasa proses berpantang dan menambah susu badan
  • Meningkatkan hormon sorotonin dalam otak untuk mengurangkan rasa lapar dan memberikan tenaga
ARWA Coklat Mocha ini tidak sesuai untuk ibu hamil dan kanak-kanak dan ianya hanya sesuai untuk kaum lelaki dan wanita dewasa yang tidak hamil dan tidak menyusu sahaja.. 

Oh ya, untuk ARWA Coklat Kurma dan ARWA Susu Kurma Strawberi pula ia sesuai untuk diminum oleh seisi keluarga beermula dari usia 10 bulan dan ke atas. Untuk kanak-kanak dalam usia yang masih kecil, disarankan hanya diberi 1/2 sachet sahaja.. ARWA Coklat Kurma boleh membantu masalah ekzema dan turut membantu dalam menambahkan susu ibu (milk booster) begitu juga dengan Susu Kurma Strawberi boleh dijadikan sebagai milk booster.

Testimoni Pengguna Minuman ARWA





Minuman Tambahan ARWA Untuk Kesihatan dan Kecantikan Kulit

Apa maksud ARWA ni ye? Haa kalau korang nak tahu, ARWA ni maksudnya adalah memberi minum sampai puas, segar, terpenuhi dan menyenangkan. Dok bercerita pasal  ARWA dari tadi, last-last baru nak cite tentang maksudnya kan.. Hehe..

Happy gile kan bila dapat minum minuman yang super duper sedap ni dan dalam masa yang sama juga dapat memberikan semua khasiat yang ada untuk tubuh kita.. Serius sedap sangat minuman ARWA ni dan rasanya pun tak terlalu manis.. Ngam-ngam kata orang.. Selain rasanya yang sedap, aku juga tertarik dengan packagingnya terutamanya kotak minuman ini sangatlah menarik perhatian.. Designnya saja dah boleh menambat hati pengguna.. Tu belum rasa lagi.. Kalau dah rasa memang  nak lagi dan lagi..


Didatangkan dalam bentuk sachet yang mudah dibawa kemana-mana sahaja.. Jadi, tak perlu nak bawak botol yang besar atau bekas yang besar semata-mata nak menikmati ARWA ni.. Ambil dua tiga sachet, campak jerk dalam handbag.. Bila-bila masa saja boleh bancuh dan minum.. Kalau korang nak tahu, minuman ini sangat bagus kerana tanpa Maltodekstrin, tanpa gula putih dan rendah kalori. Ia digantikan dengan gula nano yang lebih rendah kalori dan lebih selamat.

Jom rawat masalah ekzema dengan ARWA, insyaallah dengan izin ALLAH.. Setidak-tidaknya anak akan minum dengan rasa sedapnya dan semakin sihat dalam satu masa. Bagi penggemar minuman coklat dan susu macam aku ni, jom pakat cuba produk ARWA yang ohsemnessss ni.. Aku yakin korang akan sukakannya.. Sekali cuba pasti nak lagi! Moh kita pakat sokong produk muslim yang diusahakan oleh anak tempatan ini..

Cara Penyediaan Minuman ARWA


Boleh juga dipelbagaikan sajian dengan lebih menarik.. Ikuti resepi smoothie dibawah..




Harga Minuman ARWA
Harga Asal : RM35
Harga Promosi : RM28

( 1 kotak : 10 sachet x 25gram )


Untuk sebarang pembelian dan info lanjut, sila layari :-

Rahsia Tidur Lena Dengan Bantal Das Abdul Global

Friday, August 23, 2019
Rahsia Tidur Lena Dengan Bantal Das Abdul Global | Holaaaa!! Uih seminggu dua ni selesa betul aku tidur tak macam sebelum ni.. Rasa cam tidur dekat hotel jerk.. Mana taknya, aku sekarang dah menukar bantal tidur aku yang biasa kepada yang luar biasa.. Bantal apa agaknya tu ye.. Haaa kalau korang nak tau rahsia tidur lena aku adalah disebabkan bantal empuk ala-ala hotel iaitu bantal Das Abdul Global.. Memang wajib beli dan letakkan dalam bedroom di rumah sendiri kan.. Rasanya ramai yang dah familiar dengan jenama bantal ni kan.. Femes kot jenama ni.. Bila sebut aje bantal tidur terus teringat Das Abdul Global (DAG).. Ingat DAG, ingat bantal hotel.. hah gittewww!! Apa yang bestnya dengan bantal DAG ni? Jom aku story kat korang..

   
Bantal Das Abdul Global Empuk Dan Selesa

Nak dijadikan cerita, baru-baru ni aku sekali aku aku mengalami sakit belakang dan juga leher dek kerana bantal tidur aku agak keras dan dah lama tak bertukar.. Bila dah selalu sangat mengalami masalah tersebut, aku apa lagi riki-riki la bantal tidur yang best dan empuk.. Kebetulan pulak ada kawan rekemen beli bantal Das Abdul Global.. Katanya bantal DAG ni macam bantal kat hotel tu.. Perghh memang syok la tidur kalau camtu.. Mau tak bangun  nanti ni.. Haha..


Bila dah tau tentang bantal DAS Abdul Global ni terus aje order tanpa bertangguh.. Tak sabarnya nak dapatkan tidur yang selesa time tu.. hehe.. Nak order kena isi form dekat laman web mereka.. Lepas tu tunggu pihak HQ hubungi kita melalui whatsapp dan seterusnya reseller yang berdekatan akan COD bantal kepada kita.. Andai kata dekat kawasan korang takde reseller, maka pihak HQ akan hantar pesanan korang melalui pos.. Alhamdulillah, kat tempat aku ada reseller DAG.. Servis memang cepat dan terbaik daripada pihak HQ hinggalah ke Reseller.. Sangat puashati..


Untuk permulaan ni aku hanya beli satu biji bantal sahaja dahulu sebagai percubaan.. Hehe.. Aku macam biasala, kalau beli pape kene cuba dulu.. Kalau ok, baru repeat order.. Hiks.. Bila bantal DAG dah sampai ke tangan aku, kemain tak sabar aku nak cuba.. Yang pastinya bantal DAG ni sangatlah empuk dan selesa weh!! DAG ni banyak banyak jenis sebenarnya tapi kali ni aku pilih yang H-Class Classic.. Bantal ni bukan saja empuk dan selesa tapi bantal ni juga mempunyai ciri-ciri hygiene tak berdebu dan anti alergik.. Memang sangat recommended kerana Das Abdul Global adalah antara brand bantal terbaik di Malaysia..

Kelebihan Bantal H-Class Classic

H-Class Classic merupakan koleksi bantal 4 bintang.. Mempunyai ciri-ciri hygiene yang tidak berdebu dan anti alergik.. Bantal ini sangat bagus untuk mereka yang mempunyai masalah asma.. Bantal ini juga sangat selesa, tidak panas, lembut dan gebu dimana ia diperbuat daripada bahan yang empuk sesuai dengan tesktur kepada dan bahu.. Bantal ini mudah untuk dicuci dan dijaga.. Ia tidak memerangkap lembapan seperti habuk dan peluh yang boleh menyebabkan bantal menjadi lembab, busuk, gatal dan tekstur dalaman menjadi lembik.. Boleh dibasuh menggunakan washing machine..


Material : Polyester (Fiber) Hollowfill
Saiz bantal : 19" x 29"
Berat : 900gram

Ok, untuk bantal H-Class-Classic ni harga memang mampu milik dan bersesuaian dengan bajet aku.. Banyak jenis lagi sebenarnya jenis lain yang boleh korang pilih mengikut bajet dan keselesaan masing-masing.. Kalau korang nak jugak macam aku ni, korang boleh beli dengan harga seperti dibawah ni.. Murah weh!! Berbaloi-baloi.. Lagi pun bantal DAG ni senang dan mudah untuk dijaga.. Tidak perlu bersusah payah atau memerlukan alatan khas, cukup sekadar dibasuh dengan menggunakan mesin basuh ataupun boleh dijemur sahaja.. Dengan penjagaan yang baik, bantal ini boleh bertahan sekurang-kurangnya 2 tahun..


Rahsia Tidur Lena Dengan Bantal Das Abdul Global

"A good pillow is key to a good night;s sleep. Everyone must choose a right pillow for a better sleep couse good pillow is as important as having a comfortable, supportive mattress for a good night's sleep"..


Rahsia tidur yang lena adalah dengan bantal yang empuk.. Inilah rahsia tidur lena aku.. Bantal Das Abdul Global, bantal untuk tidur lena dengan selesa... Boleh terlajak tidur tau dengan bantal Das Abdul Global ni.. Haha.. Kalau korang nak tahu, DAG ini adalah antara jenama bantal taraf hotel yang terbaik di Malaysia dan bantal hotel DAG ini amat berkualiti tinggi.. Tak rugi beli bantal DAG ni sebabnya ia menjaminkan keselesaan dan tidur yang lena.. Tak de lagi dah masalah sakit leher ke, sakit kepala ke.. Semuanya dapat diatasi dengan bantal DAG ini..


Bagi korang ada masalah tidur tu, bolehlah cuba bantal DAG ni ye.. Mana tau ianya dapat menyelesaikan masalah tidur korang tu.. Cam aku sendiri dah cuba dan ianya memang dapat solve problem yang aku hadapi.. Terdapat banyak pilihan bantas Das Abdul Global ni antaranya :-
  • Polyester Helix DAG
  • H-Class Classic
  • H-Class Pro
  • Microfiber M3
  • Cong Codei
  • Organic Pillow
  • Memory Foam
  • White Duck Down Feather

Lagi mahal harganya lagi berkualiti bantalnya.. Jadi, pilihan ditangan korang.. Mengikut bajet dan keselesaan.. Jom pakat guna bantal hotel DAG pillow ni untuk dapatkan tidur yang lena dan selesa.. Aku dah, korang bila lagi tu?


Oklah, untuk dapatkan bantal DAG ni korang boleh terus layari laman web mereka untuk membuat tempahan.. Ingat ye, bantal yang baik adalah kunci kepada tidur malam yang lena dan selesa... Untuk sebarang pembelian dan info lanjut, sila layari :-



Kekal Sihat Dan Dilindungi Sepanjang Bulan Ramadan Dengan Dettol!

Tuesday, May 21, 2019
Kekal Sihat Dan Dilindungi Sepanjang Bulan Ramadan Dengan Dettol! |  Amalan kebersihan dapat membantu melindungi keluarga anda daripada 100 jenis kuman yang berbahaya. Setiap tahun, sepanjang bulan Ramadan iaitu bulan kesembilan dalam kalender hijriah, umat Islam seluruh dunia akan menjalani ibadah berpuasa. Selain itu, bulan Ramadan juga merupakan masa untuk umat Islam beribadat, bersolat, membuat kebajikan dan mengamalkan kesederhanaan dalam pelbagai aspek.  


Waktu berbuka atau iftar adalah masa untuk seisi keluarga dan sahabat handai bertemu sambil menikmati hidangan makanan dan iftar dikira tidak lengkap tanpa mengunjungi bazar Ramadan terlebih dahulu!

Dettol Team at Bazaar Jalan Kuching

Bazar Ramadan bukan sahaja menawarkan pelbagai makanan dan minuman yang lazat setelah berpuasa seharian, malah memberi peluang kepada seluruh warga Malaysia untuk bersama-sama mengalami keistimewaan membeli-belah dalam suasana berbilang budaya yang meriah. Walaupun begitu, berasak-asak pada waktu petang dalam keadaan cuaca 2 yang panas dan lembap sambil memilih apa yang dikehendaki meningkatkan risiko diri anda terdedah kepada banyak kuman yang tidak kelihatan.

Ada pelbagai cara untuk melindungi anda dan keluarga anda daripada kuman dengan rangkaian produk Dettol. Sebagai jenama perlindungan kuman yang dipercayai sejak sekian lama, Dettol menjadikan tanggungjawabnya terutama pada bulan Ramadan ini untuk melindungi para keluarga di Malaysia dengan menggalakkan mereka mengamalkan amalan kebersihan dalam pelbagai keadaan.  


Pada bulan Ramadan ini, Dettol melindungi anda dan keluarga anda dengan :-
  • Sabun Tangan Dettol untuk mencuci tangan anda sebelum menyentuh makanan untuk sahur dan iftar;
  • Sanitiser Tangan Dettol boleh digunakan di mana-mana sahaja kerana ia boleh membersihkan tangan anda tanpa menggunakan air;
  • Cecair Antiseptik Dettol membasmi kuman di ruang dan permukaan di kediaman anda sempena menyambut ketibaan Hari Raya.
Sejak dilancarkan lebih 80 tahun yang lalu, Dettol merupakan peneraju dalam perlindungan daripada kuman dan membantu menjaga kesihatan para keluarga menerusi amalan kebersihan yang lebih baik. Menerusi produk terkenal seperti Antiseptic Liquid, Antibacterial Liquid Hand Wash dan Hand Sanitizer, Dettol melindungi keluarga anda daripada 100 jenis kuman yang berbahaya.


Pada bulan yang begitu bermakna sekali untuk umat Islam, adalah wajar untuk semua orang kekal sihat supaya mereka boleh menyambut Hari Raya Aidilfitri bersama keluarga dan rakan-rakan mereka. Dengan Dettol, kita boleh berasa yakin 100%.

Pengagihan Sabun Tangan Dettol di Bazar Ramadan

Dettol Team at Bazaar TTDI

Tahun ini, Dettol menggalakkan rakyat Malaysia untuk kekal sihat dan ceria dengan melindungi diri mereka daripada 100 jenis kuman yang berbahaya. Cara terbaik untuk  3 kekal sihat adalah dengan kerap membasuh tangan anda menggunakan Sabun Tangan Dettol. Jangan ketinggalan untuk bersama-sama mencari pasukan Dettol yang akan mengunjungi ke 20 buah bazar Ramadan di sekitar Lembah Kelang untuk meningkatkan kesedaran anda tentang amalan kebersihan tangan dan mengagihkan Sabun Tangan Dettol secara percuma kepada orang ramai!

Dettol Team at Bazzar Tasik Permaisuri

Untuk info lanjut, sila layari :-




Cara Kurangkan Berat Badan Secara Sihat Dengan Kapsul B'Natural

Thursday, May 02, 2019
Cara Kurangkan Berat Badan Secara Sihat Dengan Kapsul B'Natural | Fuhh runsing setaman bila berat badan naik.. Serius weh, memang risau gila kot kalau berat badan naik.. Baru-baru ni berat badan aku naik 3 kilo.. Time tu memang cuak gile.. Gelabah unta cari alternatif untuk turunkan balik berat badan.. Aku kalau dah naik, susah nak turun.. Haa itu masalahnya.. Roger kengkawan, ada la yang soh try Kapsul B'Natural sebabnya ia boleh kurangkan berat badan secara sihat.. Haa itu yang kita mahu!!.. Tak nak la turunkan berat badan tetapi memudaratkan kesihatan.. Itu bahaya namanya ye..


Ritu sibuk cari jamu untuk dalaman.. Dah jumpa Jamu Rahsia Bidan Kampung untuk rawat keputihan.. Now, nak turunkan berat badan pulak.. Trylah Kapsul B'Natural ni pulak juga dari Jamu Rahsia Bidan Kampung.. Dibawah bumbung yang sama tau.. Dah percaya satu jenis jamu, nak la cuba jamu kurus pulak.. Hehe.. Lagi pun ia diperbuat daripada herba semulajadi.. Yakin la sikit nak consume..

Mula-mula tak berani jugak nak ambil kapsul ni.. Tetapi selepas aku baca detail tentang produk ni, alhamdulillah aku rasa secure untuk consume Kapsul B'Natural ni.. Semua bahan-bahan yang digunakan adalah 100% herba semulajadi.. Moh la aku cerita serba sedikit tentang Kapsul B'Natural ni ye.. Sharing kan is caring.. hiks..

Kapsul B'Natural


Kapsul B'Natural ni diformulasikan oleh 100% herba semulajadi yang dihasilkan daripada 6 herba kampung terpilih khas untuk para wanita mengekalkan kecantikan badan dan mengurangkan berat badan secara sihat. Antara herba-herba terpilih tersebut adalah :-
  • Garnicia Cambodia (asam gelugor)
  • Rhizome Zingiber Officiale (halia)
  • Folium Apium Graveolens (abstract selery)
  • Semen Azadiracta India ( neem tree)
  • Hydrocortisone Asiatica (pegaga)
  • Semen Nigella Sativa (habbatussauda)
  • Folium Cinnamimuun Owners (teja wangi)
Kalau korang nak tahu, mereka ni mempunyai kepakaran 5 bintang dalam menjadikan bentuk badan menarik, kurus dan sihat secara natural.. Consume Kapsul B'Natural ni, korang boleh tampil kurus dan sihat tau sebabnya ia mengandungi bahan berkualiti terutamanya asam gelugor dan habbatussauda dimana ia baik untuk mengurangkan kadar lemak dan juga kolestrol dalam badan.

Kelebihan Kapsul B'Natural

  • Memberikan tenaga kepada badan
  • Mengurangkan selera makan
  • Menahan nafsu lapar
  • Baik untuk mencantikkan kulit
  • Baik untuk mengurangkan lemak dalam badan
  • Baik untuk membuang toksin dalam badan
Siapa yang boleh ambil kapsul ni? Haa korang yang berumur 17 tahun dan ke atas dah boleh consume Kapsul B'Natural ni tau.. Selain tu, ibu menyusu pun boleh consume tetapi kene tunggu baby berusia 3 bulan dan ke atas.. Macam aku, time menyusu anak memang tak ambil sebarang ubat atau jamu sebabnya risau anak aku tak tahan dengan kesannya.. Kot la terlalu panas sampai cirit birit kan.. Atas budak jugak sebenarnya.. Cuma aku jerk yang tak berani.. Yang ada masalah sembelit pun boleh cuba kapsul ni ye.. 

Cara Makan Kapsul B'Natural

  • Ambil 1 biji atau 2 biji sebelum sarapan pagi
  • Sekiranya pagi ada mengambil supplement lain, boleh ambik B'Natural pada waktu malam
  • Elakkan makanan berminyak
  • Banyakkan minum air kosong
  • Lebihkan air daripada makanan
Satu botol B'Natural ni terdapat 30 bijik kapsul.. Jika korang decide untuk ambil 1 biji sehari, maka bertahanlah ia selama sebulan.. hehe.. Perlu diingatkan ye, time period tak perlu ambil kapsul ni.. Kalau ada yang nak kesan yang lebih cepat dan mantop, bolehlah consume 2 biji sehari dan makanya bertahanlah setengah bulan sahaja.. Sila beli 2 botol untuk sebulan.. kehkehkeh!!

Kesan daripada pengambilan B'Natural ni bergantung mengikut individu ye.. Ada yang cepat ada yang lambat.. Ada yang dalam masa 7 hari dah nampak kesannya.. Ada juga lepas botol ke-2 baru nampak kesan.. Itu aku cakap ia mengikut badan setiap orang.. Badan kita tak sama diknon.. Nampak sama tetapi tak serupa.. Hah gitu!!

Apa Kata Lea Azleeya Tentang Kapsul B'Natural?


Berkesankah?? Yeahh ofkos babe!! Aku makan dalam masa seminggu dah turun 3 kilo seperti mana yang aku target... Tetapi aku consume 2 biji sehari la sebelum sarapan pagi.. Gigih weh nak turunkan berat badan.. Ikut segala pantang larangnya.. Bukan beshe beshe tau!! Hehe.. Oh ya, untuk dapatkan kesan yang terbaik dan sekaligus menjaga kesihatan, aku memang minum air kosong yang banyak.. Nak-nak lagi musim panas ni.. Air penting sangat woihh.. Pulak tu kita consume ubat atau jamu, memang memerlukan air yang banyak..

Tontong video ni dulu!!


Selain tu, pantang larang sila patuhi ye jika nak kesan yang optimum.. Bukan main langgar jerk.. Lepas tu, bila tak berkesan nak salahkan produk.. Hurmm.. Sepanjang aku consume kapsul ni, aku memang elakkan dari meminum minuman berkafein terutamanya kopi dan nescafe.. Alhamdulillah minuman tersebut bukan feberet aku.. Hiks.. Selain itu, air bergas dan air berais pun aku elakkan.. Sekali sekala ada jugak terbabas tetapi tak setiap hari la.. Bila craving sangat jerk.. hehe.. Aku manusia biasa beb.. Tak lepas dari berbuat kesalahan.. Cewahh!! Satu lagi, sila elakkan minum air limau atau lemon sebabnya ia boleh menghilangkan khasiat jamu.. 

Itulah saja pantang larang yang aku ikut.. Tak susah kan.. Simple but niceeee.. Haha!! 

Dapatkan Kapsul B'Natural Untuk Cantik Dan Kurus Secara Sihat


Nak cantik, nak kurus kenalah berusaha kearah itu... Kalau tak berbuat apa-apa mane maunya cantik dan langsing.. Nak cantik dan kurus secara sihat, Kapsul B'Natural lah jawapannya.. Jadi, tunggu apa lagi tu, jom dapatkan sekarang Kapsul B'Natural ni..

Harga Kapsul B'Natural

Harga Asal

1 botol : RM 70
3 botol : RM 210
6 botol : RM 420

Harga Promosi

1 botol : RM 60 + Free Postage
2 botol : RM 120 + Free 1 botol + Free Postage
4 botol : RM 200 + Free 2 botol + Free Postage


Sebarang pembelian dan info lanjut, sila layari :-

Website

Facebook

Lazada

Shopee

Whatsapp
Jamu RBK : 013-5300655
Persona Wanita : 013-9650546


Kapsul B'Natural : 019-2457869


Jamu Rahsia Bidan Kampung Merawat Keputihan Dan Melegakan Senggugut

Monday, April 29, 2019
Jamu Rahsia Bidan Kampung Merawat Keputihan Dan Melegakan Senggugut  |  Hi readers!! Haa disebabkan sharing is caring, jadi hari ni aku nak share dengan korang tentang satu jenama jamu ni yang aku dah try sendiri memang bagus sangat resultnya iaitu Jamu Rahsia Bidan Kampung.. Tak sabar nak kongsikan dengan korang tentang kehebatan jamu ni.. hehe..


Lama jugak dah tak consume jamu ni sebenarnya.. Kalau dulu-dulu aku agak obses dengan jamu..  Rasa tak lengkap hidup kalau tak makan jamu.. Haa sampai macam tu sekali tau.. Lepas dah tinggalkan dunia jamu satu ketika dulu, jadi dah susah nak pilih jamu yang terbaik untuk sesuaikan kembali dengan badan aku ni.. Now, aku dah jumpa jamu yang terbaik untuk aku.. Pasni boleh menten khasiat yang aku dapat dari jamu ni.. Tak nak bebel panjang lebar, moh aku cerita sal Jamu Rahsia Bidan Kampung ni kat korang..

Jamu Rahsia Bidan Kampung Herba Asli Turun-Temurun


Ok, kalau korang nak tahu Jamu Rahsia Bidan Kampung ni adalah antara jamu yang mendapat permintaan yang tinggi oleh wanita-wanita di Malaysia.. Ia dirumus khas dengan 100% herba semulajadi seperti kacip fatimah, manjakani, akar serapat, belimbing tanah dan juga mas cotek bagi menyelesaikan masalah kewanitaan..

Mesti korang tertanya-tanya sama ada jamu ni selamat diambil atau tak kan? Jangan risau ye kengkawan, Jamu Rahsia Bidan Kampung ni telah mendapat kelulusan KKM (MAL07061483T).. Jadi, ia selamat diamalkan.. Tapi please ye, pastikan korang minum air masak yang secukupnya setiap hari untuk mendapatkan kesan yang lebih baik dan juga untuk menjaga kesihatan.. hah gitu!! Pesanan dari penaja.. Haha..

Kelebihan Jamu Rahsia Bidan Kampung


  • Mengecutkan peranakan dan urat kembang
  • Mengatasi period yang tidak teratur
  • Melegakan senggugut
  • Mengetatkan bahagian keintiman
  • Memberikan tenaga dan meringankan badan
  • Merawat keputihan dan masalah lelehan pada faraj
  • Mengawal bau yang tidak menyenangkan pada bahagian intim wanita
Ok, siapa yang boleh consume jamu ni? haa mesti ada yang tertanya-tanye kan.. Orite hakak kasitau diknon semua ye.. Korang yang berumur 17 tahun dan keatas dah boleh consume jamu ni.. Manakala yang tak boleh consume jamu  ni adalah mereka yang sedang mengandung, pesakit jantung dan wanita yang sedang period.. 

Cara Makan & Pantang Larang Jamu Rahsia Bidan Kampung

  • Ambil 1 biji selepas makan malam atau sebelum tidur
  • Untuk dapatkan kesan yang lebih cepat, boleh ambil 2 biji selepas makan malam atau sebelum tidur
  • Sekiranya ada mengambil ubat lain, jarakkan pengambilannya sekurang-kurangnya 3-4 jam.
  • Minum air kosong sekurang-kurangnya 2 liter sehari.
  • Elakkan atau kurangkan pengambilan minuman berkafein seperti nescafe dan kopi, air bergas dan air berais kerana ia melambatkan kesan jamu tersebut
  • Elakkan juga air limau, lemon dan kelapa kerana ia boleh menghilangkan khasiat jamu
Keistimewaan Jamu Rahsia Bidan Kampung

  • Mudah dibawa kemana sahaja
  • Senang diamalkan
  • Ada 5 bintang yang menunjukkan kepakaran mereka dalam membantu para wanita menyelesaikan masalah kewanitaan
  • Kesan dapat dirasai dalam masa seminggu
  • Hanya menggunakan bahan terpilih bagi memastikan kualiti produk betul-betul dapat membantu para wanita
  • Manfaat untuk keseluruhan kesihatan dalaman wanita
  • Berbentuk kapsul yang mudah untuk dibawa kemana-mana
Apa Kata Lea Azleeya Tentang Jamu Rahsia Bidan Kampung


Dah dekat nak habis sebotol aku consume jamu ni.. Aku ambil 1 biji sehari sahaja sebelum masuk tidur.. Sebenarnya nak consume 2 biji terus sehari tapi biasalah amalan berjimat cermat tu amat perlu buat masa ni.. Haha.. Walaupun aku ambil 1 biji sehari sahaja, tapi kesannya tetap superb.. Hampir sebulan aku amalkan Jamu Rahsia Bidan Kampung ni, apa yang aku dapat adalah keputihan dah segan-segan nak ada.. Haaa.. Yang itu paling ketara.. Masalah keputihan ni dah tak asing lagi dalam kalangan wanita ni.. Sebelum ianya lebih parah, baik rawat awal-awal kan..

Tonton video ni dulu yeh!


Selain tu, period aku jadi lancar tak seperti sebelum ni yang ada masa banyak ada masa sikit.. Satu lagi, badan ofkos jadi bertenaga tak lesu dan cepat letih macam selalu.. Kalau dulu, kalau balik kerja aje dah tergolek atas sofa keletihan.. Sekarang tak dah, balik kerja siap berperang dekat dapur lagi.. Paling teruk berperang dengan anak-anak.. haha..

Apa yang menarik, jamu ni boleh legakan senggugut juga tau.. Korang yang ada senggugut tu boleh la cuba ye.. Manelah tau sesuai dengan korang.. Bolehlah terasa aman sikit time period tak delah menahan sakit aje.. Usaha tu perlu.. Tak gitu.. Nak bagi peringatan juga ye, kesan sesuatu produk tu, adalah berbeza-beza bergantung mengikut individu itu sendiri.. Badan manusiakan tak sama.. So, apa yang penting kita cuba dan usaha dulu baru tau sesuai atau tidak.. Tak cuba mane nak tau kan..

Dapatkan Jamu Rahsia Bidan Kampung Untuk Merawat Keputihan Dan Melegakan Senggugut


Bagi korang yang mempunyai masalah dalaman, bolehlah cuba Jamu Rahsia Bidan Kampung ni.. Untuk yang mengalami masalah keputihan dan senggugut, sangat recommend cuba jamu ni... Tapi untuk dapatkan kesan yang optimum kenalah ikut pantang larangnya ye bukan main makan jerk.. Nanti tak berkesan, korang salahkan pulak jamu ni padahal korang yang  tak ikut pantang larang.. Bukan marah, tapi nasihat.. hehe.. 

Harga Asal

1 botol : RM 70
3 botol : RM 210
6 botol : RM 420

Harga Promosi

1 botol : RM 60 + Free Postage
2 botol : RM 120 + Free 1 botol + Free Postage
4 botol : RM 200 + Free 2 botol + Free Postage


Sebarang pembelian dan info lanjut, sila layari :-

Website

Facebook

Lazada

Shopee

Whatsapp
Jamu RBK : 013-5300655
Persona Wanita : 013-9650546
Kapsul B'Natural : 019-2457869