Foaming Hand Wash Dan Hand Sanitizer Dari Chomel Baby Pembersih Semulajadi Terbaik Untuk Bayi

Friday, June 8, 2018

Foaming Hand Wash Dan Hand Sanitizer Dari Chomel Baby Pembersih Semulajadi Terbaik Untuk Bayi  |  Kalau dulu aku sentiasa berkepit dengan wipes tissue kalau keluar berjalan.. Sekarang kalau nak keluar, aku kena pastikan Hand Sanitizer juga ada bersama di dalam handbag aku.. Aku sangat pentingkan kebersihan anak-anak.. Yelah risau jugak kan sebab sekarang ni pelbagai virus dan penyakit dok ada.. Sebelum apa-apa terjadi, baik aku mengambil langkah awal dengan menjaga kebersihan mereka.. Bukan setakat hand sanitizer sahaja aku guna untuk anak-anak aku tetapi foaming hand wash pun mesti ada dirumah.. Jenama apa aku guna? Haaa ni nak cerita ni kat korang.. Aku guna Foaming Hand Wash dan Hand Sanitizer dari Chomel Baby pembersih semulajadi terbaik untuk bayi..

Foaming Hand Wash Dan Hand Sanitizer Dari Chomel Baby Pembersih Semulajadi Terbaik Untuk Bayi
Foaming Hand Wash Dan Hand Sanitizer Dari Chomel Baby Pembersih Semulajadi Terbaik Untuk Bayi

Eceli, ini kali pertama aku guna brand Chomel ni.. Itupun selepas aku tengok ramai kawan-kawan aku dok guna brand ni dan kata mereka produk dari jenama ini sangatlah bagus sebab produknya dirumus secara semulajadi, selamat, berkesan dan mesra alam sangat sesuai untuk si manja dan seisi keluarga juga.. Paling penting produk Chomel ni bebas dari bahan kimia berbahaya.. Bukan itu sahaja, produk dari Chomel Baby ini juga tidak menyebabkan reaksi alahan, hypoalergenik dan sedia dilupus dengan selamat dalam 28 hari... Yang pastinya produk ini telah disahkan HALAL oleh JAKIM MALAYSIA.. So, boleh digunakan tanpa was-was atau ragu-ragu.. Hehe..

Chomel Foaming Hand Wash


Foaming Hand Wash ini merupakan pencuci tangan antibakteria yang berasaskan tumbuhan dan sangat lembut pada kulit.. Formula berbuihnya sangat mudah mencuci kotoran yang melekat pada tangan.. Paling best ianya tidak melekit.. Ia juga tiada toksik dan ofkos selamat digunakan oleh si manja dan juga seisi keluarga..


Aku suka sangat dengan bau Foaming Hand Wash dari Chomel Baby ni.. Wangiii weh!! Lepas guna rasa nak guna lagi.. Hehe.. Satu lagi aku suka, lepas guna tangan rasa lembut aje dan tak kering... Cara gunanya pun mudah aje, tekan pam pencuci dan akan keluar buih lembut.. Lepas tu bolehlah cuci tangan sebersih-bersihnya dan bilas dengan air bersih.. 



Nampak tu buih lembut atas tapak tangan aku.. Nampak macam biasa-biasa je kan, tapi bila dah guna, tangan gerenti bersih dan selesa.. Anak pun seronok nak cuci tangan.. Bau harum melekat kat tangan.. Best gile!! Harga pun murah aje.. Foaming Hand Wash (250ml) hanya berharga RM15.90 sahaja.. Orite, bagi korang yang pentingkan ekstra penjagaan kebersihan tangan macam aku ni dan risau akan penyakit berjangkit yang berpunca dari sentuhan tangan, korang boleh guna Hand Sanitizer pula.. Aku pun guna tau.. Meh aku cerita..

Chomel Hand Sanitizer


Hand Sanitizer ini merupakan formula cepat kering yang diperbuat daripada bahan-bahan semulajadi seperti glycerin dan vitamin E yang dapat membantu melembapkan kulit tanpa meninggalkan kesan melekit... Ia juga mampu membunuh 99.9% kuman dengan berkesan dan selamat digunakan seisi keluarga kerana ianya berasakan tumbuh-tumbuhan.. 


Memandangkan botolnya yang agak comel setanding dengan nama brandnya Chomel, Hand Sanitizer ni sangat mudah dibawa kemana-mana sahaja.. Serius tak berat, boleh letak dalam handbag untuk kegunaan bila perlu.. Hand Zanitizer ni pun berbau wangi tau dan tidak bahaya jika anak korang masukkan jari mereka kedalam mulut sebabnya produk ini bebas bahan kimia, tidak beracun dan selamat digunakan oleh kanak-kanak...


Cara gunanya semudah ABC.. Titikkan terus ke tapak tangan dan gosokkan kedua belah tapak tangan bersama sehingga serap dan kering.. Anak aku ingat Hand Sanitizer ni minyak urut tau.. Kemain lagik dia nak sapu dekat kaki dia.. Haha.. Ok, untuk harganya pula juga tidak mahal.. Murah aje.. Hand Sanitizer (55ml) ini berharga RM7.90 sahaja sebotol.. Nampak botol kecil tapi boleh guna lama juga tau.. Atas penggunaan masing-masing. Hiks..

Ok, kalau korang nak tahu, Chomel bukan sahaja mengeluarkan Foaming Hand Wash dan Hand Sanitizer sahaja tetapi ada beberapa produk lain turut dikeluarkan seperti :-
  • Breast Pump & Bottle Cleanser
  • Baby Fabric Softener
  • Baby Laundry Detergent
  • Travel & Surface Cleanser
  • Travel & Hinghchair Cleanser
  • Toy & Surface Cleanser
Serius, lepas guna kedua-dua produk dari Chomel Baby ni aku dah mula jatuh cinta dengan produk mereka.. Aku sangat yakin yang produk Chomel Baby ni mampu melindungi keluarga aku daripada kuman dan bakteria.. Paling penting produk mereka semulajadi, selamat, berkesan dan mesra alam.. Hehe.. Ok, untuk dapatkan kesemua produk Chomel Baby ini, korang boleh terus terjah laman web mereka..


Untuk sebarang pembelian dan maklumat lanjut, boleh layari :-

Website

Facebook

Instagram


8 comments:

  1. bestnyer produk Chomel ni..banyak jugak produk Chomel rupanya..

    ReplyDelete
  2. Nampak lebih meyakinkan product Chomel ni compare yang ada di pasaran. Kulit lembut bayi memang sesuai dengan product dari natural ingredients kann Lea..

    Thanks for sharing 💕

    ReplyDelete
  3. kena ada nie utk setiap org

    ReplyDelete
  4. Produk yang chomel.. Sechomel namanya.. Bagus dimiliki semua..

    ReplyDelete
  5. comel produl chomel ni.foam dia..seronok cuci tangan macam tu.
    Janji Kita

    ReplyDelete
  6. This product acts through the action of providing alcohol hand sanitizing and along with the cutan foam sanitizer is also aptly classified under eco friendly hygiene products because it is very effective against MRSA, microbes, germs and a host of bacteria. hand sanitizer spray

    ReplyDelete
  7. Significant relationship exists between the respondents' wellbeing and sanitation rehearses and their scholarly exhibition. Hand Sanitizer dispenser stands

    ReplyDelete