Jadual Berbuka Puasa Dan Imsak Bagi Negeri Pahang 2018

Jadual Berbuka Puasa Dan Imsak Bagi Negeri Pahang 2018  |  Assalamualaikum wbt.. Tinggal beberapa minggu lagi kita umat Islam akan menyambut bulan penuh keberkatan, Bulan Ramadhan.. Korang dah bersedia ke fizikal dan mental untuk menghadapi bulan Ramadhan ni.. Yela, selama sebulan kita akan menahan lapar dan dahaga... Bukan itu sahaja ye, mulut pun kena puasa dari berkata-kata benda yang tak elok.. Tinggalkan title 'makcik bawang' dan 'pakcik bawang' buat seketika.. Eh!! Bukan seketika, kalau boleh buat selama-lamanya.. Hiks.. 


Orite, kali ni aku nak kongsikan dengan korang Jadual Berbuka Puasa dan Imsak Bagi Negeri Pahang 2018 supaya dapat menjadi rujukan kita bersama di bulan puasa nanti.. Untuk negeri-negeri lain, aku akan sertakan pautan di akhir entry nanti ye...

Jadual Berbuka Puasa Dan Imsak Bagi 
Negeri Pahang Darul Makmur
Tahun 1439/H2018M


ZON 1 : PULAU TIOMAN



ZON 2 : ROMPIN, PEKAN, MUADZAM SHAH & KUANTAN



ZON 3 : MARAN, CHENOR, JENGKA, TEMERLOH, BERA & JERANTUT



ZON 4 : BENTONG, RAUB & KUALA LIPIS



ZON 5 : GENTING SEMPAH, JANDA BAIK & BUKIT TINGGI



ZON 6 : BUKIT FRASER, GENTING HIGHLANDS & CAMERON HIGLANDS


Untuk paparan yang lebih jelas, sila klik pada gambar


Bagi negeri-negeri lain, korang boleh klik SINI..


Semoga puasa kita pada tahun ini membawa keberkatan yang berganda dan dapat kita melakukan lebih banyak ibadah dengan sempurna sepanjang bulan ramadhan nanti.. Jauhi segala keburukan dan dekati segala kebaikan, insyaallah apa yang kita lakukan akan diberkati.. Selamat menyambut Ramadhan 2018.. Sama-sama kita perbaiki ibadah puasa kita..


5 comments on "Jadual Berbuka Puasa Dan Imsak Bagi Negeri Pahang 2018"
  1. Aamiin..
    Tak sabarnya.. Lagi berapa hari je..

    ReplyDelete
  2. Dah tak lama lagi.....Allahu.Moga Allah izin.

    ReplyDelete
  3. Pejam celik dah makin dekat dah Ramadhan ;)

    ReplyDelete
  4. waahh laju kak share. semangat ramadhan. terima kasih kongsi. saya area kuantan!

    | blog aimanabdullah |

    ReplyDelete