Green Dinosaur Dari Juice Works Untuk Mereka Yang Tak Suka Sayur!

Tuesday, July 11, 2017

Green Dinosaur Dari Juice Works Untuk Mereka Yang Tak Suka Sayur!  |  "Habiskan sayur-sayuran itu atau nanti tidak dapat pencuci mulut!". Ibu anda mungkin menggoda anda sebegini apabila anda masih kecil. Apabila anda semakin tua, anda mungkin pernah menggunakannya sebagai motivasi untuk mengambil makanan hijau anda setiap hari. Jika anda seorang ibu atau ayah sekarang, anda mungkin menggunakan helah yang sama pada anak-anak anda.  Kami tahu sayur-sayuran hijau bukanlah makanan kegemaran untuk setiap orang. Tetapi selalu ia mempunyai lebih daripada satu cara untuk mendapatkan nutrien yang luar biasa dari sayuran berdaun itu. Mengapa anda perlu memaksa diri anda jika anda tidak suka memakannya? Jadi, apa patut anda lakukan untuk mendapatkan nutrisi dari sayuran? Cuba dengan cara meminumnya! Sedap ke?

Green Dinosaur Dari Juice Works Untuk Mereka Yang Tak Suka Sayur!
Green Dinosaur Dari Juice Works Untuk Mereka Yang Tak Suka Sayur!
Terdapat begitu banyak kombinasi yang hebat dan rasa yang didapati di kiosk Juice Works yang boleh membuat anda berfikir semula mengenai hubungan anda dengan sayur-sayuran.  Khususnya untuk bulan Julai - dengan musim lychee yang lebat ini – Juice Works ingin memperkenalkan kepada anda minuman kami yang lazat, Green Dinosaur! Mengapa dinosaur? Kerana ia terdiri daripada banyak kebaikan yang terlalu lazat untuk ditolak!  

Apa yang terkandung didalamnya?

Ia mengandungi bayam, biji chia, kapur, laici (tentu saja!), jus tropika dan ais krim vanila rendah lemak - semuanya dicampur dengan sorbet untuk faktor penyejuk tambahan.  



Warna hijau semulajadi yang menakjubkan dari minuman ini berasal dari bayam, yang dikenali sebagai salah satu sayuran terbaik untuk dimakan dan ia telah disenaraikan sebagai Superfood oleh sesetengah ahli nutrisi.

Pernahkah anda tertanya-tanya mengapa Popeye the Sailor begitu suka bayam? Ia adalah kerana sayur-sayuran berdaun ini kaya dengan larut air dan vitamin larut lemak, pelbagai fitonutrien, dan banyak klorofil. Ia juga adalah sumber mineral magnesium dan besi, vitamin B2, B6, K dan E, dan folat. Ia mempunyai kalsium, kalium, Vitamin A, mangan, dan juga tembaga!  



Sebagai tambahan untuk kewangian, ia di tambahkan dengan laici untuk keharuman, kemanisan dan airnya! Rasa keenakkan laici - ya, ia sangat baik dan ia juga adalah makanan kegemaran legenda imperial Yang Guifei, salah satu Empat Gadis Tercantik dari Cina Kuno - buah kecil ini penuh dengan kebaikan. Ia kaya dengan Vitamin C antioksidan, dan dikenali sebagai salah satu buah dengan kepekatan polifenol tertinggi di kalangan buah-buahan - termasuk rutin, yang merupakan bioflavonoid yang dikenali untuk menguatkan saluran darah. Ia juga mempunyai quercetin, antioksidan yang kuat dengan sifat anti-radang, serta kaempferol yang dikenali untuk manfaat kanser dan manfaat jantungnya.  

Oleh itu, jangan menyeksa diri anda dengan pinggan sayur-sayuran lagi. Dapatkan cawan anda, Green Dinasour hari ini!  

Green Dinosaur boleh didapati di dalam tiga jenis saiz iaitu :- 
Junior (250mL) - RM8.95; 
Midi (450mL) - RM9.95; 
Power (650mL) - RM10.95.  


Sedikit Info tentang Anti-Oksidan
Tidak pasti apa itu anti-oksidan? Jangan risau. Secara ringkasnya, ia adalah sumber pertahanan yang diberikan oleh alam semula jadi untuk melawan radikal bebas yang boleh menyebabkan penyakit. Mereka juga boleh membantu melambatkan proses penuaan.

Untuk keterangan lanjut, sila layari :-

Laman web


8 comments:

  1. Bagus untuk anak yang sukar makan sayur macam anak saya... huhu

    ReplyDelete
  2. Siapa yg tak suka sayur, boleh try green dinosaur ni..Sedap kot sebab ada gabungan bahan2 lain..Dont judge the book by its cover..tak cuba tak tau, sekali cuba terus repeat berkali-kali..hehe

    ReplyDelete
  3. CR pun jenis payah mkn sayur jgak. Hehehe. 😊

    ReplyDelete
  4. anak-anak susah nak makan sayur..kena bagi ini la kot
    JanjiKita

    ReplyDelete
  5. Amboi nama.. Green Dinasour! Budak2 terpikat la ada bunyi2 kartun ni. haha.

    ReplyDelete
  6. Campur eskremmm mesti sedap ni..

    ReplyDelete
  7. Ala.. Haritu nak singgah dah beli tapi bila nengok panjang sesangat orang beratur, terus sha give up.. Hehehe

    ReplyDelete