BAJET BAGUS - Pintu Ke Arah Ujub, Riak Dan Takabbur

BAJET BAGUS - Pintu Ke Arah Ujub, Riak Dan Takabbur  |  Assalamualaikum wbt... Hi korang!! Moga semuanya berada dalam keadaan yang baik di pagi isnin ni yang penuh dengan monday blues!! Hehe.. Tajuk pagi ni agak best.. Untuk renung kita bersama agar tak menjadikan diri BAJET BAGUS!! huhu..


BAJET BAGUS - Pintu Ke Arah Ujub, Riak Dan Takabbur
BAJET BAGUS - Pintu Ke Arah Ujub, Riak Dan Takabbur
sumber : google





30 comments on "BAJET BAGUS - Pintu Ke Arah Ujub, Riak Dan Takabbur"
  1. Betul Lea,,alhamdulillah santapan rohani ni...peringatan untuk kita semua..nampak kecilkan tapi kalau tidak dibendung dan diubah besar akibatnya..moga terhindar daripada riak dan takabbur.

    ReplyDelete
  2. adus.. semoga jauh la kita dari sifat2 macam ni..

    ReplyDelete
  3. terima kasih untuk entry ink dear..minta jauh sifat takkabur dan riak ni..ya Allah jauhkanlah ..aamin

    ReplyDelete
  4. Memang bahaya sifat mazmumah ni

    Bawa ke neraka

    ReplyDelete
  5. Semoga kita di jauhkan dr sifat sedemikian. Semoga amal ibadah kita di terimaNya Mudah-mudahan

    ReplyDelete
  6. Semoga Allah jatuhkan Kita Dari perangai sebegini

    ReplyDelete
  7. Semoga kita dijauhkan sifat riak.. Aminnn

    ReplyDelete
  8. Waalaikummussalam preggy Lea..semoga kita dijauhkan dari sifat yang buruk seperti semua tu..

    ReplyDelete
  9. betul tu kak leaaa. riak takbur nih tak bagus untuk kesihatan hati.
    Uyul Rosli | Blonolog Blogger Picisan

    ReplyDelete
  10. Bajet bagus jangan diamalkan...makan nasi bajet hari hari tak pe...hihi

    ReplyDelete
  11. Peringatan yang bagus buat diri saya... kadang2 kita cakap kita tak riak tapi sebenarnya kita riak... cuma kita tak sedar... nice sharing...

    ReplyDelete
  12. terima kasih peringatan ini lea.. ujub tu dalam diam2 pun boleh timbulkan riak tanpa kita sedari. perlu sama-sama bermuhasabah diri :)

    ReplyDelete
  13. Semoga kita dijauhkan dengan sikap macam nie kan.. aamiin ya rabb..

    ReplyDelete
  14. semoga kita dijauhkan dari perangai camtu.. terima kasih untuk peringatan..

    ReplyDelete
  15. Nauzubillahiminzalik..Semoga dapat disingkirkan perasaan2 begitu..

    p/s: Ehh nampak feed blog sendiri kat atas blog akak,haha.

    ReplyDelete
  16. paling takut huu. Kekadang kita sendiri pun tak terperasan yang kita dah riak tanpa sengaja. Macam2 situasi boleh berlaku .. semoga mintak dijauhkan..

    ReplyDelete
  17. paling takut kalu riak tanpa disedari. mohon dijauhkan hal sebegini. huhu.

    ReplyDelete
  18. Peringatan yang bagus.. Semoga kita dijauhi sifat ini..

    ReplyDelete
  19. Betul apa yang katakan tue, semoga kita dijauhkan sifat riak dan bangga diri..

    ReplyDelete
  20. Sabar kak, semoga kita dijauhi dengan sifat sedemikian.

    ReplyDelete
  21. istigfar banyak2, risau kalau ada riak dlm hati walau sekecil zarah.,
    thanks Lea kerana berkongsi untuk mengingatkan T_T

    ReplyDelete
  22. kalau riak pun,,tak kemana perginya...nak buat semua tu kena ikhlas...

    ReplyDelete
  23. semoga kite semua dijauhkan dari sifat-sifat macam nie..

    ReplyDelete
  24. Siapa diantara frend kita termasuk kita yg budjet bagus. Harap2 tak ada.

    ReplyDelete
  25. Memang betul tue Lea, kadang-kadang manusia nie suka membangga diri walaupun dalam keadaan tak sedar dia membangga diri.. Peringatan yang bagus..

    ReplyDelete
  26. Minta dijauhkan dari sifat-sifat sebegini. Aamin.

    http://www.myarosli.com/2017/07/blog-berbaju-baru.html

    ReplyDelete