Kipas Kedamaian Dari Mr. DIY

Kipas Kedamaian Dari Mr. DIY  |  Comel tak dengan tajuk entry aku kali ni.. Kipas kedamaian.. Dah macam barang dari poket doraemon jerk namanya.. Haha!! Saje je aku bagi nama camtu sebab aku rasa nama tu sesuai kot untuk kipas ni.. Bila pasang kipas ni terasa damai jerk.. Hehe


Aku beli kipas ni dari kedai Mr. DIY.. Mulanya aku tengok member ofiz aku bawak kipas kecik ni dari rumah.. Mane tak bawak kipas dari rumah, kat opiz tu aircond rosak kot.. Opiz besoo tapi pakai aircond 1 aje.. Mane mahunyeeeee...!! Nak repair, peruntukan tak de.. Almaklumlah ekonomi sekarang tak berapa nak ok.. Bila tengok member depan aku tu syok jerk dok buat kerja sambil berkipas.. Aku pun rasa nak jugak beli sebijik.. Baru selesa buat kerja.. Tak de la berpeluh-peluh... Nak buat kerja pun tak selesa bila dalam keadaan panas terkurung..

Malam 15hb tu aku pergi la usha dekat kedai MR.DIY.. Wahh ada banyak jenis rupanya.. Ada yang plastik dan ada yang besi.. Yang member aku beli tu jenis cover dia plastik.. Sebelum beli, aku mintak pekerja kat situ test dulu mana satu laju anginnya.. Dah test, adik tu cakap yang beli lagi terasa anginnya... So, aku amek la yang besi punye.. Ada warna hijau dan biru.. Aku pilih hijau sebab hijau melambangkan sebuah kedamaian.. Cewahh.. Haha!! Sesuaikan nama kipas ni aku tarok 'Kipas Kedamaian'.. Sesuai dengan warnanya.. Kohkohkoh!!

Harga kipas ni RM19.90.. Kalau tak disebakan aircond opis rosak, tak de maknanya aku nak beli.. Buang duit aje.. Duit dah la tengah menggunung banyak ni.. Huhu..  Member aku cakap ritu dia beli dalam harga RM12 jerk... Sekarang dah naik harga.. Nasib la labu... 

Lepas ada kipas kedamaian ni, baru selesa buat kerja.. Sepoi-sepoi bahasa jerk angin.. Cam dok tepi pantai.. Hehe.. Nanti kalau aircond dah ok, aku hangkut la bawak balik rumah.. Time blackout, leh pasang cucuk dekat powerbank.. Jadi, tak rugi hokeh aku beli.. Boleh digunakan time terdesak.. Memang therboikkk!!





12 comments on "Kipas Kedamaian Dari Mr. DIY"
  1. Comel kaler kipas nii.. 😍

    Jauh jugak tu naik harga, dari
    RM 12- RM 19.90..

    ReplyDelete
  2. Cam nak beli satu lah leaaa ....berkenan la plak.. macam x cayeee ada kipas camnii..

    ReplyDelete
  3. sampai kat sini la dia punye kedamaian tu....hahaha

    ReplyDelete
  4. Selamat ada kipas. Kalau tak berasap duduk opis takde eletrik ye lea

    ReplyDelete
  5. Masa kat asrama dulu pun mai beli kipas DIY yang jenis plastik tu....RM17, pakai letrik, tapi memang best.

    ReplyDelete
  6. En suami kak PC ada beli..letak kat pejabat...hehe..warna biru..hari tu ada cuba...alahai anginnya..malu malu gitu....tapi ok...

    ReplyDelete
  7. comel aje kipas tu, harga pun ok.
    Rasanya pernah nampak kat JJ tapi harganya lagi mahal.

    ReplyDelete
  8. CR ada satu jgak tp belibkt cowboy. Musim2 panas ni memang perlukan sgt kipas. Huu

    ReplyDelete
  9. Sam jugalah dengan opis Sha.. panas memanjang je.. Ntah bilanya yang sejuk pun tak tahu.. nampak gayanya, kena beli juga kipas kedamaian nie sebiji..

    ReplyDelete