Kadar Zakat Fitrah Bagi Tahun 2017

Kadar Zakat Fitrah Bagi Tahun 2017  |  Tak lama dah kita nak menyambut bulan Ramadhan.. Tinggal beberapa hari aje lagik.. 27hb Mei 2017, insyaAllah semua umat Islam akan menyambut bulan ramadhan.. Bila dah sebut tentang bulan Ramadhan ni, tak sah kalau tak singgah kat fikiran kita tentang zakat fitrah kan.. Agaknya berapalah kadar Zakat Fitrah bagi tahun 2017 ni.. Naik ke turun ke.. Untuk kepastian, jom pakat tengok jadual yang aku sediakan kat bawah ni.. hehe..

Kadar Zakat Fitrah Bagi Tahun 2017
Kadar Zakat Fitrah Bagi Tahun 2017


10 comments on "Kadar Zakat Fitrah Bagi Tahun 2017"
  1. Rm7 untuk pahang. Tiap2 tahun reen akan bayar untuk diri sendiri dan mak. Sbb abah da xde kan. 😊😊

    ReplyDelete
  2. Johor macam sama je untuk tahun lepas kan..oklah tu

    ReplyDelete
  3. Perak RM7.. cam sama ngn tahun lepas je..

    ReplyDelete
  4. sama la ngan tahun lepas...kawasan akk selangor

    ReplyDelete
  5. Hmm, Perak dengan Selangor kekal sama kadarnya.. =) Alhamdulillah...

    ReplyDelete
  6. spt tahun2 lalu mmg akk tak tahu pun sbb yg membayor tu en suami..hehe tapi Lea dh letak ni tau la akk jugak..hehe

    ReplyDelete
  7. Negeri Sembilan paling rendah RM6.50.. Setiap tahun memang bayar di N9 sebelum bertolak ke kampung..

    ReplyDelete
  8. dia ikut tempat kat mana kita menetap kan?

    ReplyDelete