10 Kegunaan WD-40® Multi-Use Product dalam Kehidupan Seharian Kita

Wednesday, May 17, 2017

10 Kegunaan WD-40® Multi-Use Product dalam Kehidupan Seharian Kita  |  Setelah beberapa dekad, WD-40® Multi-Use Product telah dianggap sebagai produk yang mesti ada untuk setiap isi rumah kerana ia boleh melindungi logam dari karat dan hakisan, menembusi bahagian tersekat, menyingkir kelembapan dan memberi pelinciran kepada apa-apa sahaja.

Dengan erti kata lain, WD-40® Multi-Use Product  adalah satu produk yang mesti ada ditangan anda..


Sehingga kini, terdapat lebih daripada 2,000 jenis kegunaan WD-40® Multi-Use Product yang telah diketahui oleh orang ramai. Sebab itu, ia adalah amat susah untuk menyenaraikan semua kegunaanya sekali gus. Walaubagaimanapun, kami boleh kongsi beberapa jenis kegunaannya yang anda mungkin tidak pernah terfikir atau ketahui dalam kehidupan harian anda. Disini terdapat sekurang-kurangnya 10 jenis kegunaan yang anda boleh mencuba sendiri.

1. Melincirkan Sekop
Semburan WD-40® Multi-Use Product pada sekop, sekop garfu, cangkul atau bajak tanam. Tanah yang melekat pada peralatan ini boleh ditanggalkan dengan mudah. Cara ini boleh membantu memudahkan aktiviti-aktiviti perkebunan. Ia juga boleh memudahkan kerja pembersihan peralatan selepas kerja perkebunan selesai.

2. Membersihkan Jubin
Tertumpah pengilat kuku, cat, mascara atau tanda lecet di jubin anda? Hanya sembut sedikit WD-40® Multi-Use Product dan lap. Ia juga boleh membersihkan kotoran yang terlekat pada celah-celah jubin. Anda hanya perlu membersihkan permukaannya dengan air sabun selepas kerja selesai.

3. Membersihkan kesan kotoran pada Singki Keluli Tahan Karat
WD-40® Multi-Use Product adalah pembersih kesan kotoran yang amat efektif. Hanya sembur dan biarkannya untuk satu minit (jika ia adalah kesan degil) dan lap.

4. Memadamkan tanda Krayon
Tidak kira berapa kali anda telah menginatkan anak-anak, krayon mereka akan berakhir juga pada dinding, perabut, lantai dan mainan. Jangan bimbang, hanya sembur sedikit WD-40® Multi-Use Product pada permukaannya dan ia akan hilang dengan beberapa kali lap.

5. Membersihkan gula-gula getah
Singapura telah mengharamkan gula-gula getah dengan sebab-sebab tertentu. Ia adalah satu cabaran untuk membersihkan gula-gula getah yang terlekat pada permaidani, perabut dan juga rambut. Anda tidak perlu gunting bahagian yang terlekat gula-gula getah itu, hanya semburkan WD-40® Multi-Use Product pada permukaannya dan keluarkannya secara perlahan-lahan.

6. Melonggarkan cincin yang tersekat pada jari
Sudah tentu berat badan dan umur kadang-kadang menakutkan anda. Begitu juga dengan cincin yang comel telah menjadi terlalu kecik untuk jari anda. Jangan bimbang, hanya sapukan sedikit WD-40® Multi-Use Product dan cincin akan keluar daripada jari anda dengan mudah. Anda hanya perlu cuci tangan selepas itu.

7. Melonggarkan zip degil
Berpeluh, bermengah dan mendapati semua jadi anda merah tetapi zip masih terperangkap? Hanya menyembur sedikit WD-40® Multi-Use Product pada zip dan ia boleh dilonggarkan dengan mudah.

8. Membuang kotoran pada permaidani
Anda tidak perlu hidup dengan noda hodoh pada permaidani atau membuang permaidani yang sempurna dan baik atau mahal. Hanya semburkan sedikit WD-40® Multi-Use Product, biarkan selama satu atau dua minit, dan lapkan ia dengan air sabun.

9. Membuang sisa lekitan gam
WD-40® Multi-Use Product adalah berkesan untuk menghilangkan sisa lekitan gam dan juga superglue, jika ia terlekat pada tangan anda. Hanya sembur dan gosokkannya dengan jari anda dan sisa-sisa gam akan tanggal. Anda hanya perlu memastikan anda mencuci tangan selepas itu. WD-40® Multi-Use Product juga dapat membersihkan sisa-sisa gam yang ditinggalkan oleh tanda harga, pita saluran dan pelekat.

10. Menjauhi daripada Lipas, Labah-Labah dan serangga yang paling dibenci
Sembur WD-40® Multi-Use Product di kawasan di mana serangga suka tinggal dan membiak! seperti tingkap untuk mengelakkan serangga mendekatinya.


Ingin mengetahui lebih lanjut? Layari https://goo.gl/VE3QF3 hari ini dan ketahui secara lanjut tentang WD-40® Multi-Use Product yang menakjubkan ini.. Ia telah menjadi produk yang dipercayai oleh orang ramai dan boleh dijumpai pada rak-rak runcit sejak 60 tahun dahulu.


TENTANG SYARIKAT WD-40®

Syarikat WD-40® adalah pembuat produk pelbagai guna yang sangat dipercayai, malah peralatan ini mesti ada dalam toolbox setiap rumah seluruh dunia. Jenama Amerika ini ditubuhkan pada 1953 sebagai anti karat, pelindung anti-hakisan.

Untuk lapisan luar Atlas Missile (peluru berpandu) dan ia diubah kepada produk penyelesaian yang pantas bagi tujuan membersih dan melindungi, melonggarkan bahagian yang berkarat, menghilangkan kelembapan dan lain-lain.

Produk syarikat WD-40® sentiasa menjadi pilihan mereka yang profesional dalam bidang penyelenggaraan dan amatur DIY dalam kerja-kerja mereka seperti perkakasan, industri, automotif, sukan, basikal dan jualan runcit. Hari ini WD-40® boleh diperolehi di seluruh dunia dalam pelbagai saiz dan pelbagai rangkaian produk baru seperti WD-40® Specialist™, WD-40® BIKE dan WD-40® Specialist™ Automotive.

Rangkaian produk WD-40® boleh diperolehi di kedai-kedai perkakasan seluruh negara. 
Untuk maklumat lanjut tentang WD-40®, sila layari :-

Website
www.wd40.asia


5 comments:

  1. Byk pulak kegunaan benda ni. Rasanya ada 1 di rmh.

    ReplyDelete
  2. wd-40 ni penting kak..sewaktu lokman praktikal kt bengkel keta dulu benda ni mmng bnyak pkai dan amat penting..bnyak manfaat dia kak

    ReplyDelete
  3. baru tau.. dl ingat utk hilangkan karat ja. nak sharee.. hehe

    ReplyDelete
  4. Oooo gitu ke..? Hihi selama nie saya guna untuk hilang karat jea, banyak jugak kegunaannya kan.. =)

    ReplyDelete