Lazada Birthday Blogger Contest

Tuesday, March 21, 2017

Assalamualaikum wbt..

Lazada Birthday Blogger Contest  |  Wahhh dah masuk tahun ke-5 dah rupanya usia Lazada.. Haaaa ni berita baik untuk korang terutama untuk kaki-kaki shopping, bersempena Ulang Tahun Lazada yang ke-5 ni Lazada akan mengadakan sale besar-besaran tau bermula 22 hingga 24 Mac 2017 ini.. Time ni la korang nak bershopping sakan sampai lebam sebab banyak flash sale, diskaun dan voucher yang korang boleh guna untuk korang rembat barang-barang idaman korang dengan harga yang superb murah.. Rugi wehh tak grab peluang ni.. 

Klik banner untuk join

Haa satu lagi berita baik untuk korang wahai blogger-blogger.. Bersempena ulang tahun Lazada ke-5 ini juga, Lazada telah menganjurkan Lazada Birthday Blogger Contest yang akan berakhir pada 23 Mac 2017 nanti.. Hanya beberapa hari je lagi tinggal.. Korang berpeluang untuk memenangi hadiah yang menarik tau.. Lagi ramai penyertaan, lagi lumayan nilai hadiahnya... Jom terjah hadiah yang ditawarkan..

1.  Kurang daripada 50 peserta ( 10 pemenang )
1st Prize   :  1 x RM 300 Lazada Shopping Voucher
2nd Prize  :  3 x RM 200 Lazada Shopping Voucher
3rd Prize  :  6 x RM 100 Lazada Shopping Voucher

2.  Lebih daripada 50 dan kurang daripada 100 peserta ( 20 pemenang )
1st Prize   :  1 x RM 500 Lazada Shopping Voucher
2nd Prize  :  7 x RM 250 Lazada Shopping Voucher
3rd Prize  : 12 x RM 125 Lazada Shopping Voucher

3.  Lebih daripada 100 peserta ( 30 pemenang )
1st Prize   :  1 x RM 800 Lazada Shopping Voucher
2nd Prize  : 12 x RM 300 Lazada Shopping Voucher
3rd Prize  :  17 x RM 150 Lazada Shopping Voucher

Menarikkan hadiahnya... Jadi apa tunggu lagi, moh le kite join beramai-ramai.. mane tau ada rezeki untuk menang.. Lagi ramai join lagik bagus.. Untuk join contest ni korang perlu jawab soklan seperti kat bawah ni..

a)  What do you love about Lazada Malaysia?
b)  Top three product picks from Lazada Malaysia (your three favorite products)
c)  How do you think Lazada Malaysia can improve?
d)  What is your birthday wish to Lazada Malaysia?

Lepas dah jawab semua soklan, korang kena hantar link post korang ke email contest@lazada.com.my dengan tajuk Lazada Birthday Blogger Contest... Mudah je kan... Pada yang dah join, good luck ye..!! Aku baru nak join ni.. Haha..


Jom ikut aku join contest ni dan jawab segala persoalan yang ada... Hiks..

a) Apa yang anda suka tentang Lazada Malaysia?

Seperti yang korang tahu, Lazada adalah sebuah online shop yang terbesar di Malaysia ni yang menawarkan pelbagai produk dari pelbagai jenama yang terkenal.. Haaa itu lah yang aku suka sangat tentang Lazada Malaysia ni.. Bagi aku yang memang suka bershopping online ni, hanya perlu terjah laman web Lazada Malaysia aje untuk dapatkan barang keperluan dan barang yang diidamkan.. Segalanya ada di Lazada.. Dah tak perlu nak bersesak-sesak lagi kat pasaraya.. Buang masa dan tenaga aje.. Hehe..

Apa yang best lagik tentang Lazada ni, Lazada selalu menawarkan diskaun hebat.. So, dapatlah aku bershopping sakan dengan harga yang berbaloi-baloi... Kadang-kadang dapat dengan harga yang tak masuk akal.. Itulah specialnya Lazada Malaysia..

b) 3 produk pilihan dari Lazada Malaysia

Okeh, 3 barang yang nak sangat aku beli dekat Lazada dan dah lama aku dok usha tapi sampai sekarang masih mengumpul dana.. Hahaha.. Nak tau barang apa?? Jom tengok sama-sama..

Jam Tangan


Eceli aku ni suka sangat kumpul barang reggae.. So, bila aku jumpa barang yang ada 3 line macam ni aku mesti usaha jugak untuk mendapatkannya.. Walaupown jam tangan ni dah kehabisan stock, aku akan tunggu sampai stock kembali ada.. Hehe.. Gile kan?? Hahaha..


Meja Komputer


Barang kedua pilihan aku adalah Meja Komputer ni.. Meja komputer aku sekarang ni terlalu kecil dan sempit.. Aku berhajat untuk menukar meja komputer yang lebih selesa dan ada tempat untuk aku susun atur buku-buku.. Aku kan ulat buku.. Haha.. So, meja komputer yang ini menjadi idaman aku..


Laptop


Dah nama lagik blogger, nak jugak kena ada laptop baru mudah nak dibawak kesana kemari.. Laptop lama aku tu dah rosak binasa dan tak boleh dibaikpulih lagik.. Kat rumah hanya ada PC.. Takan aku nak kemana-mana nak mengangkut PC yang besar gedabak tu kan... Jadinya, laptop adalah barang yang menjadi kepentingan bagi aku sebagai seorang blogger.. Setelah membuat perbandingan dan bertanya kengkawan, laptop Asus ni menjadi pilihan aku... 


c) Cadangan anda, bagaimana untuk Lazada Malaysia pertingkatkan perkhidmatan mereka?

Sepanjang aku bershopping di Lazada Malaysia, setakat ni tiada masalah yang timbul lagi.. Pendek kata aku berpuas hati dengan servis yang diberikan.. Oh, ada sekali barang lambat sampai.. Tapi tu bukan berpunca dari pihak Lazada tetapi pihak pos ekspress.. Dorang yang tak hantar barang sebaliknya di peramnya barang aku sampai berminggu-minggu.. 

Ok, aku cadangkan pihak Lazada Malaysia menyediakan perkhidmatan penghantaran yang terdiri daripada pelbagai syarikat pos ekspress supaya pelanggan sendiri boleh memilih syarikat penghantaran yang mana mereka lebih selesa.. Kenapa aku memberi cadangan ini kerana seperti ditempat aku sendiri terdapat perkhidmatan pos yang bermasalah.. Selalu hantar barang lambat.. Kadang-kadang barang hilang... Jadi, bila kite dapat pilih perkhidmatan pos ekspress yang kite selesa, masalah seperti ini pasti dapat dielakkan.. 

d) Ucapan Hari Ulang Tahun Untuk Lazada Malaysia


Bersempena Ulang Tahun Lazada yang ke-5 ni, aku nak ucapkan "Happy Birthday to Lazada Malaysia" dan semoga Lazada Malaysia terus maju dan berkembang dengan memberikan perkhidmatan yang terbaik dan terohsem abad ini serta terus menjadi online shopping no.1 pilihan rakyat Malaysia.. 

12 comments:

  1. Menarik computer table tu! sebab selama ni syed pun letak laptop atas lantai ja. takda nak meja meja. Kalau dapat tu mesti best hihi.

    ReplyDelete
  2. Goodluck utk contest ni 😊

    ReplyDelete
  3. kalau lazada suruh tambah 1 lagi fav pick mmg sy nak meja jugakkk xD jam tu pun lawooo

    ReplyDelete
  4. Nak join jugaa.. wahhhh.. apapun All the best!

    ReplyDelete
  5. Good luck, Lea.. saya pun ada berhajat nak beli laptop jugak.. =)

    ReplyDelete
  6. Cantiklah item no 2 tu... ish ish ish...

    ReplyDelete
  7. Teruja tengok hadiahnya..
    Sha tak buat lagi entry..
    warghhhh...

    ReplyDelete
  8. Mek tk prnah tahu pulak meja kom tu ! Cantiknyaaaaa :) Kalau dapat awesome!

    ReplyDelete
  9. But an awesome lazada review. Lazada is really giant player south aisa region.

    ReplyDelete