Tudung kanak-kanak

Tempat Dating Dengan Encik Blog

Assalamualaikum wbt

Tempat Dating Dengan Encik Blog  |  Tajuk kemain saspen lagik ye.. Isi cerita hanya simple aje.. Hiks.. Beberapa hari lepas, aku kerah tenaga aku yang sekangkang kera ni untuk kemas tempat aku berblogging.. Ruangan kerja aku la senang cerita.. Kemahin aku mengangkat buku dan rak buku.. alih sana alih sini meja study aku  ni.. Dulu la meja study, sekarang dah jadi meja kerja.. Hehe.. 

Lepas dah penah pusing sana pusing sini, barulah aku berpuas ati dengan susun atur dan kekemasan tempat aku berblogging ni.. Rasa selesa diri sendiri dan juga bijik mata ni memandang persekitaran meja kerja aku ni.. Baru rasa semangat sikit nak berblogging.. tak gitu korang??

Moh le aku lanje satu gambo suasana kedamaian di meja kerja aku ini.. Huhu..


Aceee aceee, siap tunjuk laman blog tu.. Tau la pakai template baru... ehh terrrrrr-kabo lak.. Haha.. Tapi bukan itu isunye disini.. Yang aku nak tekan kan disini adalah meja kerja aku bersih berkilat dan kemas.. Kemas tak korang?? Adehh aku lupa nak amek gambo sebelum dan selepas.. Ehh Selepas yang ni la.. Gambo sebelum lupa nak amek..

Inilah hasilnya setelah penat lelah mengejas sana sini.. Alhamdulillah aku sangat berpuas hati.. Selesa sangat.. Korang tamo ke kongsi tempat korang lak?? Mane tau leh curik idea.. Hahaha!!


Cabaran 7 Hari Blogging #5 - Subjek Kegemaran

Assalamualaikum wbt..


Cabaran 7 Hari Blogging #5 - Subjek Kegemaran  |  Waduh-waduhh.. Kok nya lambat sekali up entry ini... Sering kelupaan sih.. Haisss, terkecek indonesia pulak.. Mentang-mentang la berurusan dengan orang indonesia siang tadi.. Hehe..

Okeh, berbalik pada tajuk utama kita.. SUBJEK KEGEMARAN?? Apakah?? Task kali ni, minta aku ceritakan tentang subjek kegemaran aku.. Hurmm agak susah ni.. Bageymana yaaa!!

Untuk membereskan task yang ke-5 ni, aku cerita la sikit tentang subjek kegemaran aku time skolah-skolah dolu.. Subjek ape ye aku suka snagat dulu.. Hurmm Hampir terlupa aku ni.. Almaklumlah dah lama tinggal sekolah.. 

Tak pe la.. Aku perah jugak otak aku untuk ingat.. Jom baca cerita pendek aku ni..

Time sekolah menengah dolu, subjek yang aku paling suka adalah subjek Bahasa Melayu.. Aku suka sangat buat karangan time sekolah dulu.. Seronok cari isi tersurat dan tersirat.. Memang best.. Dapat belajar perkataan-perkataan baru yang sering digunakan dalam sesebuah karangan yang baik dan berkualiti.. Ingat lagi time kami diberi tugasan untuk buat karangan.. Masa cikgu bagi markah dan ulas karangan kami, ada sorang kawan aku ni, cikgu puji karangan dia.. Dia gunakan perkataan yang sebelum ni memang kami tak pernah tahu dan tak pernah terlintas untuk diguna pakai dalam karangan yang kami buat.. Nak tahu perkataan ape?

"Dewasa ini,"

Itulah perkataan yang kami rasa sangat pelik dan unik yang digunakan oleh kawan aku tu dalam karangan nya!! Time tu aku tak ingat tingkatan berapa.. Kawan aku ni, kakak dia cikgu.. Tu sebab dia boleh guna pakai perkataan educated cenggitu.. Hehe.. 

Selain bahasa melayu, matematik pown aku suka.. Tapi malas lah dah aku nak cerita kat sini dan terlebih malas nak menaip dah.. Haha.. Jari jemariku dah keletihan.. Time to sleep..!! Jumpa esok lak ye.. Nite olls..~





Tonton Drama Biar Aku Jadi Penunggu Full Episod

Assalamualaikum wbt.


Tonton Drama Biar Aku Jadi Penunggu Full Episod  |  Nampaknya sekali lagi aku ketinggalan drama adaptasi terbaru di Slot Akasia TV3 iaitu Biar Aku Jadi Penunggu.. Asek tertinggal aje aku ni kan.. Drama ini mula ditayangkan pada 26 Disember 2016 dan akan bersiaran sebanyak 28 episod.. Banyak tu.. 

Biar Aku Jadi Penunggu.. Haiss tajuk kemain seram agik tu.. Nak jadi penunggu la pulak.. Hehe.. Tapi ni bukan cerita seram tau.. Novel ni aku belum pernah baca lagi.. Kalau dah di adaptasikan ke drama, harusss la laris nanti novel ni.. Mesti best novel ni kan.. Pulak lagik keluaran Kaki Novel.. Jom tengok siapa yang berlakon dalam drama ni..

Para Pelakon :-
  • Janna Nick sebagai Iffat
  • Ashraf Muslim sebagai Afeet
  • Oktovia Menrose sebagai Damia Hani
  • Shah Iskandar sebagai Fazree
  • Miera Lyana sebagai Hayati
  • Azah Azmi sebagai Afia
  • Lan Siro sebagai Lokman
  • Mahmod Ali Basha sebagai Dato' Azman
  • Wilma Mohamad sebagai Datin maimon

Sinopsis Drama


Biar Aku Jadi Penunggu mengisahkan Ifaat Hamani (Janna Nick) yang sebenarnya menaruh perasaan terhadap Afeef Adwan (Ashraf Muslim) dalam diam dan berharap agar mereka dapat hidup dengan bahagia setelah Afeef pulang dari luar negara, seperti mana yang dijanjikan olehnya. 

Namun, perasaan keliru mula wujud dalam hati Ifaat apabila Afeef langsung tidak pernah menghubunginya setelah dia berlepas ke luar negara. Ifaat tertanya-tanya bahawa adakah dia telah melakukan kesilapan dengan mengahwini seorang lelaki yang langsung tidak mencintainya. 

Selepas tiga tahun tanpa sebarang khabar berita, Afeef telah mengejutkan semua orang dengan kepulangannya ke tanahair bersama seorang anak lelaki. Rupa-rupanya, Afeef telah mendirikan rumahtangga bersama Damia di luar negara, tetapi perkahwinan mereka itu gagal dan tidak dapat diselamatkan lagi. 

Oleh itu, Afeef kembali dengan sebuah harapan baharu, dia juga ingin menunaikan segala janjinya kepada Ifaat. Hati Ifaat benar-benar terguris dengan apa yang telah terjadi. Dia menyambut kepulangan suaminya itu dengan dingin. 

Segala kasih sayangnya telah hapus apabila dia mengenangkan perbuatan suaminya yang menyakitkan hati itu. Sikap dingin Ifaat membuat Afeef berasa jauh hati dengan isterinya, lebih-lebih lagi apabila Ifaat sentiasa mengungkit sikap Afeef yang tidak setia dan suka mungkir janji.

Ifaat dan Afeef sering bertengkar dan juga tidak bersependapat kerana masing-masing mempunyai ego yang tinggi dan langsung tidak mahu mengalah. Ifaat juga tidak bersedia untuk menjalani kehidupan sebagai seorang isteri kerana Afeef telah mengkhianati kepercayaannya selama ini. Namun, mampukah Afeef memujuk hati Ifaat yang telah dilukainya itu?






Tonton Drama Biar Aku Jadi Penunggu 


sumber foto : myinfotaip

Jom tonton drama


Selamat Menonton!!


Segmen 12 Jam Bloglist #24 Mialiana.com

Assalamualaikum wbt..



Pencarian bloglist bagi bulan Januari dan Februari 2017 di Mialiana.com bermula pada hari ini, 28 Disember 2016, iaitu tepat jam 2.30 petang sehingga hari esok, 11.30 malam 29 Disember 2016. Semua dijemput join.

Syarat-syaratnya :
  1. Follow blog Mialiana.com, Add To Circle Google+ Mia Liana dan Like Fanpage Mialiana.com
  2. Buat entri bertajuk Segmen 12 Jam Bloglist #24 Mialiana.com
  3. Copy coding yang telah disediakan dan paste kan ke dalam ruangan HTML dan Publish entri.
  4. Tinggalkan URL entri anda ke dalam ruangan komen INI
Senang dan mudah bukan?

10 blog yang bertuah akan dipilih oleh random.org dan kepada yang terpilih nanti diminta agar memasukkan blog Mialiana.com ke dalam bloglist mereka juga. Keputusan pemenang akan diumumkan pada 31 Disember 2016.

tunggu apa lagi... jom support Mia Liana ya...



Cabaran 7 Hari Blogging #4 - Makanan Yang Kurang Digemari

Assalamualaikum wbt..


Cabaran 7 Hari Blogging #4 - Makanan Yang Kurang Digemari  |  Task ke-4 pula hari ni.. Hampir terlupa dek kerana terlalu bizi dengan kerja.. Cewahh... Untuk task kali ni, makanan yang kurang digemari pula dipersoalkan.. Banyak juga makanan yang aku tak berapa nak gemar tapi aku nak up 1 aje kali ni.. Makanan yang betul-betul aku tak boleh blah la kiranya ni.. Nak tahu apakah?? 


Nin dia..!! Taugehhhh hokeh.. Masak la macam mana pown, aku tetap tak suka dan tak gemar.. Kalau makan mee ada taugeh, harusssss asingkan.. Hehe.. Kronik kan... Ada kisah sebenarnya disebalik cerita ketidakgemaran aku makan taugeh ni... Meh aku story sikit kat korang..

Throwback..................

Zaman aku kecik-kecik dulu, satu hari tu mak aku masak lauk taugeh.. Cam biasa, nak makan amek la lauk tersebut.. Nak dijadikan cerita, time aku menjamu selera tu, tetiba taugeh lekat kat tekak aku.. Apa lagik, rasa cam nak muntah lah.. taugehkan panjang-panjang.... Mungkin aku tak kunyah kowt time tu.. Main telan aje.. Hehe.. Lepas pada kejadian tu, terus aku 'bermasam muka' dengan taugeh.. Terus tak makan dah.. Serik... Sampailah sekarang.. Memang tak leh blah tengok taugeh.. 

Psssttt.. Lagik teruk aku ni tak suka makan sayur.. Haha..

Okey la.. Habis dah cite aku.. Kite jumpa di task yang seterusnye ye.. #5..


Baca juga di sini
Task 1          Task 2          Task 3


Cabaran 7 Hari Blogging #3 - Makanan Kegemaran

Assalamualaikum wbt..

Cabaran 7 Hari Blogging #3 - Makanan Kegemaran  |  Untuk task yang ke-3 ni, aku tak nak cerita tentang makanan kegemaran aku yang melibatkan contohnya macam nasi ayam ke.. Nasi kerabu ke.. Tamo..!! Aku nak cerita makanan kegemaran aku dari segi lauk pauk ye... Kira makanan kegemaran jugak la tu kan.. Hehe.. Moh le tengok apa yang aku suka sangat makan..

1.  Masak Lemak Kacang Panjang

Pinjam gambar wahai pemilik gambar

Hoissss.. Sebut nama menu pown dah kecur air liur engkoo!! Aku memang penggemar lauk Masak Lemak Kacang Panjang... Boleh bertambah nasi kalau ada lauk ni.. Kuah mesti kene banjir kalau makan lauk ni barulah terasa keenakannya tu.. Time makan kalau ada lauk ni, memang tak pandang dah lauk lain.. Tak tahulah kenapa aku xcited sangat dengan lauk ni terutamanya yang mak aku masak.. Perghhh memang mantop wa cakap lu..!! Masakan ibu tiada tandingannya... Kalau kat kantin tempat aku kerja, time dorang masak lauk ni mesti dorang kasitau aku awal-awal.. Dorang pown dah tau aku ni gile meroyan bila tengok lauk ni.. Haha..


2.  Masak Lemak Kobis

Pinjam gambo ye mat gebu.. Sedapnya aok masak.. Nyummm

Yang ni satu lagik.. Haiss asek masak lemak jerk aku ni.. Boleh berlemak badan camni.. Haha.. Aku sebenarnya peminat tegar kobis.. Paling suka, Masak Lemak Kobis.. Selain tu suka jugak tarok dalam megi time masak megi.. Berselera makan.. Kobis ni sedap weh.. Masak camne pown sedap.. Masak kicap pown sodap.. Janji tak terlalu lembik.. Haaa..


3. Acar Timun

Pinjam pic ye kak azie kitchen

Acar Timun Mentah?? Apakah?? Yeppp aku memang suka sangat ratah acar timun mentah ni.. Makan nasi lemak pown boleh makan dengan acar timun.. Nasi dagang pown.. Nasi apa jugalah, kalau ada acar timun depan mata memang menyelerakan.. Kengkadang, makan acar timun ni lagik banyak dari nasik.. Gileee ar..!! Paling best time raya.. Mak aku memang buat acar timun ni kalau dia buat nasi minyak dipagi raya.. Aku apa lagik, dok meratah jerk la jawapnye.. Kalau orang tak biasa, mesti pandang pelik aje dekat aku.. Tapi keluarga aku memang dah masak dengan perangai aku.. Hehe.. Acar timun ni lagi sedap bila sejuk baru keluar dari peti ais.. Perghhh sedap oh..!! 


Oklah.. Tu aje la yang menjadi kegemaran aku.. Korang janganlah rasa pelik lak tengok apa yang aku gemar ni.. Hehe.. Mungkin kegemaran korang lebih sopan dari aku.. Haha.. Setel task aku yang ke-3.. Korang camne lak?? Tamo join ke cabaran ni.. Seronok wehhh!!





Cabaran 7 Hari Blogging #2 - Impian Saya

Assalamualaikum wbt..



Cabaran 7 Hari Blogging #2 - Impian Saya  |  Tercabar pulak aku dengan cabaran 7 hari ni.. Haha... Terkejar-kerja untuk selesaikannya.. Masakan tidak terkejar, banyak perkara dalam satu masa yang perlu aku bereskan.. Dah macam pak menteri aje gayanya asek membizi aje hari-hari..

Tamo bebel panjang lebar.. Kali ni nak bereskan task yang ke-2 pula untuk cabaran 7 hari ni.. Untuk tugasan #2 ni, aku akan ceritakan tentang IMPIAN AKU... Cewahh.. Ada impian ke aku ni.. Haha.. Sebagai manusia, haruslah ada impiankan.. Kalau tak de impian, cam tak bermakna aje hidup. Ye dak?? Ok, jom tengok apa impian aku.. Huk!!


Ingin menjadi muslimah sejati yang sentiasa istiqamah

Huwaaaa.. Impian aku yang ini sangatlah susah untuk dilaksanakan.. Almaklumlah, aku ni tergolong dalam golongan manusia yang selalu cuai dan lalai.. Sungguhpun cenggitu, aku tetap mahu mencuba untuk istiqamah walaupown kengkadang aku tewas... Aku seorang pendosa.. Banyak yang perlu diperbaiki supaya diri dapat terus istiqamah.. Terlalu sukar, namun aku akan tetap terus mencuba yang terbaik untuk diri aku.. Insyaallah.. Doakan aku yek.. Hehe..


Nak jadi seorang ibu yang terbaik dalam dunia.. Boleh?? haha..

Impian ko, kemain lagik ye lea.. Haha.. Nama lagik impiankan, mesti berangan tu kena lebih baru leh atur stategi dan capai apa yang diimpikan.. Ahakz.. Aku nak jadi seorang ibu yang terbaik buat anak-anak aku.. Supaya anak-anak aku menjadi seorang yang berguna, soleh/solehah dan juga seorang anak yang terbaik dalam dunia.. Cewahh.. Gituuu!!


Nak lalui hidup ini dengan tenang, aman dan bahagia serta berjaya di dunia dan akhirat

Yang ni aku sangat-sangat perlukan.. Lalui hidup dengan tenang, aman dan bahagia.. Susah sangat nak dapat semua ni.. Biasalah, manusia takkan lepas dari masalah kan... Paling penting, aku nak berjaya di dunia dan juga di akhirat..


Haisss banyak lagilah impian aku sebenannya.. Kalau taip semua sekali kat sini mau 7hari 7malam belum siap.. Haha.. So, aku decide nak tarok 3 aje dulu kat sini.. Kengkalau ada cabaran lagik dengan task yang sama, aku akan abdikan impian yang lain pula nanti ye.. Hiks..

Korang lak, apa impian korang?? Mesti lagik Ohsemnesssss dari aku kan.. Huhuhu.. 





Cabaran 7 Hari Blogging #1 - Kenapa Buat Blog?

Assalamualaikum wbt..

Cabaran 7 Hari Blogging #1 - Kenapa Buat Blog?  |  Baru nak memulakan cabaran.. Semalam agak membizi tak sempat nak start cabaran ni.. So, hari ni aku kena buat 2  task sekali gus.. Hehe.. Okeh, kita mula.. Kenapa aku buat blog? Jom dengar cerita benar aku.. Cewahh...

Kenapa Aku Buat Blog?

Honestly pada awalnya aku buat blog ni hanya untuk  mengisi waktu lapang aku yang pada ketika itu aku rasa hidup aku ni sangat membosankan.. Dan aku rasa aku perlu ada satu medium untuk meluahkan sesuatu.. Jadi, aku buat keputusan untuk membuat blog bagi mengisi kekosongan dan kebosanan yang melanda diri aku diketika itu.. Wahh cam tragik je kan cerita aku ni.. Hehe.

Itulah tujuan aku sebenar buat blog.. Tak pernah terlintas kat fikiran aku ketika itu untuk serius dalam blogging ni.. Tapi bila dah lama berkecimpung dalam dunia blogging ni, aku dah jatuh cinta dan mula menjadi serius dengan memperbaiki prestasi blog dengan lebih baik sedikit demi sedikit.. Mencari cara untuk mencapai SEO 100%.. Mencantikkan blog walaupown tak berapa nak cantik.. hehe.. Janji mata aku sedap memandangnya yek.. Hiks.. Mula mencari job untuk review... Setiap hari mencari tajuk yang sesuai untuk apdet blog walaupown kengkadang tu agak mengarut.. Haha..

Dengan pencapaian aku sekarang ni, bukan aku sahaja yang menaikkan prestasi blog aku ni.. Tetapi aku berterima kasih pada kengkawan blogger yang banyak tolong aku.. Kalau aku sendiri mungkin blog aku tak sampai tahap ni.. Ceh, cam terkenal aje blog aku ni yek.. Ucapan mengalahkan ratu jerk.. Wahaha.. Tak de la kan, Walaupown blog aku ni hanya blog picisan, tetapi aku tetap nak berterima kasih pada rakan blogger aku yang banyak membantu aku dalam dunia blogging ni.. Kongsi ilmu blogging dengan aku.. Kongsi job review dengan aku.. Ramai sebenarnye tolong aku.... Tak yah la ye aku sebut sorang-sorang.. Kang aku terlupa salah sorang haru pulak jadinya.. Hehe.. TQ korang semua.. Aku sayang korang semua.. Aku doakan moga korang terus berjaya dalam dunia blogging ini.. ^-^

TQ jugak buat korang yang tak jemu-jemu singgah kat blog usang aku ni.. Yang sudi tinggal jejak dan komen juga aku ucapkan terima kasih.. Korang memang ohsemnessssss!! Kalau berkesempatan aku pasti akan kembali ke blog korang dan tinggal jejak juga sekaligus aku pasti akan follow korang.. 

Uissss panjang pulak aku punye cerita.. Ok la takat ni dulu.. Kang korang bosangggggggggggggg pulak dengar aku membebel.. hehe... Akhir kata dari aku, TQ Uolls..~!!

Jom join cabaran ni... 7 hari jerk..



Apa Erti Solat Tapi Mekap Masih Bersisa

Assalamualaikum wbt



Apa Erti Solat Tapi Mekap Masih Bersisa  |  Sebelum nak solat, kena amek wudhu dulu kan.. Sebelum berwudhu, kena pastikan kita bersih dari segala kotoran.. Kalau yang wanita, make up tu kena pastikan dibersihkan dengan sebersih-bersihnya supaya wudhu yang diambil itu sah.. Haaa ni nak beri peringatan sikit untuk korang semua ye..

Sebelum solat pastikan wudhu tu sempurna terutamanya muslimat.. Pernah aku singgah solat di masjid, aku perasan ada sorang ni, dia pakai bedak tapi bila ambil wudhu, dia tak bersihkan dulu muka dia.. Dia terus aje ambil wudhu.. Lepas berwudhu, masih boleh nampak lagi bedak kat muka dia..

Aku pernah tonton dan dengar ceramah tentang wudhu wanita ni di youtube, kata ustazah mahupun ustaz, muslimat kena ambil berat tentang benda ni sebab berkaitan dengan ibadah solat kita.. Air wudhu yang bercampur dengan bedak, jika air musta'mal tak boleh buat ambil wudhu.. So, kaum wanita sila alert ye perkara ni.. Sangat penting..

Yang pakai krim muka, bedak, make up segala bagai dok tempek dekat muka tu, kalau tak dicuci dulu, air tak sampai ke kulit sebab dah tertutup dengan lapisan krim atau bedak tu.. Korang tak boleh pandang ringan benda ni tau.. Jangan dek kerana sayang duit atau MALAS, kita tak buang betul-betul make up tu.. Tak sempurna wudhu kita... TAK SAH.. TAK DITERIMA ALLAH SOLAT KITA..

Ini baru sehari.. Kalau seminggu? Sebulan? Setahun?? Bertahun-tahun pun kita tak ubah, kan dah sia-sia solat kita... Jadi, marilah kita berpesan pada semua.. Kengkadang ada muslimat yang kurang peka atau kurang arif tentang benda ni.. Mungkin ada juga yang mengambil sambil lewa tentang hal ini.. Hari-harilah kita berpesan... Betulkan apa yang tak betul.. Mudah-mudahan kita sama-sama beroleh manfaatnya.. Insyaallah..

Dah alang-alang bercakap pasal cuci make up ni, aku nak suggest korang guna satu produk yang ohsem ni untuk cuci make up korang.. Mudah dan senang dibawa kemana-mana.. Apakah produknya?? Jom kita lihat..


IMAAN SUCI WIPES... 

Aku sendiri adalah pengguna Imaan Suci Wipes ni.. Mudah dibawah kemana-mana.. Tisu Travel kata orang.. Packnya yang kecil dan mudah disimpan dalam handbag.. Sebelum aku diperkenalkan dengan Imaan Suci Wipes ni, setiap kali nak kemana-mana mesti aku dok usung pencuci muka dan make up removal aku tu.. Dah la besar.. Kena ada beg spare pulak untuk simpan benda-benda alah tu semua.. Susah betul.. 


Bila dah kenal dengan produk ohsem ni, dah tak payah nak serabut-serabut bawak banyak beg.. Sumbat aje Imaan Suci Wipes ni dalam handbag.. Time nak solat, segalanya mudah dengan adanya Imaan Suci Wipes ni.. Hanya perlu lap bersih muka.. Segala kotoran akan tertanggal.. Make up di remove dengan sempurna.. Ambil wudhu pown terasa yakin.. Alhamdulillah..

Cuci make up dulu sebelum solat..

Kecil dan mudah dibawa


IMAAN SUCI WIPES, 
TISU LEMBAP PEMBERSIH MAKE UP NO.1 MALAYSIA

Tisu ohsem dengan formulasi membersih make up sepantas 10 saat ini juga,

 Suci tanpa alkohol
 Pembuang solekan water proof
 Make up tebal mudah dibersihkan
 Fungsi 2 in 1 (Membersih & Menyegar)
 Sesuai untuk semua jenis kulit termasuk kulit sensitif
 Senang di bawa kemana-mana
 Mengandungi Vitamin E



IMAAN SUCI WIPES DI MEDIA



TESTIMONI PENGGUNA IMAAN SUCI WIPES

Jom kite tengok, apa kata mereka yang dah menggunakan Imaan Suci Wipes ini..

Lelaki pown boleh guna tau..


Bukan lap muka aje, tangan pown boleh... 







LAP-LAP DAH BERSIH!!

Tunggu apa lagi kroang-korang semua... Produk ini sangat membantu dan memudahkan hidup para muslimat diluar sana.. Harga juga berpatutan tau.. Jom ubah sekarang..




HARGA IMAAN SUCI WIPES

 RM 6.00 sahaja untuk 1 peket
 RM 15.00 sahaja untuk 1 set (3 peket)
 RM 90.00 sahaja untuk 1 kotak (18 peket)



Untuk sebarang pertanyaan atau pembelian, sila hubungi di talian :-


Whatsapp 
019-966 4556

COD (KUANTAN) :-
Permatang Badak, Pandan, Sungai Isap, Kem Batu 10, Jaya Gading, Taman Sriku, Taman Seri Mahkota dan kawasan sekitarnya..



Cabaran 7 Hari Blogging by Hanis Masturina

Assalamualaikum wbt..

Klik banner kalau nak turut serta

Cabaran 7 Hari Blogging by Hanis Masturina  |  Lea Azleeya join cabaran 7 hari woiii.. Hehe sebenarnya aku tak pernah join mane-mane cabaran sebelum ni.. Entah mengapa, untuk cabaran 7 hari ni aku rasa ingin mencuba.. Mungkin task yang disediakan tak memberat sangat kowt.. Tu sebab aku dengan rela hati nak join.. Lagi pulak, kengkadang tu aku buntu nak apdet blog.. Dengan join cabaran 7 hari ni, ada la jugak bende yang nak di apdet  kan.. 

Untuk minggu ni aku agak bizi dengan job review aku.. Aku pown tengah mendraf beberapa job review.. So, andai ada masa terluang aku akan updet cabaran ni mengikut susunan yang telah ditetapkan tu.. Moga aku dapat selesaikan cabaran 7 hari ni dengan gah gitu.. Haha.. 

Ok, aku nak sambung kerja aku balik.. Jumpa di lain entry ye.. :)

Tarikh Pembayaran Bonus Penjawat Awam 2017

Assalamualaikum wbt


Tarikh Pembayaran Bonus Penjawat Awam 2017  |  Tarikh pembayaran gaji sepanjang tahun 2016 dah tahu.. So, kali ni nak apdet pula tarikh pembayaran bonus penjawat awam Januari 2017...


Bila tu agaknya?? Sebelum tahu tarikhnya, mari tengok dulu jumlah bonusnye.. Hehe..


Menurut sumber, CUEPACS telah membentangkan permohonan bonus sebanyak 2 bulan gaji kepada penjawat awam dalam pembentangan Bajet 2017 tetapi tidak diluluskan.. Seperti tahun-tahun yang sudah, bagi meringankan beban kos sara hidup, kerajaan akan memberikan bayaran khas sebanyak RM 500 kepada semua penjawat awam dan RM 250 kepada pesara.. 

Selain daripada bantuan khas, terdapat beberapa inisiatif lain untuk penjawat awam telah diumumkan pada Pembentangan Bajet 2017 tersebut.. Antaranya ialah :-


INTIPATI BAJET 2017 INISIATIF KEPADA PENJAWAT AWAM











TARIKH PEMBAYARAN BONUS PENJAWAT AWAM 2017

sumber : mysumber