Apa Erti Solat Tapi Mekap Masih Bersisa

Monday, December 26, 2016

Assalamualaikum wbt



Apa Erti Solat Tapi Mekap Masih Bersisa  |  Sebelum nak solat, kena amek wudhu dulu kan.. Sebelum berwudhu, kena pastikan kita bersih dari segala kotoran.. Kalau yang wanita, make up tu kena pastikan dibersihkan dengan sebersih-bersihnya supaya wudhu yang diambil itu sah.. Haaa ni nak beri peringatan sikit untuk korang semua ye..

Sebelum solat pastikan wudhu tu sempurna terutamanya muslimat.. Pernah aku singgah solat di masjid, aku perasan ada sorang ni, dia pakai bedak tapi bila ambil wudhu, dia tak bersihkan dulu muka dia.. Dia terus aje ambil wudhu.. Lepas berwudhu, masih boleh nampak lagi bedak kat muka dia..

Aku pernah tonton dan dengar ceramah tentang wudhu wanita ni di youtube, kata ustazah mahupun ustaz, muslimat kena ambil berat tentang benda ni sebab berkaitan dengan ibadah solat kita.. Air wudhu yang bercampur dengan bedak, jika air musta'mal tak boleh buat ambil wudhu.. So, kaum wanita sila alert ye perkara ni.. Sangat penting..

Yang pakai krim muka, bedak, make up segala bagai dok tempek dekat muka tu, kalau tak dicuci dulu, air tak sampai ke kulit sebab dah tertutup dengan lapisan krim atau bedak tu.. Korang tak boleh pandang ringan benda ni tau.. Jangan dek kerana sayang duit atau MALAS, kita tak buang betul-betul make up tu.. Tak sempurna wudhu kita... TAK SAH.. TAK DITERIMA ALLAH SOLAT KITA..

Ini baru sehari.. Kalau seminggu? Sebulan? Setahun?? Bertahun-tahun pun kita tak ubah, kan dah sia-sia solat kita... Jadi, marilah kita berpesan pada semua.. Kengkadang ada muslimat yang kurang peka atau kurang arif tentang benda ni.. Mungkin ada juga yang mengambil sambil lewa tentang hal ini.. Hari-harilah kita berpesan... Betulkan apa yang tak betul.. Mudah-mudahan kita sama-sama beroleh manfaatnya.. Insyaallah..

Dah alang-alang bercakap pasal cuci make up ni, aku nak suggest korang guna satu produk yang ohsem ni untuk cuci make up korang.. Mudah dan senang dibawa kemana-mana.. Apakah produknya?? Jom kita lihat..


IMAAN SUCI WIPES... 

Aku sendiri adalah pengguna Imaan Suci Wipes ni.. Mudah dibawah kemana-mana.. Tisu Travel kata orang.. Packnya yang kecil dan mudah disimpan dalam handbag.. Sebelum aku diperkenalkan dengan Imaan Suci Wipes ni, setiap kali nak kemana-mana mesti aku dok usung pencuci muka dan make up removal aku tu.. Dah la besar.. Kena ada beg spare pulak untuk simpan benda-benda alah tu semua.. Susah betul.. 


Bila dah kenal dengan produk ohsem ni, dah tak payah nak serabut-serabut bawak banyak beg.. Sumbat aje Imaan Suci Wipes ni dalam handbag.. Time nak solat, segalanya mudah dengan adanya Imaan Suci Wipes ni.. Hanya perlu lap bersih muka.. Segala kotoran akan tertanggal.. Make up di remove dengan sempurna.. Ambil wudhu pown terasa yakin.. Alhamdulillah..

Cuci make up dulu sebelum solat..

Kecil dan mudah dibawa


IMAAN SUCI WIPES, 
TISU LEMBAP PEMBERSIH MAKE UP NO.1 MALAYSIA

Tisu ohsem dengan formulasi membersih make up sepantas 10 saat ini juga,

 Suci tanpa alkohol
 Pembuang solekan water proof
 Make up tebal mudah dibersihkan
 Fungsi 2 in 1 (Membersih & Menyegar)
 Sesuai untuk semua jenis kulit termasuk kulit sensitif
 Senang di bawa kemana-mana
 Mengandungi Vitamin E



IMAAN SUCI WIPES DI MEDIA



TESTIMONI PENGGUNA IMAAN SUCI WIPES

Jom kite tengok, apa kata mereka yang dah menggunakan Imaan Suci Wipes ini..

Lelaki pown boleh guna tau..


Bukan lap muka aje, tangan pown boleh... 







LAP-LAP DAH BERSIH!!

Tunggu apa lagi kroang-korang semua... Produk ini sangat membantu dan memudahkan hidup para muslimat diluar sana.. Harga juga berpatutan tau.. Jom ubah sekarang..




HARGA IMAAN SUCI WIPES

 RM 6.00 sahaja untuk 1 peket
 RM 15.00 sahaja untuk 1 set (3 peket)
 RM 90.00 sahaja untuk 1 kotak (18 peket)



Untuk sebarang pertanyaan atau pembelian, sila hubungi di talian :-


Whatsapp 
019-966 4556

COD (KUANTAN) :-
Permatang Badak, Pandan, Sungai Isap, Kem Batu 10, Jaya Gading, Taman Sriku, Taman Seri Mahkota dan kawasan sekitarnya..



4 comments:

  1. Alhamdulillah..bila dah ada solusi...moga tiada alasan..amin..

    ReplyDelete
  2. menarik produk ni lea. Senang solution untuk wanita yang suka mekap.

    ReplyDelete
  3. Tisu ni makin femes sekarang,.. memang bagus tanggal semua kotoran pada muka.. dah try haritu... :)

    ReplyDelete